The Dark, created to hide the innocent light. Eyes so bright, seductive lies. (Nightwish, Dark Passion Play, Whoever brings the night)
[Multi] Football Manager 2008 - Deel 3
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 last
Reageer Nieuw TopicReg. datum: 23 september 2003
te aanvallend?quote:Nilsinho schreef op donderdag 10 april 2008 @ 20:11:
Dit is gewoon schandalig.
Wat ik ook probeer met Ajax, verliezen doen ze wel....4-1 van PSV, thuis, 4-0 van NAC, uit
Bij goede offensieve ploeg heb je al vlug het probleem dat je te aanvallend speelt.
Zet je verdedigers wat agressiever en minder aanvallend als geheel team.
Verder laat een paar wedstrijden dezelfde spelers spelen.
Edit: 5-0 gewoonen thuis tegen het grafschaap, 1-1 thuis Man Utd....we gaan de goede richting op.
Edit2: Het schommelt heen en weer.....
Anyway, moet van Celtic winnen om nog UEFA te kunnen spelen ipv Europees uitgeschakeld CL, en ik begin PSV al in te halen in de competitie. Hmm, nog niet ontslagen ^^
Nilsinho wijzigde dit bericht 11-04-2008 23:14 (68%)
The Dark, created to hide the innocent light. Eyes so bright, seductive lies. (Nightwish, Dark Passion Play, Whoever brings the night)

Virussen? Scan ze hier! | Anti-spam? Stichting Spamvrij.nl Spamklachten indienen? SpamCop
Helaas niet, de repuatie van mijn club is zo slecht dat er niemand met enige goede cijfers wil komenquote:Nilsinho schreef op zondag 13 april 2008 @ 20:39:
@Wildhagen: lol. Waarom huur je trouwens zo'n slechte fysio in? Zelfs met een clubje als sutton moet 10 à 11 toch mogelijk zijn voor fysiotherapie?
Dit is mijn tweede fysio, mijn hoofd-fysio heeft een 8... maar ja, ik moet het er mee doen he.
Virussen? Scan ze hier! | Anti-spam? Stichting Spamvrij.nl Spamklachten indienen? SpamCop
------
Ajax 07-08 zit erop met de nieuwe 8.0.2 patch. Ik merk dat ik het nu veel moeilijk heb dan in eerdere delen en patches. Voor het realisme had ik ingesteld dat mijn transferbudget niet kon worden uitbesteed. Had ik later spijt van, want ik had onder andere écht een rampzalige voorbereiding. Gun je zelfs je ergste vijand niet:
Ajax 1-3 Fenerbahce T
Ajax 1-2 Leverkusen T
Ajax 1-5 Mainz U
Ajax 0-2 Liverpool T
Ajax 2-2 Genoa T
Komt nog eens bij dat ik vergeten was mezelf als oud-prof neer te zetten, dus de fans waren al niet zo blij met mijn aanstelling
Op een of andere vage manier domineer ik dan de super cup tegen PSV, maar Psv zou Psv niet zijn als ze toch weer redelijk gelukkig wegkomen met 2-1. Ik denk het is over met de pech. Er viel nog niet veel te merken in de eerste drie wedstrijden (Toulouse, CL - 1-1; Twente, 1-1 en Excelsior, 4-1), maar het voetbal zakte in de return tegen Toulouse in. Met vijf aanvallers alsnog 4-2 gewonnen, maar dat was heel lucky. Utrecht en Willem II moesten ook met vijf aanvallers eindigen omdat ik anders omver gelopen werd: beiden werden 2-1 voor mij. Marseille volgde in de CL groep. 0-0. Jammer, die had ik echt moeten winnen. Heerenveen dan. 1-0 verlies en niets op af te dingen. In de beker RBC met 2-0 verslagen. Had normaal gesproken meer moeten zijn.
30 september:
Ajax 1-4 PSV lees ik als ik terugkom van de wc. Au. Na dit verlies was ik zo wanhopig dat ik een taktiek die volgens de makers een wintaktiek is maar nam. 1-0 verloren van Celtic uit, kan gebeuren, maar 4-0 uit van NAC verliezen? Ik begon te twijfelen aan de taktiek, besloot hem nog een wedstrijd te latens taan en ik won 5-0 van toenmalig hekkensluiten de Graafschap in de beker. De week die volgde was verschrikkelijk: 2-2 thuis tegen Feyenoord mag nog, maar 4-1 van Manchester verliezen is TE, en van AZ thuis 1-0 verliezen die uiteindlijk 12e worden is ook een schande.
Heel veel ups en downs volgden, maar ik liep langzamer zeker in op PSV. Het verschil was vijf punten toen ik tegen PSV uit moest. Kwam 1-0 voor, maar het werd 1-2. Jammer. 8 punten en achteraf einde kampioenschap. Kampioen van de armoede laten we maar zeggen, want ook Feyenoord bakte er niks van. Ondertusse schandalig 4e geworden in de CL groep, de beker met 2-0 uitgekegeld door Twente......en met een eindstand van 80-70-63 (PSV, Ajax, Feyenoord) een niet-spannende competitieslot. In de laatste wedstrijd, omdat ik toch al zeker was van P2 wat reserves en jeugd laten spelen (o.a. Anita, Colin, Kuffour) om de slag tegen Roda fris in te gaan in de nacompetitie. Hou jullie op de hoogte.
Wintertransfers:
DL: Emanuelson presteerde niet ideaal en heb Lorenzo Davids voor hem gekocht, 1 miljoen
FC: Huntelaar vertrok voor 18 miljoen (Klote Jaakke?) naar Fiorentina, dus moest er een waardige vervanger komen. Jimmy Briand moet nog even wennen denk ik
AMC: Gabriel Torje en Pablo Piatti, eigenlijk gekocht voor later maar ze presteerden goed, en mochten blijven.
GK: Logan Bailly, vervanger voor de gefrustreerde Gentenaar die ik van de zomer laat vertrekken
Vertrokken dus Huntelaar, 18 miljoen, en Leonardo 2,8 miljoen die een dertien in een dozijn speler was dit seizoen. Ogararu geleend aan Parma, komt wel goed. Lading jeugdspelers en belovende reserves bij Omniworld en Wehen, mijn nieuwe sattelietclub, gestald voor wedstrijdritme.
Nog iets leuks: Clubtopscorer Vermaelen met 18 competitie doelpunten.
Hoe speel jij wedstrijden? Omdat je na terugkomst van de WC de uitslag zag
Keywords: Ajax, Arsenal, Specialized, K2 Instinct - Other: My PC
Tot nu toe misschien niet de meeste doelpunten maar defensief staat alles als een huis terwijl we toch enorm aanvallend voetbal spelen. Ideaal voor Ajax en de spelers die jij hebt.
(hij heeft ook een aantal tactieken erin staan die je kant en klaar kunt toepassen als je niet teveel wil prutsen
@Maze: Zal wel even kijken binnenkort, dankje :-)
Update tot mijn laatste post:
Roda - Ajax 3-0
Ajax - Roda 5-1
Feyenoord - Ajax 1-1
Ajax - Feyenoord 1-2 bij verlenging
UEFA dan maar. Jammer, maar het is een extra boost om volgend seizoen landskampioen te worden.
Nilsinho wijzigde dit bericht 14-04-2008 18:29 (10%)
Ik had het team bekeken en er waren enkele goed spelers verkocht, maar het overgrote deel was er nog. Ik vraag me nu dus af waar dit vandaan komt, want ik zou zeggen dat een team dat kwalitatief zoveel beter is als concurrenten en dat met twee verschillende managers (tactieken) nog niet presteert dat is toch opvallend. Ben inmiddels op de helft van het seizoen en ze staan 15e. Is dit toeval of heeft iemand hier een verklaring voor?
Kauwgomballenbende (364152) VI.675
Reg. datum: 23 september 2003
Roda JC Seizoen 2033/34 (geloof ik).
Vorig seizoen kantje boord het kampioenschap in de laatste wedstrijd binnengehaald.
En in de champions league in de halve finale verloren tegen ik geloof Heerenveen.
Dit seizoen ging het een flink stuk beter europees.We wonnen alles in de Poule fase (hadden we een makkelijk groep). In de 1/8 finale zette ik simpel Barca aan de kant en in de kwart finale ging Roma er aan (2x 2-0). In de halve finale pleegden we een moord op Arsenal door thuis 2-0 en uit met 5-1 te winnen.
In de Competitie hadden we een bizar slechts start. Begin december stond ik reeds 8 punten achter op NAC en speelde bizar vaak gelijk.
Nu in April heb ik het gat boven water en sta ik slechts 3 punten achter op NAC.
Vorig seizoen had ik problemen met scoren iets wat opgelost was door 2 oud spelers terug te halen.
Nu heb ik altijd een stuk of 4 5 spelers in mijn team die scorend vermogen hebben en een stuk of 3 spelers die met links enr echts kunnen scoren.
Nadeel is dat mijn Keeper soms Lehman achtige foutjes maakt en dat een paar van mijn verdedigers qua conditie niet echt top zijn.
Mijn momentele tactiek is een 4-1-2-2-1
Dus 2 sterke centrum verdedigers welke op sterk verdedigen en man dekking staan. 2 vleugel spelers welke de perfecte mix hebben, Redelijke goede verdedigers, top in opbouwen en technisch sterk.
1 DM welke als controlerend is ingesteld en als mandekker.
2 technisch sterke MCs welke vooral aanwezig zijn als overbrugging dus om te passen en mocht er de kans zijn mee naar voren te gaan beide zijn ook redelijke verdedigers mocht het nodig zijn.
1 sterke spits die snel is. En aan beide buitenkanten 1 spits welke beide goed scorend vermogen, snelheid, acceleratie en passing hebben.
In het kort mijn beste 11 hebben allemaal de perfecte mix, jammer genoeg is het moeilijk om op de bank ook spelers te hebben die zulk een goede mix hebben. Dus de bank is verre van gelijkwaardig.
Mocht het me lukken dit team bij elkaar te houden ga ik de komende jaren weer europa domineren.
Nu het huidige probleem, ik krijg mijn selectie niet aan het voetballen, ik wilde rond de 10e plaats eindigen en volgend seizoen (wanneer de aflossingen aflopen) meer geld investeren in nieuwe spelers dan nu. Ik speel momenteel 3-2-3-2 met wingbacks en 3 centrale middenvelders, varierend van kort langzaam passen tot lange bal met counterattack. Ik heb ook al flat 4-4-2 zonder extra instructies en 4-1-3-2 met vleugelspelers. Ik probeer het meestal ongeveer 6-8 wedstrijden, maar ik boek geen resultaat. Iemand een idee hoe ik dit kan verbeteren tot het eind van het seizoen, want ik zak nu toch langzaam af richting degradatie en ik wilde eigenlijk bij mijn 3e club in deze carriere eindelijk eens wat prijzen gaan winnen. Alle tips zijn welkom.
Alhoewel mijn teams dat over het algemeen minder hebben. Als ik een team heb dat steeds bovenin mee deed vervallen ze tot 'mid-table".
Kan te maken hebben met het feit dat vrijwel al mijn tactics aanpassingen zijn van 4-4-2. Alle teams waarmee ik mijn 4-5-1/4-3-3 dingen mee deed storten altijd meteen in als ik weg was
EDIT:
HTommy, heb je een beetje redelijke verdedigers?
Zo ja, dan verwijs ik ook jou om eens dat 2-6-2 topic op SI Games forums door te gaan nemen. Ik heb mijn hele team nog nooit zo enorm strak in de verdediging gekregen.
Zelfs niet met mijn 4-5-1 (4flat defence, 1dm, 4flat midfield)
http://community.sigames..../1519717/m/7882096673/p/1
http://community.sigames....pc/f/1519717/m/5912056483
MazeMouse wijzigde dit bericht 17-04-2008 11:45 (33%)
Ik ging weg bij Ajax en ze winnen de CL, in het nieuwe seizoen staan ze goed eerste en staan nu in de kwartfinale UEFA cup. Ze zijn dus nog niet afgezakt. Misschien ligt dit wel aan het feit dat het Ajax is, maar echt de regel is het niet.quote:MazeMouse schreef op donderdag 17 april 2008 @ 11:41:
Het lijkt ook wel een beetje de regel te zijn dat als je vertrekt je team het enorm slecht gaat doen.
Alhoewel mijn teams dat over het algemeen minder hebben. Als ik een team heb dat steeds bovenin mee deed vervallen ze tot 'mid-table".
Kan te maken hebben met het feit dat vrijwel al mijn tactics aanpassingen zijn van 4-4-2. Alle teams waarmee ik mijn 4-5-1/4-3-3 dingen mee deed storten altijd meteen in als ik weg was
PSN iD: AEON-M --- Canon 40D / Tamron 17-50 f2.8 --- Virtua Tennis 3 & NBA2K7 te koop voor PS3
Reg. datum: 06 juli 2006
dat team heeft echt totaal geen geld en niemand wil je spelers kopen. Heb martijn reuser voor 200k gekocht is echt een goede aankoop geweest. Hij is 2mil waard nu. Verder heb ik Bakkal gehuurd van psv, die gast doet het echt goed. Helaas kan ik helemaal niks kopen dus blijft het bij huren. Ook nog Lorca van Kobenhagen gehuurd die valt ook niet tegen. Theo Janssen is ook goed maar al 8 gele kaarten in 12 wedstrijden
Sta nu 5de in de competitie speel alleen heel wisselvallig. 4-4-2 met opkomende middenvelders. Gewonnen van ajax in de beker en van feyenoord in competitie, maar dan verlies ik daarna van herakles en superboeren
Heeft er iemand nog tips voor gratis jeugdige spelers?
even iets anders: zijn er in NL in FM eigenlijk ook play-offs??
(
)39 graden...valt er dan nog te voetballen
Nilsinho wijzigde dit bericht 17-04-2008 16:05 (79%)
Ik denk dat het ook te maken heeft met wie je opvolgt. Als een groots manager je opvolgt die ongeveer dezelfde tactic speelt dan zullen de spelers snel aanpassen.quote:m4yall schreef op donderdag 17 april 2008 @ 11:48:
[...]
Ik ging weg bij Ajax en ze winnen de CL, in het nieuwe seizoen staan ze goed eerste en staan nu in de kwartfinale UEFA cup. Ze zijn dus nog niet afgezakt. Misschien ligt dit wel aan het feit dat het Ajax is, maar echt de regel is het niet.
En nu is Ajax sowieso al niet de kleinste club van nederland dus daar zal het minder bij zijn
Meeste clubs waar ik bij vertrok speelden op het moment dat ik er bij zat eigenlijk al ver boven hun niveau. (Puur op tactieken en het soort spelers dat ik haalde dan werkte vaak alleen die ene tactiek)
Zodra er dan een andere manager komt met andere tactiek dan stort het hele kaartenhuisje in.
Wat ik met de 3-2-3-2 opstelling speel is aanvallend ingesteld met lange bal en counter attack. De wingbacks veel laten opkomen (forward runs) en met een lange pijl naar voren gericht. Tevens de 3 centrale middenvelders veel laten opkomen. De 2 spitsen op normaal. Simpel doch doeltreffende opstelling. Wat vooral helpt is een snelle spits(en), heb je die niet zelf kun je ze altijd nog huren.quote:HTtommy schreef op donderdag 17 april 2008 @ 09:52:
Bij mijn nieuwe club Bournesmouth is het weer een groot drama. De financien waren erg slecht toen ik er aan kwam mede door een aflossing van 60k per maand en hoge loonkosten dus alle dure spelers eruit. Nu waren dat ook de beste spelers die de club had en wat ik overhield was niet veel soeps dus maar wat spelers gehaald voor niet teveel geld.
Nu het huidige probleem, ik krijg mijn selectie niet aan het voetballen, ik wilde rond de 10e plaats eindigen en volgend seizoen (wanneer de aflossingen aflopen) meer geld investeren in nieuwe spelers dan nu. Ik speel momenteel 3-2-3-2 met wingbacks en 3 centrale middenvelders, varierend van kort langzaam passen tot lange bal met counterattack. Ik heb ook al flat 4-4-2 zonder extra instructies en 4-1-3-2 met vleugelspelers. Ik probeer het meestal ongeveer 6-8 wedstrijden, maar ik boek geen resultaat. Iemand een idee hoe ik dit kan verbeteren tot het eind van het seizoen, want ik zak nu toch langzaam af richting degradatie en ik wilde eigenlijk bij mijn 3e club in deze carriere eindelijk eens wat prijzen gaan winnen. Alle tips zijn welkom.
Triumph Speed Triple 08 - Fusion White
Zet je wel aan het denken. ^^
Vraag het me al een tijdje af...
[Hattrick: F.C. De Vuurvliegen (206203) in V.2]
Reg. datum: 24 juni 2006
Alle spelers aan de kant van het veld waar de schaduw van het stadion valtquote:Nilsinho schreef op donderdag 17 april 2008 @ 15:52:
@HTtommy. Ja, anders had ik nu CL gespeeld met Ajax ipv Feyenoord nu
([afbeelding])
39 graden...valt er dan nog te voetballen?
Sowieso is het weer in FM raar. Ik speel nu al drie seizoenen met Racing Santander (Spanje) en ieder seizoen is het ruim genomen van oktober tot maart niet warmer dan 5 graden en het regent/stormt vaak. Ook in maanden als juni en juli komt het nog wel eens voor dat het rond de 5-10 graden is en de week er op 25. Als dit een beetje accuraat isdan zou ik never nooit naar Santander op vakantie willen
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 last