Hoofdcategorieën
Topicacties

Digitale DJ: Midi Controllers

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 last

Reageer Nieuw Topic
Phat Winex
Reg. datum: 25 januari 2003

quote:
Ome_Les schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 10:03:
Was er niet iets mis met Spincity..? Ik meen mij er namelijk nog een discussie over te herinneren namelijk.
Ik heb er mijn ex-VCI100 ook gekocht, en ik ben zeer goed en snel geholpen destijds.

[ I love rock & roll, throw another bottle at the DJ baby ]

«zo niet, dan toch»

quote:
Sjoewe schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 11:10:
[...]

Ik heb er mijn ex-VCI100 ook gekocht, en ik ben zeer goed en snel geholpen destijds.
Ah.. dan was het een goede ervaring. :D

Come here. How about if your ass prepares to meet my size ten work boot! How about that?

Als er nu maar support komt voor de VCI-300 en de Reloop Digital Jockey in djDecks :D

Phat Winex

Hoezo support?

MIDI for the win, dat is juist het mooie.
Zolang de software maar overweg kan met de mystieke '14-bits' midi-resolutie is er niks aan de hand, je kan alles zelf mappen. Maar ik heb de software van Serato altijd qua feel en lay-out als aangenaam om mee te werken ervaren, en het is dat Serato Scratch technisch ver achterloopt op Traktor Scratch.
(plusde studentenkorting van Native Instruments je bijna ¤200,- voordeel opleverde), anders had ik eigenlijk liever Serato gehad dan Traktor. Die tegenover elkaar liggende waveforms zijn echt een uitkomst als je het even niet meer hoort welke plaat er nog iets voorloopt. :)

Tuurlijk Sjoewe, MIDI = MIDI.

Zo ongelofelijk compatibel dat er zelfs een midi translator geschreven moet worden om de VCI-300 te laten samenwerken met Traktor.

zie www.djtechtools.com voor meer info.

Ik ben het Denon verhaal nog niet vergeten. MIDI=MIDI. Jaja. Het duurde vervolgens maanden lang voordat uiteindelijk de software goed met de HC4500 samenwerkte.

Linux!
Reg. datum: 01 september 2001

Ow... dat is een tegenvaller. Ik sta op het punt mijn VCI-100 te verkopen maar als de VCI-300 niet met traktor werkt (zonder echt voordeel), hoef ik die dus niet te kopen :/

Ik hoop dat NI voor die tijd het licht ziet en 14 data-bits midi gaat ondersteunen. Ik zal wel ff zoeken op het forum van NI.

edit:
Kijk eens wie we daar hebben: http://www.native-instrum...um/showthread.php?t=67605 ;)

sjaakduhuuhl wijzigde dit bericht 08-07-2008 17:01 (15%)

Error -48621: Signature expired

«zo niet, dan toch»

[herstelpost... reden... zie edit]

Het gaat alleen de mist in als mensen hun eigen slinger aan bestaande elementen gaan geven... Hmmm... klinkt dat niet een beetje Microsoft achtig? ;)

De VCI 300 gebruikt inderdaad 14bits encoding. Dit is vooralsnog alleen maar compatible met Itch.

Ome_Les wijzigde dit bericht 09-07-2008 08:27 (138%)
Reden: Kut.. ge-edit ipv gequote... :(

Come here. How about if your ass prepares to meet my size ten work boot! How about that?

Phat Winex

Volgens wat ik mij kan herinneren was het enige dat niet perfect werkte met de Denon HC4500 icm Traktor de infoschermpjes. En dat is beslist geen midi werk. > pwnd :')
Al dat gemopper van jouw kant altijd... 8)7

Sjoewe wijzigde dit bericht 08-07-2008 17:40 (5%)
Reden: pwnd

Reg. datum: 19 januari 2001

De schermpjes worden ook met MIDI aangestuurd hoor!
En bij de HC4500 is het toch wel vrij belangrijk dat de ondersteuning in de software zit, want enkel met wat standaard midi-bindings denk ik niet dat je het volledige potentieel van deze controller kan benutten.

VCI-300 support komt allesinds zeker in djDecks (thnx Reind :) )
Reind wanneer komt de VCI-300 review ? Ik dacht dat je gisteren schreef: morgen komt hij :)

W00fer wijzigde dit bericht 08-07-2008 23:05 (15%)

Stiekem heb ik liever de midi.translator dan dat ik moet wachten op de o zo bureaucratische en langzame Native Instruments developers.

En nee, de midi.translator zet niet 14 bit om in 7 bit, maar werkt via een ander formaat. OSC als ik het goed heb.

AboutDJ

quote:
W00fer schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 23:04:
Reind wanneer komt de VCI-300 review ? Ik dacht dat je gisteren schreef: morgen komt hij :)
Nee dat schreef ik vannacht, dus toen was het al dinsdag... dus het word woensdag. ;)

Ik zit met het probleem dat ik nu een mac keyboard aan mijn pc heb hangen en de printscreen functie niet meer wil werken, moet alleen nog even wat screenshots maken van ITCH en dan kan ie online (sterker nog hij staat al online maar unpublished). Maar als het goed is kan ik morgen de nieuwe DINOVO edge ophalen, 6 screenshots maken en dan kan ie online. En nee ik ga niet lopen kloten met het onscreen keyboard ;)

Hier al vast een verkorte versie, http://www.aboutdj.nl/med...boutdj-offline-media.html
quote:
W00fer schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 23:09:
Stiekem heb ik liever de midi.translator dan dat ik moet wachten op de o zo bureaucratische en langzame Native Instruments developers.

En nee, de midi.translator zet niet 14 bit om in 7 bit, maar werkt via een ander formaat. OSC als ik het goed heb.
Traktor kan prima overweg met het gebruik van 14bits (pitch fader van de S1200 werkt prima en die gebruikt ook de pitchbend manier) alleen ondersteund Traktor de manier nog niet zoals Vestax hem gebruikt. Je kunt het namelijk op 2 manieren doen, de 2 databytes combineren tot 1 message (dat snapt Traktor prima) OF de 2 databytes gewoon los versturen waarbij de eerste opgedeeld word door de tweede als het ware (zie plaatje, de VCI-300 gebruik overigens niet de volledige 14bits van de 2 bytes voor de pitch fader) en je exact dezelfde resolutie krijgt van 16384 mogelijke stappen. Niets nieuws onder de zon dus alleen snapt Traktor die laatste methode niet helemaal.

http://www.aboutdj.nl/images/stories/tutorials/midi_tutorial_2.jpg

En er is al lang en breed contact geweest van mijn kant met de mensen van NI en er is al lang een complete midi mapping die kant op gegaan en als het even mee zit is alles klaar zodra de hoofd engineer terug is van vakantie en kan ik het testen met de VCI-300 die hier staat. Adion van djDecks heeft het als het goed is zelfs al in de eerste de beste update zitten (en nu herinner ik me ineens weer dat ik de pitch fader outputs nog toe moet sturen).

Daarnaast is een midi.translator vast heel leuk en aardig maar het betekent een extra tool tussen je hardware en je software. De midi messages van de VCI-300 zijn niet zo complex als Ean Golding van djtechtools iedereen wil doen geloven (die heeft wel vaker last van mooie praat waar weinig van klopt) en er is geen speciaal HD midi formaat zoals de mensen van Serato het graag noemen en de implementatie hoeft niet al te moeilijk te zijn als ik het goed begreep van de mensen van NI dus er is geen enkele reden tot paniek. Sterker nog ik durf er haast wel een wedje op te leggen dat de software van de diverse fabrikanten eerder klaar is dan dat de VCI-300 goed verkrijgbaar is ;)
quote:
Ome_Les schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 17:00:
[...]
De VCI 300 gebruikt inderdaad 14bits encoding. Dit is vooralsnog alleen maar compatible met Itch.
Niet dus, alleen de manier waarop ze het doen is voor zover ik na kon gaan een onbekende methode. Implementatie hoeft echter geen hoofdbreken te zijn en de ondersteuning van 14bits is er al lang, Traktor, djDecks e.d. hebben het al werkend via de pitchbend manier.

Reind wijzigde dit bericht 09-07-2008 00:06 (68%)

http://www.aboutdj.nl DJ Equipment review site

Als we uitgaan van de persberichten, dan kan alléén ITCH overweg met de VCI-300 ;)

Volgens mij komt hij hier te staan :D

http://www.aboutdj.nl/rev.../1038-vestax-vci-300.html

W00fer wijzigde dit bericht 09-07-2008 01:05 (43%)

«zo niet, dan toch»

Godver.. en soms gaat het erg mis met het quoten e.d.
Maar goed Reind, Hier nog een keertje:
quote:
Niet dus, alleen de manier waarop ze het doen is voor zover ik na kon gaan een onbekende methode. Implementatie hoeft echter geen hoofdbreken te zijn en de ondersteuning van 14bits is er al lang, Traktor, djDecks e.d. hebben het al werkend via de pitchbend manier.
Jammer... net erboven heb ik toch echt dit staan...
quote:
Het gaat alleen de mist in als mensen hun eigen slinger aan bestaande elementen gaan geven... Hmmm... klinkt dat niet een beetje Microsoft achtig? ;)
Maar goed, dan ben ik misschien ook wel heel erg lief voor mieren. ;)

Gisteravond voor het eerst m'n vci-100 aan m'n mac book pro gehangen, en opgestart met Traktor voor de mac. Dat is toch wel ff wennen zeg... was helemaal gewend aan djdecks, en op de een of andere manier lijkt er ook een soort vertraging in de jogs te zitten. De 'fine pitch', is dat ook de pitch range van de jog dials? aangezien je die apart in kan stellen t.o.v. de 'gewone' pitch.

Verder heb ik een manier uitgedokterd om toch split-cue op de koptelefoon te kunnen gebruiken, ik hang dan output 1 van de geluidskaart aan bijv. kanaal 1 op de mixer (djm-800), output 2 op kanaal 2 ernaast, fader van kanaal 1 omhoog, en fader op kanaal 2 dicht maar wel met cue aan op kanaal 2. Vervolgens split cue aan en cue op de master ook aan, en dan kan ik volgens mij gewoon mixen met de mixer op de vci-100, en ook (split)cue'en mbv. de cue knoppen op de vci-100. Of zie ik nu iets over het hoofd :?

"The only thing we can decide is what we want to do with the time that has been given to us."

quote:
Chiron schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 10:04:
en op de een of andere manier lijkt er ook een soort vertraging in de jogs te zitten.
Dit kan kloppen heeft met de geluidskaart te maken. Daarom hebben de meeste ook een extern geluidskaartje erbij.
Phat Winex

quote:
Chiron schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 10:04:
Gisteravond voor het eerst m'n vci-100 aan m'n mac book pro gehangen, en opgestart met Traktor voor de mac. Dat is toch wel ff wennen zeg... was helemaal gewend aan djdecks, en op de een of andere manier lijkt er ook een soort vertraging in de jogs te zitten. De 'fine pitch', is dat ook de pitch range van de jog dials? aangezien je die apart in kan stellen t.o.v. de 'gewone' pitch.
Domme vraag, maar heb je de latency in traktor zelf al omlaag gezet? Die staat standaard namelijk op iets van 40ms :X
quote:
Verder heb ik een manier uitgedokterd om toch split-cue op de koptelefoon te kunnen gebruiken, ik hang dan output 1 van de geluidskaart aan bijv. kanaal 1 op de mixer (djm-800), output 2 op kanaal 2 ernaast, fader van kanaal 1 omhoog, en fader op kanaal 2 dicht maar wel met cue aan op kanaal 2. Vervolgens split cue aan en cue op de master ook aan, en dan kan ik volgens mij gewoon mixen met de mixer op de vci-100, en ook (split)cue'en mbv. de cue knoppen op de vci-100. Of zie ik nu iets over het hoofd :?
Ik weet niet precies wat je met deze vorm van split cue bedoeld? Kanaal 1 links kanaal 2 rechts? Maar ik meen dat je dit ook gewoon softwarematig in traktor kan mappen.

rhodium> ik heb een ESI U46DJ aan m'n macbook pro gehangen :) (normaliter gebruikte ik dat ding altijd voor de vinyl control op m'n andere laptop) latency staat idd op iets van 40ms, maar hoe krijg ik die omlaag? het is niet zo dat er een schuifje is waar ik dat mee kan regelen oid. :? Als ik met de buffer in het ESI control panel ga klooien dan gaat de latency wel omlaag, maar hij gaat dan al snel clippen.

Gisteren ook met rebirth en ableton zitten spelen, rebirth rewired in ableton. Viel me op dat de ESI stukken trager leek dan de Creative pcmcia geluidskaart. Latency was bij de laatste een stuk lager. Ik krijg het idee dat die ESI gewoon geen hoogvlieger is.

Met split-cue bedoel ik het kanaal waar cue aan staat in je linker schelp,al dan niet gemixed met de master, terwijl je in je rechter schelp alleen maar de master hoort. In traktor zou ik niet weten hoe ik dat voor elkaar zou moeten krijgen, en in djdecks kan het wel, echter daar is het volume van de master gelijk aan de volumeslider van de master. Dus 1 schelp hard (master moet open staan ivm geluid naar de versterker) en 1 schelp die je wel zelf kan regelen. Niet echt fijn voor de oortjes..

"The only thing we can decide is what we want to do with the time that has been given to us."

«zo niet, dan toch»

quote:
Chiron schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 09:45:
rhodium> ik heb een ESI U46DJ aan m'n macbook pro gehangen :) (normaliter gebruikte ik dat ding altijd voor de vinyl control op m'n andere laptop) latency staat idd op iets van 40ms, maar hoe krijg ik die omlaag? het is niet zo dat er een schuifje is waar ik dat mee kan regelen oid. :? [..]
Dat is toch gewoon in te tikken in zo'n Setup interface van Traktor? (Prefs > Soundcard> Latency)

Welke versie van Leopard heb je trouwens draaien, in het geval van 10.5.2 schijnt er een bepaald bekend audio probleem te zijn als ik een paar mensen op het DJTechtools forum mag geloven.
Deze schijnt verholpen te zijn in 10.5.2 en hoger.

Aangezien je net een nieuwe macBook hebt, denk ik niet dat dit het probleem is.

En gebruik je Traktor Scratch of Traktor DJ Studio?
In het geval van Traktor Scratch is het al vaker gemeld dat er een interface ontbreekt.

Ome_Les wijzigde dit bericht 10-07-2008 10:14 (37%)

Phat Winex

De latency zit hier:
http://xs329.xs.to/xs329/08284/picture2422.jpg

En de split-cue kan je volgens mij ook bereiken door deze instellingen over te nemen:
http://xs229.xs.to/xs229/08284/picture3355.jpg

En dan je koptelefoon natuurlijk aan kanaal 1+2 hangen :)

Sjoewe wijzigde dit bericht 10-07-2008 10:19 (10%)

Ahh.. ja die latency heb ik al aangepast. 11.5 is het laagste wat ik kan gaan met dat ding, anders gaat ie kraken. Maar ondanks 11.5ms zit er toch nog een of andere delay in de vci-100, als ik de jog shuttle beweeg. Kan ook in de hardware zitten, in de midi setup kan ik iig geen delay settings terugvinden.

Mono settings had ik helemaal niet aan gedacht, my bad :X Probleem is dan wel dat ik momenteel geen tulp naar grote/kleine jack heb op de macbook pro, op m'n msi laptop kan het weer wel. Zal het daar eens gaan proberen :)

Met de macbook zal ik dan toch de routing truc met het mengpaneel moeten gaan toepassen, bijkomend voordeel is ook dat de koptelefoon dan versterkt is, t.o.v. het onversterkte signaal uit de line-out van de geluidskaart.

«zo niet, dan toch»

Ik zal eens rondvragen op DJtechtools.

Is het echt kraken, of is het skippen?

kraken/skippen, klinkt in ieder geval alsof de pc/geluidskaart het niet trekt. Als ik de buffer hoger zet is het weg :)

De review van de VCI-300 is nog niet online. Bah !

AboutDJ

quote:
W00fer schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 15:51:
De review van de VCI-300 is nog niet online. Bah !
Als ik dit had gelezen voor ik op publish drukte had ik speciaal voor jou nog een dag gewacht :+

http://www.aboutdj.nl/rev...l/1038-vestax-vci300.html

http://www.aboutdj.nl DJ Equipment review site

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: