Come here. How about if your ass prepares to meet my size ten work boot! How about that?
OMG, dat gaat me weer geld kostenquote:Reind schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 22:50:
Vandaag een pre productie op mogen halen van het volgende apparaat,
[afbeelding]
Je kunt wel merken dat de ontwikkeling zelfs op het vlak van midi controllers niet stil staat, echt een grote stap voorwaarts ten opzichte van de populaire VCI-100. Volgende maand een dubbele review van het apparaat van onze kant op zowel het i-net als in gedrukte media
Keep us updated
Error -48621: Signature expired
Komaan, op een SL1200 lukt het ook.
Come here. How about if your ass prepares to meet my size ten work boot! How about that?
Mja met je vingertje tegen de platter, daar heb je op een midi-controller vrij weinig aan, tenzij je aan de jog-dials wilt blijven leuren.quote:Ome_Les schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 23:51:
Hogere pitch resolutie?
Komaan, op een SL1200 lukt het ook.
Met de VCI-100 beuk ik regelmatig uit frustratie wel eens snel op sync om de bpm's gelijk te krijgen, zo godse irritant als de pitchfader opeens met 0.2 verspringt ipv 0.1.
[ I love rock & roll, throw another bottle at the DJ baby ]
Review zal alleen nog even op zich laten wachten, vandaag een dealtje gemaakt met een magazine welke volgende maand 2 reviews van ons gaat publiceren. Afhankelijk van de datum dat dat magazine in de winkels ligt word er dus gepubliceerd op de website. Overigens zit ik in het magazine vast aan 1000 woorden per review dus hij zal daar niet zo diep gaan als op de AboutDJ website waar ik hem compleet binnestebuiten zal gaan keren.
Wat wel echt duidelijk is is dat de ontwikkelingen in dez markt harder gaan dan ooit eerder is gebeurd in de dj markt. Hij is gewoon weer een beste peut beter, mooier, leuker dan de rest. Echt een tweede generatie controller dus net als de Numark NS7 gaat worden later dit jaar. Nee het worden nu ECHTE vervangers voor een complete dj set en het mooie hiervan is dat het gewoon allemaal in mijn notebook tas past
http://www.aboutdj.nl DJ Equipment review site
Ik verwacht echter dat de mannen bij NI ook niet zitten te slapen en dat het in 3.4 wel gewoon gaat werken zoals het hoort, zal morgen de head director van de dj afdeling eens een mail sturen om te kijken of ze er al mee bezig zijn. Anders kunnen ze mij natuurlijk gewoon dik gaan betalen en maak ik alvast de mapping voor ze
De ITCH software valt me echter nog redelijk mee al zitten er wel weer een paar domme Serato dingen in... handmatig BPM tappen, invoeren in de ID3 tag en dan pas autolooping kunnen gebruiken e.d.
Voor de rest zeg ik nu niets meer anders verklap ik teveel. Ik vermaak me in ieder geval prima met het apparaat
Reg. datum: 01 augustus 2004
699 zou wel ERG duur zijn.
Er is niet zoiets als '14-bit' midi vs '7-bit midi'quote:Reind schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 00:31:
De VCI-300 beschikt over 14 bit midi, dus geen 128 stappen op een fader maar van 0 naar 16383 mogelijke stappen. op een fader. Nu gebruik je die natuurlijk niet allemaal op een fader want dat zou compleet zinloos zijn maar 14 bit midi bied dus wel mogelijke hogere resoluties dan bij 7 bit midi. Volgens mij werkt de Serato ITCH software gewoon met een 0,1% range dus daar zul je het nog niet direct bij merken echter merk je het wel op het jogwheel waar gewoon veel nauwkeuriger mee te werken is e.d.
Elke midi message bestaat uit 3 bytes (dus 24-bit) met uitzondering van system exclusive messages, maar vermits die niet erg standaard zijn worden die niet zo vaak gebruikt.
Voor midi controllers zijn de meestgebruikte types boodschappen de 'Control Change' voor sliders, draaiknoppen en jog-wheels, en 'Note Down' boodschappen voor drukknoppen.
In de eerste byte zit zowel het midi kanaal in 4-bits (dus 16 midi-kanalen mogelijk) en het type boodschap.
In de tweede byte zit dan het nummer van de knop/slider/...
In de derde byte worden 7-bits gebruikt om een waarde door te geven.
Bij Note Down boodschappen wisselt die tussen 0 en 127 om aan te geven of de knop ingedrukt is of niet.
Bij CC boodschappen geeft deze waarde de positie van de slider of draaiknop aan.
'Pitch Bend' is een ander type midi boodschap, waarbij in de eerste byte het type en de midi channel wordt meegegeven, en de 2 volgende bytes tesamen 14 bits benutten om de waarde ervan aan te duiden.
Dit is dus het type boodschap dat op de Denon controllers, en nu blijkbaar ook op de nieuwe VCI gebruikt wordt.
Voor jog wheels wordt op bijna alle controllers die ik al gezien heb een gewone CC boodschap gebruikt.
Een waarde boven de 64 geeft aan dat het jogwheel voorwaarts draait, een waarde onder de 64 geeft aan dat de jogwheel achterwaarts draait.
De nauwkeurigheid van een jog-wheel hangt af van het aantal pulsen dat er per omwenteling doorgegeven worden. Bij de controllers die ik tot nog toe gezien heb varieert dit van 64 tot 1440 pulsen per omwenteling.
Enkel door het varieren van het aantal boodschappen dat gestuurd worden kan dus een hogere nauwkeurigheid worden doorgegeven.
Het is dus niet nodig om een ander soort midi boodschap hiervoor te gebruiken, en spreken over het aantal bits resolutie van een jog wheel is dus ook niet zo zinnig.
Specs - djDecks - Fast Image Resizer - Mind Games
Reg. datum: 10 oktober 2000
Sommige mensen denken dat ze denken, maar dat denken ze maar.
Edit: wtf? http://multimedia.tweedeh...-sets/vestax-vci-300.html
EVILSalami wijzigde dit bericht 13-06-2008 12:08 (20%)
Digital DJ - Chillism weblog: Waarom boycot idereen toch een Duits woord?
En dus spreken we voor het gemak over het gebruik van 14bits midi aangezien het anders wel erg lastige en taaie kost word voor het overgrote deel van de gebruikers en het verschil word gemaakt in die 7 of 14 verstuurde bits. Die 7 vs 14 is voor zover mij bekend ook gewoon een normale manier van het verschil aan duiden aangezien het op zo'n beetje iedere midi spec page op een dergelijke manier aangeduid word, ook niet zo heel raar want het verschil word gemaakt in dat gedeelte en zorgt ook voor dat grotere bereik. 7 vs 14 is dus misschien niet de meest volledige en correcte manier maar wel de meest duidelijke.quote:Adion schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 10:24:
[...]
'Pitch Bend' is een ander type midi boodschap, waarbij in de eerste byte het type en de midi channel wordt meegegeven, en de 2 volgende bytes tesamen 14 bits benutten om de waarde ervan aan te duiden.
Dit is dus het type boodschap dat op de Denon controllers, en nu blijkbaar ook op de nieuwe VCI gebruikt wordt.
Wat betreft het jogwheel heb je gelijk, my bad. Ik zat er even helemaal naast cq had even een stukje misinterpretatie tussen 2 zaken.
En als je hem dan besteld kunnen ze hem opeens niet leveren. Niets nieuws onder de zon en dat doen shops wel vaker, dingen in een winkel zetten terwijl ze het nog niet eens kunnen leveren.quote:EVILSalami schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 12:05:
Is er al iets bekend over de VCI 300? Qua prijs en datum? Dan kan ik dat namelijk in de startpost zetten. Ziet er héél vet uit! Ben dan ook zeer benieuwd naar de review(s).
Edit: wtf? http://multimedia.tweedeh...-sets/vestax-vci-300.html
Reind wijzigde dit bericht 13-06-2008 18:16 (52%)
Daar zit ik met mijn BCD3000 ook vaak mee. Maar dan vraag ik mezelf altijd af: Als je een 'sync'-knop hebt, wat is er dan mis mee om die te gebruiken? Het zal je echt geen slechtere artiest maken en het publiek hoort het verschil echt niet of je nou met de sync-button de pitch goed gezet hebt of met de fader. Ik vind het zelfs het voordeel hebben dat je meer tijd krijgt om CREATIEF te mixen i.p.v. alleen maar je te moeten concentreren op beatmatchen.quote:Sjoewe schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 23:56:
[...]
Mja met je vingertje tegen de platter, daar heb je op een midi-controller vrij weinig aan, tenzij je aan de jog-dials wilt blijven leuren.
Met de VCI-100 beuk ik regelmatig uit frustratie wel eens snel op sync om de bpm's gelijk te krijgen, zo godse irritant als de pitchfader opeens met 0.2 verspringt ipv 0.1.
My first programming language was SOLDER! [ Terry Pratchett ]
Mja meestal omdat de sync er een beetje naast zit als je zeg maar force sync doet. Maar ik gebruik(te) het vooral om dus de BPM's even snel gelijk te krijgen zonder eindeloos te priegelen met de fader, of te blijven benden omdat de resolutie van de fader te klein is.quote:Stoney3K schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 23:57:
[...]
Daar zit ik met mijn BCD3000 ook vaak mee. Maar dan vraag ik mezelf altijd af: Als je een 'sync'-knop hebt, wat is er dan mis mee om die te gebruiken? Het zal je echt geen slechtere artiest maken en het publiek hoort het verschil echt niet of je nou met de sync-button de pitch goed gezet hebt of met de fader. Ik vind het zelfs het voordeel hebben dat je meer tijd krijgt om CREATIEF te mixen i.p.v. alleen maar je te moeten concentreren op beatmatchen.
Maar goed ik draai tegenwoordig vooral op m'n draaitafels met Traktor Scratch en de VCI-100 hou ik voorlopig achter de hand als extra controler voor de functies van Traktor Scratch en als ik op lompe zuipfeesten draai, hetgeen mijn andere DJ-liefde is, daar de grens opzoeken zonder te vervallen in skihut of andere ge-eike cafe-knallers.
Reg. datum: 25 maart 2005
Ben er nog steeds niet helemaal uit, met name qua mixer.
Daarnaast ben ik ook steeds meer aan het twijfelen aan vinyl. Heeft zijn voor- en nadelen. Of aan een combinatie cd(+midi)/vinyl (wellicht dat ik het een eerst koop en later het ander). Of vinyl me echt gaat bevallen kan ik enkel uitkomen door het zelf te testen. Wellicht vind ik het veel leuker dan CD, maar het kan ook zo zijn dat ik het helemaal niks vind. Dat merk ik wel als ik er zelf wat mee gespeeld heb. Wil het iig wel eens geprobeerd hebben.
Probeer er volgende week zo neutraal mogelijk naar toe te gaan en daar een hoop info te winnen en te kijken wat me het beste ligt. Als ik dan goed weet wat ik wil ga ik wel weer kijken naar wat ik precies wil (of ga ik nog een paar keer langs als ik nog te veel twijfel).
Edit: Whoops, verkeerde topic
Nintendo Only.nl - PC Only.nl - PlayStation Only.nl - Xbox Only.nl - VincentG.nl
Daar gebruik ik de sync ook bijna alleen maar voor: De pitch goed zetten (vaak zit je er 0,1% naast) en dan goed starten net zoals je dat met een CDJ zou doen. Mocht het dan nog niet helemaal kloppen, gelijk leggen met de waveform (igv VDJ) of op gehoor.quote:Sjoewe schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 01:05:
[...]
Mja meestal omdat de sync er een beetje naast zit als je zeg maar force sync doet. Maar ik gebruik(te) het vooral om dus de BPM's even snel gelijk te krijgen zonder eindeloos te priegelen met de fader, of te blijven benden omdat de resolutie van de fader te klein is.
Overigens is de sync-engine van VDJ sowiezo bagger. Traktor synchroniseert veel strakker en je hoort het vooral als je het vergelijkt met Ableton.
Voor de mensen die trouwens nog issues hebben met de BCD3000 icm Core2 Duo / ICH9 chipsets:
In Device Manager, schakel je accu ("Accu die voldoet aan de Microsoft ACPI besturingsmethode" / "Microsoft ACPI compliant battery") uit, en schakel van elke USB Root Hub ("USB-hoofdhub") het energiebeheer uit in de tab Power Management ("Energiebeheer"/"De computer mag dit apparaat uitschakelen om..."). Als het goed is moet dat geen problemen meer leveren.
Voor de zekerheid: Schakel je WiFi uit en eventuele LAN-adapters, en haal de accu uit de laptop (daar slijt ie minder van). Ik verwacht niet dat iemand met internet op de accu gaat lopen DJ'en.
My first programming language was SOLDER! [ Terry Pratchett ]
Hoezo dat ? Met de VCI-100 kun je toch leuk draaien ?
Als VCI-100 bezitter snap ik die uitspraak wel. Teneerste had de VCI100 geen interne geluidskaart en dat was toch natuurlijk wel een missertje. Dan loop je toch weer met een extra apparaat te slepen als je live gaat en je kon niet zomaar een extra draaitafel etc aansluiten zoals met de concurenten wel kan. Daarbij had de VCI-100 nog een paar kleine puntjes waar ik het als uithuis gebruiker niet helemaal mee eens ben, zoals: de plaatsing en het formaat van de volume / cuemix knoppen, de toch ietsiepietsie krappe setup (zeker als je zoals ik een paar kolenschoppen hebt) etc.quote:W00fer schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 00:51:
Reind had het erover dat het DJ'en met de VCI-300 nu pas écht begint.
Hoezo dat ? Met de VCI-100 kun je toch leuk draaien ?
Het was goed en zeker werkbaar, maar je voelde gewoon dat er nog meer uit het concept gehaald kon worden, voordat je met een strak gezicht kan zeggen: dit is echt een professionele controller.
Bij de VCI-300 zie ik gewoon al aan de foto dat er een heleboel nog weer geperfectioneerd is. Zoals de standaard bend-buttons bij de pitchfader, ipv remappen (dus andere functie's opofferen), waardoor je ook niet altijd maar eindeloos aan de jogwheels moet leuren. Verder is het allemaal gewoon weer net wat professioneler geworden: instelbare jogwheel weerstand, twee knoppen voor CUE/PLAY ipv de 4 die daar voor de VCI op waren ingeruimd, de symetrische lay-out (zodat je niet na hoeft te denken onder stress) met de de loading-section in het midden. VU-meters, grotere jogs.
De evolutie is duidelijk zichtbaar en het krijgt steeds meer de 'CDJ1000-factor', waarmee ik bedoel dat het in de buurt komt van een uiteindelijke vorm waarin kwaliteit en een goed doordacht design samenkomen in één functioneel design, waar zowel iedere malloot als de doorgewinterde pro mee uit de voeten moet kunnen, thuis en in de club.
De vci-300 is natuurlijk ook niet te vergelijken met een profi geluidskaart van 300 euro (TASCAM / Fireface 400 of vergelijkbare kwaliteit)
Ik snap niet helemaal waar je deze vergelijking weer vandaan haalt eerlijk gezegd.quote:W00fer schreef op zondag 22 juni 2008 @ 02:37:
Tja klopt, maar met een CDJ-1000 ben je weer aan het slepen met een mixer. Dus of je nu met een vci met geluidskaart of een cdj met mixer rondloopt, tis allebei wat.
gewoon een misser was . En dat de lay-out nog niet de intuitieve eindvorm had bereikt zoals je dat bijvoorbeeld bij de de CDJ1000 kan zien. Niet over weleke van de twee nou een beter apparaat is om te bezitten
Maar die heb je ook niet nodig, de kwaliteit van die kaarten zit 'm vooral in de input kwaliteit ipv de output kwaliteitquote:De vci-300 is natuurlijk ook niet te vergelijken met een profi geluidskaart van 300 euro (TASCAM / Fireface 400 of vergelijkbare kwaliteit)
Sjoewe wijzigde dit bericht 22-06-2008 11:09 (3%)
Even een vraagje over de VCI-100 en geluidskaarten, het lijkt mij een gemis om geen headphone cue knop te hebben op de controller, hoe kun je met de VCI-100 deck B beluisteren als deck A op de mains-out staat? Doe je dat via de software die dan een signaal naar de headphone-out van je externe geluidskaart stuurt? Dat lijkt me nl. erg omslachtig omdat je dan iedere keer je muis moet gebruiken en ik zou dan liever de voorkeur geven aan een controller met ingebouwde geluidskaart.quote:Sjoewe schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 01:25:
[...]
(...)Teneerste had de VCI100 geen interne geluidskaart en dat was toch natuurlijk wel een missertje. Dan loop je toch weer met een extra apparaat te slepen als je live gaat en je kon niet zomaar een extra draaitafel etc aansluiten zoals met de concurenten wel kan. (...)
MacBook Pro, iPhone
Je bedient de software met je VCI100, in de standaard MIDI-mapping van de VCI100 staat dan ook gewoon een standaard twee cue-buttons, cue-volume en cue mix gemapt. Geen muis voor nodig.quote:LocA schreef op zondag 22 juni 2008 @ 17:42:
[...]
Even een vraagje over de VCI-100 en geluidskaarten, het lijkt mij een gemis om geen headphone cue knop te hebben op de controller, hoe kun je met de VCI-100 deck B beluisteren als deck A op de mains-out staat? Doe je dat via de software die dan een signaal naar de headphone-out van je externe geluidskaart stuurt? Dat lijkt me nl. erg omslachtig omdat je dan iedere keer je muis moet gebruiken en ik zou dan liever de voorkeur geven aan een controller met ingebouwde geluidskaart.
Sterker nog in op de andere controllers gaat het ook via de software ipv direct via de hardware.
Heb jij de VCI-300 al in handen gehad dan? Volgens mij staat het enige test exemplaar van de Benelux namelijk nog steeds op (eigenlijk staat ie er tegenaan op de grond maar das bijna hetzelfde) MIJN bureau en niet bij iemand andersquote:[b][message=30288579,noline]
De vci-300 is natuurlijk ook niet te vergelijken met een profi geluidskaart van 300 euro (TASCAM / Fireface 400 of vergelijkbare kwaliteit)
Bij een controller zijn 2 dingen heel belangrijk, lage latency en een hoge geluidskwaliteit. De VCI-300 beschikt over beiden en de kwaliteit van een geluidskaart word natuurlijk totaal teniet gedaan wanneer men met slecht ge-encode MP3's aan de slag gaat.
Mes snijd dus aan 2 kanten en het voordeel van de geluidskaart op de VCI-300 is dat echt iedere randdebiel het apparaat aan een bestaande dj setup kan knopen.
Overigens nog weer een handige aanvulling voor de startpost van dit topic, http://www.aboutdj.nl/tut...di-wat-kun-je-er-mee.html
Mede te danken aan Adion van djDecks die links en rechts de tekst aangevuld/gecorrigeerd heeft.
Reind wijzigde dit bericht 24-06-2008 02:23 (3%)
Nou die geluidskaart vind ik een vrij belangrijk onderdeel om hem boven de VCI-100 te zetten. Daarnaast werkt het apparaat waar nodig met een hoge resolutie door het gebruiken van 14 databits midi en zijn zaken als een jogwheel gewoon veel beter uitgevoerd.quote:W00fer schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 14:53:
Reind, bedankt voor je toelichting. Kan je nog wat vertellen waarom de VCI-300 een must buy is tov de VCI-100 ? En dan doel ik niet op de interne geluidskaart met lage latency.
Maar de review voor het magazine is vandaag de deur uit gegaan dus ik verwacht dat onze eigen AboutDJ review over een week of 1,5 á 2 ook wel online staat.... even wachten dus nog
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 last