Reg. datum: 25 maart 2005
Zit al jarenlang te denken om iets met muziek (met name richting dj-en) te willen doen, maar is er nooit echt van gekomen. In den beginne bleef het bij wat spelen met muziekprogramma's en was de overstap naar hardware voor mij toen niet betaalbaar.
Nu zit ik al geruime tijd te denken aan een midi controller. De prijs (ca 200/250 euro) is erg lekker en het is een leuk instapje om wat met het dj-en te spelen. Het is niet mijn intentie om serieus op feesten te gaan draaien, maar om het gewoon als hobby te blijven houden.
De Behringer BCD 3000 lijkt mij de meest interessante. Zag hem op new-line voor 219 euro staan en is daarmee ietsjes duurder dan de 2000, maar daarvoor heb je wel een nieuwere versie. Voordeel is dat Traktor 3 LE erbij zit en deze Mac en Windows compatible is.
Nou heb ik een paar vraagjes:
Werkt deze site op een Macbook en op een PC zonder geluidskaart (onboard grafische chip)? Voor zover ik gevonden heb, sluit je hem via USB aan de PC om te kunnen werken, maar hoe zit het nou met audio? Twee tulpstekkers (rood/wit) direct naar een versterker, of eerst naar de PC en vandaaruit naar je geluidsbron?
Zal hem denk voornamelijk op mijn PC (2x 17" monitor, toch wat prettiger als 13,3") aangesloten hebben, maar mocht ik eens wat in de tuin bij een feestje oid willen draaien, dan zou ik hem op mijn Macbook kunnen aansluiten.
PC speakertjes zijn brak, maar zou PC op een stereoset kunnen aansluiten, om geluid uit betere speakers te kunnen krijgen. Later zou ik altijd nog voor een goede speakerset of speaker monitors kunnen kijken, maar om in het begin mee te spelen zal het wel voldoen (hoop dus ook zonder geluidskaart).
Via tuts, maar vooral door er zelf veel mee te spelen, leer je een hoop, maar zijn er verder nog dingen die ik moet weten, of waar ik rekening mee moet houden?
Nintendo Only.nl - PC Only.nl - PlayStation Only.nl - Xbox Only.nl - VincentG.nl