Reg. datum: 29 september 2001
Ik ben nu bezig met de Midibox FM, dat is een FM Sythesizer, aan te sturen met midi. En er staan nog veel meer leuke projecten op die website!
GoT Index » Audio en HiFi » Digitale DJ: Midi Controllers
Ik had traktorizer gezien, wel vet idd. Ziet er niet zo héél mooi uit maar toch. Heb jij pics van je midi box? En met welk pakket gebruik je het?quote:GertW schreef op donderdag 03 april 2008 @ 12:40:
Voor de hobbyisten onder ons, kijk eens op http://www.midibox.org. Ik heb zelf de midibox 64 gemaakt (je kunt hem dus ook helemaal inrichten zoals je zelf wilt, bijvoorbeeld een kloon maken van de RMX kwa layout, bekijk de gallery maar eens). Werkt super en nog geen delay oid kunnen merken in diverse programma's, misschien een idee om dit ook in de startpost op te nemen!
offtopic:
Ik ben nu bezig met de Midibox FM, dat is een FM Sythesizer, aan te sturen met midi. En er staan nog veel meer leuke projecten op die website!
Digital DJ - Kom je ook uit Grunn?

Be PWN-ed Server specs
Nou ik denk eerlijk gezegd dat deze dingen beter kunnen zijn dan dingen die je koopt. Vooral omdat je zelf kan bepalen wat voor kwaliteit knoppen en faders je gebruikt.quote:tokesnugerd schreef op donderdag 03 april 2008 @ 13:24:
In werkuren ben je waarschijnlijk meer kwijt dan die 300 euro, en de kwaliteit is waarschijnlijk niet half zo goed.. ik zie mezelf zoiets echt niet maken.
Jij betaald echter voor diezelfde onderdelen meer dan een fabrikant die aan massa productie doet. Zelf maken is een leuke gedachte maar of het er allemaal beter van word is nog maar zeer de vraag. Zelf een controller in elkaar knutselen van het kaliber VCI-100 is niet te doen voor dat geld.quote:EVILSalami schreef op donderdag 03 april 2008 @ 13:46:
[...]
Nou ik denk eerlijk gezegd dat deze dingen beter kunnen zijn dan dingen die je koopt. Vooral omdat je zelf kan bepalen wat voor kwaliteit knoppen en faders je gebruikt.
Ik durf daar nog niets over te zeggen want de Digital Jockey is er nog niet dus een uitspraak doen over welke beter is begin ik niet aan. Ik heb al wel enkele pre samples in handen gehad en die waren op zich best oké maar op een pre sample moet je geen waarde oordeel bepalen. Pas wanneer de massa productie op gang is gekomen en de exemplaren van de band af rollen kun je er daarvan 1 pakken om een vergelijking te maken.quote:Maxxieh schreef op donderdag 03 april 2008 @ 10:33:
[...]
Zou jij de Reloop eerder kiezen dan de RMX? Want het is nu natuurlijk ook aantrekkelijk om de RMX via samenkopen te bestellen..
Reind wijzigde dit bericht 03-04-2008 15:23 (69%)
http://www.aboutdj.nl DJ Equipment review site
"The only thing we can decide is what we want to do with the time that has been given to us."
Die kunnen staat daar zeer goed in cursiefquote:EVILSalami schreef op donderdag 03 april 2008 @ 13:46:
[...]
Nou ik denk eerlijk gezegd dat deze dingen beter kunnen zijn dan dingen die je koopt. Vooral omdat je zelf kan bepalen wat voor kwaliteit knoppen en faders je gebruikt.
Be PWN-ed Server specs
Ik zeg tijd voor een dymo label apparaat... ik heb er ook 1 en dat ding word echt om de haverklap uit de kast getrokken voor zulke doeleindenquote:Chiron schreef op donderdag 03 april 2008 @ 18:02:
al zijn beide apparaten inmiddels voorzien van een aanzienlijke hoeveelheid volgeschreven witte gaffa tape
My first programming language was SOLDER! [ Terry Pratchett ]
[ Weebl 'n Bob ][ Fotoboek ][ Last.fm ][ Platen *UPDATE* ]
De BCD is ruw gezegd de helft controller en de helft geluidskaart. Vergeleken met de VCI-100 is hij nog vrij goedkoop zelfs als je 'm enkel voor het controller-gedeelte gebruikt.quote:Sjoewe schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 01:06:
Nou daar ben je dan mooi klaar mee.
Ik hoop dat je voor de rest tevreden bent over de functionaliteit van de BCD3000, want ik vindt dat voortdurende (problemen zijn al zo lang bekend) problemen met geluid echt een no-go zijn, bij notabene een DJ-apparaat, waarvan het zo ongeveer de primaire functie is.
Specs - djDecks - Fast Image Resizer - Mind Games
Het lijkt me makkelijker om dit te doen met controller. Daar zijn ze juist voor bedoeld toch? In principe kun je alles met je tobo + muis.quote:Tijmen schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 17:03:
Net even gechecked wanneer die Reloop digital jockey zou moeten uitkomen.
Wordt waarschijnlijk pas Juni/Juli hier leverbaar, dat is wel erg minder.
Als ik het mooie tabelletje gebruik van Aboutdj dan ziet de reloop er wel erg mooi, functioneel en goed geprijst uit.
Vergelijking entrylevel midi controlers
Heeft er trouwens iemand ervaring met het leerproces van digitaal mixen?
Ik bedoel daar mee, is het makkelijker te leren met controler dan zonder?
Of is het beter om eerst met de software te stoeien en dan een controller aan te schaffen?
Hardware matig is ie nog niet half zo goed als de VCI-100. De BCD-2000 was niets dan ellende in veel gevallen (helemaal met de mee geleverde software van Xylio) en ondanks dat de BCD-3000 hardware matig er flink op vooruit is gegaan vind ik het nog steeds geen bijzonder goed apparaat. De BCD-3000 is leuk voor het geld... niets meer, niets minder.quote:Adion schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 01:57:
[...]
De BCD is ruw gezegd de helft controller en de helft geluidskaart. Vergeleken met de VCI-100 is hij nog vrij goedkoop zelfs als je 'm enkel voor het controller-gedeelte gebruikt.
Als controller heb ik de BCD zelf ook een hele tijd gebruikt, en ik was er eigenlijk best tevreden over.
Intern geloof ik niets. De BCD3000 heeft een restyle gehad (witte knoppen ipv zwarte) en is voorzien van nieuwe drivers/firmware.quote:EVILSalami schreef op woensdag 09 april 2008 @ 10:09:Wat ik me nog af vroeg, wat is het verschil qua hardware eigelijk tussen de BCD 2000 en 3000?
My first programming language was SOLDER! [ Terry Pratchett ]
Music is my drugs... It wanna make me dance all night long!
Wist ik het zelf maar, ik heb laatst de hele boel weer opnieuw moeten installenquote:rhodium schreef op woensdag 09 april 2008 @ 20:10:
Ik draai met traktor en nooit probs mee dus ik snap niet waar sjoewe zijn probs vandaan komen.
[ Weebl 'n Bob ][ Fotoboek ][ Last.fm ][ Platen *UPDATE* ]
Kan jij op die manier een hele set neer zetten zonder tobo en muis? Nummers inladen etc? En dat doe je met die knop bovenop de Kontrol 1?quote:rhodium schreef op woensdag 09 april 2008 @ 20:10:
Wat een geluidskaartwel prijzig, maar zijn geld wel waar. Daarbij zit er ook nog een midi-controller bovenop de geluidskaart waarmee je Traktor ook kan besturen. Hierdoor kan ik makkelijk door de playlisten scrollen zonder gebruik te maken van een muisje
.
Maxxieh wijzigde dit bericht 14-04-2008 11:10 (13%)
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius