Ik heb alles eraf gegooid en heb de fun plug 0.5 erop gezet... en dan werkt alles direct goed
Het mounten van je USB naar een map binnen Volume_1 is geniaal eenvoudig geworden met 0.5. Nu nog een manier zien te vinden om FFP geheel vanaf USB te draaien. Veel van de aangepaste fun_plug script die ik tegenkom zijn gebaseerd op 0.4.
/Edit: FFP vanaf USB stick is ook erg eenvoudig. Je moet de volgende wijzigingen aan fun_plug aanbrengen:
(regel 7)
code:
1
2
| # real path to ffp
#FFP_PATH=/mnt/HD_a2/ffp |
Wordt:
code:
1
2
3
| # real path to ffp
#FFP_PATH=/mnt/HD_a2/ffp
FFP_PATH=/mnt/HD_a2/sdc1/ffp |
Oftewel: de FunPlug bevindt zich in de map /ffp op de USB stick (sdc1, kan ook sdb1 zijn afhankelijk van het aantal schijven in de CH3SNAS).
Dan moet de USB stick nog geladen worden en gemound naar sdc1:
Direct onder:
code:
1
2
| echo "**** fun_plug script for DNS-323 (2008-04-13 tp@fonz.de) ****"
date |
Heb ik toegevoegd:
code:
1
2
3
| # PR: Mount USB
echo "* Mounting USB"
/mnt/HD_a2/mountusb.sh |
De inhoud van mountusb.sh:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| #!/bin/sh
usbdisk_dev="sdc1"
usbdisk_mountp="/mnt/HD_a2/$usbdisk_dev"
usbdisk_mount_options="-t auto"
insmod /mnt/HD_a2/lnx_bin/usb-storage.ko
# wait for disk...
sleep 15
# mount it
mkdir -p $usbdisk_mountp
echo "Mounting /dev/$usbdisk_dev on $usbdisk_mountp"
mount $usbdisk_mount_options /dev/$usbdisk_dev $usbdisk_mountp >$usbdisk_mountp/mount-error.txt 2>&1
if [ $? -ne 0 ]; then
echo "Failed"
cat $usbdisk_mountp/mount-error.txt
fi |
Dit op basis van ffp/start/usbdisk.sh. Waar ik het gedeelte van de 60 seconden time-out uit heb gehaald, want om de een of andere reden wilde dat niet werken tijdens het booten. Voerde ik dezelfde code later vanaf de prompt uit dan werkte het wel

Naja, met een sleep 15 werkt het iig altijd
Let op: ffp/start/usbdisk.sh moet dus niet meer opgestart worden tijdens het booten!
Als je nu voor de eerste keer opnieuw opstart zal FFP zichzelf installeren. fun_plug.tgz zal zich dan uitpakken in /ffp in de root van de usb stick.
't is ff een uitzoekwerk, maar uiteindelijk is het met 0.5 best gemakkelijk

Priet wijzigde dit bericht 20-07-2008 16:47 (129%)