Xbox 360 / Dlink DNS-323 1,5 TB / Panasonic 42'' FullHD / P3300 / EEE 900 2GB XP SP3
[NAS] Conceptronic CH3SNAS / Dlink DNS-323 Deel 2
Pagina: 1 2 3 4 ... 18 19 20 21 22 23 24 25 26 ... 37 38 39 40 last
Reageer Nieuw TopicReg. datum: 16 oktober 2002
Bedankt voor de tip.quote:0Burner0 schreef op zondag 13 juli 2008 @ 11:26:
[...]
Bij mij was probleem dat ik 2 HD er in had
FF 1 verwijderen dan alles instaleren en dan kopieren naar je 2de en alles werkt(bij mij)
Heb nu geinstalleerd met een schijf (in de rechter bay), fun_plug geinstalleerd en twonky.
Daarna de tweede schijf erbij geprikt.
Tot op heden lijkt het eindelijk te werken.
Straks nog eens een keer uitschakelen en opnieuw opstarten en kijken of telnet nog werkt en de twonky server.....i'll let u know
Reg. datum: 14 juli 2008
Ik ben een tijdje geleden toevallig op deze topic terechtgekomen, maar het heeft mij wel overtuigd een conceptronic CH3SNAS te kopen. Sinds het weekend ben ik er mee aan de slag, en ja, hier ben ik al met problemen.
Ik wil namelijk SABNZBplus installeren. Ik heb de HowTo van UTMachine erbij genomen, maar die gaat uit van een Debian installatie, wat ik wil vermijden gezien ik nauwelijks linux ken (en het helemaal niet mijn ding is). Heeft iemand SABNZBplus draaien zonder debian? Of iemand die gewoon weet hoe het moet? Ik vond alleszins nog niets hierover in dit omvangrijke topic.
Funplug en MLDonkey draaien wel al, maar met het easypakketje is daar ook niet zoveel kennis voor nodig :-)
Alle input is welkom.
Je kan dus overwegen om Debian chroot te installeren, moet met de howto's niet zo'n probleem zijn (ook al is Linux niet je ding)
Specs: Werkbak - Media Center
Reg. datum: 12 november 2000
Gebruik inderdaad een howto. Die van mij bijvoorbeeld. Als je alles netjes volgt, moet je geen problemen tegenkomen.quote:SJorsj schreef op maandag 14 juli 2008 @ 13:34:
Dag Tweakers,
Ik ben een tijdje geleden toevallig op deze topic terechtgekomen, maar het heeft mij wel overtuigd een conceptronic CH3SNAS te kopen. Sinds het weekend ben ik er mee aan de slag, en ja, hier ben ik al met problemen.
Ik wil namelijk SABNZBplus installeren. Ik heb de HowTo van UTMachine erbij genomen, maar die gaat uit van een Debian installatie, wat ik wil vermijden gezien ik nauwelijks linux ken (en het helemaal niet mijn ding is). Heeft iemand SABNZBplus draaien zonder debian? Of iemand die gewoon weet hoe het moet? Ik vond alleszins nog niets hierover in dit omvangrijke topic.
Funplug en MLDonkey draaien wel al, maar met het easypakketje is daar ook niet zoveel kennis voor nodig :-)
Alle input is welkom.
Forgive them, for they know not what they do
ik heb gelezen dat de CH3SNAS idle 14 watt verbruikt en actief tegen de 28 watt..quote:GenetiX schreef op maandag 14 juli 2008 @ 14:16:
Heeft iemand wel eens gemeten hoeveel Watt de CH3SNAS trekt? Ben wel benieuwd namelijk. Even uitgaande van één schijf.
Klopt, even Googlen en je weet het.quote:ChOp.ChOp schreef op maandag 14 juli 2008 @ 14:28:
[...]
ik heb gelezen dat de CH3SNAS idle 14 watt verbruikt en actief tegen de 28 watt..
--> http://www.hardware.info/..._GrabnGO_NAS_Media_Store/
Specs: Werkbak - Media Center
"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"
Reg. datum: 13 juli 2000
Ik raad nzget 0.4.1 aan, deze haalt je maximale downloadsnelheidquote:SJorsj schreef op maandag 14 juli 2008 @ 13:34:
Dag Tweakers,
Alle input is welkom.
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Hier heb je toch ook debian voor nodig?quote:UTMachine schreef op maandag 14 juli 2008 @ 18:46:
[...]
Ik raad nzget 0.4.1 aan, deze haalt je maximale downloadsnelheidZie wat info van mijn kant, eerder in deze thread.
Xbox 360 / Dlink DNS-323 1,5 TB / Panasonic 42'' FullHD / P3300 / EEE 900 2GB XP SP3
Als in in de Debian chroot zit en ik ga met VI iets aanpassen, dan gebeurd het bijna altijd dat ik met de pijltjestoetsen letters (A B C D) krijg ipv dat de cursor verplaatst.
Dat heb ik niet buiten de Debian chroot om.
Hoe kan ik dit verhelpen?
het gebeurd trouwens zowel in een telnet sessie als via PuttY (weet niet of dat wat uitmaakt). Ben nl bezig geweest gistavond hellanzb erop te zetten en moet dan een conf file aanpassen.
EDIT: Laat maar..al op andere manier opgelost.
Kensei wijzigde dit bericht 15-07-2008 14:11 (4%)
specs You're just jealous because the voices only talk to me
Als ik bovenstaande probeer vanuit de Debian krijg ik de melding terug:quote:cd /var/tmp
wget http://www.rarlab.com/rar/unrar-arm.tar.bz2
cd /
tar xjvf /var/tmp/unrar-arm.tar.bz2
rm /var/tmp/unrar-arm.tar.bz2
root@CH3SNAS:/# tar xjvf /var/tmp/unrar-arm.tar.bz2
tar: bzip2: Cannot exec: No such file or directory
tar: Error is not recoverable: exiting now
tar: Child returned status 2
tar: Error exit delayed from previous errors
root@CH3SNAS:/#
die file unrar-arm.tar.bz2 is er wel. Wat is hier mis?
Kensei wijzigde dit bericht 15-07-2008 17:25 (84%)
specs You're just jealous because the voices only talk to me
Ik zit even met een probleem..
ik wil me ch3snas chrooten, ik kom hier geloof ik vast
5. Bewerk je resolv.conf bestand. Deze dient om ervoor te zorgen dat je verbindingen naar je netwerk en internet juist gerouteerd worden. (In dit voorbeeld wordt vi als editor gebruikt, dit kan natuurlijk ook met notepad++ in /debian/etch/etc/ of Joe)
# vi /etc/resolv.conf
Zet in dit bestand het ip adres van je router, bijvoorbeeld:
>> search wan
>> nameserver 192.168.2.1
Bij een latere stap kan ik apt-get update niet uit voeren ik heb het vermoeden dat "linux" geen verbinding krijgt met het internet. (ik kan ook niet pingen van uit linux, van uit de telnet omgeving van de nas wel)
Ik schrijf in resolv.conf
>> search wan
>> 192.168.0.1
Moet toch goed zijn of zie ik iets over het hoofd?
Het is voor jou dan:quote:ChOp.ChOp schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 23:48:
Hallo,
Ik zit even met een probleem..
ik wil me ch3snas chrooten, ik kom hier geloof ik vast
5. Bewerk je resolv.conf bestand. Deze dient om ervoor te zorgen dat je verbindingen naar je netwerk en internet juist gerouteerd worden. (In dit voorbeeld wordt vi als editor gebruikt, dit kan natuurlijk ook met notepad++ in /debian/etch/etc/ of Joe)
# vi /etc/resolv.conf
Zet in dit bestand het ip adres van je router, bijvoorbeeld:
>> search wan
>> nameserver 192.168.2.1
Bij een latere stap kan ik apt-get update niet uit voeren ik heb het vermoeden dat "linux" geen verbinding krijgt met het internet. (ik kan ook niet pingen van uit linux, van uit de telnet omgeving van de nas wel)
Ik schrijf in resolv.conf
>> search wan
>> 192.168.0.1
Moet toch goed zijn of zie ik iets over het hoofd?
search wan
nameserver 192.168.0.1
Het woord nameserver moet ervoor ik neem dan ook aan dat bij jou 192.168.0.1 je dns server is
"I see said the blind man, as he picked up his hammer and saw"
Moet dit in mijn resolv?
search wan
nameserver 194.135.5.5
het ip van mijn router is namelijk wel 192.168.1.1
Update:
Ik kan nu van uit linux alleen op ip pingen..
laatste update,
heb in mijn resolv alleen me nameserver neergezet en het ip van de router.
ChOp.ChOp wijzigde dit bericht 17-07-2008 01:07 (21%)
quote:Kensei schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 14:11:
[...]
Als ik bovenstaande probeer vanuit de Debian krijg ik de melding terug:
root@CH3SNAS:/# tar xjvf /var/tmp/unrar-arm.tar.bz2
tar: bzip2: Cannot exec: No such file or directory
tar: Error is not recoverable: exiting now
tar: Child returned status 2
tar: Error exit delayed from previous errors
die file unrar-arm.tar.bz2 is er wel. Wat is hier mis?
Zegt dat ie bzip2 niet kan vinden.quote:tar: bzip2: Cannot exec: No such file or directory
Nee, waarom? Zou raarder zijn als de Samsung na formatteren 160MB was geworden.quote:ChOp.ChOp schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 17:42:
Ik heb in mijn CH3SNAS 2 schijven zitten, 1x250 gb van Samsung en 1x160 gb van WD. Is het niet gek dat die schijf van WD na het formatteren 161056 MB is?
Nederlands is makkelijker als je denkt!
In de webinterface zie ik daar niks over terug. Hoe krijg je nu de FTP server met SSL aan de praat?quote:Toegevoegd:
- PureFTP SSL ondersteuning
"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"
Ik vraag me af wat het verschil is tussen 'idle' en 'active' . Is dat met 1 HDD, HDD aan of uit, cpu use hoog of laag. Ietwat onduidelijk naar mijn idee. Heeft iemand het zelf wel eens gemeten?quote:rb338 schreef op maandag 14 juli 2008 @ 14:40:
[...]
Klopt, even Googlen en je weet het.
--> http://www.hardware.info/..._GrabnGO_NAS_Media_Store/
Aangezien ik Linux beginner (wil niet zeggen NooB, want dat stadium ben ik wel voorbij) ben, vraag ik me het volgende af:
Klopt de volgende stelling?
Als ik de Fun_plugin en Debian installeer op een CH3SNAS, wil dat zeggen dat ik niets flash en dat ik daarmee mijn NAS dus niet om zeep kan helpen.
Graag jullie mening over of die stelling juist of onjuist is...
ASUS A8N-SLI, A64-3500+, 2GB PC3200, Maxtor 250GB SATA, ASUS X850XTPE, Audigy2 ZS, NZXT Nemesis Elite.
Je flasht in dit geval niet. Je schrijft alleen iets bij. Ik weet eigenlijk niet hoe het zit met het ongedaan maken van een fun plug kopie actie. Misschien dat iemand anders dat kan vertellen. Ik denk dat op het moment dat je je harddisk eruit haalt en elders formatteert je van de fun plug af bent. Deze wordt daar immers op gezet.quote:slash24 schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 11:26:
Ik ben van plan om de CH3SNAS ook te gaan bestellen en heb dit topic (grotendeels) doorgelezen om wat vragen voor mezelf duidelijk te krijgen. Dat is grotendeels gelukt. Vooral de mogelijkheid om Debian te draaien op dit apparaat spreekt me erg aan.
Aangezien ik Linux beginner (wil niet zeggen NooB, want dat stadium ben ik wel voorbij) ben, vraag ik me het volgende af:
Klopt de volgende stelling?
Als ik de Fun_plugin en Debian installeer op een CH3SNAS, wil dat zeggen dat ik niets flash en dat ik daarmee mijn NAS dus niet om zeep kan helpen.
Graag jullie mening over of die stelling juist of onjuist is...
Als je de bekende howto's volgt, lijkt me het geen probleem.
Reg. datum: 05 januari 2004
Om de funplug ongedaan te maken en terug te gaan naar 'fabrieks' instellingen is het verwijderen van het funplug bestand van je harde schijf voldoende, daarna opnieuw opstarten en klaar is kees.quote:GenetiX schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 14:10:
[...]
Je flasht in dit geval niet. Je schrijft alleen iets bij. Ik weet eigenlijk niet hoe het zit met het ongedaan maken van een fun plug kopie actie. Misschien dat iemand anders dat kan vertellen. Ik denk dat op het moment dat je je harddisk eruit haalt en elders formatteert je van de fun plug af bent. Deze wordt daar immers op gezet.
Voor je dit doet is het verstandig eerst met telnet de funplug directory en eventueel andere bestanden te verwijderen omdat je ze via de windows verkenner niet kunt verwijderen (rechten kwestie) maar daarover staat genoeg in dit topic.
Pagina: 1 2 3 4 ... 18 19 20 21 22 23 24 25 26 ... 37 38 39 40 last