After the first glass you see things as you wish they were...
After the second you see things as they are not..
Finally you see things as they really are
and that is the most horrible thing in the world...
[NAS] Conceptronic CH3SNAS / Dlink DNS-323 Deel 2
Pagina: 1 2 3 4 ... 14 15 16 17 18 19 20 21 22 ... 37 38 39 40 last
Reageer Nieuw TopicReg. datum: 03 september 2007
Iemand een idee hoe ik dit weer goed krijg zonder helemaal opnieuw te beginnen? (Dan zal ik voor de rsync optie gaan maar het is intussen een hoop gedoe met data backuppen)
Na wat zoekwerk ben ik erachter gekomen dat bij een wat nieuwe firmware er een skip-functie is toegevoegd. Leuk en aardig, maar hoe krijg ik die firmware erop? Na 10 minuten brainstormen dacht ik: wat nou als ik 'm zonder een hardeschijf boot? Jawel, toen kon ik tenminste wat doen..
Ik heb 1.03 geinstalleerd en de hardeschijf erin gedaan... de skip-funtie is er, maar ik kan nog steeds niks.. Waarschijnlijk moet het toch geformatteerd worden omdat NTFS niet wordt ondersteund (begrijpelijk)...
Nu maar eens kijken hoe ik dit ga fixen...
sylvesterrr wijzigde dit bericht 19-06-2008 19:50 (3%)
Real programmers don't document. If it was hard to write, it should be hard to understand.
Ik ga de schijf van 1TB nu formatteren, de data van de vorige schijf overpompen naar de nieuwe. Zou ik dan nog wel JBOD kunnen gebruiken zonder de schijf van 1TB te moeten formatteren?
* sylvesterrr gaat het aan Mr. Google vragen.
Wanneer ik de tweede 1TB-schijf erbij plaats moet ik er gewoon voor zorgen dat ik een derde 1TB-schijf heb om m'n data te backuppen. Zo'n schijf kan ik vast wel van een kennis lenen.
Reg. datum: 11 februari 2005
L00sHeid
Reg. datum: 11 februari 2005
L00sHeid
Xbox 360 / Dlink DNS-323 1,5 TB / Panasonic 42'' FullHD / P3300 / EEE 900 2GB XP SP3
Reg. datum: 18 juni 2004
Tweakers is een forum van tweakers, oftewel mensen die bereid zijn om te pioneren en dus zelf dingen uit te zoeken en aan de slag te gaan. Als je dus geen Linux kennis hebt en toch gebruik wilt maken van de funplug mogelijkheden van je CH3SNAS, dan zul je dus aan de slag moeten om Linux kennis op te doen en om zo verder te komen... Mensen willen je hier best helpen, maar verwachten ook dat je eerst zelf zoveel mogelijk probeert...quote:
Dat begrijp ik.quote:sander- schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 23:06:
[...]
Tweakers is een forum van tweakers, oftewel mensen die bereid zijn om te pioneren en dus zelf dingen uit te zoeken en aan de slag te gaan. Als je dus geen Linux kennis hebt en toch gebruik wilt maken van de funplug mogelijkheden van je CH3SNAS, dan zul je dus aan de slag moeten om Linux kennis op te doen en om zo verder te komen... Mensen willen je hier best helpen, maar verwachten ook dat je eerst zelf zoveel mogelijk probeert...
Heb 3 tuts doorgelezen om twonk te instaleren maar blijkbaar maak ik ergens een fout heb alle info gepost die ik denk dat relevant is en ik vraag hier aan de linux kenners wat ik fout doe.
Mischien kan jij me helpen?
Xbox 360 / Dlink DNS-323 1,5 TB / Panasonic 42'' FullHD / P3300 / EEE 900 2GB XP SP3
Mooie vond ik namelijk dat de ch3snas niet al te duur was en de mogelijkheid om RAID1 te draaien...
Ik ben spuit 1011, aangenaam! X-mass icon by Kixtart ®™
Maar wat er problematisch aan is
Raven wijzigde dit bericht 21-06-2008 12:23 (30%)
Reg. datum: 18 juni 2004
Wat staat er in je logfiles? Je funplug logged het eaa dus als je eens kunt kijken of je daar warnings oid uit kunt vissen...quote:0Burner0 schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 09:36:
[...]
Dat begrijp ik.
Heb 3 tuts doorgelezen om twonk te instaleren maar blijkbaar maak ik ergens een fout heb alle info gepost die ik denk dat relevant is en ik vraag hier aan de linux kenners wat ik fout doe.
Mischien kan jij me helpen?
Zie nerrgens twonky staan terwijl hij wel in me funplug script staat?
EDIT: Ben er uit heb 1 hardisk er uit getrokken toen opnieuw de install gedaan en nu doet ie het
Nu nog kijken of ik hem aan de praat krijg met 2 hds er in.
0Burner0 wijzigde dit bericht 22-06-2008 15:44 (95%)
Reg. datum: 01 december 2002
Ik draai overigens vistax86 en heb laatste firmware erop (geinstalleerd voordat ik uberhaupt er een file op had gezet).
Ik doe het zelfde maar heb in deze computer dan netwerk verbinding maken de map gekozen en die z:\ genoemdquote:honestytwo schreef op zondag 22 juni 2008 @ 23:12:
Ik heb een vraag. Gedownloade files via de PC naar de NAS, via een thuisnetwerk (bijv. met newsleecher) krijg ik niet te zien. Ik krijg echter mappen die ik lokaal aangemaakt heb prima te zien inclusief hun content. Iemand een idee hoe ik dat kan verhelpen?
Ik draai overigens vistax86 en heb laatste firmware erop (geinstalleerd voordat ik uberhaupt er een file op had gezet).
dan werkt het wel goed.
Reg. datum: 01 december 2002
Dank voor je snelle reactie! Had 'm inderdaad ook al gemapped met dat easy search programmaatje wat erbij zat(kon overigens alleen naar ip adres, voor host name vraagt-ie log in, en mijn passwords die ik in het controlpanel heb ingesteld werken daar blijkbaar niet voor), maar helaasquote:0Burner0 schreef op zondag 22 juni 2008 @ 23:17:
[...]
Ik doe het zelfde maar heb in deze computer dan netwerk verbinding maken de map gekozen en die z:\ genoemd
dan werkt het wel goed.
Wat kan ik nog meer proberen?
honestytwo wijzigde dit bericht 23-06-2008 16:07 (7%)
Dat is raar wat je schrijft wat volgens mij moet je altijd je ww en username invullen.quote:honestytwo schreef op maandag 23 juni 2008 @ 00:01:
[...]
Dank voor je snelle reactie! Had 'm inderdaad ook al gemapped met dat easy search programmaatje wat erbij zat(kon overigens alleen naar ip adres, voor host name vraagt-ie log in, en mijn passwords die ik in het controlpanel heb ingesteld werken daar blijkbaar niet voor), maar helaas. Hij geeft ook in de eigenschappen van een folder aan dat er geen files en submappen in staan. En ik weet zeker dat-ie er data opgezet heeft, want de schijfruimte raakt voller.
Wat kan ik nog meer proberen?
als je hem via ftp benadert zie je de bestanden dan ook niet??
"Het leven is wat je gebeurt, terwijl je andere plannen maakt."
Pagina: 1 2 3 4 ... 14 15 16 17 18 19 20 21 22 ... 37 38 39 40 last