Gathering of Tweakers

Quicksearch
Ik heb een probleem met mijn nokia 95 8GB, het geluid valt tijdens het bellen namelijk regelmatig weg. Als ik hem dan op speaker zet hoor ik wel alles. Is mijn speaker nu kapot en is dit de enige verklaring hiervoor?

psn tag: eric22269 ps3 games: GT5, Ratchet and Clank: ToD. Burnout paradise, Elder Scrolls 4: Oblivion goty, Formula 1 Championship Edition, GTA 4, COD 4, Race driver: GRID | laptop DELL XPS M1710 T7600G 2GB 9750GTX 2x seagate FD 500GB | HTC Touch Diamond

quote:
danielsl schreef op zondag 07 september 2008 @ 13:26:
[...]

Voor mij geen N95-2. Wat een klotetoestel. Ding voelt aan alsof ik hem op de kermis heb gewonnen, zit speling op het schuifmechanisme en het batterijvakje en kraakt aan alle kanten.
Menu's hebben soms vertraging als je ze opent en sommige opties zitten veel te diep in het menu begraven. En dan ook nog heel de tijd het gezeur dat de geldigheidsduur certificaat verstreken is, als ik iets wil installeren.

Zware tegenvaller
Wat een klotetoestel= Jou mening. Heb er zelf al een paar maanden een en kan me totaal niet vinden in die dingen die jij aangeeft. Vind het een supertoestel! Dus lijkt me eerder een slechte batch of maandagmorgen productie.

Why are we here..

quote:
thriller schreef op zondag 07 september 2008 @ 13:55:
Ik heb een probleem met mijn nokia 95 8GB, het geluid valt tijdens het bellen namelijk regelmatig weg. Als ik hem dan op speaker zet hoor ik wel alles. Is mijn speaker nu kapot en is dit de enige verklaring hiervoor?
vermoedelijk een los contactje ja, ik zou even langs kijken of je nog winkel garantie hebt. en anders gewoon naar het nokia service center bij je in de buurt gaan.

Dagen van gras, dagen van stro

quote:
thriller schreef op zondag 07 september 2008 @ 13:55:
Is een vaker voorkomend probleem. De speaker bij je oor maakt intern geen goed contact. Soms hoor je als je hard drukt weer wel geluid uit de oorspeaker.

Even langs een NSP gaan en het laten fixen.

The fact that we live at the bottom of a gravity well, on the surface of a gas covered planet going around a nuclear fireball 90 million miles away and think this to be normal is obviously some indication of how skewed our perspective tends to be

quote:
danielsl schreef op zondag 07 september 2008 @ 13:26:
[...]
Ik heb toch maar besloten om dit toestel terug te brengen. Heb hem nog maar 3 dagen.

Voor mij geen N95-2. Wat een klotetoestel. Ding voelt aan alsof ik hem op de kermis heb gewonnen, zit speling op het schuifmechanisme en het batterijvakje en kraakt aan alle kanten.
Menu's hebben soms vertraging als je ze opent en sommige opties zitten veel te diep in het menu begraven. En dan ook nog heel de tijd het gezeur dat de geldigheidsduur certificaat verstreken is, als ik iets wil installeren.

Zware tegenvaller
Wb speling en kraakjes...ik zou om een nieuw toestel vragen. Kan best wel eens zo zijn dat je toevallig een slecht gebouwd toestel hebt gekregen. Zou natuurlijk niet mogen kunnen, maar toch. Ikzelf heb geen last van speling of kraakjes. Op de slider zit altijd wel 1mm speling, maar is te verwaarlozen.

Wb menu vertraging...heb je wel een fw-versie vanaf v20? Dat zou dit probleem zeer zeker op moeten lossen. Tenzij het wordt veroorzaakt door zelf geinstalleerde software, die eea in de war gooit.

Ja het certificaten verhaal is klote, ben ik met je eens. Is natuurlijk wel typisch iets van Symbian S60 en niet van de N95 specifiek. Het is makkelijk te omzeilen hoor, maar dat mag hier niet verteld worden ;)

Enfin...ik ben zeer tevreden gebruiker sinds meer dan 1 jaar. Is uberhaupt de 1e keer dat ik een mobieltje langer dan 6 maanden heb, en dat wil bij mij veel zeggen.

Oke bedankt voor de snelle reacties, ik ga maar is kijken of ik garantie hebben.

psn tag: eric22269 ps3 games: GT5, Ratchet and Clank: ToD. Burnout paradise, Elder Scrolls 4: Oblivion goty, Formula 1 Championship Edition, GTA 4, COD 4, Race driver: GRID | laptop DELL XPS M1710 T7600G 2GB 9750GTX 2x seagate FD 500GB | HTC Touch Diamond

Trotse papa van Tigo Nova

Is het nieuw bij deze firmware dat als de backlight uitgaat dat dan de camera en volume knoppen 2x oplichten?
Nooit eerder opgevallen, maar wat is het nut van deze feature?
Ik ben binnenkort weer aan de beurt om mn abo te verlengen bij T-mobile.
De N95 leek me wel een uitermate geschikt speledingetje om veel redenen maar 1 ding heb ik nergens kunnen vinden.

Kan ik dit toestel (de 8G versie) ook gebruiken als USB stick en zo Portable apps draaien op een windows XP bak om zo fijn mijn documenten, bookmarks, filezilla, Notepad++ etc ... bij de hand te hebben.

Lijkt me uitermate handig, dan heb ik alle gadgets die ik af en toe gebruik in 1 apparaat.

Heeft iemand dit al uitgeprobeerd?
Ik google me suf, maar ik kan hier nog niks over vinden (inclusief in dit topic ;) )

groetjes,

marcel

Vakantie

quote:
pO_Oq schreef op zondag 07 september 2008 @ 16:59:
Ik ben binnenkort weer aan de beurt om mn abo te verlengen bij T-mobile.
De N95 leek me wel een uitermate geschikt speledingetje om veel redenen maar 1 ding heb ik nergens kunnen vinden.

Kan ik dit toestel (de 8G versie) ook gebruiken als USB stick en zo Portable apps draaien op een windows XP bak om zo fijn mijn documenten, bookmarks, filezilla, Notepad++ etc ... bij de hand te hebben.

Lijkt me uitermate handig, dan heb ik alle gadgets die ik af en toe gebruik in 1 apparaat.

Heeft iemand dit al uitgeprobeerd?
Ik google me suf, maar ik kan hier nog niks over vinden (inclusief in dit topic ;) )

groetjes,

marcel
Ja, ik gebruik hem ook als USB stick voor mijn PS3 :P

| Specs |

quote:
Krypt schreef op zondag 07 september 2008 @ 16:03:
Is het nieuw bij deze firmware dat als de backlight uitgaat dat dan de camera en volume knoppen 2x oplichten?
Nooit eerder opgevallen, maar wat is het nut van deze feature?
Nee, was al langer zo. Het nut is mij ook onbekend.
quote:
pO_Oq schreef op zondag 07 september 2008 @ 16:59:
Het is gewoon een USB mass storage apparaat. Maar de N95 staat nou niet bepaald bekend vanwege de flitsende snelheid van zijn mass storage. Bovendien heb je nog steeds een kabeltje nodig. Ik heb zelf gewoon een SD/USB combo-kaartje in m'n portemonnee. Er bestaat zelfs een variant die tevens een MicroSD-interface heeft, maar dat is voor je N95 8GB niet zo interessant denk ik.

Fuzzillogic wijzigde dit bericht 07-09-2008 17:16 (18%)

Je wilt "Photoshop" voor PHP? Nexime, de foto-extensie!

quote:
Razor.Timo schreef op zondag 07 september 2008 @ 17:06:
[...]
Ja, ik gebruik hem ook als USB stick voor mijn PS3 :P
Cool, lijkt me leuk om uit te proberen.
quote:
Fuzzillogic schreef op zondag 07 september 2008 @ 17:15:
Het is gewoon een USB mass storage apparaat. Maar de N95 staat nou niet bepaald bekend vanwege de flitsende snelheid van zijn mass storage. Bovendien heb je nog steeds een kabeltje nodig. Ik heb zelf gewoon een SD/USB combo-kaartje in m'n portemonnee. Er bestaat zelfs een variant die tevens een MicroSD-interface heeft, maar dat is voor je N95 8GB niet zo interessant denk ik.
Ik zal het voornamelijk (af en toe) gebruiken voor Firefox, filezilla, notepad++ en wat bestanden. Ik ga er waarschijnlijk geen films mee kijken (hoewel het wel leuk is als dat ook kan natuurlijk :D), het zwaarste wat ik van hem vraag is waarschijnlijk PDF bestanden openen (kan tegen de 100 MB lopen) en wat MP3tjes. Als de snelheid erg word belemmerd ga ik voor jouw optie en koop ik een leuke sandisk voor aan mijn sleutelbos ;)

Dank voor de antwoorden ;)

Tukker

quote:
dafmay schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 22:03:
Ik heb de volledige versie van Handy Shell geinstalleerd en ben er tot nu toe zeer tevreden over! geval een prachtige oplossing voor het onhandige standaard today scherm van de N95.
Een soortgelijk iets wat ik tegen kwam:

G Desk.
Heb het zelf nog niet geprobeerd, maar ziet er aardig uit!

Link naar Website

http://image.wetpaint.com/image/1/RePMepd2DfMPUiwPfGsoAw129001/GW240H320

Er zijn ook een flink aantal verschillende designs voor te vinden:
http://image.wetpaint.com/image/1/mJCcf4hWnqLnkmc4Pi7QEw64999/GW486H650
http://image.wetpaint.com/image/3/NNKsaDs_jaoX0t5wlRk_lg49151/GW240H320

Enzovoort, enzovoort

The Truth Is Like A Ninja. Sometimes It Hurts, Especially If You Let It Sneak Up On You.

Ik kan een tweedehandse n95 8gb overnemen. Kost ongeveer 250euro... Hij ziet er nog keurig uit, half jaar oud ongeveer.

Duur, of doen?

Reg. datum: 04 mei 2007

@Robbie T:
Volgens mij is dat enkel voor UIQ (oid) dus voor SE's, kon iig geen voor nokia's vinden.

Tukker

quote:
spNk schreef op zondag 07 september 2008 @ 21:14:
@Robbie T:
Volgens mij is dat enkel voor UIQ (oid) dus voor SE's, kon iig geen voor nokia's vinden.
Heb het programma van deze website:
http://sjc-123.blogspot.com/2007/07/nokia-n95-freeware.html

En daar word door de blogger vermeld dat het werkt op zijn N95. Vandaar dat ik het hier post :)

The Truth Is Like A Ninja. Sometimes It Hurts, Especially If You Let It Sneak Up On You.

quote:
Robbie T schreef op zondag 07 september 2008 @ 21:17:
[...]

En daar word door de blogger vermeld dat het werkt op zijn N95. Vandaar dat ik het hier post :)
Oh het werkt ook. Het heeft zeker potentie; je kunt je eigen desktop samenstellen. Alleen zijn veel downloadable desktops nu gericht op UIQ. Het wachten is op desktops die meer voor S60 bedoeld zijn.

Het nadeel is wel dat GDesk een compleet eigen theme heeft. HandyShell volgt gewoon de theme van het OS, maarja, HandyShell is dan bij lange na niet zo flexibel en niet gratis.

Maar mooi om te zien dat er alternatieven zijn :) Het customizen van je mobiel is steeds beter mogelijk.

Hoi...
Ik probeer al op verschillende pc's cq laptops mijn N95-1 de firmware te updaten naar 30.x
krijg echter telekns foutmelding dat updaten mislukt is... wordt verder geen reden aangegeven.
Gebruik uiteraard de USB-kabel op een directe poort en verder alles volgens de regeltjes.

Ik heb de indruk dat t installatiepakket van NSU niet helemaal goed is want soms geeft ie ook aan dat er essentiele onderdelen ontbreken.
Dus ook al 2 maal geinstalleerd.

Iemand hier ervaring mee?
iemand nog tips?

Ik heb wél ROMpatcher gebruikt. Is dat nog van belang?

-----------
01:20.... na zoveelste poging eindelijk toch gelukt ;)
Nu de back-up nog terug gooien

peerke63nl wijzigde dit bericht 08-09-2008 01:21 (16%)
Reden: aanvullende regel

Tukker

quote:
peerke63nl schreef op maandag 08 september 2008 @ 00:56:
Hoi...
Ik probeer al op verschillende pc's cq laptops mijn N95-1 de firmware te updaten naar 30.x
krijg echter telekns foutmelding dat updaten mislukt is... wordt verder geen reden aangegeven.
Gebruik uiteraard de USB-kabel op een directe poort en verder alles volgens de regeltjes.

Ik heb de indruk dat t installatiepakket van NSU niet helemaal goed is want soms geeft ie ook aan dat er essentiele onderdelen ontbreken.
Dus ook al 2 maal geinstalleerd.

Iemand hier ervaring mee?
iemand nog tips?

Ik heb wél ROMpatcher gebruikt. Is dat nog van belang?
Ik heb wel gehad dat ik tijdens het opstarten van NSU de melding kreeg dat er essentiële onderdelen ontbraken. Heb vervolgens NSU weer verwijderd, en opnieuw geinstalleerd. Nog steeds dezelfde melding.

Heb hierna PC Suite er afgegooid en de nokia cable driver o.i.d. Vervolgens PC Suite opnieuw geinstalleerd en daarna weer NSU. Toen werkte het wel.

Mmmm.. ja die melding had ik dus ook
Ná verschillende herinstallaties van NSU ging het uiteindelijk goed :_0

Toch bedankt :D

quote:
Robbie T schreef op zondag 07 september 2008 @ 21:17:
[...]

Even een follow-up: nu ik er wat mee aan het prutsen ben word ik toch wel steeds enthousiaster :) Kortweg gezegd: je kunt je eigen standby-scherm ontwerpen. Klok, snelkoppelingen naar apps, overzicht van agenda, notities, it's all there. Dingen die anders onmogelijk zijn, zijn nu kinderspel. Bijvoorbeeld: je wilt een analoge EN digitale klok? Niets houdt je tegen om je hele scherm vol te bouwen met klokken, en elke klok kun je een zee van instellingen meegeven :) Wat ik tof vind is dat het mogelijk is om meerdere agendablokjes te definieren, met bijv. afzonderlijk de taken, de afspraken en de verjaardagen. Ook geinig dat je directe shortcuts kunt maken om bijv. een bepaalde contact direct te SMS'en.

Het programma vergt wel even wat gewenning moet ik zeggen. Als je het installeert en start, dan staar je naar een blank scherm. Met de rechter displayknop kun je naar de ontwerpweergave gaan, en middels "ontwerp laden" kun je dan een .gdd-file inlezen, bijvoorbeeld de bijgeleverde. Dat geeft al een ideetje. In de ontwerpmode kun je met de cursorknop een icoontje/veld kiezen, met de cijfers kun je het icoontje/veld verplaatsen. Sommige velden zijn resizable, middels de 5 knop.

Je kunt ook meerdere pagina's maken, waartussen je dan makkelijk kunt switchen. Op een vervolgpagina zou je dan bijv. een compleet overzicht van je agenda kunnen weergeven.

Het programma is pas sinds kort geschikt gemaakt voor S60, dus er zijn nog weinig .gdd-files speciek voor S60-toestellen. Maar ik gok dat dat wel gaat komen. Het heeft iig mijn aandacht :)

Mmmm...

Ik wilde SW installeren maar krijg de melding "niet de benodigde toegang tot ...." dus d installatie mislukt helaas.

Iemand weet wat ik met deze melding moet?

Ben met mn n95 8gb tegen een paaltje gelopen. (tel zat in mn broekzak) Liep helemaal niet hard, maar het scherm is nu kapot, er zit een dikke ster in het scherm, (niet aan de buitenkant te zien, de beschermlaag is dus nog heel van de cover)
Heb een interpolis buitendedeur verzekering, die dekken tot 250 euro aan schade.

Denken jullie dat ze het voor dit bedrag kunnen maken?

ps. hij is pas 2 maanden oud maar ga er van uit dat dit geen garantie is.

It's me, TP!!

scherm van de N95-1 is iets van 50E geloof ik (via ebay), misschien moet je er een nieuwe cover bijkopen die koste iets van een paar tientjes. Valt dus wel mee. Als je het laat doen is het waarschijnlijk een stuk duurder, maar denk dat het wel onder de 250E blijft

Is blij met z'n nieuwe N95

a.k.a Nilz

quote:
doggyinholland schreef op maandag 08 september 2008 @ 11:39:
Ben met mn n95 8gb tegen een paaltje gelopen. (tel zat in mn broekzak) Liep helemaal niet hard, maar het scherm is nu kapot, er zit een dikke ster in het scherm, (niet aan de buitenkant te zien, de beschermlaag is dus nog heel van de cover)
Heb een interpolis buitendedeur verzekering, die dekken tot 250 euro aan schade.

Denken jullie dat ze het voor dit bedrag kunnen maken?

ps. hij is pas 2 maanden oud maar ga er van uit dat dit geen garantie is.
probeer het hier eens, er staan geen prijzen bij maar via marktplaats alleen maar positieve reacties.
http://www.pdatech.nl/service.asp

AMD 64 4200+ X2 | ASUS A8V deluxe | 2x512 Corsair DDR400 | ATi Radeon 9700 Pro | 2x200 GB WD2000JD Stripe | Pioneer 106s DVD | ASUS 16 x +/- DL DVR | Coolermaster Centurion 5

Gigabyte DS4 - E6600 - Asus 8800GTS 640MB - 4x PC6400 Geil - Antec P180 || Nokia N95 8GB || Nokia N800

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws