Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
Huig schreef op maandag 09 juni 2008 @ 15:49:
Bedankt voor de info d:)b . Ik ben erachter gekomen dat ik UPnP aan heb staan.
ik kwam ook dit grafiekje tegen:
[afbeelding]
Het komt er dus op neer dat mensen met strict dus helemaal de lul zijn. Ik laat het voorlopig maar zo, "if it aint broke dont fix it" is wel een mooi gezegde. dan maar niet spelen met mensen met strict.
:D Totdat een van je vrienden degene is waarmee je niet kan chatten of spelen. Ik heb nu 3 routers met een 360 erachter onder handen gehad en elke keer als ik die poortjes (uit dat linkje) gewoon forwarde van de router naar de 360 was de NAT altijd open, dat is het meest ideale hoor. Ik betwijfel of het echt met uPnP te maken heeft eigenlijk.

..::Mijn PC-specs::..
..::SenseiD@Xbox Live::..
..::Panasonic Lumix FX-7 - 512 Mb SD Card::..
..::ASUS MyPal A620 - 512Mb Compact Flash - GPS::..

You Can Do It!
Reg. datum: 15 april 2004

Tsja, da's het gekke, dat portforwarden werkt ook niet helemaal.. Welke naam heb jij opgegeven (als je dat al moest doen)? ik heb gewoon xbox live neergeknald en die ports op open gezet. Misschien de netwerkgoeroe van hiernaast eens lief vragen.

Nog een mooie ervaring: teamslayer met shotguns en snipers, een doublekill headshot met 1 kogel! *O* Gelijk in de shared files gezet ;) En die Redneck southie Amerikaan maar schelden dat z'n kill gejat werden. Het potje nog gewonnen ook :Y)

Specs
Do you think I've got 'cunt' written on my forehead?

quote:
Huig schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 01:14:
Tsja, da's het gekke, dat portforwarden werkt ook niet helemaal.. Welke naam heb jij opgegeven (als je dat al moest doen)? ik heb gewoon xbox live neergeknald en die ports op open gezet. Misschien de netwerkgoeroe van hiernaast eens lief vragen.

Nog een mooie ervaring: teamslayer met shotguns en snipers, een doublekill headshot met 1 kogel! *O* Gelijk in de shared files gezet ;) En die Redneck southie Amerikaan maar schelden dat z'n kill gejat werden. Het potje nog gewonnen ook :Y)
Shotty Snipers, ja tha good ol' days :+
Die naam maakt idd niet uit, daar kan je van alles in douwen. Waar je wel op moet letten is het IP adres waar je heen forward. Dit moet het IP adres van je 360 zijn, deze kun je terug vinden in het dashboard. Daarna doe je een netwerktest in het dashboard en zul je bij NAT "Open" zien staan. Zodra je dat hebt, zit je goed.

..::Mijn PC-specs::..
..::SenseiD@Xbox Live::..
..::Panasonic Lumix FX-7 - 512 Mb SD Card::..
..::ASUS MyPal A620 - 512Mb Compact Flash - GPS::..

You Can Do It!
Reg. datum: 15 april 2004

Sensei_D, je bent geweldig! *O*

Ik zat bij port range forwarding te kloten, maar ik moest bij single port forwarding zijn.

Ontzettend bedankt d:)b

Specs
Do you think I've got 'cunt' written on my forehead?

Ik blijf een moderate NAT houden met mijn Zyxel P-2602HW-D1A :(
UPnP, port forwarding, firewall uit..... het haalt allemaal niets uit. Ik ben bang dat ik aan een andere modem/router met VOIP moet (wég Telfort-kostenbesparing :P ).

Heeft iemand nog tips om het P-2602HW-D1A-probleem op te lossen, of tips voor een goed alternatief?

PCTVPro / AOC LM800 TFT

Heb hier een P2602R-D1A en heb uitvoerig contact met Zyxel gehad en ze stonden daar echt voor een raadsel. Na 100 dingen was hun conclusie ook 'het zou eigenlijk moeten werken'. Het enige wat ze nog konden bedenken is dat er 1 of andere vertraging oid in de port forwarding komt waardoor het NAT Moderate blijft. Het ligt iig zeker aan het modem/router, helaas... misschien wel nuttig om ze even te mailen om te melden dat ook jij er last van hebt.

Ben er nog niet uit of ik het de moeite vind om een nieuwe gateway te kopen, want opzich gaat het gamen via Live prima en snel. Slechts enkele keren dat ik iemand niet kan horen.

Snap portforwarding niet

In het bovenstaande topic gaat het over hetzelfde. Het lijkt een crosspost/dubbelpost, maar dat komt doordat mijn vraag begon als vraag over portforwarding.

Het werkt nu wel bij mij, maar alleen na een reboot van de router.

Ik ga Telfort niet bellen, want dat is duurder dan een nieuw modem/router :o Misschien wel even met Zyxel ja.

Heintje wijzigde dit bericht 16-06-2008 13:48 (4%)

PCTVPro / AOC LM800 TFT

Reboot van de router werkte bij mij altijd maar tijdelijk. Zodra ik mijn PC opnieuw bootte (of alleen de netwerk connectie), was het NAT weer Moderate. Daarom stond Zyxel ook voor zo'n raadsel.

Heb inmiddels een Linksys WAG200G gekocht en alle problemen zijn als sneeuw voor de zon verdwenen. Gelukkig heeft Telfort alle ADSL instellingen op hun site staan, dus ben in 5 minuten overgestapt. Het kost je 50 euro, maar dan heb je ook wat. Heb het idee dat ik op Live nu veel meer mensen hoor praten via hun microfoon en dat verbinden sneller gaat. En dan heb je nog kwaliteits Wi-Fi ook :) ik vond het het geld wel waard iig. Gaat alleen niet op als je VoIP wil.

Reg. datum: 12 maart 2005

Is xbox live momenteel down?

kom er niet meer op :|

quote:
Terranca schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 10:46:
Reboot van de router werkte bij mij altijd maar tijdelijk. Zodra ik mijn PC opnieuw bootte (of alleen de netwerk connectie), was het NAT weer Moderate. Daarom stond Zyxel ook voor zo'n raadsel.

Heb inmiddels een Linksys WAG200G gekocht en alle problemen zijn als sneeuw voor de zon verdwenen. Gelukkig heeft Telfort alle ADSL instellingen op hun site staan, dus ben in 5 minuten overgestapt. Het kost je 50 euro, maar dan heb je ook wat. Heb het idee dat ik op Live nu veel meer mensen hoor praten via hun microfoon en dat verbinden sneller gaat. En dan heb je nog kwaliteits Wi-Fi ook :) ik vond het het geld wel waard iig. Gaat alleen niet op als je VoIP wil.
Helaas moet ik een VOIP-modem hebben: die zijn zeldzaam en duur.

PCTVPro / AOC LM800 TFT

Gamertag: ijskonijn81

quote:
FVV schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 22:44:
Is xbox live momenteel down?

kom er niet meer op :|
Ik kwam er gisteren inderdaad ook niet op, toen ben ik maar Duitsland - Turkije gaan kijken :+

Ik weet niet hoe het komt maar meestal kom ik in de nacht pas met ideeën (die ik dan na lang uitslapen ga proberen uit te voeren :+ )

Maar is er hier interesse in het opzetten van een GoT Clan-achtige community?
Dus een plek waar iedereen van GoT kan regelen om een potje te gaan spelen met wat leuke mensen? En dat kan dan varieëren van serieuze matches (bv door mee te doen aan een ladder), vriendschappelijke matches, fun-games of gewoon afspreken om es een avondje te gaan knallen met wat mensen.

Niet alleen om ervoor te zorgen dat je wat meer mensen leert kennen (zonder verplicht in een clan te zitten), maar ook gewoon omdat het vele malen leuker is om te spelen met mensen die je (ergens van) kent.

Aangezien ik toch al een hele lange tijd veel webspace overheb, is dat het probleem niet en ook vrije tijd om zoiets op te zetten heb ik atm genoeg.

Nou probeer ik niet hier een "laten-we-een-clan-beginnen" of "ik-zoek-een-clan" verhaaltje op te hangen, maar ik wil gewoon wat meer met mensen spelen die het gewoon leuk vinden om zo af en toe eens iets te gaan organiseren, zonder ergens aan vast te zitten.

Ik weet niet of dit misschien wordt weggemodereerd, maar PM kan ook.

greets Martinspire - Xbox 360 Gamertag = Martinspire
GOT Online - matchmaking site - we need you!

quote:
Terranca schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 10:46:

pleur dat kreng(zyxel) in bridge, laat een oude pc met linux routeren,switchje ertussen, klaaaaaaaaar

Just for the record, we never broke up, we took a 14 year vacation

Even een schaamteloze crosspost uit het xbox ervaringen topic:

Goed, er zit progressie in, ik heb nu het volgende gedaan:
Ik heb 4 domeinen aangemaakt namelijk http://www.gotonline.nl, http://www.gotlive.nl, http://www.gotpsn.nl en http://www.gotpc.nl (wii komt denk ik ook nog wel maar ik heb geen idee hoe dat werkt of hoe dat het daarbij geregeld is, maar komt ook nog wel. Al is gotwii.nl nog wel vrij). Ik heb deze namen zelf gekozen omdat ik ze wel aardig vond klinken en je kunt op zich nog alle kanten op. Zo kunnen we "Gaming occasionally Together" behouden, maar ook een slagzin als "Have you got Xbox Live" oid. De domeinnamen kunnen nog wel veranderd worden, maar op dit moment denk ik dat het handiger is als we ons eerst gaan richten op het systeem zelf, dan op zulke bijzaken).

Verder als je naar 1 van deze links gaat kom je uit op http://www.gotonline.nl/prelaunch/
Dit omdat ik nog niet zeker weet of we het forum uiteindelijk gaan blijven gebruiken, eventueel als developing forum, maar het werkt in ieder geval al wel en bied voldoende voor nu.

De websites kunnen dadelijk allemaal uitkomen op gotonline.nl, maar ook kan worden gekozen om de domeinen ongezien te linken naar gotonline, maar dat ze dan op live.gotonline.nl of gotonline.nl/live komen te zitten terwijl je in de browser kijkt naar gotlive.nl

In ieder geval heb ik er een vBulletin forum neer gezet wat we kunnen gebruiken om het 1 en ander op te zetten en een eerste versie mee te maken. Deze is trouwens legaal, want die had ik nog :+
Dus ik zou zeggen, kijk er ff, registreer er effe en help mee met dit leuke (zomer) project!

Goed, het doel heb ik al geprobeerd te formulieren dus ik zou zeggen, kijk maar even: http://www.gotonline.nl/prelaunch/showthread.php?t=6

Verder is het plan wat ik had gemaakt nog wel te lezen op mijn weblog pagina, maar ik weet niet in hoeverre dit gebruikt gaat worden. Het lijkt me handiger als we eerst gaan kijken wat we fijner vinden werken en de mogelijkheden gaan bekijken, voordat we meteen iets in elkaar gaan zetten. Daarvoor kun je dus terecht op het forum en lijkt het me dat we de zaken over dit project niet allemaal op GoT gaan bespreken, maar dus gewoon daar. Niet alleen omdat ik er nog niet helemaal zeker van ben of tweakers het hier allemaal mee eens is en ik geen zin heb om dat uit te zoeken (op dit tijdstip) 8)

greets Martinspire - Xbox 360 Gamertag = Martinspire
GOT Online - matchmaking site - we need you!

Let's play it the Russian way

damn ben echt al een te lange tijd niet meer op live geweest,

klopt het dat ik tegenwoordig de 'agenda' mis. Ik wil bijvoorbeeld Doom Ranked spelen, maar die is zowat altijd leeg (social games wil wel lukken, maar goed moet ook aan mijn achievements denken ;) ) Daarnaast las ik ergens dat je bij Halo3 extra exp kreeg als je op bepaalde dagen speelde. (Dit is dus de reden dat ik die agenda ook wil ;) )

Stond eerder wel leuk, om te zien wanneer er bepaalde 'toernooien' werden gedaan. Heb er destijds weinig mee gedaan, omdat ik toch spellen speelde waarbij er altijd wel mensen online waren.

Bezint eer ge begint.

Jammer dat dit topic niet hebt geleverd waarop gehoopt is :/

Had me op verheugd om lekker met GOT'ters :? te gaan knallen en te racen _/-\o_

We (Martinspire) is begonnen met een nieuwe concept om GOT'ters bij elkaar te brengen om lekker een potje online te spelen, lekker gezellig,ouwehoeren over allles en wat en vooral hopelijk een leuk, gezellig en volwassen publiek :>

Hoop dat dit niet wordt gezien als SPAM maar meer om de xbox live user van Got bij elkaar te brengen. Neem ook ff een kijkje en alle hulp/ideeen en suggesties zijn natuurlijk meegenomen _/-\o_

GOT Online?

http://card.mygamercard.net/gbar/carbon/sekeroglan.gif

Ik word helemaal gek. Vroeger deed mijn xbox het super op mijn router, echter sinds 2 weken zeurt mijn xbox dat ik geen DNS heb. Onzin natuurlijk anders had ik ook hier niet kunnen GoTten.

Ik heb al van alles geprobeerd, zelfs handmatig DNS-en van andere providers gebruiken in de xbox e.d. maar hji bleef zeggen dat mijn DNS niet klopte. Iemand een idee? :(

Royz hyves | Xbox Live gamertag: RoYZZ | Get big or die tryin'

Over and Out

Vergelijk je instellingen van je PC eens met die van je Xbox, verder ben je niet echt duidelijk over wat je allemaal hebt geprobeerd. :?
DNS van andere providers? wat bedoel je daar mee?

Asus M2N-SLi Deluxe - AMD X2 6000 - 2X 2Gig - 2X MSI 9600GT - 500Gig Maxtor Diamond MAX - Samsung LE37M68B Full HD // PS3 // XBOX360 // Dreambox 7020Si

quote:
Foo Racer schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 11:41:
Vergelijk je instellingen van je PC eens met die van je Xbox, verder ben je niet echt duidelijk over wat je allemaal hebt geprobeerd. :?
DNS van andere providers? wat bedoel je daar mee?
Ik heb alles automatisch staan bij mijn xbox, ik heb in mijn router vaste IP adressen uitgedeeld.

DNS van andere providers, daarmee bedoel ik DNS -servers handmatig ingevoerd in de xbox ipv automatisch die van Ziggo (mijn provider) te nemen. Ook deze blijken niet te werken.

Het gekke is dus dat als ik mijn internet rechtstreeks in mijn xbox doet, hij wel wat kan met mijn DNS.

Wat kan ik verder nog proberen dan? DMZ staat aan op het IP van mijn xbox, ik heb porten geforward maar dat werkt ook niet (en heeft niks te maken met DNS volgens mij).

Over and Out

Probeer eens je Xbox handmatig in te stellen met het juiste IP adres dat je ook in je router vast hebt staan. Als ik het goed begrijp heb je in je router alles op vaste IP adressen ingedeeld, maar je Xbox staat op automatische instellingen? Als dit zo is, kan je Xbox een ander IP adres krijgen, dat komt dan niet meer overeen met je router. Dat zou het probleem kunnen zijn.

Asus M2N-SLi Deluxe - AMD X2 6000 - 2X 2Gig - 2X MSI 9600GT - 500Gig Maxtor Diamond MAX - Samsung LE37M68B Full HD // PS3 // XBOX360 // Dreambox 7020Si

quote:
Foo Racer schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 13:21:
Probeer eens je Xbox handmatig in te stellen met het juiste IP adres dat je ook in je router vast hebt staan. Als ik het goed begrijp heb je in je router alles op vaste IP adressen ingedeeld, maar je Xbox staat op automatische instellingen? Als dit zo is, kan je Xbox een ander IP adres krijgen, dat komt dan niet meer overeen met je router. Dat zou het probleem kunnen zijn.
Misschien heel rigoureus maar ik heb een nieuwe router aangeschaft en die werkt weer heerlijk samen met de xbox. Thx voor de hulp anyway! :D

Over and Out

Ja, dat kan natuurlijk ook, veel speelplezier! :*)

quote:
Royz schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 00:22:
Ik word helemaal gek. Vroeger deed mijn xbox het super op mijn router, echter sinds 2 weken zeurt mijn xbox dat ik geen DNS heb. Onzin natuurlijk anders had ik ook hier niet kunnen GoTten.

Ik heb al van alles geprobeerd, zelfs handmatig DNS-en van andere providers gebruiken in de xbox e.d. maar hji bleef zeggen dat mijn DNS niet klopte. Iemand een idee? :(
Ik heb het ook last van, eerst de hele tijd disconnects van live en vanochtend kon ik meteen al niet op live komen. 8)7
quote:
Foo Racer schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 13:21:
De xbox heeft een vast IP, en alle instellingen op de xbox staan handmatig ingesteld dus daar ligt het (helaas) ook niet aan.

MochiGohan wijzigde dit bericht 20-07-2008 16:10 (34%)

quote:
MochiGohan schreef op zondag 20 juli 2008 @ 16:09:
[...]

Ik heb het ook last van, eerst de hele tijd disconnects van live en vanochtend kon ik meteen al niet op live komen. 8)7

[...]

De xbox heeft een vast IP, en alle instellingen op de xbox staan handmatig ingesteld dus daar ligt het (helaas) ook niet aan.
Ik heb dit probleem dus ook helaas,
als ik de eerste keer connect krijg ik failed
dan vraagt ie om de tests te doen, die zijn allemaal ok, en NAT is open
als ik hierna dan weer connect dan verbind hij zonder problemen 8)7

Just for the record, we never broke up, we took a 14 year vacation

Ja, ik ben pluizig en blauw!

Even wat leven in dit topic blazen... :*)

Het valt me op dat er sinds kort XBOX live Gold-kaarten te koop zijn in een 'nieuwe stijl' - het doosje ziet er anders uit dan hoe het vroeger was.

Nu ben ik alleen niet zo slim geweest om verder te kijken dan mijn neus lang is, want mijn vraag is het volgende: staat er nog steeds een expiration-date op zo'n kaart van 12 maanden, en zoja: wat is die datum? Zijn er mensen die recent zo'n kaart hebben gekocht en dit even willen controleren op de doos of kaart zelf?

Dit omdat ik het idee krijg dat er ook kaarten zijn die géén expiration-date meer hebben. Wie kan mijn vermoeden bevestigen of ontkennen? Alvast vreselijk bedankt. :)

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws