Hoofdcategorieën
Topicacties

[Intel] Core 2 Penryn vs. Xeon (S775) Penryn Prijzen

Pagina: 1 2 3 4 ... 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 last

Reageer Nieuw Topic
Iek!
Reg. datum: 21 november 2005

@kikkervis: Draai je met de ondervolt nu weer de stock snelheid van 2.66?

Reg. datum: 03 maart 2006

quote:
Alex Picard schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 13:34:
@kikkervis: Draai je met de ondervolt nu weer de stock snelheid van 2.66?
Ik draaide de stock snelheid. Het verschil tussen 2,6 of 3,2 (in mijn ogen is 3,2 ideal aangezien geheugen en cpu allebij een fsb van 400 hebben) kon ik in firefox of thunderbird niet echter merken. En dat je 3,2 of 3,6 doet is leuk maar je moet er wel wat aan hebben. Stel het wel in als ik ga spelen.

Ik heb echter de handschoen opgepakt en ben naar 3,2 gegaan. Bij 1,1V komt Vista niet op. bij 1,15V komt vista op maar crashed Orthos direct.
Ingesteld op 1,175V in bios, wordt volgens CPU-Z 1,152V. Onder load 1,12V. De tweede instantie van Orthos is ondertussen onderuit gegaan en ik heb nu een knipperend "scroll lock" ledje.
Echter met maar één keer Orthos, twee threads elke een apparte stukje silicium (dus core 1 en 3) blijft de max temp 56o en alle fans op bijna aller langzaamst.

Nog een klein beetje stroom er bij.........
5 min later...
Bios op 1.2V (twee stapjes hoger dus) Wordt volgens CPU-Z 1,176V idle.
Orthos draait 4x (core 1 en 3: small FFT's. Core 2 en 4: Stress CPU with Gromacs core). Volgens CPU-Z nu 1,136V. Max temp is 66o maar de systeem fans moeten nog wakker worden.
Eens kijken of dit stabiel blijft.

kikkervis wijzigde dit bericht 11-04-2008 14:08 (12%)

Reg. datum: 20 augustus 2006

Op Hardware.info is ook weer wat gepost rond deze kwestie:
quote:
Ik heb mijn beslissing genomen begin van deze week.
Ik zit nu bijna 3 maanden te wachten op deze processor, van alle kanten komt informatie over de levertijd enzo.. ik heb dit goed bijgehouden, contact gehad met intel en verschillende webshops.

Ook begin deze week was dat het geval.. de afgelopen 2 weken werd hij continu uitgestelt iedere dag kwam stond hij weer een dag verder. Maandag heb ik weer contact gelegt met een woordvoerder en met 4launch en zercom. Duidelijk is geworden dat ik jullie allemaal kan vertellen dat je binnen nu en ruim ander halve maand de processor niet binnen zult krijgen of er aan zult kunnen komen. De versies van Alternate een paar dagen terug waren slechts de eerste uitgaves van de verkoop tests.

Ik heb besloten de Q6700 te kopen. Deze heeft deze week een enorme prijs daling gekregen dankzij de niet leverbare Q9... serie. Verder scheelt het slecht 1 of 2 procent qau snelheid. Conclusie... kies je voorlopig niet voor DDR3 geheugen! Q6700 prima deal!

Groeten Jeroen
Misschien toch maar voor een X3350 dan maar..

Even een dodovraag: hoe kun je zien welke revisie je hebt? Er is een C0 en een C1 van de Q9300 als ik het goed heb begrepen, maar ik zie geen van beide lettercombinaties op de CPU staan :)

Nauwelijks gebruikte Canon 85/1.8 te koop incl Hoya SHMC filter. DM voor meer info.

Fotograaf nodig?

Ha!

Undervolt @3,2Ghz.
Stabiele situatie bereikt. In de bios op 1,1750V Load-line calibration aan (voorheen Voltage damper).

Geeft idle 1,152V en onder load (4xOrthos) + Crysis CPU benchmark (anders krijg ik de systeem fans niet op gang).

http://www.zweg.com/dump/photo/UndervoltAt3dot2ghz.jpg
Temperatuur is max 64o

Ik denk dat ik nog één tandje lager kan, dan kom in bij load uit op 1,136. Dit heb ik een uurtje stabiel gehad, maar voor m'n eigen zekerheid net even hoger.

@Alex Picard: bedankt voor de uitdaging, want ik was terug gegaan naar stock omdat bij 3,2Ghz. met auto voltage de CPU 2,57V kreeg en dan ging ook bij idle de CPU fan al hoorbaar worden. Nu dus niet meer!

Is toch wel goed? Of valt hij je tegen?

Hoi

Mijn X3360 is vandaag verzonden, kan ik hem morgen dan verwachten? Gewoon met TPG verzonden.

Azerty krijgt van mij iig een positieve shopreview!

GoT CS Deathmatch: 84.245.17.190:27015

quote:
Zinu schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 15:44:
Is toch wel goed? Of valt hij je tegen?
?
Duh? Undervolt en dan 20% overclock. [sarcasme]Nee joh, valt zwaar tegen.[/sarcasme]

Net een mailtje van 4Launch terug gehad...
quote:
Geachte heer / mevrouw,

Momenteel staat er reeds 104 bestellingen voor dit artikel. Helaas ontvangen wij dit artikel slecht mondjes maat binnen (aantallen van 1 a 5 stuks)

De verwachte levering van uit Intel naar onze leverancier staat momenteel op 25 mei. Echter hoeveel wij zullen ontvangen is helaas niet bekend.

Wellicht hebt u een bestelnummer, zodat ik wellicht kan zien of u redelijk boven of onderaan de lijst staat.
Nou ja zeg... 25 mei... pff...

nuttig.
Reg. datum: 07 maart 2004

quote:
FiXeR.nl schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 16:01:
Mijn X3360 is vandaag verzonden, kan ik hem morgen dan verwachten? Gewoon met TPG verzonden.

Mijne ook, wat ben ik blij dat ik daar besteld heb Azerty topwinkel _/-\o_ Verwacht volgende week maar wat resultaten van mij met een X3360.
Iek!
Reg. datum: 21 november 2005

@kikkervis: petje af! Ik ga zelf ook voor stil, dus ik hoor graag over je resultaten.

@Zinu: Wanneer heb je hem besteld bij 4launch? En om welke gaat het (3350 of 3360)?

quote:
FiXeR.nl schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 16:01:

tralalala ikke ook
Beste

Hierbij delen wij u mede dat uw bestelling vandaag wordt verzonden met de barcode(s)
nu maar hopen dat ik niet per ongeluk een x3350 krijg

P35C-DS3R - X3360 @ 3.4ghz - 8800GT OC - 2x 750gb Samsung F! raid0 - 4gb pc6400 4-4-4-12

Reg. datum: 19 september 2001

Ook ik ben een gelukkige tweaker:)
Kreeg een mailtje dat Azerty de x3360 vandaag verzonden heeft!
Echt helemaal top en een stuk beter dan dat gezeik van centralpoint!
Nu maar eens zien hoe hard dat ding valt te clocken! 8)

Mgear wijzigde dit bericht 11-04-2008 18:18 (5%)

Reg. datum: 10 juni 2001

Hier nog even het antwoord wat ik vanmiddag van Zercom heb gekregen:
quote:
Geachte [...],

Ik vind het ook vervelend maar het artikel is niet leverbaar.
Verder kan ik hier niets aan veranderen dus laat nu de keuze aan u.
We willen graag leveren maar als het niet leverbaar is kunnen we het u niet
leveren.
Als u op de site kijkt staat er meer als twee weken ,maar dan kan ik wel weer
voor bestellen maar dan krijgt u weer een mail dat het niet leverbaar is.

Met vriendelijke groet,

Afdeling Verkoop
[...]
Geen speld tussen te krijgen. En ze blijven liegen, want ze willen helemaal niet graag leveren, anders hadden ze niet zo gauw mijn order geannuleerd. Het klopt dat de processor op dit moment niet meer leverbaar is, maar toen hij dat gisteren nog wel was hadden ze gewoon aktie moeten ondernemen, maar vanwege de prijs deden ze dat dus niet.
Ik vind het echt jammer dat ik het moet zeggen want ik vind het helemaal niet leuk om te doen, maar deze twee shops krijgen van mij dus een slechte beoordeling op de shopreview, want zo ga je niet met klanten om, period.

Als je bijvoorbeeld naar Azerty kijkt, die dus een totaal andere klantbenadering heeft, en gewoon de processors voor de beloofde prijs verstuurt zonder te zeiken over andere leveranciers dan kan ik daar enorm veel respect voor opbrengen, omdat ze er waarschijnlijk niets aan verdienen, eerder nog aan verliezen. Dus als er één webshop is die zijn klanten niet in de steek laat zijn zij het wel. Hulde voor Azerty dus!

4Launch en Zercom: DIKKE ONVOLDOENDE! en ik zal er nooit meer wat bestellen! :X

JazzySOB wijzigde dit bericht 11-04-2008 18:44 (3%)

You got n00bsticked.
Reg. datum: 12 februari 2005

quote:
kikkervis schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 16:09:
[...]

?
Duh? Undervolt en dan 20% overclock. [sarcasme]Nee joh, valt zwaar tegen.[/sarcasme]
Is dat alles? Ik draai 50% overclock met undervolt. Iets met appeltjes en eieren (E2140 vs Q9450) :+

Maar waar topte die van jou dan ook alweer? Ik zou overigens nog wel iéts van koeling loslaten op je processor, ondanks dat je stilte wilt. 66 graden vind ik nou niet bepaald lekker eigenlijk. Je moet het zelf weten hoor, maar erg positief zal het niet zijn voor je processor :)

Rosetta@Home, 'cause we are worth it!

Reg. datum: 19 september 2001

Voor degenen die bij zercom, 4launch of centralpoint hebben besteld.
Ik doe zelf nl recht en heb navraag gedaan bij een docent. Hij steld dat de webwinkels na de
mail bevestiging juridisch gewoonweg verplicht zijn te leveren en wel tegen de bestelde prijs (
daar die niet buitengewoon laag of onredelijk is). Wie hiervoor meer wil weten kan altijd even mailen.
Zelf heb ik het er maar bij laten zitten bij centralpoint omdat ik nu geleverd krijg via azerty.
Ik zou zeggen tweakers verenig u en begin een zaak!

Ach, je gaat het toch niet winnen. Die shops beroepen zich dan op overmacht o.i.d. en zullen nooit toegeven. Mocht er uiteindelijk in het voordeel van de klant toch wat uitkomen, zijn we maanden verder en heb je er alleen maar stress en ergernis aan overgehouden, heb je er een hoop tijd in gestoken en is de processor inmiddels ook weer goedkoper geworden.

Het enige wat wij tweakers kunnen doen is de betreffende shops afstraffen door een shopreview te maken. Ik weet het, niet leuk om negatieve dingen over een shop te schrijven, maar ze doen het toch echt zelf door eenzijdig in het nadeel van de klant te handelen! Ze hadden ook een voorbeeld aan Azerty kunnen nemen.

You got n00bsticked.
Reg. datum: 12 februari 2005

Massaal affikken dus. Hun probleem, zij zijn de partij die de overeenkomst bevestigen. Dus gooi er maar wat druk op en zie wat er gebeurt. Of wandel anders even bij Radar of Kassa langs, het begint alweer een beetje komkommertijd te worden ;)

Rosetta@Home, 'cause we are worth it!

Ik moet wel zeggen dat het me opvalt dat ik, sinds dit topic, een ander "gevoel" heb gekregen bij 4Launch en Zercom.

Vaak stelde ik hier systemen samen (voor fam en vrienden enz) maar nu is het prijsverschil het niet meer waard.

Eerst had ik zo van dat ik het zelfde zou hebben gedaan in hun geval maar na de verdere afhandeling is me mening over deze shops veranderd.

Ik ben bang dat, ondanks de kleine groep hier, de drie shops die het niet goed afhandelen op termijn meer verlies draaien dan wanneer ze het keurig hadden afgehandeld. Vaak zijn de "tweakers" een vraagbaak waar mensen vragen stellen en nu zullen ze niet zo gauw de drie shops noemen.

Azerty daar in tegen maakt eigelijk reclame (iets wat ook geld kost) en geeft mensen een veilig gevoel dat ze goed behandeld worden.

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

Zojuist ben ik gebeld door Zercom (die mijn shopsurvey heeft gelezen) en die heeft e.e.a. uitgelegd, maar wat nog belangrijker is, is dat hij mijn order heeft hersteld en mij heeft verzekerd de X3360 voor de pijs te leveren waar ik hem voor besteld had. Ik moest door de slechte leverbaarheid alleen wat geduld hebben.

Dat geeft in iedergeval weer hoop!

JazzySOB wijzigde dit bericht 11-04-2008 20:17 (5%)

Reg. datum: 09 november 2004

Ik had hem ook op 26-03 bij Azerty besteld. Vandaag krijgt ik email waar zij het vandaag of morgen binnen bij hun is verwacht.
Nu les ik hier dat bij sommige tweakers is de X3360 al verzonden.

Hebben het jullie voor 26-03 besteld?

Maar ja, zal het voorraad niet genoeg zijn. Nog even op de lijst afwachten.
Ik ben al blij dat deze wel voor dit lagere prijs wordt verkocht. Echt netjes van Azerty! d:)b

Reg. datum: 03 maart 2004

quote:
JazzySOB schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 20:10:
Zojuist ben ik gebeld door Zercom (die mijn shopsurvey heeft gelezen) en die heeft e.e.a. uitgelegd, maar wat nog belangrijker is, is dat hij mijn order heeft hersteld en mij heeft verzekerd de X3360 voor de pijs te leveren waar ik hem voor besteld had. Ik moest door de slechte leverbaarheid alleen wat geduld hebben.

Dat geeft in iedergeval weer hoop!
Net een survey ingevuld voor CP. Niet positief :(

PC Q6600,3GB,8800GTX - Server Q6600,4GB,Ati XT2600 - Dell 2007WFP , IBM X31,Dell D410, D630

quote:
Alex Picard schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 17:38:
@Zinu: Wanneer heb je hem besteld bij 4launch? En om welke gaat het (3350 of 3360)?
Nee, het gaat om de Q9450. Ik sta vrij hoog op de lijst maar ik heb er geen zin meer in... ik haal hem wel van Ebay ofzo.

Reg. datum: 14 december 2001

Ik ben er niet voor om nu al negatieve shopreviews in te vullen, ik ben ook niet tevreden over de gang van zaken, maar misschien komen ze nog wel met een goede oplossing. Laten we dat in ieder geval afwachten.

Ook stel ik voor om dit topic nu verder niet te misbruiken over de shops, maar dit topic te gebruiken voor technische informatie over deze CPU's, het andere topic dat al een keer eerder is genoemd kan dan gebruikt worden voor de (juridische) afhandeling van de orders! Misschien kan de TS een link naar het andere topic in de startpost zetten?

quote:
Jejking schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 18:51:
[...]

Is dat alles? Ik draai 50% overclock met undervolt. Iets met appeltjes en eieren (E2140 vs Q9450) :+

Maar waar topte die van jou dan ook alweer? Ik zou overigens nog wel iéts van koeling loslaten op je processor, ondanks dat je stilte wilt. 66 graden vind ik nou niet bepaald lekker eigenlijk. Je moet het zelf weten hoor, maar erg positief zal het niet zijn voor je processor :)
Hoogste wat ik geprobeerd heb is 3,6. Bij alles boven de 400FSB gaat ook m'n geheugen mee. En dat is gewoon simpel kingston spul (4x2GB). Bij 450FSB liep de cpustres test probleemloos, maar er moest niet teveel met het geheugen gebeuren. Voltage was toen nog steeds onder 1,25V wat het max is volgens Intel.

Als je er van uit gaat dat 1,5V waarschijnlijk nog kan (GEEN aansprakelijkheid!) zal je zonder al te veel problemen richting de 4Ghz moeten kunnen.

Je opmerking over koeling. Natuurlijk, er draait een artic freezer 7 pro. Volledig gelapt en de koeler ook. Blijft er redelijk wat warmte vanaf komen. Zijn natuurlijk ook twee E8200 in één doosje.
Idle met 1,1Volt op stock snelheid is de temperatuur ongeveer 40 graden.
Processor mag echter volgens realtemp 95o worden en volgens coretemp zelfs 105o. Coretemp geeft echter ook alles 10 graden hoger :?

Pagina: 1 2 3 4 ... 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: