Gathering of Tweakers

Quicksearch
Je moet dat synchroniseren doen vanuit itunes he. Het word dan gekopieerd naar je outlook. Je kan het anders toch ook op een andere computer proberen, als je die mogelijk hebt.

Vraagje ik heb net de utility taskbar notifier geinstalleerd via installer. Nu heb ik echter naast mijn batterij een gesloten envelop. Dit houd volgens mij in dat ik ongelezen emails heb, dit is echter niet het geval. Een restart leek een oplossing, maar icoon kwam na 5 seconden toch in beeld. Iemand een idee?

iPhone 8gb, Wii, AMD-windows bak

Gsus is my homeboy

quote:
super-muffin schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 12:11:
iTunes maakt ook een backup van de iPhone als je 'em synct.
Kun je die niet terug zetten als je een nieuwe iPhone synct?
Ahh dat zou misschien wel kunnen ja... maarja misschien :)
En ik wil gewoon al m'n contacts op m'n PC hebben (zal wel in .vcf formaat zijn dan)
quote:
Tijn89 schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 12:15:
Je moet dat synchroniseren doen vanuit itunes he. Het word dan gekopieerd naar je outlook.
Je kan het anders toch ook op een andere computer proberen, als je die mogelijk hebt.
Yes I know, heb dat al 10x geprobeerd en m'n Outlook blijft leeg...
Andere computer is idd een optie, maar dan moet ik iTunes weer installeren en onzin..

Dus als er gewoon een mapje is waar alle contacts instaan werkt dat 10x sneller/ beter :)

CLB wijzigde dit bericht 27-03-2008 12:22 (26%)

Zepto Znote 6224W: 14,1" @ 1440 x 900 | nVidia GO 8600M GT 512MB | Intel Core 2 Duo T7500 2,20GHz 800MHz 4MB 3072MB PC6400 - 800MHz | 200GB 7200 rpm HD | DVD+-RW | Integrated BT & Wi-Fi | Windows Vista Home Premium x86 :-)

Helemaal lijp.
Reg. datum: 18 december 2005

Ik ben er vrij zeker van dat het een database bestandje zal zijn (net als de sms-database, bookmarks-database etc.), dus als je die vindt (even googlen?) kan je die gewoon kopiëren en op je PC bewaren, en dan weer terug zetten.

CLB: jij weet echt niet wat je wilt hè :P Eerst een 8GB halen en daar extra voor betalen met 'garantie' en kant en klaar unlocked en nu ga je voor de 16GB die waarschijnlijk alleen zonder garantie kan krijgen en ook nog zelf moet unlocken? :P

Edit: Dat googlen is dus zo gedaan: iPhone databases

Muthas wijzigde dit bericht 27-03-2008 12:36 (12%)

Hi, I'm Sackboy!

quote:
CLB schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 12:21:
[...]

Ahh dat zou misschien wel kunnen ja... maarja misschien :)
En ik wil gewoon al m'n contacts op m'n PC hebben (zal wel in .vcf formaat zijn dan)

[...]

Yes I know, heb dat al 10x geprobeerd en m'n Outlook blijft leeg...
Andere computer is idd een optie, maar dan moet ik iTunes weer installeren en onzin..

Dus als er gewoon een mapje is waar alle contacts instaan werkt dat 10x sneller/ beter :)
Volgens mij gebruikt de iPhone in veel gevallen sqlite databases om gegevens op te slaan. Na even rondpluizen in de mappenstructuur heb ik op de locatie /private/var/mobile/Library/AddressBook/ volgens mij de juiste bestanden gevonden. Misschien kan je daar wat mee.

Edit: Zoals je in Muthas' link kan zien is dat dus inderdaad de juiste locatie. 8)

Minnema wijzigde dit bericht 27-03-2008 12:38 (5%)

XBL/PSN: Freeply

Gsus is my homeboy

quote:
Muthas schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 12:31:
CLB: jij weet echt niet wat je wilt hè :P Eerst een 8GB halen en daar extra voor betalen met 'garantie' en kant en klaar unlocked en nu ga je voor de 16GB die waarschijnlijk alleen zonder garantie kan krijgen en ook nog zelf moet unlocken? :P
16GB is ook met 1 jaar garantie te krijgen ;) Kost 550,-
maarja een 16GB iPhone voor 430,- is ook erg leuk, dan maar geen garantie ;)
EDIT: Tsjaa zelf unlocken wil ik ook nog wel doen voor 430,- natuurlijk O-)
quote:
Edit: Dat googlen is dus zo gedaan: iPhone databases
Naja suuper! Heb ik dus verkeerd geGoogled B)
quote:
Minnema schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 12:36:
[...]

Volgens mij gebruikt de iPhone in veel gevallen sqlite databases om gegevens op te slaan. Na even rondpluizen in de mappenstructuur heb ik op de locatie /private/var/mobile/Library/AddressBook/ volgens mij de juiste bestanden gevonden. Misschien kan je daar wat mee.

Edit: Zoals je in Muthas' link kan zien is dat dus inderdaad de juiste locatie. 8)
Jij ook bedankt voor je antwoord!!

EDIT: Ik zat trouwens wel in de goede map, maar was op zoek naar 371 losse bestandjes :+

CLB wijzigde dit bericht 27-03-2008 12:46 (6%)

Zepto Znote 6224W: 14,1" @ 1440 x 900 | nVidia GO 8600M GT 512MB | Intel Core 2 Duo T7500 2,20GHz 800MHz 4MB 3072MB PC6400 - 800MHz | 200GB 7200 rpm HD | DVD+-RW | Integrated BT & Wi-Fi | Windows Vista Home Premium x86 :-)

mooowwww
Reg. datum: 27 februari 2002

elke keer als ik op internet wat typ,maakt hij er zelf een woord van, waar kan ik dit irritante gedoe uitzetten?

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Hi, I'm Sackboy!

quote:
racoon schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 20:27:
elke keer als ik op internet wat typ,maakt hij er zelf een woord van, waar kan ik dit irritante gedoe uitzetten?
De app kb2 installeren of als je het weet hoe dat moet op de hand het volgende toevoegen aan het bestand Applications/Preferences.app/Keyboard.plist:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<dict>
    <key>cell</key>
    <string>PSSwitchCell</string>
    <key>default</key>
    <integer>0</integer>
    <key>defaults</key>
    <string>com.apple.Preferences</string>
    <key>key</key>
    <string>KeyboardAutocorrection</string>
    <key>label</key>
    <string>Enable Autocorrection</string>
</dict>

Dan kun je vervolgens de autocorrectie uitzetten in de keyboard instellingen.

Settings > General > Keyboard
of
Instellingen > Algemeen > Toetsenbord

Minnema wijzigde dit bericht 27-03-2008 21:50 (11%)

mooowwww
Reg. datum: 27 februari 2002

quote:
Minnema schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 21:45:
[...]

De app kb2 installeren of als je het weet hoe dat moet op de hand het volgende toevoegen aan het bestand Applications/Preferences.app/Keyboard.plist:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<dict>
    <key>cell</key>
    <string>PSSwitchCell</string>
    <key>default</key>
    <integer>0</integer>
    <key>defaults</key>
    <string>com.apple.Preferences</string>
    <key>key</key>
    <string>KeyboardAutocorrection</string>
    <key>label</key>
    <string>Enable Autocorrection</string>
</dict>

Dan kun je vervolgens de autocorrectie uitzetten in de keyboard instellingen.
ik heb kb2 geinstalleerd,via setting general keybord heb ik enable autocorrection op off gezet.

racoon wijzigde dit bericht 27-03-2008 21:51 (4%)

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Reg. datum: 13 januari 2007

quote:
Bigg Balls schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 11:50:
[...]

KPN geeft om een 'vreemde' reden automatisch toegang tot haar netwerk (ook telfort trouwens) zonder dat je daarvoor eea in hoeft te stellen.
GPRS van KPN krijg ik hier met geen mogelijkheid aan de praat, als ik 1200 bel dan krijg ik te horen dat mms en gprs aan staat. Verder heb ik diverse combinaties geprobeerd internet KPN KPN. Hoofdletters kleine letters, het maakt allemaal niet uit.
Alles leeg laten, alleen bij APN internet invullen werkt ook niet.
Weet iemand wat ik verkeerd doe?

eigenlijk gewoon Niels
Reg. datum: 09 december 2000

Hoe is de batterijtijd van de gemiddelde gejailbreakte telefoon eigenlijk? Hier en daar op internet lees je allerlei enge verhalen daarover, krap 1 dagje enzo :P

Back in NL. T_T

Ik zet hem als ik thuis kom meestal standaard in de docking station, dus heb nog niet echt geprobeerd hoe lang de batterij het bij normaal gebruik volhoudt. Heb echter wel eens een hele werkdag van 8 uur muziek via de speakers van m'n iPhone laten afspelen, waarna 'ie nog iets van 20% batterij over had. Was ik positief verrast over. :)

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Reg. datum: 22 september 2000

quote:
R4NCOR schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 10:15:
Hoe is de batterijtijd van de gemiddelde gejailbreakte telefoon eigenlijk? Hier en daar op internet lees je allerlei enge verhalen daarover, krap 1 dagje enzo :P
Daar zou ik me niet druk om maken :) Met wifi constant aan, aantal keer per dag beetje surfen en af en toe muziek luisteren (en ohja, ook nog wel 's bellen) haal ik een dag of 3. Dit wordt meestal langer totdat ie écht weer aan de lader moet, omdat ik eens per 1 - 2 dagen sync.

FUD Führer.
Reg. datum: 12 oktober 2001

3 dagen? :X

Mijn huidige telefoon doet iets meer dan een week, en dat vind ik al krap...

2*2Ghz, 2GB, 20 centimeter.

Helemaal lijp.

Ik heb ook geen idee hoelang de iPhone op z'n batterij zou mee gaan als ik hem als een 'normale telefoon' zou gebruiken; dus alleen bellen en sms-en. Nu internet ik via GPRS en WiFi, ik luister muziek, kijk filmpjes, speel games, en laat dat ding zo'n 3 keer per dag aan andere zien :X Na 1 dag is de iPhone dan ook weer blij aan z'n infuus te liggen.

Ik doe er ongeveer 2 dagen mee, maar dan moet je niet teveel internetten en spelletjes spelen. De iPod functie houdt het wel prima lang vol!

Hi, I'm Sackboy!

De griezelverhalen qua lage batterijduur van gejailbreakte iPhones hebben vooral te maken met het feit dat apps die je erbij installeert allerlei achtergrondprocessen kunnen hebben draaien. Hoe meer je daarvan hebt, hoe sneller je batterijduur gaat.
Als ik via Wifi allerlei dingen aan het FTP'en ben gaat het ook hard met de batterij.
Bij normaal gebruik (beetje muziek, beetje internet) valt het reuze mee. Verwacht geen week, hoogstens 2-3 dagen. Maar het is bij mij sowieso al tweede natuur om hem bij thuiskomst in z'n dongle te plaatsen.

Hehe, ik d8 ook dat ik teleurgesteld zou rakenin de batterijtijd. Maar dat is dus niet zo. Je legt dat ding gewoon altijd in het dock als je thuis bent of achter de pc zit. Dit doe ik eigenlijk automatisch, maar ik denk dat je indd 2-3 dagen met de batterij doet als je het ding een beetje normaal als telefoon/ipod/internet-device gebruikt en niet als maar loopt te spelen ;)

iPhone 8gb, Wii, AMD-windows bak

quote:
Geqxon schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 10:35:
3 dagen? :X

Mijn huidige telefoon doet iets meer dan een week, en dat vind ik al krap...
Je kan ook niet oudere monochrome telefoontjes vergelijke met smartphones.

PSN: Sluuz

Helemaal lijp.

quote:
Tijn89 schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 10:45:
Hehe, ik d8 ook dat ik teleurgesteld zou rakenin de batterijtijd. Maar dat is dus niet zo. Je legt dat ding gewoon altijd in het dock als je thuis bent of achter de pc zit. Dit doe ik eigenlijk automatisch, maar ik denk dat je indd 2-3 dagen met de batterij doet als je het ding een beetje normaal als telefoon/ipod/internet-device gebruikt en niet als maar loopt te spelen ;)
Klopt, vooral SSH vreet stroom, als je dat hebt geïnstalleerd moet je sowieso ook Services regelen, zodat je het ten minste kan uitzetten als je het niet nodig hebt. Ook andere programma die op de achtergrond meedraaien (MobileScrobbler, SMS-vibrate, aangepaste bovenste balk, etc.) verkorten de accu-duur.

Muthas wijzigde dit bericht 28-03-2008 10:48 (44%)

eigenlijk gewoon Niels
Reg. datum: 09 december 2000

quote:
Minnema schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 10:43:
... Maar het is bij mij sowieso al tweede natuur om hem bij thuiskomst in z'n dongle te plaatsen.
Is dat niet slecht voor de levensduur van de batterij eigenlijk? (Steeds opladen zonder dat ie leeg is bedoel ik) Ben daar toch nog wel een beetje huiverig voor.

R4NCOR wijzigde dit bericht 28-03-2008 10:53 (7%)

Reg. datum: 07 januari 2001

Apple houdt zeker rekening met de internationale aandacht voor ons landje...
Ik lees op macnn.com dat a.s. zaterdag (morgen) mogelijk de iPhone aangekondigd gaat worden. Er wordt verwezen naar deze site van The Innovators (nooit van gehoord...).

Helemaal lijp.

Dat was met de oude generatie batterijen, tegenwoordig maakt dat geen zak meer uit. Sterker nog, het is juist beter om de batterij niet continu vol - helemaal leeg - vol - helemaal leeg te gebruiken, opladen wanneer je kan is beter.

Dat helemaal vol naar leeg en dan weer helemaal vol moet je trouwens wel eens in de zoveel tijd doen, daardoor kan het batterij zich opnieuw kalibreren, waardoor zijn maximale en minimale spanning weer bekend wordt, en de batterij-aanduiding nauwkeuriger is.

Zie ook apple.com en de fora daar.
quote:
torp schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 10:56:
Apple houdt zeker rekening met de internationale aandacht voor ons landje...
Ik lees op macnn.com dat a.s. zaterdag (morgen) misschien de iPhone aangekondigd gaat worden. Er wordt verwezen naar deze site van The Innovators (nooit van gehoord...).
The innovaters is een reseller van Apple. En al die sites die werkelijk geloven dat de iPhone dan naar Nederland komt zijn echt idioot. Waarom:
  1. Er zal binnen 2 dagen 1 dag dus 1.1.5 moeten komen om Nederland toe te voegen aan de operator bundles. Gebeurt niet.
  2. iPhones zijn tot nu toe alleen via telecom winkels en officiële Apple Stores verkocht, niet via resellers.
  3. Apple gaat een onbekende reseller uit Tilburg echt niet op deze vage wijze de iPhone laten promoten
  4. T-Mobile de meest waarschijnlijke kandidaat heeft tot nog toe alles ontkent met het binnenkort verschijnen van de iPhone
  5. Als de iPhone naar Europa had moeten komen was dat al lang gebeurd, er is een afzetmarkt hier die groot genoeg is om erg interessant te zijn, maar geen EDGE hier, oftewel: er wordt gewacht op de 3G iPhone

Muthas wijzigde dit bericht 28-03-2008 11:04 (55%)

Reg. datum: 07 januari 2001

quote:
Dank je voor dit steekhoudende commentaar!

FUD Führer.
Reg. datum: 12 oktober 2001

quote:
Sluuz schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 10:46:
[...]

Je kan ook niet oudere monochrome telefoontjes vergelijke met smartphones.
Een telefoon is en blijft een telefoon. Als je er niet eens mee naar een festival of vakantie kan vind ik dat toch wel spijtig. :)

2*2Ghz, 2GB, 20 centimeter.

Console Junkie

quote:
Geqxon schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 11:30:
[...]

Een telefoon is en blijft een telefoon. Als je er niet eens mee naar een festival of vakantie kan vind ik dat toch wel spijtig. :)
ja dit is alleen een telefoon met extra's..... hoeveel pda mobieltjes ken jij die langer dan een week standby zijn?. ik weet niet hoelang jij op vakantie gaat maar ik heb met ieder mobieltje dat ik heb gehad altijd mn oplader mee moeten nemen. overigens als je naar een 3 daags festival gaat moet je het net redden :-P

Wii!!!

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws