Gathering of Tweakers

Quicksearch
Reg. datum: 30 november 2000

Is deze GSM ook te synchroniseren met Outlook????

quote:
Craytahar schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 13:25:
Ik heb trouwens nu wel ook het probleem dat mijn inbox van sms vol is (na 215 berichten al). Ik vind dit wel tamelijk snel dus hoop de smsjes nu te kunnen opslaan op me geheugen kaart, maar ik kan alleen niet uit vinden hoe. Weet iemand dat?
Same here, ik kan er niet uit komen!
Waar kan ik dat instellen?

Reg. datum: 10 augustus 2008

E-VOW, bedankt voor je firmware! Met succes geflashed en ben van die verschrikkelijke T-mobile firmware af. _/-\o_
Alles werkt nog net zo goed als voorheen.

Bull72 wijzigde dit bericht 10-08-2008 11:18 (15%)

Reg. datum: 07 december 2004

Wow, hallo!

Hoe kan ik deze gsm nu gemist hebben bij m'n roundup op zoek naar een nieuw apparaat. (ok, eigen fout, ik had bij voorbaat samsung al uitgesloten :+ ) Toch heb ik op gsmarena.com nog eens bij samsung rondgekeken, en daar viel deze telefoon mij op.

De reden dat ik samsung al had uitgesloten, is omdat ik geen vertrouwen had ik 'sliders'. Na een gesprekje met een gsm shop verantwoordelijk waarbij ik hem vroeg naar uitvalpercentage bij sliders (of mechanische problemen) ben ik echter gerustgesteld. Hij wist mij te zeggen dat de meeste sliders die binnenkomen ter garantie dat NIET zijn omwille van de slidermechaniek zelf. Dus vandaar mijn vernieuwde interesse in samsung ;)

Daarnaast heb ik via vrienden wat ervaring opgedaan met D en E sliders (D900 enz...) en vond ze té plasticky en niet echt mooi, waardoor ik ook in eerste instantie samsung niet meenam in m'n opties.

Dit is echter van een totaal ander kaliber zeg! De review bij gsmarena is laaiend enthousiast, met nauwelijks minpunten die naam waardig. Waar ze het meest over vielen is de QVGA video recording, maar dat is net wat mij het minste interesseert ;) En nagenoeg alle phones doen het zo (SE, ...)

Voor een feature phone is dit blijkbaar een erg compleet apparaat.
Ze vergelijken de camera met de camera van een N95, en vinden ze nagenoeg gelijk presteren!
quote:
The results showed that Samsung U900 Soul's camera was really up to the task, producing better pictures than the N95 8GB on most occasions. Samsung U900 showed lower noise levels, more precise exposure metering and better in-camera processing.
quote:
Samsung U900 Soul is quite a capable performer and the sleek looks are a well appreciated bonus. Having spent that extra time with it, we can still testify that the first impression holds. The Soul does have its issues here and there, which just couldn't have escaped the scrutiny of a detailed review. But hey, we won't be the one to cast the first stone. So, if you can put up with the small-capacity battery and the handicapped web browser, Samsung U900 Soul can just be your next favorite handset. Even at this pre-release stage, the U900 has a camera capable of remarkable picture quality. You can also enjoy the texting-friendly keypad.

The touchpad of Samsung U900 Soul is not as capable as the InteractPad of LG KF600 but it was never meant to be. The Soul is supposed to impress with overall performance rather than one-of-a-kind functionality and it does the job, big time. With the release date just around the corner (14th April), all we're waiting for is the price tag. It's what stands between promising and bestseller.
Het heeft ook alles wat ik van m'n nieuwe gsm verwacht:
  • bouwkwaliteit: Veel metaal gebruikt, een aangename verademing tov de vaak 'krakende' plastics tegenwoordig
  • goede camera
  • 3G
  • minstens 2.2" met videoplayback mogelijkheden
Ik heb ook dit topic doorgenomen, waaruit ook weinig problemen blijken. Wat me wel wat zorgen baart, is dat dit topic op GoT slechts 11 pagina's telt, waar andere phones gemakkelijk meerdere topicdelen halen. Een teken aan de wand wat betreft populariteit? Mis ik iets? Of is dit net goed, omdat er over gebreken weinig te melden valt ;) :p

En dan dit: in phonehouse en belcompany kost dit ding >400 euro. (ik ben belg, dus simlockvrij only), wat natuurlijk overdreven is, ik wil niet in de prijsklasse gaan. Maar hier: telecomlink.nl slechts 250 euro! :? Dit is goedkoepr dan m'n vorige '1st choice' (SE K850i) De site heeft prima userreviews in de shopreview, ziet er erg professioneel en gelikt uit, goede voorwaarden, keurmerk op de site...
Onder rembours heb ik weinig risico, dus misschien koop ik het wel zo!

Ander voordeel van een slider is dat bij een klein en licht formaat toch nog grote en comfortabele toetsen kunnen gebruikt worden. De interactieve controls zien er ook geweldig uit zeg! (voor een feature phone dan toch) met de veranderende icoontjes...

Nadeel(tje) (zo op het eerste zicht): de icoontjes van samsung zien er wel vrij saai uit en zijn allemaal in dezelfde kleur, daar waar nokia en SE toch moeite doen voor stijlvolle, grafische, gemakkelijk te herkennen iconen in het hoofdmenu. Kan dit aangepast worden?

De G600 lijkt mij ook een optie, helaas geen 3G support, maar daar kan ik eventueel wel mee leven. Ik zal m'n blikveld in elk geval verbreden voorbij SE ;) (en ja, het lijkt overdreven hoe ik een telefoon kies, maar ik ga voor duurzaamheid en een lang gebruik, ik wil niet zoals de meeste onder jullie elk jaar een andere gsm kopen)

Wie kan mij helpen??? Ik heb sinds vorige week ook een soul, ik heb alleen problemen met het afspelen van filmpjes. Ik kan alleen filmpjes afspelen die ik met mijn eigen toestel heb gemaakt. Maar andere filmpjes niet. ik krijg dan (ongeacht mp4 of 3gp) de melding ''niet ondersteunde reslolutie'' ik ben al met een converteerprogramma bezig geweest, en wat blijkt. Hij speelt alleen bestanden af die 320x240 (en kleiner) zijn. Zelfs filmpjes van mijn oude x820 kunnen niet bekeken worden. Ik heb samsung hier al over gesproken, die hadden hier nog niet van gehoord, en adviseerde me er nieuwe software op het toestel te laten zetten bij een samsung service punt. Omdat ik het toestel nog maar een paar dagen heb ben ik terug naar de winkel (primafoon) gegaan om het toestel omte ruilen, ik kreeg zonder moeite een nieuwe mee. Maar wat blijkt............ deze heeft precies het zelfde.
Vrij irritant dus... ik kan geen enkel filmpje bekijken die een ander formaat heeft dat 320x240(of kleiner) Mateloos irritant dus, want de meeste filmpjes in omloop zijn dat dus wel.....

Wie weet een oplossing voor dit probleem ??? Nog meer mensen die dit hebben?????????

Reg. datum: 09 september 2007

Aangezien mijn N73 steeds uitvalt moet ik een andere telefoon kiezen.
De U900 heeft mijn voorkeur, ook gezien de prijs (¤250).
Ik ben de leeftijd inmiddels gepasseerd dat ik perse een splinternieuw toestel wil. :)
Nou lees ik hier dat de Nederlandse versie een 'diamond pack' is.
Daarop heb ik met een webshop ge-e-mailed, waar ik het toestel wil gaan bestellen, of het model dat zij leveren uit Nederland komt. Als antwoord: Het toestel is afkomstig uit Duitsland. Menu in het toestel is wel origineel Nederlandstalig. Handleiding wijkt dus alleen af. Het toestel heeft volledige garantie hier in NL. Wat kan, buiten de handleiding om, een probleem zijn met een toestel uit Duitsland? Of is dat juist geen probleem?

quote:
JostR. schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 08:57:
Aangezien mijn N73 steeds uitvalt moet ik een andere telefoon kiezen.
De U900 heeft mijn voorkeur, ook gezien de prijs (¤250).
Kijk, dat begrijp ik nu niet. Ik zie dit toestel ook simlockvrij bij telecomlink.nl aan 250 euro staan. De belgische prijzen:
  • bij mobistar winkel: 489 euro,
  • bij phonehouse: 449 en
  • belcompany: 444 euro.
8)7 8)7
Ook allemaal simlockvrij natuurlijk.

Ze positioneren die phone hier in BE echt als een fashion phone, maar voor dat geld koop je bijna een touch diamond (niet dat ik mezelf nu wel pijnigen met windows mobile, maar je begrijpt m'n punt wel ;) )

Het ís ook een fashion phone, want die contextgevoelige, touchsensor keypad is wel vrij cool en gebruiksvriendelijk, het moet gezegd.

Ik heb echt veel zin om die U900 te bestellen (zeker gezien het prijsverschil) en telecomlink adverteert 'em ook als simlockvrij, dus ik loop normaalgezien geen enkel risico... Maar toch, vanuit mijn standpunt is het zo een waanzinning onwaarschijnlijke prijs. Nochtans heeft telecomlink een goede feedback in de shopsurvey. Misschien maar onder rembours proberen.

Zoals gezegd een prachtige gsm: N95 fotokwaliteit, snel OS en snelle interface (dat doet samsung tegenwoordig wel aardig, de G600 is ook al echt snel), behuizing grotendeels uit metaal (duurzaamheid). 3G.

Zelf heb ik m'n eisen duidelijk afgelijnd (en overbodige eisen laten vallen). Ik kom nu tot:
  • goede camera
  • goede behuizing
  • videoplayerfunctie
  • (3G, maar hoeft niet)
De U900 voldoet perfect en voor die prijs kan ik echt niets beters vinden denk ik. Zelfs een K850i kost overal nog op z'n goedkoopst 290 euro. 8)7 :X M'n eerste keuze gaat nog naar G600 (wegens goedkoper) maar voor die vijftig euro is de U900 wel erg aantrekkelijk.

alvi wijzigde dit bericht 19-08-2008 23:19 (10%)

Reg. datum: 09 september 2007

quote:
alvi schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 23:17:
[...]

Kijk, dat begrijp ik nu niet. Ik zie dit toestel ook simlockvrij bij telecomlink.nl aan 250 euro staan. De belgische prijzen:
  • bij mobistar winkel: 489 euro,
  • bij phonehouse: 449 en
  • belcompany: 444 euro.
8)7 8)7
Ook allemaal simlockvrij natuurlijk.
Telecomlink is inderaad goedkoop, maar niet de enige die hem voor onder de ¤275 aanbied. Mocht je het niet vertrouwen zijn er altijd nog andere aanbieders. Wel is telecomlink de goedkoopste, ik wil de mijne daar ook gaan bestellen.
Moraal van het verhaal: De prijs is niet dusdanig goedkoop/vreemd dat je moet gaan wantrouwen!
Bedenk wel dat aanbieders van abonnementen een bepaalde winstmarge hebben. Die marge lopen ze mis wanneer ze de telefoon simlockvrij verkopen. Dat willen ze dus compenseren/voorkomen door de telefoons zonder simlock zo duur te maken.

JostR. wijzigde dit bericht 20-08-2008 14:39 (13%)
Reden: aanvulling

hmm.... kweenie....

Heb hem nou een week of 4. Nou begint bij het trillen van de telefoon bij dichtgeplakte stand te klapperen dit klinkt zeer irritant. Daarbij gaat de linkerkant kraken (als je er op drukt) bij dicht blijven van de telefoon. Ik ga er mee terug naar de winkel.

PC 1: Office PC 2: Allround

quote:
Dodgy_Bob schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 18:05:
Hallo,

Ik heb sinds een week mijn u900/soul en mij viel op dat het frontje, vlak onder het display een beetje bol ging staan. Ik heb dit bij een kpn servicesenter gemeld en kreeg gelijk een nieuwe mee. Nu heb ik deze net een dag en staat het frontje weer bol.

Hier is een artikel waar wat goede foto's staan van dit probleem.
http://www.mobilecowboys.nl/mwc/6776
Zijn er hier meer mensen die dit hebben? of heb ik misschien toevallig twee foute toestellen te pakken?
Gewoon niet accepteren natuurlijk, gewoon een goed toestel eisen!
Dan laten ze maar een paar andere komen, is toch te gek voor woorden.
Je krijgt ze niet gratis!

Reg. datum: 21 augustus 2008

Hallo,
Ik heb sinds een paar dagen mijn Soul, heel blij mee! :)
Maar nou vroeg ik me af, heeft deze telefoon nou echt niet de zaklamp-functie zoals mijn vorige samsungs? Dat je zegmaar de flitser permanent aan kan zetten? Iemand enig idee? Alvast bedankt!
Groetjes!

quote:
Maret schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 20:41:
[...] heeft deze telefoon nou echt niet de zaklamp-functie zoals mijn vorige samsungs? Dat je zegmaar de flitser permanent aan kan zetten? Iemand enig idee? Alvast bedankt!
Groetjes!
in video-opname-modus kan je het xenonlampje continu laten branden.

Bedankt voor de tips E-VOW! Weet je soms ook of het flashen je toegevoegde woorden in de T9-woordenboek allemaal wist?
Ik zoek iets dat de volledige T9-woordenboek kan resetten naar fabrieksinstellingen :?

Als jullie nog handige shortcuts of andere tips kennen voor de Soul, lees ik die graag!!
Twee shortcuts die jullie waarschijnlijk al kenden:
Als je in een nieuw bericht de hekjestoets (spatie) ingedrukt houdt, krijg je de symbool-stand.
Als je in woord- en lettermodus een cijfer ingedrukt houd, krijg je na een paar seconden het cijfer dat je gedrukt hebt.

quote:
MIVEC schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 18:08:

Als je in een nieuw bericht de hekjestoets (spatie) ingedrukt houdt, krijg je de symbool-stand.
Als je in woord- en lettermodus een cijfer ingedrukt houd, krijg je na een paar seconden het cijfer dat je gedrukt hebt.
Euhm, standaard op zowat elke gsm? Zelfs m'n bejaarde siemens doet het zo.

aangezien nog geen reacties op mijn vraag, hier dan nog maar een keertje:

Wie kan mij helpen??? Ik heb sinds vorige week ook een soul, ik heb alleen problemen met het afspelen van filmpjes. Ik kan alleen filmpjes afspelen die ik met mijn eigen toestel heb gemaakt. Maar andere filmpjes niet. ik krijg dan (ongeacht mp4 of 3gp) de melding ''niet ondersteunde reslolutie'' ik ben al met een converteerprogramma bezig geweest, en wat blijkt. Hij speelt alleen bestanden af die 320x240 (en kleiner) zijn. Zelfs filmpjes van mijn oude x820 kunnen niet bekeken worden. Ik heb samsung hier al over gesproken, die hadden hier nog niet van gehoord, en adviseerde me er nieuwe software op het toestel te laten zetten bij een samsung service punt. Omdat ik het toestel nog maar een paar dagen heb ben ik terug naar de winkel (primafoon) gegaan om het toestel omte ruilen, ik kreeg zonder moeite een nieuwe mee. Maar wat blijkt............ deze heeft precies het zelfde.
Vrij irritant dus... ik kan geen enkel filmpje bekijken die een ander formaat heeft dat 320x240(of kleiner) Mateloos irritant dus, want de meeste filmpjes in omloop zijn dat dus wel.....

Wie weet een oplossing voor dit probleem ??? Nog meer mensen die dit hebben?????????

ik heb geloof ik eens ergens gelezen dat als je de mp4 door een mp4 converter haalt hij wel af te spelen is.

maar weet niet meer precies hoe dit zat.

ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Reg. datum: 28 augustus 2008

Ik kom met de deur in huis vallen want ik last op page 2 en 3 van deze topic iets over de "i" in het midden van de U900. Ik heb persoonlijk een email naar Samsung gestuurd en zij konden mij niet garanderen dat er een update komt of de mogelijk is om die "i" te verwijderen danwel te wijzigen. Het lijkt er dus op dat we het ermee moeten doen. Ik heb wel een site/forum gevonden waar je het internet mee kan uitschakelen mocht je daar geen gebruik van willen maken als je er per ongeluk op drukt.

Groeten, CGI.79

quote:
E-VOW schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 20:08:
ik heb geloof ik eens ergens gelezen dat als je de mp4 door een mp4 converter haalt hij wel af te spelen is.

maar weet niet meer precies hoe dit zat.

ik hoop dat je hier iets aan hebt.
ja klopt, als het filmpje door een converter haal, en omzet net 320x240 speelt ie af. Maar dat is toch belachelijk!! Zelfs filmpjes van mijn oudere samsung modellen speelt hij niet af omdat die 320x288 zijn! Het verbaast me echt dat ik er haast nergens iemand over hoor, terwijl dit naar mijn idee toch een groot nadeel is van dit toestel............. heb inmiddels nog effe zitten klooien, maar op de telefoon zit een tool om filmpjes te bewerken, als je het filmpje daar in laadt kun je het bekijken, exporteren, opnieuw opslaan (dat doet ie dus in lagere reslolutie) in 3gp, en dan pas kun je een filmpje bekijken.............. dit heb ik nog nooit met een toestel gehad!!!!!!

quote:
CGI.79 schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 01:13:
Ik kom met de deur in huis vallen want ik last op page 2 en 3 van deze topic iets over de "i" in het midden van de U900. Ik heb persoonlijk een email naar Samsung gestuurd en zij konden mij niet garanderen dat er een update komt of de mogelijk is om die "i" te verwijderen danwel te wijzigen. Het lijkt er dus op dat we het ermee moeten doen. Ik heb wel een site/forum gevonden waar je het internet mee kan uitschakelen mocht je daar geen gebruik van willen maken als je er per ongeluk op drukt.

Groeten, CGI.79
als je even een stuk terug leest op het forum kom je daar een manier tegen om de "i" te vervangen voor de menu button.

Hallo,

Velen hebben het probleem dat cijfers als woorden in het T9-woordenboek staan, of onzinnige combinaties. Na lang zoeken blijkt er wel een manier om de T9-woordvolgorde te veranderen.
Je moet gewoon een een nieuw bericht het woord dat je de eerste prioriteit wil geven, vormen met T9-invoer met een spatie erachter en dit blijven herhalen tot dat het toestel dit woord als eerste combinatie komt voorstellen.

Groeten, MIVEC

Ik heb deze telefoon sinds anderhalve maand en ben er zeer tevreden mee!
Enig probleempje is het ontzettend langzaam laden van de verschillende (door de telefoon zelf gemaakte) foto's.

Nu heb ik hier nog niemand anders over gehoord. Ben ik de enige?
Bij mij duurt het +/- 3 sec. voordat een foto geladen is. Lekker bladeren is er dan ook niet bij.

dat van die foto's heb ik ook, erg vervelend :(

ik heb sinds kort dat mijn telefoon de ontvangen smsjes op de sim opslaat ipv op de telefoon. dit werkt enorm vertragend... heeft iemand een idee hoe ik dit verander? ik kan het echt nergens vinden in het menu.

quote:
tochmaarwel schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 17:36:
[...]

Same here, ik kan er niet uit komen!
Waar kan ik dat instellen?
Weet niemand het, of kan je gewoon je berichten niet op je geheugenkaartje opslaan?
& nog iets irritants, ik kan in de status "normaal" de toetstoon niet uitschakelen? ik vind het super irritant, elke keer een geluidje als ik ergens op klik, of ligt het aan mij en kan je het wel uitschakelen..
quote:
E-VOW schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 08:43:
[...]

als je even een stuk terug leest op het forum kom je daar een manier tegen om de "i" te vervangen voor de menu button.
heel handig klinkt het, maar heb je dan eigenlijk nog wel garantie op je tel? Niet dat als je terug gaat ze dus zien dat je er een programma overheen hebt gegooid en je dus geen garantie meer hebt? Dat heb ik wel eens gehoord namelijk..

quote:
tochmaarwel schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 21:38:
[...]

Weet niemand het, of kan je gewoon je berichten niet op je geheugenkaartje opslaan?
& nog iets irritants, ik kan in de status "normaal" de toetstoon niet uitschakelen? ik vind het super irritant, elke keer een geluidje als ik ergens op klik, of ligt het aan mij en kan je het wel uitschakelen..
als je in het hoofdscherm met de volume toelts links op je telefoon de volume omlaag zet al de toetstoon uitgaan.
quote:
[...]

heel handig klinkt het, maar heb je dan eigenlijk nog wel garantie op je tel? Niet dat als je terug gaat ze dus zien dat je er een programma overheen hebt gegooid en je dus geen garantie meer hebt? Dat heb ik wel eens gehoord namelijk..
zover ik weet zal de garantie gewoon geldig blijven

Koning der goede argumentatie

Nu staat er in de meeste advertenties de gewone grijs/zilveren U-900 afgebeeld.
Met daarbij de tekst "full metal body".

Oke, ik heb de knoop door gehakt en ga een Samsung U-900 halen.
Wilde eerst de HTC Touch Pro, maar dat is toch te veel van het goede.

Op de meeste sites staat meestal de standaard grijs/zilveren U-900 afgebeeld en dan bij de specificaties staat dat de telefoon een "full metal body" heeft in plaats van een plastice behuizing.

Nu is mijn vraag of alleen de grijs/zilveren versie een "full metal body" heeft of ook de andere kleur-modellen? En dan met name de zwarte, want die worden haast nooit afgebeeld en het staat er ook niet bij.

Ik kan er verder dus niets over vinden.
Ik ga er van uit dat het gewoon dezelfde telefoons zijn met een ander kleurtje.
Maar ik wil mezelf van een "miskoop" behouden als de zwarte toch opeens van plastic zou zijn.

PS3 60GB (250GB) --> PSN-ID: FeaR1986 || Xbox 360 Elite --> Xbox Live Gamertag: FeaR1986

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws