Hoofdcategorieën
Topicacties

Het Samsung SGH-U900 SOUL Topic

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 31 juli 2001

Zover ik het kan volgen dimaggios1, staat hij standaard op NL.
Kijk eens links bovenin het scherm.
Daar staat hier: T9NAb. De N is in revers en geeft de taal aan.

Zelf ben ik niet zo'n SMS'er en snap niets van die T9 taal. Kan in die stand geen normaal woord eruit krijgen zoals 'test' en 'nachten'.
Door de * toets lang in te drukken krijg je de normale A b c instelling. Die gebruik ik dan maar.
Kort indrukken daarna geeft keuze tussen alles hoofd- of kleine-letters of cijfers, ook in de T9 stand.

Ik heb hem ook besteld. Ik ben erg benieuwd, heb nu een U600 en daar was ik erg blij mee.
Ben vooral erg blij dat ik binnenkort gewoon 5MP foto's naar Flickr kan sturen met Shozu.

Reg. datum: 12 januari 2005

quote:
KroontjesPen schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 22:58:
Zover ik het kan volgen dimaggios1, staat hij standaard op NL.
Kijk eens links bovenin het scherm.
Daar staat hier: T9NAb. De N is in revers en geeft de taal aan.

Zelf ben ik niet zo'n SMS'er en snap niets van die T9 taal. Kan in die stand geen normaal woord eruit krijgen zoals 'test' en 'nachten'.
Door de * toets lang in te drukken krijg je de normale A b c instelling. Die gebruik ik dan maar.
Kort indrukken daarna geeft keuze tussen alles hoofd- of kleine-letters of cijfers, ook in de T9 stand.
Hij staat boven in standaard op T9Eab...... dat is engels dus
ik moet hem steeds in het menu aanpassen naar T9NAb

Dimaggios1, kijkt eens naar [menu > instellingen > 4 telefoon].

Kazu, [menu > instellingen > 3 display en verlichting > 3 verlichting > 2 tijd achtergrond verlichting] al gevonden?

Reg. datum: 19 mei 2007

quote:
KroontjesPen schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 22:58:

stel je wilt het woord lekker:
toets je in: 535537 (stel er kom een ander woord te staan druk je op de * op de soul* op 0 dan verspring die van woord, net zo lang tot je lekker hebt.

Als je het eenmaal door hebt, is t9 zo veel keer sneller dan gewoon. Even mee oeffenen joh !! _/-\o_

quote:
Kazu schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 18:58:
Ik zal even verder uitwerken wat ik bedoel :P

Het klopt dat - met de standaard instellingen - als je hem dichtschuift de toetsenbordblokkering aan gaat, maar dit heb ik uit staan, omdat ik liever met een dichtgeschoven telefoon werk. Wat ik dus bedoel is dat, wanneer je even niks met je telefoon doet (omdat je een nummer ergens anders op zoekt oid) de toetsenbordblokkering mij iets te snel aanspringt.

Wat ik liever zou zien is een toetsencombinatie (zoals Nokia's dat hebben met menu -> sterretje) dat je de toetsenbordblokkering handmatig aan kan zetten. Hopelijk is het nu wat duidelijker :)

Ach misschien zeur ik ook wel te veel en moet ik er gewoon aan wennen
volgensmij zou je dit in moeten kunnen stellen, weet niet precies waar maar ben het wel tegen gekomen. Maar dan valt het onder licht opties van je beeldscherm, die kan je op 10 - 30 sec zetten of hoger, volgensmij gaat je toetsenblokkering namelijk pas aan als je licht van je scherm uit gaat zeg maar.

quote:
Samsunggg schreef op zondag 04 mei 2008 @ 16:55:
Weten jullie misschien wanneer de compleet zilveren kleur van de Samsung Soul uitkomt?
Je hebt nu in de winkels namelijk alleen die met Diamond-pack versie en die is naast dat het zilverig is ook wat zwartig van achterkant en aan de onderkant van de toetsten...
volgensmij is die alleen via t-mobile te verkrijgen, nadeel er zit dan wel t-mobile software in ( wat ruk is, want dat zijn al die souls die vastlopen en opeens uit gaan enzo , foutje in de software)

quote:
KroontjesPen schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 17:02:
Kazu, [menu > instellingen > 3 display en verlichting > 3 verlichting > 2 tijd achtergrond verlichting] al gevonden?
quote:
smsverslaafde schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 18:08:
volgensmij zou je dit in moeten kunnen stellen, weet niet precies waar maar ben het wel tegen gekomen. Maar dan valt het onder licht opties van je beeldscherm, die kan je op 10 - 30 sec zetten of hoger, volgensmij gaat je toetsenblokkering namelijk pas aan als je licht van je scherm uit gaat zeg maar.
Zelf heb ik de dimmer stand op 30sec gezet voor het sparen van de batterij.

Reg. datum: 12 januari 2005

quote:
KroontjesPen schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 17:02:
Dimaggios1, kijkt eens naar [menu > instellingen > 4 telefoon].

Dat samsung zelf dit niet heeft kunnen melden, heb ze aan de telefoon gehad zelfs...

DANK U !!!!!! dit was het :D

de sms tonen kan je trouwens ook veranderen :P

ga naar instellingen: telefoonprofielen, ga dan op normala staan en kies bewerken > dan zijn het 3 tabbladen en op het 2de tabblad kan je je berichttonen instellen

Reg. datum: 29 mei 2008

Ik heb vandaag mijn U900 gekregen, prima toestel, echter staat er midden boven in mijn display een rode R, weet iemand wat dit is en hoe ik dit weg kan krijgen?
Weet iemand al hoe je blauwe G kan weg krijgen links boven in de display?
Weet iemand al hoe je de internet knop kunt vervangen in het midden van de touch display?

Alvast bedankt

Bedankt voor de uitleg van de T9 taal smsverslaafde. :)
Snap nu eindelijk dat je de toetst waar de letter onder valt maar één keer hoeft te kiezen.
Dat werkt inderdaad sneller. Leer ik op mijn leeftijd toch nog iets nieuws. :D

Kijk eens op pagina 11 & 12 van de gebruiksaanwijzing Sanderstronks.
Dan zie je waar al die tekens voor staan en of het logies is dat je die weg wilt hebben.
De i in het midden zal wel de Nederlandse uitvoering zijn.
Landen met minder i-net mogelijkheden hebben dan waarschijnlijk dat andere teken.

Reg. datum: 29 mei 2008

quote:
KroontjesPen schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 08:32:
Bedankt voor de uitleg van de T9 taal smsverslaafde. :)
Snap nu eindelijk dat je de toetst waar de letter onder valt maar één keer hoeft te kiezen.
Dat werkt inderdaad sneller. Leer ik op mijn leeftijd toch nog iets nieuws. :D

Kijk eens op pagina 11 & 12 van de gebruiksaanwijzing Sanderstronks.
Dan zie je waar al die tekens voor staan en of het logies is dat je die weg wilt hebben.
De i in het midden zal wel de Nederlandse uitvoering zijn.
Landen met minder i-net mogelijkheden hebben dan waarschijnlijk dat andere teken.
Ja daar heb ik in gekeken, dit symbool staat er helaas niet bij. Weet iemand het?

Reg. datum: 20 maart 2001

misschien een RSS feed??

Robert Webbe

quote:
Sanderstronks schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 22:42:
Ik heb vandaag mijn U900 gekregen, prima toestel, echter staat er midden boven in mijn display een rode R, weet iemand wat dit is en hoe ik dit weg kan krijgen?
Weet iemand al hoe je blauwe G kan weg krijgen links boven in de display?
Weet iemand al hoe je de internet knop kunt vervangen in het midden van de touch display?
De rode R staat voor Roaming. Laat me raden, je hebt waarschijnlijk een (oude) Telfort SIM (of andere MVNO zoals qick, etc) die nu op het KPN netwerk werkt? Dat heeft nog te maken dat je een oude generatie SIM hebt die denkt dat het KPN netwerk een gastnetwerk is niet zijn "home" network. Ik weet even niet er al nieuwe generatie SIM kaarten in inloop zijn die zo zijn geprogrammeerd dat KPN wel het home netwerk is. Normaal gesproken krijg je de R alleen te zien als je in het buitenland zit maar door de overname van Telfort door KPN kreeg je hier een gevalletje van binnenlandse roaming.
Volgens mij krijgen we ook dit geval bij Orange klanten die naar het T-Mobile netwerk worden omgezet.

Die blauwe G staat voor dat je toegang hebt tot GPRS (= mobiel internet). Je krijgt hem alleen weg door bij je provider te vragen of ze de toegang tot GPRS willen blokkeren. Ik adviseer je dit niet te doen, mobiel internet is echt heel handig voor onderweg. Misschien moet je nog even overtuigd worden van de leuke dingen die je er mee kunt of getoond worden hoe het werkt. Je gebruikt vandaag de dag toch ook geen laptop meer zonder internet?

En de internet knop kun je (zover ik weet) niet vervangen, dit is een keuze die Samsung voor je heeft gemaakt. In andere landen zijn er wel toetsenborden met Menu maar die worden dus niet in Nederland verkocht. Het enige dat je er aan kunt doen is je beklacht doen bij Samsung dat je het jammer vindt dat je dat niet zelf kunt aanpassen naar eigen keuze. Hoe meer mensen klagen bij Samsung, des te gevoeliger ze zullen zijn om dit te doen bij toekomstige modellen. Als er echt heel veel klachten hierover binnen komen, dan zouden ze wellicht een software aanpassing voor de U900 willen doen. Maar in dat geval zul je wel je toestel moeten laten opsturen voor een upgrade, dat kun je helaas nog niet zelf doen (zoals bij veel andere merken wel kan).

robertwebbe wijzigde dit bericht 31-05-2008 09:19 (19%)

Wil je voor mij komen werken? http://nl.youtube.com/watch?v=0Ijzuu1Qopo

Reg. datum: 27 maart 2002

ik heb zelf de se k770i. op zich een fijn toestel, maar ik gebruik internet nogal veel. de se k770i heeft alleen umts maar geen hsdpa.

is dat echt zoveel sneller? en hoe is de algemene snelheid van het toestel? bij se is die altijd vrij snel, maar kan ik die van de samsung hier een beetje mee vergelijken??

wie het laatst lacht..... is traag van begrip

was Bl44t44p
Reg. datum: 18 februari 2003

quote:
degged schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 12:31:
ik heb zelf de se k770i. op zich een fijn toestel, maar ik gebruik internet nogal veel. de se k770i heeft alleen umts maar geen hsdpa.

is dat echt zoveel sneller? en hoe is de algemene snelheid van het toestel? bij se is die altijd vrij snel, maar kan ik die van de samsung hier een beetje mee vergelijken??
Dat hangt nogal af van je provider. Als die namelijk de snelheid dichtknijpen zul je geen verschil merken tussen UMTS en HSDPA.

Daarnaast maakt de browser een hoop uit... iets als Opera Mini is op mijn U700 met GPRS zelfs sneller dan UMTS met de standaardbrowser.

:)

Reg. datum: 05 juli 2007

Ik heb de u900 nu 2 dagen en ik moet zeggen dat het geluid zeer matig is bij een mp3 beltoon. Ik hoor nauwelijks dat de telefoon af gaat. Ik heb de profiel buiten geselecteerd en nog steeds erg zacht vergeleken met een nokia telefoon terwijl het wel over een B&O muziektechnoligie zou beschikken wat dat dan ook mag zijn.

Iemand anders die het zelfde ervaart?

Reg. datum: 09 november 1999

quote:
lazusak schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 18:22:
Ik heb de u900 nu 2 dagen en ik moet zeggen dat het geluid zeer matig is bij een mp3 beltoon. Ik hoor nauwelijks dat de telefoon af gaat. Ik heb de profiel buiten geselecteerd en nog steeds erg zacht vergeleken met een nokia telefoon terwijl het wel over een B&O muziektechnoligie zou beschikken wat dat dan ook mag zijn.

Iemand anders die het zelfde ervaart?
Heb het nog niet getest hoe hard het kan en voornamelijk binnen telefoons ontvangen.

De geluidstechnologie van B&O heeft meer met de kwaliteit te maken dan met het geluidsniveau dat het weet te produceren overigens.
Reg. datum: 03 mei 2008

Wat betreft de installatie van games via USB met Bitpim, bij mij werkt die Master Key *#9072641*# wel.
Misschien is dit afhankelijk van de firmware?
Ik heb mijn toestel in een non-branded Samsung Soul pack gekocht (België)..

Reg. datum: 05 juli 2007

Nadat ik een post had geplaatst met het feit dat het geluid bij mijn u900 te zacht is heb ik een ander probleem geconstateerd. Gisteren had ik een feestje waar live optredens waren van bekende artiesten. Deze heb ik op video vastgelegd. Vandaag wou ik ze even afspelen om te horen hoe het klonk maar helaas kon ik dat niet. Het geluid is dermate slecht dat je er niks van hoor. Het enige geluid dat te horen is is 'grgrgrgrgrgrgrgrgrgr' en daar moet ik het mee doen. Terwijl ik het zelfde beelden ook met mijn n95 heb opgenomen waar het geluid en beeld super is.

Nu weet ik wel dat er kwa geluid een wereld van verschil zit tussen de n95 en de u900 maar dat ik met de camcorder van de u900 dermate slecht kwaliteit kan opnemen is een beetje te gek voor woorden. Ik kan echt helemaal niks maar dan ook niks verstaan op het grgrgrgrgrgrgr na. De filmpjes klinken ook op de pc gewooon grgrgrgrgrgrgrgrgr en meer niet.

Iemand anders die dezelfde ervaring heeft gehad of waarvan het geluid juist bij filmpjes met wat hard geluid goed uit de boxen komen??

Een moderator wijzigde dit bericht 01-06-2008 20:24 (1%)
Reden: Aanhef en/of danken is niet nodig

Reg. datum: 02 juni 2008

Hi, ik heb ook een u900, eerst viel ie telkens zonder reden uit. Kreeg gelukkig gelijk een nieuwe.

Heb nu 2 vraagjes.:

Oh het touchscreen, kun je de favorieten wijzigen. heb ik ook gedaan. weet iemand of je ook de i (internet) kunt wijzigen. Ik ga telkens op internet. en dat wil ik niet. Heb dit namelijk niet in mijn abbo genomen.. en het is denk best duur als ie er telkens op springt..

En nog een vraagje:

het geluid is ZOOOO zacht.. heb alleen maar gemiste oproepen.. heel irritant.
je hebt voor sommige telefoons van die code's waarmee je je geluid harder kunt zetten.
weet iemand of je dat oook hebt voor de U900.

Verder vind ik het een top telefoon. je kunt het helemaal eigen maken.
weet iemadn trouwens ook hoe je dat ok, accepteren, weet u het zeker uit kunt zetten. heb ik iets gewijzigs.. moet ik alsnog opslaan. en als je dan net een verkeerd knopje indrukt, moet je het weer opnieuw doen.. hoop dat iemand mij kan helpen.

Die i van internet wibilover, kan je niet aanpassen. Misschien dat je Samsung daar over kunt bellen om dat na 'n volgende update wel te kunnen.
Het volume is per profiel aan te passen. Als je dat gedaan hebt dan kan je dat ook bij Samsung
aangeven.

Dan gooi ik zelf ook maar 'n vraag in de groep. :)
Het aanpassen van het snelkies menu heb ik wel gevonden:
Menu -> Instellingen -> 7 Toepassingen - > 2 Telefoonlijst-instellingen -> 1 Snelkieslijst

Alleen nu nog het gebruiken ervan dat kan ik weer niet vinden. Ja ja, m'n bril heb ik op. B)

Reg. datum: 16 oktober 2006

hoi
Zijn er al ergens themas te vinden voor de Soul??

thanx

misschien dat er iets mis is met je geluid of zo van je telefoon????
want de mijne gaat toch echt wel hard hoor. ( zelfs van de wekker word ik wakker, en dat wil wat zeggen :P )

Of heb je je beltoon misschien gewoon heel zacht ingesteld??

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: