quote:
Sanderstronks schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 22:42:
Ik heb vandaag mijn U900 gekregen, prima toestel, echter staat er midden boven in mijn display een rode R, weet iemand wat dit is en hoe ik dit weg kan krijgen?
Weet iemand al hoe je blauwe G kan weg krijgen links boven in de display?
Weet iemand al hoe je de internet knop kunt vervangen in het midden van de touch display?
De rode
R staat voor Roaming. Laat me raden, je hebt waarschijnlijk een (oude) Telfort SIM (of andere MVNO zoals qick, etc) die nu op het KPN netwerk werkt? Dat heeft nog te maken dat je een oude generatie SIM hebt die denkt dat het KPN netwerk een gastnetwerk is niet zijn "home" network. Ik weet even niet er al nieuwe generatie SIM kaarten in inloop zijn die zo zijn geprogrammeerd dat KPN wel het home netwerk is. Normaal gesproken krijg je de R alleen te zien als je in het buitenland zit maar door de overname van Telfort door KPN kreeg je hier een gevalletje van binnenlandse roaming.
Volgens mij krijgen we ook dit geval bij Orange klanten die naar het T-Mobile netwerk worden omgezet.
Die blauwe
G staat voor dat je toegang hebt tot GPRS (= mobiel internet). Je krijgt hem alleen weg door bij je provider te vragen of ze de toegang tot GPRS willen blokkeren. Ik adviseer je dit niet te doen, mobiel internet is echt heel handig voor onderweg. Misschien moet je nog even overtuigd worden van de leuke dingen die je er mee kunt of getoond worden hoe het werkt. Je gebruikt vandaag de dag toch ook geen laptop meer zonder internet?
En de internet knop kun je (zover ik weet) niet vervangen, dit is een keuze die Samsung voor je heeft gemaakt. In andere landen zijn er wel toetsenborden met Menu maar die worden dus niet in Nederland verkocht. Het enige dat je er aan kunt doen is je beklacht doen bij Samsung dat je het jammer vindt dat je dat niet zelf kunt aanpassen naar eigen keuze. Hoe meer mensen klagen bij Samsung, des te gevoeliger ze zullen zijn om dit te doen bij toekomstige modellen. Als er echt heel veel klachten hierover binnen komen, dan zouden ze wellicht een software aanpassing voor de U900 willen doen. Maar in dat geval zul je wel je toestel moeten laten opsturen voor een upgrade, dat kun je helaas nog niet zelf doen (zoals bij veel andere merken wel kan).
robertwebbe wijzigde dit bericht 31-05-2008 09:19 (19%)