Gathering of Tweakers

Quicksearch
Reg. datum: 31 augustus 2007

Vanaf volgende maand (April 2008) komt de nieuwe telefoon van Samsung uit. De SGH-U900.
Deze telefoon wordt de allereerste telefoon van Samsung met een dubbel display op het Toestel.

Op de Mobile World Congress 2008 toonden vele mobiele telefoon fabrikanten hun nieuwe line-up telefoons, zo ook het innovatieve bedrijf Samsung. De populaire Ultra Edition serie is uitgebreid met de Samsung Soul U900 mobiele telefoon. De U900 Soul staat aan de top van het Samsung mobiele telefoon assortiment en biedt een combinatie van vakmanschap, schoonheid en de nieuwste technieken. De introductie van de Samsung Soul zal ondersteund worden door een wereldwijde advertentie campagne en zal in Europa verkrijgbaar zijn vanaf April.

Samsung Soul mobiele telefoon Design & Functie
http://www.letsgomobile.org/images/news/samsung/samsung-u900-soul.jpg
Soul staat voor ‘The Spirit Of Ultra'. Design en Functies zijn perfect in balans. Samsung Soul is een lichtgewicht mobieltje met razendsnelle HSDPA-verbinding. Hoewel de Samsung Soul slechts 12,9 mm dun is, beschikt de Samsung Soul telefoon over een 5 megapixel digitale camera met geavanceerde fotofuncties zoals power LED, gezichtsherkenning, beeld-stabilisator en Wide Dynamic Range (WDR).
http://www.letsgomobile.org/images/news/samsung/samsung-u900.jpg

Samsung Soul Mobiel & Multifunctioneel
De Samsung Soul is de uiteindelijke essentie van mobiel; een slank, lichtgewicht en stijlvol product met alle essentiële functies in één enkel apparaat. De U900 Soul mobiele telefoon biedt alles waar de consument om vraagt; een multifunctioneel en draagbaar apparaat.
http://www.letsgomobile.org/images/news/samsung/u900-soul.jpg

Samsung Soul U900 Internet & Muziek
Om snel te internetten en te downloaden heeft de Samsung Soul een 7.2 Mbps High Speed Downlink Packet Access (HSDPA)-verbinding. Extra muziekfuncties zijn music library navigation, ICEpower digitale versterkertechnologie van Bang & Olufsen en een 3.5 inch headset-adapter.
http://www.letsgomobile.org/images/news/samsung/u900.jpg

Samsung U900 Soul Menunavigatie
De menunavigatie van de Samsung Soul is simpel en intuïtief dankzij de Magic Window van DaCP. De functies onder de toetsen passen zich automatisch aan op wat de gebruiker op dat moment aan het doen is.
http://www.letsgomobile.org/images/news/samsung/samsung-soul-telefoon.jpg

Samsung Soul telefoon specificaties
• GSM netwerk : EDGE, GPRS, GSM, HSDPA (3G)
• Netwerk frequentie : 900, 1800, 1900
• Hoofddisplay : Kleuren TFT
• Kleuren scherm : 16.000.000 kleuren
• Opslagmedium : MicroSD
• Digitale Camera : 5 Megapixels
• Flitser : Ja
• Bluetooth : v2.0 with A2DP
• Afmetingen : 105x49.5x12.9mm.

Samsung SGH-U900 Soul Adviesprijs
De adviesprijs voor de SGH-U900 Soul zal liggen tussen de ¤ 400-450.

PS: deze telefoon is exclusief de vrouw op de laatste afbeelding, deze is er niet bij te kopen als accessoire.

?
Reg. datum: 23 augustus 2002

quote:
dicow schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 10:18:

Deze telefoon wordt de allereerste telefoon van Samsung met een dubbel display op het Toestel.
Samsung E950 heeft dit ook al :) . Verder vind ik het jammer dat samsung doorgaat met die touch toetsen.

zeer mooie telefoon, ben enorm geinteresseerd erin, echter kan ik nergens vinden wat de maximale geheugen capaciteit zal zijn qua (micro) sd kaartjes.

Voor uitgebreidere informatie/specs over de samsung Soul
http://www.gsmhelpdesk.nl/read.php?id=2605
http://www.gsmhelpdesk.nl/specs.php?id=2334

Voor problemen met slider van Soul klik hier

Meer informatie over prijzen klik hier

Persoonlijk vind ik het wel een misser dat er niet standaard 3,5mm audio jackplug aanwezig is.
Zo ben je altijd aangewezen op een eventuele zwakke schakel tussen headset en telefoon.

Offtopic
Ik weet er bestaan bluetooth headsets, echter behalen de stereo varianten niet vaak een actieve duur van 9 uur. aangezien ik deze wel maak op mijn werk, ben ik dus nog steeds aangewezen op de 3.5mm jackplug.
Zijn tevens de bluetoothheadsets kwalitatief gelijkwaardig aan die van shure?

aliberto wijzigde dit bericht 03-04-2008 17:14 (57%)

Reg. datum: 19 maart 2008

Ben ik dan de enige die hem best lelijk vindt ?

quote:
RemcoT schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 14:59:
Ben ik dan de enige die hem best lelijk vindt ?
smaken verschillen gelukkig, zou makkelijk zijn voor een fabrikant als iedereen maar 1 model mooi zou vinden.

Needletime!

Altijd als ik iets *probeer* te doen met een Samsung met touchscreen navigatie loopt het op niets uit. Ik ga willekeurig mensen bellen en dat soort dingen. Véél te gevoelig.

Ik ga ervanuit dat Samsung dit probleem heeft opgelost?

*Jaja ik weet het. Die random caps in mijn nick zijn al jaren niet stoer meer*E6600@3200(400*8)/4*1GB OCZ 6400 4-4-4-15/2*350 Raid0/8800GT-512/Neo HE 550W/Antec P180

Wat voor type webbrowser gebruikt de U900?
Op de specs pagina lees ik het volgende: WAP 2.0/xHTML, HTML, RSS feeds

Ik heb versie 4.0.0.27 van WinWap gedownload om te checken hoe bepaalde websites eruit zien in een WAP-browser. Met name www.google.com/calendar is erg belangrijk voor me. Maar bij het inloggen op Google/calendar krijg ik de foutmelding: 'Your browser's cookie functionality is turned off. Please turn it on.' Echter is de optie 'Enable HTTP cookie handling' al ingeschakeld en moet ik concluderen dat het niet werkt. Maar is dit nu representatief geweest voor het webbrowsen met de U900?

MrJayMan wijzigde dit bericht 04-04-2008 22:25 (6%)

Reg. datum: 31 augustus 2007

Toestel ligt inmiddels al in de winkel? of weet iemand de precieze datum?

quote:
w3sTErGaS schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 15:17:
Altijd als ik iets *probeer* te doen met een Samsung met touchscreen navigatie loopt het op niets uit. Ik ga willekeurig mensen bellen en dat soort dingen. Véél te gevoelig.

Ik ga ervanuit dat Samsung dit probleem heeft opgelost?
Er zijn 3 gevoeligheids standen, dus vast wel een die je bevalt.
quote:
MrJayMan schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 22:21:
Wat voor type webbrowser gebruikt de U900?
NetFront 3.4, zie ook de review link hieronder.
quote:
dicow schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 09:56:
Toestel ligt inmiddels al in de winkel? of weet iemand de precieze datum?
Wordt in de winkel waar ik werk verwacht in week 17...

Review: http://www.gsmarena.com/samsung_u900_soul-review-229.php

Kan zelf alleen niet vinden of de toetsen rondom het navigatieschermpje ook touch zijn of niet...
waarom behoord deze telefoon in een: 'Domme' telefoons kunnen ook heel veel. Bespreek het hier. ..........

zo domme toestel vind ik het niet met 5MP camera.

GOT vergelijk u900 met een nokia 1110

Acties: [view][quote]

Door: DaannO Moderator WBM / TP
quote:
icegodd schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 20:28:
waarom behoord deze telefoon in een: 'Domme' telefoons kunnen ook heel veel. Bespreek het hier. ..........

zo domme toestel vind ik het niet met 5MP camera.

GOT vergelijk u900 met een nokia 1110
Zulke dingen mag je hier ventileren: GSM's Feedback Topic Met dom bedoelen we minder slim dan een smartphone aangezien je daar echt applicaties etc op kan draaien. Het gaat dus niet alleen om het specs plaatje :)

Nu weer terug naar de U900 ;)

Op- of aanmerkingen over WBM of TP? Laat het weten via een DM!

Wil jij een mooie TS maken in WBM of TP? Tweakers host jouw plaatjes! DM een mod voor meer info!

quote:
Noobtastic schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 11:30:
[...]
NetFront 3.4, zie ook de review link hieronder.
dank voor de info.

Ik heb versie 3.5 van de NetFront browser op een HP HX4700 PDA met Windows Mobile 5 geïnstalleerd om zodoende de werking van google/calendar op de U900 te achterhalen.

Inloggen en raadplegen van de verschillende kalenders werkt probleemloos. De zoom-feature van NetFront werkt erg prettig: ondanks dat de schermresolutie te laag is voor de pagina heb je toch aardig overzicht.
Wat echter niet lukt is een agenda-item toevoegen. Na klikken op een vrije cel in een kalender wordt wel het dialoogvenster 'Create new event' getoond waar je de titel e.d. kan invullen maar de knop 'create event' is niet klikbaar. En de link 'edit event details' reageert evenmin. Om van het dialoogvenster af te komen moet je de pagina opnieuw laden vanaf de adresbalk. Deze handeling kost vrij veel tijd (ongeveer 20 seconden).
De link 'create event' onder het Google-logo doet alleen de pagina verversen maar toont geen dialoogvenster.
De 'quick add' feature lijkt te werken maar maakt uiteindelijk het ingevoerde agenda-item niet aan.

Hotmail ook geprobeerd:
inloggen probleemloos. Moest wel op akkoord klikken voor het gebruik van Java voor deze site.
mailtje naar mezelf getikt en op de send knop gedrukt. Mailtje is 2x aangekomen. De kalender in hotmail werkt goed. Wel zijn de knoppen erg miniatuur van bijvoorbeeld de dag van de maand. Zelfs met een pennetje klik je al snel mis.

ik vind dit wel echt een hele toffe telefoon. volgens mij hebben nog niet veel mensen m :)
ik ga eens proberen of ik deze bij t-mobile kan ritselen met een lage abo verlenging.

volgens mij komt hij deze week uit. :) :)
2cal.nl kan het binnen 5 dagen leveren. wel duur maarja. 5MP }:O

was Bl44t44p
Reg. datum: 18 februari 2003

Geloof dat de levering weer wat vertraging op heeft gelopen, morgen kunnen alle Primafoons er een paar (4-5 stuks) verkopen. Volgende week begint de normale voorraad uit te stromen en begint de mediacampagne van Samsung ook (o.a. met de tv-spot vanaf week 18).

Heb het ding vandaag in mijn handen gehad, best leuk. Interface heeft weer een metamorfose gehad, je kunt drie verschillende interfaces instellen en ook je eigen maken (denk via de pc). Hij komt trouwens ook met een bluetooth headset, weet niet of dat bij alle resellers is maar in ieder geval bij KPN ;)

Hoop alleen dat dit toestel wel een fatsoenlijke batterijduur heeft... in tegenstelling tot U600/U700, want dat is en blijft een drama.

:)

quote:
jelle. schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 00:13:
Hij komt trouwens ook met een bluetooth headset, weet niet of dat bij alle resellers is maar in ieder geval bij KPN ;)
Gesimlocked toestel denk ik, net als die aanbieding van de (KPN) U700 + BT headset?
was Bl44t44p

quote:
Noobtastic schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 00:48:
[...]
Gesimlocked toestel denk ik, net als die aanbieding van de (KPN) U700 + BT headset?
Correct.

Ik zie dat hij bij www.Algebeld.nl op voorraad is. Ze bieden het NL model want ze bieden namelijk het zogenaamde diamond pack aan. Dit is uniek in NL en eigenlijk om export vanuit het buitenland tegen te gaan. Heb ze net gebeld, en ze hebben er genoeg liggen waardoor er vandaag ook verstuurd kan worden.

http://www.algebeld.nl/gsm/samsung/u900-soul/platinum.html

was Bl44t44p

Inderdaad, die Diamond Pack (voor de Nederlandse retail) bevat dus de bluetooth headset en een voucher waarmee je kans maakt op een of ander diamant t.w.v. ¤5.000.

Zo'n speciaal ding vind ik het helemaal niet. De LG KF600 is veel interactiever qua interface. Als je toch kijkt naar een dual scherm. Daarnaast is het weer niks nieuws bij Samsung. Zoals gewoonlijk vinden ze daar honderd keer het wiel opnieuw uit. Gewoon een zooi specs die ze al hadden en dan weer in een 'nieuw' jasje stoppen.

Heb er vandaag mee kunnen spelen in de winkel, en ik vind dat ze toch een behoorlijke misser hebben gemaakt door de knoppen rondom het touchschermpje niet ook touchgevoelig te maken zoals bij de E950. Ik zat gewoon constant op de knoppen te tikken omdat dat touch lekker werkt...
Ik heb een paar foto's gemaakt met de U900 en deze op mijn Flickr pagina gezet:

Foto 1 Foto 2 Foto 3 Foto 4 Foto 5

Dit zat er trouwens in die actie verpakking:
http://farm3.static.flickr.com/2272/2442445041_a99db69239.jpg?v=0

een WEP350 headset, een laad cradle voor de headset en een "Exclusieve Moneyclip"

robertwebbe wijzigde dit bericht 26-04-2008 16:55 (26%)

Wil je voor mij komen werken? http://nl.youtube.com/watch?v=0Ijzuu1Qopo

was Bl44t44p

Goeie foto's joh :)

Momenteel een U700 in bezit waarbij mijn contract over een aantal maanden afloopt.
Echter zie ik nu op de markt nog geen goede opvolgers, mijn U700 heb ik altijd irritant gevonden gelukkig had ik een jaarcontract afgesloten. Deze ziet er wederom weer gevoelig uit, want de U700 was dit ik denk dat ik deze maar aan mij voorbij laat gaan.

quote:
martijnoss schreef op zondag 27 april 2008 @ 12:17:
Momenteel een U700 in bezit waarbij mijn contract over een aantal maanden afloopt.
Echter zie ik nu op de markt nog geen goede opvolgers, mijn U700 heb ik altijd irritant gevonden gelukkig had ik een jaarcontract afgesloten. Deze ziet er wederom weer gevoelig uit, want de U700 was dit ik denk dat ik deze maar aan mij voorbij laat gaan.
Ik zou hem, als je de mogelijkheid hebt, toch even in de winkel gaan bekijken. Hij voelt namelijk flink wat steviger aan dan de U700.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws