Hoofdcategorieën
Topicacties

Gigabyte P35/X38/X48 problemen & ervaringen - Deel 2

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 last

Reageer Nieuw Topic
wat is het grote verschil qua prestaties tussen de X48 en de X38 eigenlijk? zit er aan te denken om een GA-X38-DS5 of een GA-X48-DQ6 te kopen met een E8400 of een Q6600 erop.

gamer/hardware freak
Reg. datum: 16 mei 2005

Ik heb zelf een GA-P35-DS3R en hij werkt prima, alles behalve de usb. Mijn externe harde schijf zit continu te connecten en disconnecten, mijn front aansluitingen werken de ene keer helemaal niet, de andere keer gewoon 2.0 en de andere keer weer 1.0 op lage snelheid. Verder flipt mijn toetsenbord soms en blijft hij dezelfde knop drukken en het stopt pas als ik die knop stop. Mijn mp3 speler reageert soms ook helemaal niet op bepaalde poorten terwijl ze op een ander moment wel weer werken. Allemaal heel raar. Nu kan ik niet verbinden naar mijn sony ericsson telefoon en werkt de verbinding de ene keer niet en de ander keer wel.

Nocturnal Metamorphoses

Weet iemand of de koelblokken op de GA-X38T-DQ6 makkelijk te verwijderen zijn ivm waterkoeling? Ik zie dat de north- en southbridge gekoeld worden maar naast de socket zie ik nog iets zitten wat door hetzelfde passive element gekoeld wordt. Kan iemand mij vertellen wat hieronder zit? Zijn dit de mosfets? Heeft iemand dit moederbord gebruik voor waterkoeling?

CaptainM wijzigde dit bericht 29-04-2008 19:40 (3%)

1.. 2.. 3... Techno!
Mijn Specs!
Mijn Games!

Heeft iemand al ervaring met 2GB modules DDR3 1066 of DDR3 1333 in een P35C moederbord. Ik kom namelijk binnenkort in het bezit van 2x 2GB DDR3 1333. Volgens de specs van Gigabyte ondersteund het bord tot 4GB DDR3, echter is in de QVL geen DDR3 module met 2GB te vinden.

E3110@4,32GHz - 1.3V - P5E3 - 2x2GB DDR3 1333 Optimem - 8800GT - RAID0

Reg. datum: 31 mei 2007

ik heb net mijn X48-DQ6 binnen en probeer 4 x samsung 750 GB in RAID 10 te zetten. Zowel de startschijf (WD raptor 36 GB) als de 4 samsungs worden in apparaatbeheer gezien, maar niet in de verkenner. Ik heb de juiste (?) settings in de BIOS gedaan (bij 'Integrated Peripherals' onder 'SATA RAID/AHCI MODE' 'RAID' ingesteld en bij 'Onboard STA/IDE Ctrl Mode' ook 'RAID' ingesteld). Tijdens opstarten werden de nodige drivers geinstallaeerd, maar ook de "gigabyte raid configurator" ziet de samsungs niet.
Wie kan me helpen?

gamer/hardware freak
Reg. datum: 16 mei 2005

heb je het wel geformatteerd ?

Nocturnal Metamorphoses

quote:
jgkt schreef op woensdag 30 april 2008 @ 00:10:
ik heb net mijn X48-DQ6 binnen en probeer 4 x samsung 750 GB in RAID 10 te zetten. Zowel de startschijf (WD raptor 36 GB) als de 4 samsungs worden in apparaatbeheer gezien, maar niet in de verkenner. Ik heb de juiste (?) settings in de BIOS gedaan (bij 'Integrated Peripherals' onder 'SATA RAID/AHCI MODE' 'RAID' ingesteld en bij 'Onboard STA/IDE Ctrl Mode' ook 'RAID' ingesteld). Tijdens opstarten werden de nodige drivers geinstallaeerd, maar ook de "gigabyte raid configurator" ziet de samsungs niet.
Wie kan me helpen?
Tis misschien wel handig als je overige info geeft zoals je OS en overige hardware configuratie... |:(

1.. 2.. 3... Techno!
Mijn Specs!
Mijn Games!

polderkartel.nl

quote:
William/Ax3 schreef op woensdag 16 april 2008 @ 16:09:
Ik heb sins gisteren een GigaByte GA-X48-DQ6 in mijn bezit. Hier zit een Scythe Infinity heatsink op (kreng krijg je er niet lekker op met die pins dus ga eerders denk ik maar zelf een mount system erop zetten in plaats van die rot platic pinnetjes).

En nu ben ik eigenlijk benieuwd of de setup gaat passen met een Corsair TWIN2X4096-8500C5DF Dominator geheugen setje. Dat de fan die erbij zit niet gaat passen dat mag duidelijk zijn. Maar goed ben dus iegenlijk benieuwd of er hier iemand is met een x38/x48 bordje met zowel corshair geheugen met die koelingfins erop en alsmede ook een scythe infinity heatsink erop heeft.
Ben je hier inmiddels uit? Ik zit namelijk ook hetzelfde geheugen te overwegen (met name omdat de crucial ballistix NIET meer officieel X38/X48 compatible zijn) met een OCZ vendetta cooler, en die is ook aardig groot ;)
Is de Fan noodzakelijk voor de dominators om goed te werken? Of is het puur om maximale koeling te verkrijgen?

--edit ik ben e.e.a. aan het uitzoeken geweest en kwam op toms hardware een artikel tegen waar ze een aantal x48 mobos vergelijken. Nu las ik daar dat bijna alle x48 mobo's (de x38's ook in de regel) een groot verschil hebben in geheugensnelheden als je 2 óf 4 reepjes gebruikt.
artikel hier
Is dit probleem hier bekend? Zoals ik hierboven schreef wil ik evt. een gigabyte bord met de corsair dominators uitrusten, deze worden als 1gb reepjes geleverd en dan benut ik dus alle 4 de banks.

Het kan natuurlijk zijn dat e.e.a. opgelost is met bios updates e.d., maar ik heb over dit euvel op tweakers nog niets gelezen.

Ik moet zeggen dat ik niet zeker weet óf dit wel een groot probleem is. Wellicht is het alleen meetbaar en niet merkbaar ;)

marko77 wijzigde dit bericht 30-04-2008 19:52 (31%)

Reg. datum: 25 februari 2008

Ter info:
Ik heb het mobo: gigabyte ex38 ds4 als er vragen hier omtrent zijn, vraag maar.

quote:
CaptainM schreef op woensdag 30 april 2008 @ 09:58:
[...]

Tis misschien wel handig als je overige info geeft zoals je OS en overige hardware configuratie... |:(
newbie hè.... 8)7
komtie:
GigaByte GA-X48-DQ6, Core2duo (in afwachting vd Q9450), 4GB ocz 1100, 1 x WD raptor 36 GB als startschijf, 4 X Samsung 750 GB als opslag (wil ik dus in RAID10 zetten), Sapphire HD3870 Silent 512 MB, Antec P182 met Truepower Trio 650 watt.
Ik draai met Vista Home Premium SP1 in de NL versie. Zoals gezegd heb ik hem nog maar net en dus zou de installatie 'schoon' moeten zijn.
Wil je nog meer weten? dan hoor ik het graag!

bedankt, Hans

Echte Noob

Zucht, net twee weken m'n X38-DS5 terug van RMA. Hij was opgestuurd omdat hij @ random crashes gaf, en op een gegeven moment blijkbaar helemaal geen BIOS meer had en in een reboot lus bleef hangen. Vijf weken zonder moederbord en dus zonder PC gezeten.

Nu heb ik hem dus terug, en de afgelopen twee weken alleen maar weer gezeik gehad. PC vers geïnstalleerd, kan uren lang lekker zitten gamen, en als hij dan 10 minuutjes staat de idlen na het gamen zit de PC helemaal vast, bevroren. Tevens krijg ik leuke blue screens als ik daarna reboot, meerdere malen BIOS Recovery etc etc. En ondertussen boot hij helemaal niet meer, enkel nog maar aan, uit, aan, uit.

Ik hoop echt dat ik gewoon een slecht exemplaar heb :P.
Nocturnal Metamorphoses

Gewoon een nieuwe claimen en als dat niet gaat, dan nog maar een keer opnieuw als RMA. Inderdaad erg kut als je zoiets gebeurd. Weet je overigens zeker dat er geen andere hardware is die deze fouten/crashes (gedeeltelijk) veroorzaakt?

Ik heb zojuist de bevestiging gekregen dat mijn Gigabyte GA-X48T-DQ6 de deur bij komplett uit is. Hopelijk heb ik niet de pech die jij met je bord hebt. :/

CaptainM wijzigde dit bericht 03-05-2008 01:39 (25%)

1.. 2.. 3... Techno!
Mijn Specs!
Mijn Games!

quote:
jgkt schreef op woensdag 30 april 2008 @ 00:10:
Wie kan me helpen?
1. Sluit alle schijven aan op de ICH9R controller, niet de jmicron
2. Maak ook daadwerkelijk een volume aan !!!! Als het goed is worden de vier schijven dan niet meer afzonderlijk in windows gezien, maar wordt slechts één volume/schijf gezien.

Nocturnal Metamorphoses

quote:
jgkt schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 12:45:
[...]

newbie hè.... 8)7
komtie:
GigaByte GA-X48-DQ6, Core2duo (in afwachting vd Q9450), 4GB ocz 1100, 1 x WD raptor 36 GB als startschijf, 4 X Samsung 750 GB als opslag (wil ik dus in RAID10 zetten), Sapphire HD3870 Silent 512 MB, Antec P182 met Truepower Trio 650 watt.
Ik draai met Vista Home Premium SP1 in de NL versie. Zoals gezegd heb ik hem nog maar net en dus zou de installatie 'schoon' moeten zijn.
Wil je nog meer weten? dan hoor ik het graag!

bedankt, Hans
Ik weet niet hoe dat precies zit bij Gigabyte maar bij Promise moet je eerst in de bios van de raid controller een array aanmaken. Is dat bij Gigabyte anders dan?

1.. 2.. 3... Techno!
Mijn Specs!
Mijn Games!

Echte Noob

quote:
CaptainM schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 01:36:
Gewoon een nieuwe claimen en als dat niet gaat, dan nog maar een keer opnieuw als RMA. Inderdaad erg kut als je zoiets gebeurd. Weet je overigens zeker dat er geen andere hardware is die deze fouten/crashes (gedeeltelijk) veroorzaakt?
Ik heb alle afzonderlijke onderdelen getest in een andere PC, inclusief moederbord. Alles werkte prima, totdat ik het moederbord in die andere PC probeerde. Dus ik denk dat ik er vanuit kan gaan dat het echt het moederbord is.

Ik ga zometeen in ieder geval even naar de webshop om een nieuwe te claimen, ze zitten hier toch in de buurt.

quote:
Nutral schreef op woensdag 30 april 2008 @ 01:53:
heb je het wel geformatteerd ?
Sorry dat het even stil heeft gelegen.
Inderdaad, dat was de crux. Ik meen in het verleden in XP ongeformatteerde wel in de verkenner te hbebben gezien, in Vista is dat blijkbaar niet zo. In ieder geval bedankt voor de hulp!

Nocturnal Metamorphoses

Dat klopt dat je ze wel in XP ziet, zodra je er dan op klikt wordt er direct gevraagd of je m als nog wilt formatteren. Ik dacht dat je deze basis stap wel ondernomen had... :X

1.. 2.. 3... Techno!
Mijn Specs!
Mijn Games!

Reg. datum: 20 augustus 2006

Sinds vorige week dinsdag heb ik mijn nieuwe systeem draaien maar ik heb toch een paar problemen met mijn GigaByte Moederbord.

1) Mijn CPU (Intel Xeon Quad-Core X3360 2,83Ghz, gelijk aan de Q9550) wordt door de BIOS prima herkent en ondersteunt alleen hij zet de multiplier op 8 i.p.v. op 8,5. Zo draait mijn X3360 (Q9550) nu dus eigenlijk als een X3350 (Q9450) wat natuurlijk niet de bedoeling is. De CPU support list op Giga-byte.com geeft gewoon aan dat het zou moeten werken met mijn huidige BIOS (F5). Toch kan ik de multiplier niet ingesteld krijgen op 8,5. Hoe dit op te lossen? (Speedstep a.k.a. EIST staat uit)

2) Verder heb ik evenals vele ook het welbekende rebootloop probleem als het moederbord 'ontwaakt' uit standby mode (S3)... Daar is volgens mij nog geen oplossing voor gevonden of wel?

Setup:
CPU: Intel Xeon X3360
GPU: GeForce 9800GX2
PSU: Cooler Master M850W
MOBO: GigaByte X48-DS5
Geheugen: Corsair TWIN2X 4096MB 800 Mhz

nuttig.
Reg. datum: 07 maart 2004

quote:
Kalten schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 22:57:
Sinds vorige week dinsdag heb ik mijn nieuwe systeem draaien maar ik heb toch een paar problemen met mijn GigaByte Moederbord.

1) Mijn CPU (Intel Xeon Quad-Core X3360 2,83Ghz, gelijk aan de Q9550) wordt door de BIOS prima herkent en ondersteunt alleen hij zet de multiplier op 8 i.p.v. op 8,5. Zo draait mijn X3360 (Q9550) nu dus eigenlijk als een X3350 (Q9450) wat natuurlijk niet de bedoeling is. De CPU support list op Giga-byte.com geeft gewoon aan dat het zou moeten werken met mijn huidige BIOS (F5). Toch kan ik de multiplier niet ingesteld krijgen op 8,5. Hoe dit op te lossen? (Speedstep a.k.a. EIST staat uit)

2) Verder heb ik evenals vele ook het welbekende rebootloop probleem als het moederbord 'ontwaakt' uit standby mode (S3)... Daar is volgens mij nog geen oplossing voor gevonden of wel?

Setup:
CPU: Intel Xeon X3360
GPU: GeForce 9800GX2
PSU: Cooler Master M850W
MOBO: GigaByte X48-DS5
Geheugen: Corsair TWIN2X 4096MB 800 Mhz
Als het goed is staat onder de gewone multiplier optie nog een optie waar je de 0,5 mulitplier kan activeren. Dat had ik ik in iedergeval bij mijn P35C-DS3R waar ik ook een Xeon X3360 op heb gehad.
Wel grappig we hebben exact hetzelfde systeem alleen ik heb een ander bord ;) Ik had een Xeon maar heb die weer verkocht :>

Zenix wijzigde dit bericht 09-05-2008 02:04 (4%)

Reg. datum: 18 augustus 2006

Wat zijn de ervaringen van de vdroop mod op de DS3R hier op tweakers? Ik bedoel dan met name gesoldeerd, en niet met potlood o.i.d.

Het is mij bekend dat de droop een functie heeft, het is een feature. Maar op dit bord loopt het de spuigaten uit.

Mijn Q6600 doet 3.8Ghz op 1.4v, maar daarvoor moet ik dus wel 1.52v instellen in BIOS.

v0dka wijzigde dit bericht 09-05-2008 14:55 (6%)

Pick my icon!
Reg. datum: 23 april 2006

Bedoel je deze? Volgens de reactie op XS wert het uitstekend en je kan hem blijkbaar met een potloodje doen ;)http://img119.imageshack.us/img119/1913/yeepahk1vw2.jpg
De twee puntjes van de resistor verbinden met soldeerspul/silverlijm/potlood

Bitage wijzigde dit bericht 09-05-2008 15:03 (24%)

Pick my Icon!
Specs: Game PC
"Everything that can go wrong, will go wrong" -Murphy's Law

Reg. datum: 18 augustus 2006

Die bedoel ik inderdaad. Heb je hem uitgevoerd?

De reden dat ik het vraag is dat op XS er ook wel over geklaagd wordt.

Met potlood werkt, maar in elk geval niet zo goed als met een 'goede' verbinding.

Pick my icon!
Reg. datum: 23 april 2006

Heb zelf geen DS3R, maar misschien is solderen een optie? Is dan natuurlijk wel permanent, maar dan heb je wel een goede verbinding.

Pick my Icon!
Specs: Game PC
"Everything that can go wrong, will go wrong" -Murphy's Law

Reg. datum: 05 juni 2000

Is er al iemand die weet hoe de spanning van de interne USB bus af te halen is bij de ex38dq6? Mijn cardreader blijft nu aan als de pc uitstaat.

Bij mijn asus p4c800 kan dat met een jumpertje.

Op een dag drink je geen bier meer, maar ook niet minder....

Is dat niet alleen een statuslampje, zoals bij je netwerkkaart?

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: