Je moet gewoon ff googlen naar je bordje + het geheugen, en kijken of je forum posts vind waarbij mensen probleemen hebben met dat geheugen en moederbord.
Reinman wijzigde dit bericht 02-04-2008 11:29 (23%)
GoT Index » Processors, Moederborden & Geheugen » Gigabyte P35/X38/X48 problemen & ervaringen - Deel 2
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 last
[Post Reply] [Nieuw Topic]Reinman wijzigde dit bericht 02-04-2008 11:29 (23%)
"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."
Aaron
Alles op de ICH9R. Daarvan is de performance een stuk hoger.quote:Sm0k3r schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 16:28:
Vraag omtrent controllers en setup, ik zou graag raid0 willlen draaien op 2x74GB Raptors (hier komen de spellen op te staan) en heb 1x36GB Raptor waar OS op komt.
Raid0 op ICH9 Intel en losse OS schijf op de Jmicron of alle 3 de schijven op Intels ICH9?
Iemand een tip voor me?
ShiroNeko wijzigde dit bericht 05-04-2008 17:22 (19%)
Dus zowel de 2x74GB in raid0 en 1x 36GB normaal op de ICH9 en dan kan ik de JMicron koppelen aan de SATA DVD-RWquote:Reinman schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 16:50:
[...]
Alles op de ICH9R. Daarvan is de performance een stuk hoger.
"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."
Raden ze nu alleen de 8500 af omdat je de 2,2 v niet in kan stellen op het gigabyte mobo? Of is er een andere reden voor?quote:Kojoottii schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 21:24:
Ja wel wat magertjesLas overigens op extreme systems dat Crucial officieel afraad Ballistix 8500 ram op x38/x48 mobo's te zetten.
Mobo, mijne doet het 3x, geef zelfs een BSOD tijdens opstarten ma na die 3x doet ie het gewoon perfectquote:Nilos128 schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 22:42:
Ik heb reeds een tijdje een P35DS4 en moet zeggen dat ik er heel tevreden mee ben. Heb me onlangs een coolermaster stacker gekocht en daar het mobo ingebouwd. Alles draaide als een zonnetje tot een weekje terug. Ik zit met een heel vaag probleem. Als ik mijn pc aanschakel, schakelt ie onmiddelijk terug uit, dit soms tot vijf keer toe waarna hij normaal opstart. Soms heb ik het, soms ook niet. Heb gisteren eens de voeding vervangen maar het probleem doet zich nog voor. Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn? Ik verdenk het mobo of mss de aan/uit schakelaar? Dit laatste betwijfel ik wel erg.
There Is Nothing More Relaxing Than Complete Silence with A Heavy Bass.
Huh ....ik kan m'n ram zelfs veel meer dan 2.2 v geven als ik wil op de x38 dq6, geloof tot 2.5/ 2.6 v oidquote:marko77 schreef op zondag 06 april 2008 @ 10:05:
[...]
Raden ze nu alleen de 8500 af omdat je de 2,2 v niet in kan stellen op het gigabyte mobo? Of is er een andere reden voor?
Ik was van plan om een gb mobo te halen met de 6400 ballistix, die zouden dan geen problemen moeten geven als ik het goed heb?
Kojoottii wijzigde dit bericht 06-04-2008 13:27 (11%)
Proc: e2160 @3204 (356x9) | CPUkoeler: Thermalright 120 Ultra Extreme | Mobo: GA X38 DQ6 | Ram: 4x1G D9GMH, 2x1G Corsair 8500C5D+2x1G Cell Shock 8500 | Videokaart: Sapphire HD3870@ 877/1305 | Geluid : Creative X-Fi Extreme Music | Voeding : Corsair 620HX
Medicijnman
quote:Aesculapius schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 16:52:
Nu al ZES weken onderweg !! - houdt daar dus rekening mee als iets naar Gigabyte moet worden opgestuurd! Ik begin me nu zo langzamerhand af te vragen of ik niet om restitutie o.i.d. kan vragen en dan niet een ander bord moet nemen (zou de X48 bijv. stabieler zijn?).
Noobtastic wijzigde dit bericht 07-04-2008 02:23 (2%)
Reden: Offtopic stuk even goed gezet :p
Zou ik ook graag willen weten... Incl interne USB-headers.quote:pj schreef op zondag 06 april 2008 @ 22:58:
Weet iemand hoe ik het voor elkaar kan krijgen dat daadwerkelijk de stroom van de usb-poorten afgaat als de computer uit staat?
Ik heb alles gedisabled in het bios wat betreft wake on keyboard/mouse etc.
Helaas mag dit allemaal niet baten.
Iemand?
Raven wijzigde dit bericht 07-04-2008 00:16 (4%)
After the first glass you see things as you wish they were...
After the second you see things as they are not..
Finally you see things as they really are
and that is the most horrible thing in the world...
There Is Nothing More Relaxing Than Complete Silence with A Heavy Bass.
Nu ik er zo over na denk, in het begin had ik dat ook met de x38-dq6. Maar na BIOS F4 (voorheen F3) erop gezet te hebben geen last meer van. Wel een keertje toen ik update-te naar F7, toen ie klaar was bleef ie heel eventjes in een resetlus, maar na 3-4 resetlusjes startte de DQ6 weer normaal.quote:Aesculapius schreef op maandag 07 april 2008 @ 01:14:
Zo te lezen hebben inderdaad meer mensen last van de reboot lus. Mij lijkt het iets dat veroorzaakt wordt door de bios en wat dus met een update opgelost zou moeten kunnen worden, maar Gigabyte lijkt er niet zo veel haast mee te hebbenZijn er mensen die ook van niet-gigabyte (maar wel P35/X38/X48 chipset) gebruikers dergelijke problemen hebben vernomen? Ik wil wel weten bij wie ik verhaal moet halen.
offtopic:
Noobtastic: Ja dat vond ik zelf eigenlijk ook wel; maar de maat is nu ook wel vol. Morgen ga ik de zevende week in en als er nu geen concrete dingen gebeuren hebben ze toch een probleem; ik heb een overeenkomst met EmPC en eigenlijk niets met de fabrikant te maken. Het is mijn inziens het risico van EmPC als een van hun leveranciers langzaam reageert.... Morgen de juridisch adviseur maar eens vragen e.e.a. uit te zoeken... Jij sterkte met wachten verder
After the first glass you see things as you wish they were...
After the second you see things as they are not..
Finally you see things as they really are
and that is the most horrible thing in the world...
GoT Index » Processors, Moederborden & Geheugen » Gigabyte P35/X38/X48 problemen & ervaringen - Deel 2
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 last
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius