Game Servers -> http://www.getfragged.nl
Hosting -> http://www.gethosted.nl
The real BOFH! (Bastard Operator From Hell)
Daarnaast verwachten we hier dat je thumbnails maakt (zie faq) en/of dat je iig even "check images" aanklikt tijdens het replyen
thanks
sajoku wijzigde dit bericht 25-03-2008 21:28 (14%)
united we stand, divided by zero
Reg. datum: 25 maart 2008
Het zijn de Canton Chrono 509
Daar zie ik dingen die veel leuker zijn dan je AV-setquote:RobinOO schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 21:21:
Ik ga het me gemakkelijk maken
HIer staan ze allemaal op.
http://nl.netlog.com/el_robje
Enjoy the moment!
Reg. datum: 05 oktober 2006
(mexico was great ;-))
Hou het maar bij de setquote:onsgeluk schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 21:37:
[...]
Daar zie ik dingen die veel leuker zijn dan je AV-set
Hahahahaha, wie we hier hebbenquote:Bikks schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 21:42:
Hey Robin, hoe bevallen de Canton speakers? Toch een hele mooie prijs gehad he
(mexico was great ;-))
Ja ze spelen heerlijk hé.
Heb dan toch de 3808 genomen voor die 100 euro meer. Zou gij u die ook nie kopen... Voor die prijs!!!
Ge hebt ons landje toch trots gemaakt hé ??
Met welke versterker stuur je ze aan, en heb je nog meer uit die serie staan of is dat alles (de fronts)?quote:RobinOO schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 21:32:
Mijn excuses, ik zal de edit knop gebruiken. Ben nieuw hier en ken er niets van.
Het zijn de Canton Chrono 509
Ben ook aan het kijken voor deze speakers namelijk
Reg. datum: 17 maart 2008
dus ik heb een vraag over de speakers.
kan ik gewoon de
(Mordaunt Short MS-904 i zwart
Mordaunt Short 905Ci centre speaker (Zwart))
aansluiten.
zonder enkel probleem
zoals vervorming of andere dingen
quote:aKra schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 23:48:
[...]
Met welke versterker stuur je ze aan, en heb je nog meer uit die serie staan of is dat alles (de fronts)?
Ben ook aan het kijken voor deze speakers namelijk
Ja ik stuur ze aan met de Denon 3808.quote:Bikks schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 00:28:
Robin heeft (bij mijn weten) een Denon AVR-3808 en de volledige Chrono-serie staan.
Heb als fronts de 2 Chrono 509, Als center de 505, de Chrono sub 525 en als surrounds de 501.
Ik vind zelfs dat ik de sub niet nodig heb omdat de 509 zo laag gaan. Nu ik heb ze nog maar even maar ben tot nu toe zeer tevreden. Ik kom van een H/K avr 130, H/K dvd 37 en JBL balboa fronts met het JBL scs 178 pakketje voor de home cinema.
Ze passen heel mooi met de denon (heb ook geluisterd naar deze speakers met de Onkyo 905 maar vond het nie zo geslaagd, zal ongetwijfeld een goede receiver zijn maar niet bij deze cantons).
Bovendien vind ik persoonlijk dat ze er erg mooi uitzien, zeker in de zwarte uitvoering.
Als je ze voor een goede prijs ergens kan krijgen (zoals mij
Ik wilde ze gaan aansturen met een Onkyo 605 of zijn grotere broertje (typenummer even kwijt). Ik kan namelijk aan dit setje 2de hands komen (de Cantons dus).quote:RobinOO schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 01:27:
[...]
[...]
Ja ik stuur ze aan met de Denon 3808.
Heb als fronts de 2 Chrono 509, Als center de 505, de Chrono sub 525 en als surrounds de 501.
Ik vind zelfs dat ik de sub niet nodig heb omdat de 509 zo laag gaan. Nu ik heb ze nog maar even maar ben tot nu toe zeer tevreden. Ik kom van een H/K avr 130, H/K dvd 37 en JBL balboa fronts met het JBL scs 178 pakketje voor de home cinema.
Ze passen heel mooi met de denon (heb ook geluisterd naar deze speakers met de Onkyo 905 maar vond het nie zo geslaagd, zal ongetwijfeld een goede receiver zijn maar niet bij deze cantons).
Bovendien vind ik persoonlijk dat ze er erg mooi uitzien, zeker in de zwarte uitvoering.
Als je ze voor een goede prijs ergens kan krijgen (zoals mij) dan zou ik zeker niet twijfelen
Ik heb er inderdaad nog geen sub bij, maar de eigenaar zegt ook al dat ze heel erg laag gaan van zichzelf. Maar bij films wordt het al snel toch een must.
Anders kijk ik naar de Tannoy Mercury serie:
Tannoy Mercury F3
Tannoy Mercury F1
Tannoy Mercury FC
Tannoy Mercury Fsub
605 is denk ik te licht voor de Chrono 509, misschien wel de 805. Maar de prijzen van de onkyo zijn dan wel weer interessant. Tenminste als je al de nieuwe HD formaten wil. Nu vond ik de Denon veel voller en muzikaler klinken dan de Onkyo. Bij film zal je niet veel verschil horen maar bij muziek wel. De Onkyo had precies geen gevoel in de muziek. Nu dit is zeer persoonlijk hé.( Ik heb de Canton 507(kleiner broertje) met de Denon 2808 vergeleken met Onkyo 905). Ben dan toch voor de 3808 gegaan voor wat meer HDMI poorten en de netwerk mogelijkheden. De Tannoys heb ik nog nooit gehoord dus kan ik weinig over zeggen.quote:aKra schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 01:41:
[...]
Ik wilde ze gaan aansturen met een Onkyo 605 of zijn grotere broertje (typenummer even kwijt). Ik kan namelijk aan dit setje 2de hands komen (de Cantons dus).
Ik heb er inderdaad nog geen sub bij, maar de eigenaar zegt ook al dat ze heel erg laag gaan van zichzelf. Maar bij films wordt het al snel toch een must.
Anders kijk ik naar de Tannoy Mercury serie:
Tannoy Mercury F3
Tannoy Mercury F1
Tannoy Mercury FC
Tannoy Mercury Fsub
Je moet vooral eens zelf luisteren. Bij mij stonden de speakers al vast omdat ik ze voordelig heb kunnen krijgen, dus moest ik een passende receiver vinden.
Jij kan ze tweedehands krijgen dus zal je ze ook wel voor een goed prijsje hebben. Dan zou ik niet twijfelen. Alleen die verdomde zoektocht naar de receiver hé...
Veel geluk allessinds
Slaap gij nog niet, ge moet werken nee??quote:Bikks schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 02:12:
de 605 zou ik zeker niet gebruiken om deze Cantons aan te sturen, persoonlijk(!) vind ik combinatie Canton-Onkyo niet zo heel erg goed. Ik heb Robin de demo gegeven tussen een Denon AVR-2808 en een Onkyo 905, en we waren het beide eens dat de Denon muziekaler en gedetailleerder klonk dan de Onkyo, MAAR de Onkyo is dan weer wat bruter in filmweergave.
Zeg kheb ng eens een vraagske, achterop die sub staat zo Amplifier Mode en dan een knopje met 3 standen, ON, AUTO HIGH en AUTO LOWquote:Bikks schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 02:12:
de 605 zou ik zeker niet gebruiken om deze Cantons aan te sturen, persoonlijk(!) vind ik combinatie Canton-Onkyo niet zo heel erg goed. Ik heb Robin de demo gegeven tussen een Denon AVR-2808 en een Onkyo 905, en we waren het beide eens dat de Denon muzikaler en gedetailleerder klonk dan de Onkyo, MAAR de Onkyo is dan weer wat bruter in filmweergave.
Bij ON blijft ie altijd aanstaan, bij die andere 2 valt die uit bij geen signaal. Maar wat is het verschil tussen deze 2??
niet veel laag ?quote:sander_dr schreef op maandag 24 maart 2008 @ 20:03:
[...]
Wat is er verkeerd aan alles op small? Zoveel laag zullen deze speakers niet leveren. Dus met een goede sub zou ik ook alles op small zetten.
edit: ik bedoel de achterspeakers natuurlijk met small.
Deze 902's hebben nog zeer veel laag er in zitten hoor en de center ook het verschil is zeer zeer duidelijk. De small setting is voor de SMALL speaker dus van die mooie melkpakjes. Het verschil was zo duidelijk dat in een film zonder de sub er totaal geen gevoel en bass in de speakers zat, alles op large en er zit in eens een zeer overtuigende bass in het geheel zelfs zonder sub.
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
jah sorrie bedoel dus relatief gezien vooraal in vergelijking met van die melkpak dingen.quote:Chaoss schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 10:26:
hmmm volgens mij ist laag van de MS 902's vrij normaal voor monitor speakers... tenminste frequentie bereik van die dingen is vanaf 55Hz
Game PC
Reg. datum: 09 juli 2003
wanneer je aangeeft dat alles vanaf 50 hertz naar de sub gestuurd wordt klinkt het bij mij iig veel beter. mijn speakers gaan ook tot 30 hertz maar mijn sub kan dit veel beter weergeven.
die is er immers voor gebouwd. 50 hertz is nog steeds heel laag hoor mensen.
er is niets moelijker dan je sub instellen dus daar moet je ook echt een dagje mee spelen bij dergelijke veranderingen.
het zal voor iedereen anders zijn maar bij mij klinkt het zo het beste.
Ik ben eens gaan spelen met de instellingen want ik constateerde dat de onderste drivers van mijn 906jes een beetje over actief bezig waren waardoor ze niet helemaal 100% zuiver klonken en bij alles op small en de sub op 80hz (tja nog geen los regelbare sub) er achter gekomen dat het hier weg is en toch een zeer mooie strakke bass allom in de muziek aanwezig is. Echter vind ik alles op large wel weer mooier bij films. Ik weet niet of dat te verklaren is maar dan hebben de fronts ook net nog wat meer kick dan op small.
Game PC
TV: Samsung 27" goedkope lcd
Receiver: Harman/Kardon AVR 135 (zwart vindt ik mooier dan zwart grijze, gelukkig deze gevonden)
DVD: Harman/Kardon DVD 27
Mediaplayer: Popcornhour (voor HD materiaal vanaf m'n NAS)
Speakers: JBL SCS 200.5

Sub JBL SCS 200.5

Surround speakers

Plankje onder de tv moest door de midden voor de receiver maar dat is aardig gelukt. Helaas moet de stoel nu wel wat naar voren als je wilt gaan zitten maar hij wordt toch weinig gebruikt. Verders moeten de surround speakers nog ophangen of stands ervoor kopen.

ben erg benieuwd van welk merk dit tv dressoir is
A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."
Dit topic is gesloten. ![]()