Jouw sub staat op spikes en vervolgens weer op een matje van kurk (ofzo?). Scheelt dat veel, of beter gezegd, heeft dat meerwaarde boven die spikes?
Zou ik graag weten, aangezien ik ook een houten vloer heb
Zet- en drukfouten voorbehouden.
GoT Index » Audio en HiFi » Post hier pics en specs van je home cinema! Deel 31
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 26 27 28 29 last
[Post Reply] [Nieuw Topic]Zet- en drukfouten voorbehouden.
Nee is zomaar een probeersel.. ik heb die spikes onder in de voetjes gedraait( zitten ook nog 4 moertjes bij??) en in het verpakkingsmateriaal van karton geprikt.. ik zie de meerwaarde nog niet echt maar goedquote:Michael Knight schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 21:32:
Jouw sub staat op spikes en vervolgens weer op een matje van kurk (ofzo?). Scheelt dat veel, of beter gezegd, heeft dat meerwaarde boven die spikes?
Hoe wil je een Sub bi-wi aansluiten ? Een sub kent maar 1 kanaal, en dat is het sub laag, en dat is ook het enige wat het weergeeft. Voor film word de sub speciefiek voor het LFE kanaal ingezet, dus is het aan te rade een interlink te gebruiken, het liefst een specifieke. Voor muziek kun je proberen de sub aan te sluiten met single wire, hier zijn de meningen over verdeeld. Gewoon uit proberen.quote:timelezzzzz schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 21:25:
Nu nog een domme vraag, (ik weet wat ik mooi vind maar voor de rest op audio gebied beetje noob):
Ik heb sindskort de REL, ik heb me laten vertellen/gelezen dat ik deze het beste Bi-Wire op mijn set kon aansluiten. is dit zo?, nu kan ik mijn versterker inregelen dmv een microfoontje, moet ik deze opnieuw instellen nu de sub ertussen hangt via de Bi wire kabel, zo ja, hoe hard moet ik de sub dan zetten?
Verdere suggesties zijn uiteraard ook welkom!
Misschien heb ik een verkeerde term gebruikt,quote:Repesteeltje schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 21:52:
[...]
Hoe wil je een Sub bi-wi aansluiten ? Een sub kent maar 1 kanaal, en dat is het sub laag, en dat is ook het enige wat het weergeeft. Voor film word de sub speciefiek voor het LFE kanaal ingezet, dus is het aan te rade een interlink te gebruiken, het liefst een specifieke. Voor muziek kun je proberen de sub aan te sluiten met single wire, hier zijn de meningen over verdeeld. Gewoon uit proberen.

MacBook Pro 15.4", Intel Core2Duo 2.5Ghz, 200GB 7200rpm, nVidia 8600M GT 512MB, 4GB DDR
Nette setup.quote:timelezzzzz schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 21:25:
In navolging tot hoop andere op het forum post ik mijn configuratie:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Wat er zoal te zien is:
- Philips Ambilight 37PFL9632
- Yamaha RX-V650 Receiver
- Yamaha DVD-S550
- Samsung digitaal tv ontvanger
- Sony Minidisc MDS-JE 530 (ter vulling van de kast)
- B&W LCR60 S3 (Center)
- 4 x B&W DM601 S3 (front + rear)
- REL Quake
- Samsung 226 BW monitor
- Acer 12" Travelmate 6292
Nu nog een domme vraag, (ik weet wat ik mooi vind maar voor de rest op audio gebied beetje noob):
Ik heb sindskort de REL, ik heb me laten vertellen/gelezen dat ik deze het beste Bi-Wire op mijn set kon aansluiten. is dit zo?, nu kan ik mijn versterker inregelen dmv een microfoontje, moet ik deze opnieuw instellen nu de sub ertussen hangt via de Bi wire kabel, zo ja, hoe hard moet ik de sub dan zetten?
Verdere suggesties zijn uiteraard ook welkom!
Non taken
Als ik het goed lees, heb jeje sub met LS kabels aangesloten en zit deze tussen de eindversterkers en de front speakers ?!? Als jeje sub dan gaat inregelen, moet jeje reciever instellen zonder sub aangezien je low level kanaal nu via de front speakers loopt waar de sub tussen zit. De instelling van je sub veranderd als je hem via je LFE kanaal loopt, doordat het LFE kanaal standaard +10dB hoger ligt dan bij de overige kanalen bij film. Ook is het lastiger om je sublaag te matchen met je fronts door de cross-over van de subwoofer te gebruiken, op de manier zoals jij ze hebt aangesloten.quote:timelezzzzz schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 23:14:
[...]
Misschien heb ik een verkeerde term gebruikt,
Ik sub aangesloten via de bijgeleverde kabel die over mijn fronts gaat. Als ik de sub ook via de subwooferuitgang van mn versterker aansluit en ik laat hem daarop inregelen haalt hij toch het laag uit mn fronts weg en heeft het geen zin meer om hem aan te sluiten op de manier waarop ik hem nu heb aangesloten??![]()

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
Reality is just an illusion due to the lack of alcohol..

SC Destiny -- VIII.1705
Dankje voor je heldere uitleg!quote:Repesteeltje schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 09:27:
[...]
Als ik het goed lees, heb jeje sub met LS kabels aangesloten en zit deze tussen de eindversterkers en de front speakers ?!? Als jeje sub dan gaat inregelen, moet jeje reciever instellen zonder sub aangezien je low level kanaal nu via de front speakers loopt waar de sub tussen zit. De instelling van je sub veranderd als je hem via je LFE kanaal loopt, doordat het LFE kanaal standaard +10dB hoger ligt dan bij de overige kanalen bij film. Ook is het lastiger om je sublaag te matchen met je fronts door de cross-over van de subwoofer te gebruiken, op de manier zoals jij ze hebt aangesloten.
Kweet niet of je Rel de mogelijkheden heeft voor meerdere geheugen instellingen, zo ja is het een kwestie van uitproberen, zolang je maar niet de instelling van je reciever en je sub tegelijk gebruikt.
Ik vermoed dat het je beter af gaat als jeje sub via het LFE kanaal van je reciever aansluit, wat de meest gebruikelijke oplossing is. Grofweg gezegt gebruik je het LFE kanaal voor film en de Hi-Level aansluiting voor muziek, vooral als je fronts iets te kort komen in het laag, maar het is lastig intergreren met elkaar omdat het twee systemen zijn.
Bi-wi, is een kabel die eenzelfde versterker signaal gescheiden aanvoerd naar het mid-hoog en het laag van je front speakers als er een Bi-wi aansluit terminal aanwezig is. Dit zou een beter effect op je mid-hoog moeten hebben omdat deze een andere terugkoppeling kent dan je laag. Door deze kabel hebben ze minder invloed op elkaar.
Vind ik altijd een mooie combi, dat donkere hout in witte omgeving. Bevalt het JBL setje goed?quote:Stinger_ schreef op zondag 23 maart 2008 @ 14:06:
Na veel gelurk heb ik ook mijn setup eindelijk klaar!
...

Nette setup!quote:Shunt schreef op zondag 23 maart 2008 @ 13:27:
Eindelijk mijn Z-5500 vervangen door een echt speakersetje. Ergens goedkoop tweedehands een setje Mordaunt Short speakers kunnen krijgen. Na wat luisteren er achter gekomen dat deze man ze nogal verkeerd ingesteld had staan (alles op small)
maarja plaatjes meer dan woorden en zo.
[afbeelding]
U ziet voor:
Samsung le32s81b
Xbox
Xbox 360
Marantz RS 3001
2x Mordaunt Short 906 Center
1X Mordaunt Short 905 Fronts
[afbeelding]
U ziet achter:
2x Mordaunt Short902 Rears
Wat u niet ziet.
als tijdelijke SUB heb ik mijn oude Logitech Z-5500 sub aangesloten staan. Moet zeggen als die sub alleen de goede Freq's aangeboden krijgt is het wel een goede sub best impresive.
Zet- en drukfouten voorbehouden.
Nice, dat ziet er goed uit! Zo moet mijn setje er binnenkort ook uitgaan zien. Ik heb de 906 staan en aan het begin van volgende maand komen de rears en de center er ook aan!quote:Shunt schreef op zondag 23 maart 2008 @ 13:27:
Eindelijk mijn Z-5500 vervangen door een echt speakersetje. Ergens goedkoop tweedehands een setje Mordaunt Short speakers kunnen krijgen. Na wat luisteren er achter gekomen dat deze man ze nogal verkeerd ingesteld had staan (alles op small)
maarja plaatjes meer dan woorden en zo.
[afbeelding]
U ziet voor:
Samsung le32s81b
Xbox
Xbox 360
Marantz RS 3001
2x Mordaunt Short 906 Center
1X Mordaunt Short 905 Fronts
[afbeelding]
U ziet achter:
2x Mordaunt Short902 Rears
Wat u niet ziet.
als tijdelijke SUB heb ik mijn oude Logitech Z-5500 sub aangesloten staan. Moet zeggen als die sub alleen de goede Freq's aangeboden krijgt is het wel een goede sub best impresive.
AMD Opteron 165 @2,9Ghz
Shunt wijzigde dit bericht 24-03-2008 16:12 (28%)
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Wacht maar tot mijn zolder af is.quote:bmwmaster schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 17:49:
[...]
Dit zal wel weer een hele discussie op doen waaien maar ik vind eigenlijk wel dat je gelijk heb ! eerst zag je echt hele mooie opstellingen met HT-dedicated opstellingen, echter nu zie je steeds meer "doorsnee huiskamer" opstellingen, en zelf "slaapkamer opstellingen" zie je langzamerhand steeds meer voorbijkomen. ik zou wel meer ECHT HT spul willen zien, i.p.v sony/philips spul uit de budget-lijn. En jullie moeten toch wel eerlijk toegeven dat dit GEEN HT-aparatuur is! (en dus eigenlijk geen home cinema is, en daarmee dus NIET hier thuis hoort)
Erg gaaf ! wat voor plek is dit in je huis de kelder ofzo ?quote:Mauce schreef op maandag 24 maart 2008 @ 01:27:
Even wat oude pic's van mijn Homecinema.
Terug vindt post in deel 25 over hoe en wat: clique
Wat gij allemaal ziet voor de update:
* Denon AVC-A10se
* Denon DV-1500
* Samsung DVD-HD860
* Sanyo Z5 projector
* Ocray 320cm breed electrisch oprolbaarscherm
* Audiolab Thesis P5 serie voor en achter/center P4 serie
* REL Stadium II subwoofer
Sinds de update:
Hoog polig tapijt, bank, grotere tafel en veel meer aangekleed wat alleen maar ten goede komt van de akoestiek (wat al meerdere van jullie tersprake stelde). En een Toshiba EP35 HD-DVD die dus nu bij het grof vuil mag...
Blu-ray wachten ik nog op tot Denon met andere komt en dan gelijk misschien een reciever update.
Wat tvp foto's van oude erg lege situatie, nieuwe komen spoedig.
[afbeelding]
[afbeelding]
Reality is just an illusion due to the lack of alcohol..
Wow! Zeer stijlvolquote:Mauce schreef op maandag 24 maart 2008 @ 01:27:
Even wat oude pic's van mijn Homecinema...
Level 70 Tauren Warrior: [profile]
E6600, Twin2X DDR2 4GB PC6400C4 , Asus P5b deluxe, EVGA 8800GT 512MB Superclock, Canon 30D+grip, 17-85 IS, 50 1.8, 430 EX, Lowepro slingshot 300
Werkleijk een prachtige kamer,quote:Mauce schreef op maandag 24 maart 2008 @ 01:27:
Even wat oude pic's van mijn Homecinema.
Terug vindt post in deel 25 over hoe en wat: clique
Wat gij allemaal ziet voor de update:
* Denon AVC-A10se
* Denon DV-1500
* Samsung DVD-HD860
* Sanyo Z5 projector
* Ocray 320cm breed electrisch oprolbaarscherm
* Audiolab Thesis P5 serie voor en achter/center P4 serie
* REL Stadium II subwoofer
Sinds de update:
Hoog polig tapijt, bank, grotere tafel en veel meer aangekleed wat alleen maar ten goede komt van de akoestiek (wat al meerdere van jullie tersprake stelde). En een Toshiba EP35 HD-DVD die dus nu bij het grof vuil mag...
Blu-ray wachten ik nog op tot Denon met andere komt en dan gelijk misschien een reciever update.
Wat tvp foto's van oude erg lege situatie, nieuwe komen spoedig.
E6600, Twin2X DDR2 4GB PC6400C4 , Asus P5b deluxe, EVGA 8800GT 512MB Superclock, Canon 30D+grip, 17-85 IS, 50 1.8, 430 EX, Lowepro slingshot 300
Sorry, heb die regel over het hoofd gezien, khad de gietijzeren bankjes al wel in die richting geplaatst.quote:Mauce schreef op maandag 24 maart 2008 @ 16:46:
Jongens als je goed kijkt staat er in mijn link na tread 25 waar alles staat hoe het allemaal is ontstaan.
Dit is de oude schuur die tussen mijn huisje en die van mijn ouders in zuid-Frankrijk. Ik woonde eerste de eerste 2jaar op het zelfde stuk grond als mijn ouders (5ha plus wijn). Mijn vader en ik hadden al heel lang plannen om daar een HT-room temaken. Nu woon ik voor mijn werk en eigen productie bedrijf in Parijs. Maar ik ga rond elke 10dagen even terug voor 3 a 6dagen (ligt er aan hoe druk het is op werk) om even tot rust te komen (dagen van 12 a 15 is normaal), me vriendin zien die ook steeds heen en weer reist (zij werk ook voor mij als socialcontact persoon) en natuurlijk me ouders.
Maar volgende keer maak ik even nieuwe foto's plus meer uitleg en dergelijk.
GoT Index » Audio en HiFi » Post hier pics en specs van je home cinema! Deel 31
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 26 27 28 29 last
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea