Hoofdcategorieën
Topicacties

[MMORPG] Lord of the Rings Online: deel 6

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 39 40 41 42 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 20 augustus 2007

quote:
Jorgasme schreef op maandag 17 maart 2008 @ 13:19:
Ik vraag me dan wel af hoe Helegrod en Rift zich ontwikkelen, want een nieuw level cap betekent nieuwe gear&items en vast hogere traits. Met 24 level 60 Helegrod doorlopen is alsof je met 6 level 50érs Garth Aragwen of Fonost doorknalt. In Wow hebben zich natuurlijk ook level cap verhogingen plaatsgevonden, maar ik weet niet hoe zich daar instances hebben ontwikkeld. Ik heb Wow ook nooit gespeeld, dus wellicht dat iemand daar een uitspraak over kan doen?
Zoals al eerder genoemd heb ik hiervoor eq2 gespeeld, diverse level cap verhogingen meegemaakt: van 50 naar 60, en 60 naar 70. (momenteel zitten ze al weer op 80).

In eq2 wordt er bij een level raise, ook een heel nieuw gebied geintroduceerd incl raid instances. De oude zullen dan uiteraard minder worden gespeeld. Wat wij met onze guild deden, was de lagere raidzones doen met minder ervaren raiders (en ook minder hoog geleveld) zodat zij ook konden raiden, en alvast ervaring opdoen voor de hogere raidzones.

Nu ook CCNA!

quote:
SpoTs schreef op maandag 17 maart 2008 @ 13:15:
[...]

Mja als dat zo is dan ben ik goed een oor aan genaait :) want ik heb namelijk geen creditcard. Dus dan houd het op. Als er nog iemand ideeen heeft dan hoor ik het wel.. Iig bedankt voor de input.
kun je bij dat betaalscherm niet voor gamecard kiezen?? iets staat me daarvan bij, dat ik dat heb gekozen, zodat ik eerst mn trial kon doorlopen zonder verdere aankopen te doen.

-- Mijn Systeem - Flickr foto's --
Canon 400D + grip - Canon 18-55 F3.5-5.6 - Canon 50 F1.8 - Tamron 70-300 F4-5.6
Tamron 17-50 F2.8 - 430ex

Reg. datum: 28 november 2004

Nu ik dit topic weer zie herinner ik me dat ik dit spel ook eens geprobeerd heb. Ik vroeg me toen wel iets af (wat ik nu ga vragen) dus excuus als het wat rommelig over komt :)

Ik begon toen in een gebied waar in het noorden sneeuw lag (met beren). Naar het oosten toe had je een brug naar een ander gebied. In dit gebied had je quests voor pakweg level 1 tm 15 (voorbeeld). Echter als je een beetje door wilde gaan met je houthakkers skills en dat soort zaken dan kwam je op den duur op een hoger level uit dan waar de quests in dat gebied eigenlijk voor waren. Hetzelfde "probleem" had je als je naar een ander gebied ging naar het oosten toe. Als je al te hoog in level was dan waren de quests eigenlijk niet geschikt meer.

Heb ik iets niet helemaal goed begrepen ofzo of hoort dit zo? :?

Bug? Feature!
Reg. datum: 08 januari 2004

Op level 15 hoor je ongeveer naar de Lone Lands te vertrekken en in de Barrow Downs/Old Forest te questen. Vooraan in dit eerste gebied zitten quests die je naar level 20 ofzo kunnen tillen, zeker samen met de BD. Daarna is het afwisselen tussen North Downs en het oostelijke stuk van de Lone Lands.

Rhyaehar ~ lvl 50 Hunter, Man at Arms | Raids'R'Us - Laurelin raid groep | LOTRO blog

Veni, Vidi, Vici
Reg. datum: 24 oktober 2001

Tjah je haalt wat dingen door elkaar denk ik zo.
Je hebt je char level en je vocation (beroep) level.
Als je de questlijnen volg en ook rustig aan mee craft, zou dit gelijk moeten lopen... In het begin kan het echter zo zijn dat je bijv. met prospecter al rap koper en barrow-iron erdoor heen hebt gejaagd, en je dus aan Goud toe bent terwijl je pas lvl18 bent... Ik zou me in het begin daar niet zo op focussen, dat volgt vanzelf wel.

Over de Area's, je bent waarschijnlijk een dwarf of een elf gestart, deze starten in Ered Luin (dat sneeuwgebied), als je lvl15 ofzo heb bereikt ben je denk ik door de quests heen, tegen die tijd heb je de epic proloog er ook op zitten en wordt je naar Bree gestuurd (je slaat The Shire, het start gebied van de hobbit, dus over). Bree is het start gebied voor Men, naast de lowlvl quests die dus overbodig zijn voor jou, spelen er ook wat +lvl15 quests zich af (meeste in Barrows Down). Je zult vervolgens snel naar De North Downs of The Lone Lands kunnen gaan (+lvl18/20).

euh...ja

Reg. datum: 22 mei 2006

quote:
RonnieB82 schreef op maandag 17 maart 2008 @ 14:28:
[...]

kun je bij dat betaalscherm niet voor gamecard kiezen?? iets staat me daarvan bij, dat ik dat heb gekozen, zodat ik eerst mn trial kon doorlopen zonder verdere aankopen te doen.
Zal vanavond even kijken of dat wil lukken. thx voor de tip :)

Black Orc - Rank 25 - RR 15 - Green iz Best!

Reg. datum: 13 oktober 2000

quote:
Tank-a-Holic schreef op maandag 17 maart 2008 @ 12:29:
Exceptional hides zijn makkelijk te verkrijgen. In Angmar, helemaal in het Zuid-oosten, de valley richting de drakes, zitten allemaal van die ... geen idee meer hoe ze heten...kleine beesten iig. De droppen allemaal exceptional hides, en zijn heel makkelijk te killen, ook geen adds aanwezig.
ja dat is zo...al is de MM bij de goblin town heb je die ruines met wargs..voordeel, je grind meteen je virtue bij elkaar :D

Intel Core 2 6600-Gigabyte P35-DS4-2046MB RAM-GeForce 8800 GTS- addicted to MMO's

Bug? Feature!

De afgelopen twee dagen ben ik druk bezig geweest om de raid groep weer leven in te blazen. Ik moet zeggen dat het aardig gaat. Zondag zou onze eerste raid in een maand zijn. De raidleader kwam ineens even melden dat ie van zn nieuwe kin niet meer mocht gaan raiden buiten hun om, dus weg raidleader. Fijn, zo'n regel. Maargoed, ik zou de leiding van die raid dan wel overnemen, dan beslisten we daarna wel wat we met de groep gingen doen.

Dus zondagavond druk aan het recruiten geweest om onze groep aan te vullen. Met een halve PUG gingen we op weg. Onderweg naar Barz hadden we erg veel pech toen zowel de slave master als de slave tegelijk een stun resisten, waardoor we een wipe kregen. Verder geen noemenswaardige dingen tot Barz. Daar aangekomen een korte uitleg en gaan. Zonder problemen ging Barz neer. Ik zat even achter mn oren te krabben eigenlijk. Een PUG die Barz neerhaalt zonder wipes...

Nou ja, op naar Zurm dan maar. Ook onderweg naar Zurm hadden we geen geluk met de stuns. Weer twee EMs die resisten, weer een wipe. De keer daarop hebben we ze wel goed neer kunnen halen, dus nu Zurm dan maar. Als we bij Barz niet wipen, dan hier vast wel. Een paar minuten later moest ik mijn onderkaak toch weer van de vloer af halen; geen wipe. Zelfs niet 1 death.

"Doen we baas 3 ook nog?" Ja ging het in koor. Nou goed dan, doen we die ook nog even. Ik was eventjes bezorgd dat we deze niet gingen redden, aangezien die vervelende adds vanaf de trap hem zo dik healen. Maar aan de andere kant, ik had 4 hunters (mezelf incluis) en een champion, dus DPS genoeg om die adds dood te maken. Enkele minuten later lag ook Furz dood aan onze voeten. Rollen op de gloves gem... helaas, bagger roll; 11. Nou ja, morgen weer een dag was het idee.

Dus gisteravond ben ik weer iedereen gaan roepen. Bijna de hele groep was er weer, op 3 man na. Vervangers waren snel gevonden, dus we gingen verder naar baasje 4. Eenmaal in de instance kwamen we bij de giants aan. Onze captain was echter aan het slapen. Ze ging koffie halen, haar toon achterlatend tussen de deuropening en de giants. Daar ja, waar die 6 Gashfra Butchers uit komen, die level 52 Nemesis. Maar uiteindelijk hebben wij er 2 afgemaakt en de rest voor de Giants gelaten. Op naar Zogtark!

Ik zal het langzame doodmaken van de trash NPCs jullie daar besparen, dat kan je je vast wel indenken. Einde van het liedje was dat een van de Elder Drakes al dood was voor ie goed en wel aan het lopen was. De ander kreeg vervolgens 4 kwade hunters op zich, dus die was ook snel gereduceerd tot karkas. Zogtark zelf is een eitje, dus ook hij dood. Gem roll :D Ik rollde al heel de raid crappy, dus dit keer hoopte ik op... jammer, 4. Weer niet ! Een andere hunter (uit mn kin) won hem. "Geef maar aan Rhy" zei die :) Dus nu heb ik al 3 van de 6 stukjes.

We zijn verder gelopen naar baasje 5. Dit is een van de minst uitdagende, zolang je die darklings maar weg houdt van het midden. Maar met 4 hunters is dat geen probleem. De twee meest ervaren hunters op de darklings, de andere twee als backup wanneer we power moesten pakken. Na een minuutje of 5 was ook baasje 5 dood.

De nare verassing kwam bij Shadow-Eater en Stone Biter. Deze spawnden veel meer adds dan ik ooit heb gezien bij ze. We kregen ze wel dood, maar de ruim 10 world eaters maakten het onmogelijk te overleven. Wipe dus. Wel de lock gehaald.

Na het teruglopen zijn we verder gegaan naar Thrang. We hadden alleen geen geluk met de Shamans. Die liepen alle 4 naar hetzelfde groepje toe, in plaats van 2 naar elk, zoals ik graag had gezien. Dat was dus vrij rap over. Maar, we hebben onze lock nog 2 dagen, dus wie weet :)

Niet slecht vond ik zelf, voor de eerste keer als volledig raid leader, en dan ook nog eens met een halve pug.

Rhyaehar ~ lvl 50 Hunter, Man at Arms | Raids'R'Us - Laurelin raid groep | LOTRO blog

It's me, Mario!
Reg. datum: 12 juni 2006

Als iemand bij ons in de raid zijn gem aan een ander geeft mag die gewoon simpelweg 7 runs niet meer meerollen. Je rolled, of je rolled niet.

Ook is boss 5 vrij lastig, vanuit een tanking perspectief. Die gozer doet echt gruwelijk veel damage in een zeer korte tijd. Laat staan dat die je telkens wounds geeft die een -1200 armour value bebuff hebben.

Laatst had ik 5 van die wounds in 10sec gekregen, en toen had ik een armour value van rond de -3000. Dan heb je je pots/lrm's echt hard nodig.

Thrâng is voor ons een eitje, we killen ze gewoon met 3-4 bij elkaar. Gewoon 100% dps op de champ's target + conj's. Natuurlijk proberen we ze met Triple-Traps/Sticky Tar te scheiden/vertragen alleen werkt dit niet altijd 100%.

Enigste probleem wat wij als kin hebben zijn Thaurlach en Thorog, de enige 2 bosses in de game die we niet down hebben gekregen tot dusver.

Maarja, book13 en Book14 hebben echt gruwelijk vette feature's. Laat staan Mines of Moria. Ik raad iedereen aan om eens op youtube naar het filmpje te kijken waar ze het bekend maken. Erg vette dingen worden er besproken. (War-Mammoths in book 13 bijvoorbeeld)

Veni, Vidi, Vici

^^ je bedoelt deze filmpjes :) :
Part 1
Part 2
Part 3

euh...ja

Bug? Feature!

quote:
MOAW schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 09:36:
Als iemand bij ons in de raid zijn gem aan een ander geeft mag die gewoon simpelweg 7 runs niet meer meerollen. Je rolled, of je rolled niet.
Mwah, de hele raid was het er mee eens, dus het is geen probleem.
quote:
MOAW schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 09:36:Ook is boss 5 vrij lastig, vanuit een tanking perspectief. Die gozer doet echt gruwelijk veel damage in een zeer korte tijd. Laat staan dat die je telkens wounds geeft die een -1200 armour value bebuff hebben.

Laatst had ik 5 van die wounds in 10sec gekregen, en toen had ik een armour value van rond de -3000. Dan heb je je pots/lrm's echt hard nodig.
Goede minstrel op de tank, LM die de wounds in de gaten houdt. Eitje :)
quote:
MOAW schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 09:36:Thrâng is voor ons een eitje, we killen ze gewoon met 3-4 bij elkaar. Gewoon 100% dps op de champ's target + conj's. Natuurlijk proberen we ze met Triple-Traps/Sticky Tar te scheiden/vertragen alleen werkt dit niet altijd 100%.

Enigste probleem wat wij als kin hebben zijn Thaurlach en Thorog, de enige 2 bosses in de game die we niet down hebben gekregen tot dusver.
Mjah, nieuwe raidgroep he. Van alle mensen die ik mee had was er 1 hunter die Thrang down had gekregen ooit. De Balrog niemand. (behalve ondergetekende, kheb elke boss in de rift nu een paar keer gehad)

Thorog ben ik nog niet geweest. De meeste andere Helegrod bosses heb ik nu toch wel gedaan.

Bug? Feature!

Overigens, leest dit topic eens van het "Legioen van Eriador". Kheb me een breuk gelachen over de domheid van die gasten.

It's me, Mario!

Rofl, dan ben je echt dom bezig als je je gegevens op het forum zet/doorverteld.

@Rfce, inderdaad, daar worden erg leuke dingen verteld. (player lights, war mammoths, world-changing events, weer wat je morale aantast etc)

Reg. datum: 25 februari 2001

Ik ben ook met het spel begonnen, ik kon een SE bij Bart Smit meepikken voor een tientje.

Vergeef me de vergelijking met WoW maar dit is mijn enige referentiekader. Ik twijfel een beetje of ik met LotR aan de slag ga of dat ik mijn WoW subscriptie ga vernieuwen. Ik neig naar het eerste, maar:

- Is crafting een wat nuttigere bezigheid dan in WoW? De meeste professions zijn gewoon money sinks daar.
- Hoe kan je een profession oppikken? Ik ben nu level 5, net klaar in Archet. Wat zijn handige professions om mee te starten?
- Is het housing deel een beetje goed uitgewerkt? Wat gebeurt er als je de upkeep niet meer kan betalen (ik speel soms weken niet).

Intel Core 2 Duo E8400 @ 3,6 / Asus P5Q-E / 2 x 2GB PC6400 Cl6 / Sapphire HD4870 512MB / Samsung 640GB / Hitachi 250 GB / NEC ND-3800 / Asus 16x48x DVD / Arctic Freezer Pro 7

Reg. datum: 29 augustus 2002

Zelf heb ik tijden WoW gespeeld.

Ik heb het idee dat bij LOTRO craften nuttiger is, minder duur en meer opbrengst, dat is zo mijn ervaring. Ik ben nu lvl 42 en merk dat het wel veel mats kost (ben armsman( weaponsmith)).

De profession oppikken kan als je in combe komt, je krijgt in achat dacht ik een quest dat je iemand moet spreken en die staat voor de crafting hall, wandel daar naar binnen en je kan na een babbeltje en de keuze van start.

Housing heb ik geen ervaring mee.

Bug? Feature!

Als je de upkeep van je huis niet betaalt, raak je het kwijt. De inhoud van je kisten en je meubels kan je ophalen bij de vaultkeepers in de grotere steden en housing areas. Je kan tot 6 weken vooruit betalen, dus een week of 4 niet spelen moet kunnen.

WoWEVELotRO
Reg. datum: 02 maart 2006

Wat zijn de main stats voor een guard tank? Als er verschillende types bestaan, wil ik dat ook graag weten. Vind het moeilijk een keuze te maken tussen might/vitality/will. Ik zou als guard voornamelijk tank zijn, minder dps gericht, 1H weapon + shield.

Soms lees ik dat guard goed met 2H overweg kan, maar dat lijkt mij wat zonde voor de vele block/parry/shield-abilities die je zo moet missen.

Region name change: EvenSwim
Reg. datum: 03 oktober 2006

quote:
MueR schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 10:38:
Overigens, leest dit topic eens van het "Legioen van Eriador". Kheb me een breuk gelachen over de domheid van die gasten.
Het Legioen van Eriador (LvE). Zit daar iemand van GoT daar? Ik vind het maar aparte lui en als ik soms in /say iets in het nederlands zeg, krijg ik geen reactie, of een grote bek. Plus vind ik het vreemd dat je als kinship adverteert met +180 members naar meer. Bij +180 members is natuurlijk maar de vraag of de helft daarvan geen lvl 1 alts of mules zijn. Daarbij gaat het mij om de kwaliteit en niet om de kwantiteit van een kin.

In sommige kins van zo n grootte is iedereen zo anoniem, waarbij er nauwelijks events als een raid plaatsvind. Maargoed, wellicht geldt dit niet voor LvE.

In tegenstelling tot Muer ben ik helemaal niet zo meer bezig met raiden. Eerlijk gezegd komt dat omdat ze laatste tijd niet meer vrijdag/zaterdag vallen, maar op zondag/maandag. Mij komt dat veel slechter uit, dus houd ik het nu op Uru/CD en Book runs. Compact, easy en gezellig. Ik mis de grote gem rolls wel heel erg.

Gisteren Book 5 chap 5 tm Chap 8 afgerond en daarmee boekreeks 1-8 afgerond. Kreeg ik 12.000 xp voor en dat vind mijn champ 48,5 wel aardig. Daarbij dropte de twee laatste pagina's van Tome of Swords en de laatste pagina van Joy of Battle. Artisan Blade had ik al dus nu bijna alle leg traits compleet. Ik wil nu wel graag de Sigil of War hebben. Ik heb een Crimson Gorthorog horn in mn hunter inventory, dus als iemand de Sigil of War wilt ruilen tegen deze, of een Gorthorog Teeth, dan houd ik me aanbevolen. Anders plan ik weer een Uru run as vrijdag.
Nu met Tome of Swords en Artisan Blade heb ik twee massive AoE skills met leuke animaties en geluiden. Het maakt de klasse nog meer hack and slash :*)

Daarbij nog een vraag: weet iemand een goed gebied voor de vonst van Tier 3 Scholar items? Dit zijn Faded Sindarin pages en Torn Scholar book?? :?

50 HUNTER Aspenráen - GM Forester GM Woodworker // 50 MINSTREL Asparwenlyyn - GM Prospector - GM Tailor - GM Metalsmith // 50 CAPTAIN Apachillessinne - GM Jeweller // 50 CHAMPION Asphaedrae - GM Scholar // 50 LOREMASTER Asphirriallianna

It's me, Mario!

quote:
Hurtebise schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 12:36:
Wat zijn de main stats voor een guard tank? Als er verschillende types bestaan, wil ik dat ook graag weten. Vind het moeilijk een keuze te maken tussen might/vitality/will. Ik zou als guard voornamelijk tank zijn, minder dps gericht, 1H weapon + shield.

Soms lees ik dat guard goed met 2H overweg kan, maar dat lijkt mij wat zonde voor de vele block/parry/shield-abilities die je zo moet missen.
Ik zou zeggen vitality (morale, 1 vitality = 3 morale + *%mitigation), maar ook might is belangrijk. Ookal vind ik dat might meer iets voor een champion is.

Als je met je muis over de basic stats gaat dan krijg je al gauw het gevoel dat je alle stats nodig hebt. Volgens mij heeft agility ook iets met dodging te maken geloof ik. Ook heb ik weleens minstrels met een hoge agility gesproken.

50 HUNTER Aspenráen - GM Forester GM Woodworker // 50 MINSTREL Asparwenlyyn - GM Prospector - GM Tailor - GM Metalsmith // 50 CAPTAIN Apachillessinne - GM Jeweller // 50 CHAMPION Asphaedrae - GM Scholar // 50 LOREMASTER Asphirriallianna

Veni, Vidi, Vici

quote:
Jorgasme schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 13:19:
[...]
Daarbij nog een vraag: weet iemand een goed gebied voor de vonst van Tier 3 Scholar items? Dit zijn Faded Sindarin pages en Torn Scholar book?? :?
Je bedoelt de faded sindarin passages en torn craftsman's diarys. AH is een mooie maar dure plek uiteraard.

De passages droppen bij de dourhands in het noorden vd North Downs, de undead in het westen van de fields of fornost, en volgensmij ook bij wat goblins in het zuiden van Evendim. De droprate is vrij laag, meeste suc6 had ik bij de undead.

De diary's droppen voornamelijk bij die trollen in harloeg, LoneLands. Soms droppen ze ook bij bovengenoemde dourhands en undead.

euh...ja

quote:
MOAW schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 13:28:
[...]

Ik zou zeggen vitality (morale, 1 vitality = 3 morale + *%mitigation), maar ook might is belangrijk. Ookal vind ik dat might meer iets voor een champion is.
Ja en Nee, might is voor een guard ook wel belangrijk, meer schade doen is toch weer iets meer agro. Maar aangezien lotro geen echte resist armor heeft ( wat ik nog steeds jammer vindt ) zou ik ook Vit op 1 zetten, met Might als goede tweede.

Two handed ( inc alle bijbehorende skills ) zou ik alleen doen bij grinden voor hides etc etc , ofterwijl solo mobs, en in Ettermoors (PvMP).

It's me, Mario!

2H + Overpower is ook handig als je 3e tank in de Rift hebt. Zoals wij ieder weekend weer :P

quote:
MOAW schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 14:19:
2H + Overpower is ook handig als je 3e tank in de Rift hebt. Zoals wij ieder weekend weer :P
Ja ..okey :P . Wanneer je niet tankt ga je uiteraard 2 handed :)

-------------------

Hmm kom toch al dicht bij rank 6 met mijn reaver... ! Ettermoors is zoveel beter als creep zijnde :), geen repair bills, geen campers, geen starhuggers. Gewoon echte taktieken en stategieen. En als reaver zijnde gewoon.....kamikaziiii !!! Ben al meerdere malen met charge langs een freep raid ( die weer eens stond te slapen/campen bij TR ) voorbijgerend, zo richting de CG, altijd lachen. Speel mijn creep nu ook steeds vaker dan mijn freep. De creep community is naar mijn mening zoveel beter.
8) ~Boszzah~

quote:
Rfce schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 13:51:
[...]

Je bedoelt de faded sindarin passages en torn craftsman's diarys. AH is een mooie maar dure plek uiteraard.

De passages droppen bij de dourhands in het noorden vd North Downs, de undead in het westen van de fields of fornost, en volgensmij ook bij wat goblins in het zuiden van Evendim. De droprate is vrij laag, meeste suc6 had ik bij de undead.

De diary's droppen voornamelijk bij die trollen in harloeg, LoneLands. Soms droppen ze ook bij bovengenoemde dourhands en undead.
dank je wel man, hier kan ik wat mee :) :)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 39 40 41 42 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: