Gathering of Tweakers

Quicksearch
Reg. datum: 11 december 2007

quote:
vosss schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 13:22:
[...]

Slechts een paar? Of toch best veel?

Ik heb nu de measure-up gedaan, die pass4sure en de testout en een testkingetje,
howel dat allemaal redelijk gaat zie ik toch best op tegen het 291 examen.
Meer dan tegen de 290 en 270 in elk geval.

Vond je hem moeilijk? :)
Exact de hoeveelheid durf ik niet te zeggen.
Heb naast het boek, nuggets, en tesking v52 als slot de 3 examens via pass4sure gemaakt.
Deze gingen goed 80% en meer.

Ik had het examen al een keer gemaakt, maar toen gezakt.
Dus wist wat ik kon verwachten. Ik vond het wel te doen deze keer, vorige keer leek hij moeilijker.

nevocom wijzigde dit bericht 28-03-2008 13:37 (4%)

A+, ITIL, MCP, MCDST, MCSA

Zo vandaag 70-284 gehaald en mijn MCSA: Messaging binnen gesleept :-)
kreeg 50 (lange lappen tekst) vragen voor mijn kiezen en 0 simulaties

Verder staat er in de startpost een typo onder het kopje:

MCSA - MCSE

Het verschil tussen Microsoft Certified System Administrator (MCSA) en Microsoft Certified System Engineer (MCSE) zit 'm in drie examens

Achter System moet een S volgens Microsoft :-)

fat to da bone

Misschien toch handig om mijn 30" scherm te behouden voor mijn 2008 traject?

linkje

:P

Resizen mag ook wel hoor, je hoeft de layout niet zo te verknoeien

alt-92 wijzigde dit bericht 29-03-2008 10:38 (27%)

" 1 muis maakt nog geen piepshow ! "

Reg. datum: 18 januari 2004

quote:
70373R schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 21:27:

[afbeelding]

Kun je meteen je Virtual PC's upgraden naar Hyper-V.

Wat kost zo'n schermpje nou?

Trotse papa van Tigo Nova

En dat zit ik op een schermpje van 1280x800 (max) op mijn HP6910p te doen. snif.. de alt en de tab toetsen zijn al aan 't slijten.
Hou die 30" nog maar; lijkt me wel zo handig.
quote:
70373R schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 21:27:

[afbeelding]

Patser :+ Maar ehh...waarom geen Win2k8 op de host met Hyper-V?
Het verschil met Vista zie/merk je niet als je het goed aanpakt, zelfs Aero werkt gewoon...

http://tweakers.net/ext/f/OXRWweiJLMqIXuWRTKw3KRX7/thumb.jpg
Voor de volledigheid...dit is maar op een 20" :)

TheVMaster wijzigde dit bericht 28-03-2008 21:57 (23%)

quote:
TheVMaster schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 21:53:
[...]

Patser :+ Maar ehh...waarom geen Win2k8 op de host met Hyper-V?
Het verschil met Vista zie/merk je niet als je het goed aanpakt

[afbeelding]
Voor de volledigheid...dit is maar op een 20" :)
Games....

quote:
Hmm..games...daar heb jij helemaal geen tijd voor als ik dat Enterprise netwerk van je zo zie ;) dat netwerk heeft onderhoud nodig :+
En daarbij heb je het al geprobeerd? Win2k8 heeft dezelfde kernel als Vista...
Ik wil toch even reageren op het papieren tijger verhaal. Een echte tijger heeft natuurlijk jaren van praktijk ervaring achter de rug met een echt netwerkwerk. Niet alleen technisch maar ook de professionele omgang met gebruikers, management, budgetten, etc. Dit is echter een beetje het kip en het ei verhaal. Voordat iemand jou domain administrator maakt op een real life enterprise netwerk moet je meestal eerst kunnen aantonen dat je de theorie beheerst. In theorie loop je eerst een paar jaartjes mee met de senior beheerders maar in de praktijk werkt dat niet zo. Ik ken maar weinig bedrijven (nul om precies te zijn) die iemand zo lang een praktijkopleiding geven. Meestal wordt iemand die de theorie niet kent, eerst op cursus gestuurd, of vriendelijk doch dringend verzocht wat zelfstudie te doen, en gaat hij daarna het geleerde in de praktijk brengen. Als je dus net je MCSE hebt gehaald ben je dus bijna altijd een papieren tijger. Zelfs in VMWare kan je geen vervelende gebruikers of eigenwijze managers, virtualiseren.

Uiteraard is er nog verschil tussen de ene papieren tijger en de andere. Er zijn natuurlijk papieren tijgers die letterlijk de antwoorden uit hun hoofd leren. Zonder de vraag te lezen kunnen ze dan op het examen, mits Microsoft niet stiekem de dag van te voren nieuwe vragen heeft geïntroduceerd, het goede antwoord geven. Daarvan zal iedereen begrijpen dat ze het in de praktijk niet gaan redden. Als je echter gewoon braaf de boeken hebt geleerd en de CBT Nuggets een aantal keer aandachtig hebt gekeken, dan heb je wel een hoop kennis op gedaan en ben je wel instaat om het geleerde in praktijk te brengen.

Dan ook nog een serieuze vraag. Ik heb vandaag mijn 70-294 gehaald en moet nog één examen voor mijn MCSE. Ik kan kiezen tussen AD of security. (70-297 of 70-298) Ik ken de inhoud van de stof maar ik ben erg benieuwd wat het meest gewild is in de markt, en of het in de praktijk veel uitmaakt. Ik zie zeer regelmatig dat MCSE gevraagd wordt maar ik zie zelden een voorkeur voor één van de twee keuzes. Ik neig naar security omdat dit je baan kan kosten als het niet goed is. Als de AD structuur niet helemaal super efficiënt is dan is dat vervelend maar geen totale ramp. Als je netwerk plat gaat door slechte beveiliging dan kan je naar het CWI. Graag commentaar hierop, liefst vanuit de praktijk.

quote:
RazorBlade72nd schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 02:33:
Ik wil toch even reageren op het papieren tijger verhaal. Een echte tijger heeft natuurlijk jaren van praktijk ervaring achter de rug met een echt netwerkwerk. Niet alleen technisch maar ook de professionele omgang met gebruikers, management, budgetten, etc. Dit is echter een beetje het kip en het ei verhaal. Voordat iemand jou domain administrator maakt op een real life enterprise netwerk moet je meestal eerst kunnen aantonen dat je de theorie beheerst. In theorie loop je eerst een paar jaartjes mee met de senior beheerders maar in de praktijk werkt dat niet zo. Ik ken maar weinig bedrijven (nul om precies te zijn) die iemand zo lang een praktijkopleiding geven. Meestal wordt iemand die de theorie niet kent, eerst op cursus gestuurd, of vriendelijk doch dringend verzocht wat zelfstudie te doen, en gaat hij daarna het geleerde in de praktijk brengen. Als je dus net je MCSE hebt gehaald ben je dus bijna altijd een papieren tijger. Zelfs in VMWare kan je geen vervelende gebruikers of eigenwijze managers, virtualiseren.

Uiteraard is er nog verschil tussen de ene papieren tijger en de andere. Er zijn natuurlijk papieren tijgers die letterlijk de antwoorden uit hun hoofd leren. Zonder de vraag te lezen kunnen ze dan op het examen, mits Microsoft niet stiekem de dag van te voren nieuwe vragen heeft geïntroduceerd, het goede antwoord geven. Daarvan zal iedereen begrijpen dat ze het in de praktijk niet gaan redden. Als je echter gewoon braaf de boeken hebt geleerd en de CBT Nuggets een aantal keer aandachtig hebt gekeken, dan heb je wel een hoop kennis op gedaan en ben je wel instaat om het geleerde in praktijk te brengen.

Dan ook nog een serieuze vraag. Ik heb vandaag mijn 70-294 gehaald en moet nog één examen voor mijn MCSE. Ik kan kiezen tussen AD of security. (70-297 of 70-298) Ik ken de inhoud van de stof maar ik ben erg benieuwd wat het meest gewild is in de markt, en of het in de praktijk veel uitmaakt. Ik zie zeer regelmatig dat MCSE gevraagd wordt maar ik zie zelden een voorkeur voor één van de twee keuzes. Ik neig naar security omdat dit je baan kan kosten als het niet goed is. Als de AD structuur niet helemaal super efficiënt is dan is dat vervelend maar geen totale ramp. Als je netwerk plat gaat door slechte beveiliging dan kan je naar het CWI. Graag commentaar hierop, liefst vanuit de praktijk.
Ik denk dat met "papieren tijger" meer word bedoeld voor mensen die Testkings, pass4sure doorlezen zonder de stof te leren. Wat betreft het traject ben ik het wel met je eens, maar vaak als je doorgaat voor MCSE heb je al een beetje MCSA werkervaring ga ik vanuit. Je moet voorlopen met je theorie, maar volledig MCSE en geen werkervaring lijkt mij sterk.

Wat betreft AD of Security dat ligt aan het vervolg van je loopbaan en wat jou het leukste lijkt denk ik. Ik heb ze dan ook beide gedaan omdat ik ze allebei wilde hebben. Ik denk dat beide examens wel gewaardeerd worden en het niet uitmaakt welke je gaat doen.

quote:
Petrov0078 schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 09:52:
[...]

kortom je weet NIKS van 2008 :)
iedereen weet toch dat die alleen meegeleverd zit op de 64 bit Ent Edition O-)
fout.... hyper-V zit ook in 64bit standard

* powershell draait daar zelf zijn labs mee

edit: echte bikkels draaien natuurlijk 64bit 2008 core :P

Powershell wijzigde dit bericht 29-03-2008 11:07 (8%)

Da's tochnie normaaaaal!

In mij voorbereiding voor het examen 70-271 had iemand me gewezen op het bestaan van pass4sure.

Heb de software gedownload/geinstalleerd (Interactive Test Engine-70-2712.15), en ben nu bezig de vragen door te werken. Het valt me alleen op dat als er in een vraag 'Click the exhhibit' staat, ik nergens die knop kan vinden. Ligt dit aan de software oid?? En vroeg ik me af of versie 2.15 van het examen 70-271 tot nu toe nog de meest recente is.

Heb trouwens ook nog Visual CertExam Studio geinstalleerd, en het examen Microsoft.ActualTest.70-271.v2006-11-23.vce erbij gedownload van examcollection.com. Zal ik deze beter kunnen gebruiken ipv die andere? Dit met het oog op 'welk examen is nieuwer'.

Reg. datum: 18 januari 2004

quote:
LeMerchant schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 16:00:
In mij voorbereiding voor het examen 70-271 had iemand me gewezen op het bestaan van pass4sure.

Heb de software gedownload/geinstalleerd (Interactive Test Engine-70-2712.15), en ben nu bezig de vragen door te werken. Het valt me alleen op dat als er in een vraag 'Click the exhhibit' staat, ik nergens die knop kan vinden. Ligt dit aan de software oid?? En vroeg ik me af of versie 2.15 van het examen 70-271 tot nu toe nog de meest recente is.

Heb trouwens ook nog Visual CertExam Studio geinstalleerd, en het examen Microsoft.ActualTest.70-271.v2006-11-23.vce erbij gedownload van examcollection.com. Zal ik deze beter kunnen gebruiken ipv die andere? Dit met het oog op 'welk examen is nieuwer'.
Misschien zijn de vragen in beide examens wel exact hetzelfde?

...

quote:
Yanze schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 17:00:
[...]

...
Volgens mij kunnen onze papier tijgers daar wel een goed antwoord op geven O-)

Oops.....

Trotse papa van Tigo Nova

Ook niet papieren tijgers denk ik. Ik lees nadat ik mijn examen gehaald heb altijd de testkings door, om te kijken of de vragen die ik gehad heb ook daar in staan, om te kijken wat ik fout heb gedaan, en wat er in mijn gedachten gang fout is gegaan. Leren van je fouten dus..
quote:
Yanze schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 17:00:
[...]

...
Weet het wel zeker. Oefenexamens als Pass4sure en testking bevatten eigenlijk altijd dezelfde vragen. Wil je echt goed oefenen dan moet je aan Transcender en MeasureUp gaan denken, en ze geven er nog een goede uitleg bij ook.
quote:
LeMerchant schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 16:00:
En vroeg ik me af of versie 2.15 van het examen 70-271 tot nu toe nog de meest recente is.
P4S 2.15 stond wel tijden bekend als een identieke kopie van het examen, maar vertrouw daar nooit op. Dus lezen dat boek en oefenen. :) Na afloop kan je altijd nog oefenen en nuggets doornemen. 8)

Bouwe wijzigde dit bericht 30-03-2008 17:33 (18%)

Reg. datum: 05 maart 2004

Het schijnt dat de vragen voor de 70-649 zijn aangepast: klik hier
Thx to Phreak!

Is het een "aardig" idee dat wanneer iemand b.v. een gameserver wil aanbieden er gebruik gemaakt kan worden van Hyper-V? Een virtual machine aanmaken met 24GB b.v. met daarop IIS, FTP en een Gameserver waarbij de gebruiker via RDP kan inloggen en zijn eigen "Server" heeft om mee te spelen?

Alleen monitoren wanneer er iets geinstalleerd word zodat er geen pr0n verspreid kan worden, maar leek mij wel een aardige oplossing?

Misschien offtopic, maar we hadden het zo over Hyper-V en de meeste hebben er al mee gespeeld hier denk ik :D

MCITP Enterprise Administrator

quote:
Ecke schreef op maandag 31 maart 2008 @ 10:58:
Het schijnt dat de vragen voor de 70-649 zijn aangepast: klik hier
Thx to Phreak!
Ja, kwam het net tegen.
Ik heb afgelopen vrijdag nog net het examen kunnen doen met de pass4sure vragen die er op dat moment waren. Nadat ik de vragen behandeld had, had ik niet echt het gevoel dat het erg moeilijk ging worden. De meeste vragen kon ik met eigen ervaring zo invullen.
Ik heb m'n ogen nu gericht op 70-620 het vista examen. Ik heb daar net ook de pass4sure vragen bekeken om te zien wat ik kan verwachten. Echt bang word ik daar niet van, ik had de eerste keer al 860 punten met eigen inzicht en kennis van vista. Nu meende ik dat de vragen van vista ook moeilijker worden gemaakt, maar het lijkt me wel het proberen waard om dat examen te gaan maken.
Ga proberen om het examen te plannen voor volgende week.

M'n 3 MCTS titels zijn inmiddels ook al bijgeschreven. Lekker vlot 8)

F(d)rank maakt meer kapot dan je lief is | Lid van de DeApen Dutch Power Cows

lekker voor al die P4S bobo'd die mijn papiertje waardeloos maken :D
GEWELDIGE ACTIE van Microsoft :)

Reg. datum: 05 maart 2004

quote:
Petrov0078 schreef op maandag 31 maart 2008 @ 17:47:
lekker voor al die P4S bobo'd die mijn papiertje waardeloos maken :D
GEWELDIGE ACTIE van Microsoft :)
:9 en jij gaat mij vertellen dat jij er niet in hebt gekeken?

Da's tochnie normaaaaal!

quote:
Bouwe schreef op zondag 30 maart 2008 @ 17:25:
[...]

Weet het wel zeker. Oefenexamens als Pass4sure en testking bevatten eigenlijk altijd dezelfde vragen. Wil je echt goed oefenen dan moet je aan Transcender en MeasureUp gaan denken, en ze geven er nog een goede uitleg bij ook.

[...]

P4S 2.15 stond wel tijden bekend als een identieke kopie van het examen, maar vertrouw daar nooit op. Dus lezen dat boek en oefenen. :) Na afloop kan je altijd nog oefenen en nuggets doornemen. 8)
Aha. Nou ik ga ook niet 100% vertrouwen op die examens natuurlijk. Heb eerst al het boek doorgenomen, toen CBT nugget videos. Wist eerlijk gezegd helemaal niet van het bestaan af van p4s en soortegelijke 'services'.

Zojuist ff examen A gedaan (transcender uit de losse pols zegmaar. Toen 80% gescoord, maar dat was in het rood. Ik dacht dat als je 80% hebt, het juist goed was...hmmm...En de uitleg erbij vind ik inderdaad wel prettig ja! Weet je ook waarom je het wel/niet goed hebt :)

quote:
Ecke schreef op maandag 31 maart 2008 @ 20:47:
[...]

:9 en jij gaat mij vertellen dat jij er niet in hebt gekeken?
Ik niet in ieder geval. 'k heb ze alle drie (de Win2k8 examens) in beta gedaan....Gelukkig weet ik voor mezelf dat ik de stof beheers.

Ben overigens ook erg blij dat Microsoft de examens moeilijk er gaat maken :+
quote:
LeMerchant schreef op maandag 31 maart 2008 @ 21:34:
[...]

Zojuist ff examen A gedaan (transcender uit de losse pols zegmaar. Toen 80% gescoord, maar dat was in het rood. Ik dacht dat als je 80% hebt, het juist goed was...hmmm...En de uitleg erbij vind ik inderdaad wel prettig ja! Weet je ook waarom je het wel/niet goed hebt :)
In Trancender moet je even bij de settings kijken, daar kan je het slagingspercentage bepalen. Als je een aantal Trancenderexamens haalt met 80-90% dan zit je wel snor.

MCITP Enterprise Administrator

Precies, zo gebruik ik die examens ook.
Het is voor mij meer een maatstaf voor m'n eigen kennis.
Dan heb ik een idee of ik de de stof goed beheers. Ik ga liever niet blind een examen in, al zal dat wel zo moeten zijn. Ik heb me vanavond ingeschreven voor 70-620 voor a.s. vrijdag.
Ik verwacht niet dat het erg moeilijk wordt. Zal wel vergelijkbaar zijn met het XP examen alleen dat de nieuwe snufjes die erbij komen. Ben benieuwd. :)

F(d)rank maakt meer kapot dan je lief is | Lid van de DeApen Dutch Power Cows

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws