quote:
technoaddict schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 13:12:
Hallo mensen,
Ik heb zojuist van iemand een dik boek van Microsoft kunnen lenen van 70-291.
Nu heb ik daar een CD in zitten met Windows Server 2003 Enterprise. 180 dagen versie dat speciaal voor het boek is toegevoegd ( Is dus een aangepaste versie van Windows Server )
Ik moet twee keer Windows Server 2003 hebben draaien met verbinding naar elkaar toe. Kan iemand mij raad geven hoe dat te doen? Ik ben zelf niet echt ervaren met Virtual PC's. Heb één PC thuis staan met 1 GB geheugen. Ik zou daar 1 Win server virtueel op kunnen draaien. Verder krijg ik van me werk binnenkort een nieuwe laptop met Vista. Daar zou ik Windows server virtueel op kunnen installeren. Kan ik die 2 dan met elkaar verbinden? Of is het verplicht met cross cable ofzo? Of heeft iemand dit boek ook gevolgd inc gebruik van Windows Server 2003 en kan het op een andere manier?
thnx
Ik heb daarvoor VMware workstation op mijn werkstation staan. Daarin heb ik 2 virtuele machines aangemaakt, beide Windows Server, en that's it, die kunnen dan met elkaar praten (door middel door een soort van virtuele switch). Maar goed, je hebt dan op je PC al 512MB tot 1GB nodig voor je operating system (zoals Windows XP) en VMware, en dan wil je beide guests ook nog 512MB tot 1GB geven. Als je dan een PC hebt met 1GB kom je niet heel ver. Het werkt wel, maar het zal allemaal stronttraag worden. (Heb op mijn appeltje VMware Fusion met 2GB ram, 2 guests met 512MB RAM, en dat loopt prima, maar niet zo snel als ik zou willen natuurlijk)
Dus of je prikt wat geheugen in je PC'tje erbij, kost ook niet veel meer tegenwoordig, of je scharrelt een paar oude pentium III's of pentium IV's bij elkaar om een testlab te maken.
Als je MCSE doet ben je neem ik aan systeembeheerder of heb je de ambitie daartoe, dus ik neem aan dat je toch wel ergens wat oude pc's of servers moet hebben liggen, of misschien op je werk?
axis wijzigde dit bericht 25-03-2008 13:19 (3%)