Gathering of Tweakers

Quicksearch
Papa van Dewi en Robin :-)

quote:
Hmm ja dat zou helpen om de navigatiemevrouw hele zinnen te laten spreken, maar niet om ook gewoon radio te kunnen luisteren met navigatie aanwijzingen gewoon via de telefoon (ipv via de speaker) en toch gewoon de bluetooth carkit actief kunnen gebruiken.

Oplossing die ik zou kunnen bedenken is, bluetooth uitzetten bij gebruik van navigatie en als ik dan gebeld wordt, als de sodemieter weer pairen met de carkit en dan maar hopen dat ik tijd heb om op te nemen 8)7

Asus M2NPV-VM / Athlon 64 X2 4600+ / 3x250Gb Samsung / 2048 Mb / Win XP Pro/ Asus WL500G deluxe

quote:
Johantjuuh schreef op maandag 30 juni 2008 @ 16:49:
Ik word hier nu echt een beetje gek van:

Als ik mijn n82 wil verbinden met mijn PC, via de USB kabel zegt hij heeel vaak:

Dat het verbinden mislukt is, omdat mijn geheugenkaart momenteel in gebruik is!

Hoe kan dit? Terwijl hij het misschien 1 minuut geleden nog wel deed (en niks geen programma's gestart sindsdien).

Ook zijn alle programma's dan gewoon gesloten en het camere klepje dicht!

??
ik heb er geen ervaring mee, maar heb je staat je gebruikte thema/ringtone/background image oid op je sd-kaart? kan me voorstellen dat hij dan soms meldt dat hij in gebruik is.
Ik doe voor de zekerheid al dit soort dingen altijd op mijn telefoon geheugen, is ook iets beter voor de batterij duur (elke keer SD access kost iets meer batterij dan intern geheugen).

quote:
Johantjuuh schreef op maandag 30 juni 2008 @ 23:26:
[...]

oeps.. sorry. Ik zie dat ik het verkeerd schrijf.
Ik bedoel inderdaad het .upi (BESTANDJE (A) ).

Maar ik heb het bericht al een tijdje geleden geedit, want het is gelukt.
Ik krijg nu dus wel nog die unexpected errors. (eerst niet, maar wel na die .bpm files)! ?
Dan zijn de .bmp files waarschijnlijk in het verkeerde afmetingen. Kijk hier eens :

http://www.sygic.com/partners/image-formats.html

quote:
hars73 schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 08:34:
Nou ik heb er ook weer een aardige uitdaging bij. Bij het gebruik van mijn bluetooth Kenwood carkit gaat het geluid van het gesprek over de speakers. Prima natuurlijk, werkt goed.

Nu had ik gister mijn Sygic navigatie aanstaan en toen hoorde ik geen gesproken aanwijzingen. Dus ik de source van de autoradio even op ExtMedia gezet (waar normaal de telefoongesprekken op doorkomen) en ja hoor daar hoorde ik de navigatiemevrouw over de speakers. Alleen mistte elke keer het eerste gedeelte van de zin, zal wel komen omdat bluetooth even een fractie van een seconde nodig heeft voor doorgeven van een nieuw geluid.

Heb ik vervolgens de muziekplayer op de N82 gestart en ja hoor.. de muziek ook via de speakers, zelfs de navigatie aanwijzingen kwamen er netjes overheen! Op zich is dit natuurlijk allemaal wel leuk, maar gewoon radio luisteren en tegelijk gesproken navigatie lukt dus zo niet. Bluetooth uitschakelen kan natuurlijk wel, maar dan heb ik weer geen actieve carkit.

Fijne uitdaging he? :X Weet niet of iemand nog ideeen heeft, maar vermoed niet dat hiervoor een oplossing is.
Ik heb zelf een bluetooth headset wat je aan je oor kunt hangen. daarmee heb ik ook dit probleem. Zover ik weet is de enigste oplossing je headset uitschakelen en als de telefoon gaat zo snel mogelijk dat ding aan zien te krijgen :P

p.s. is het nog geluk met dat lock/unlock verhaal? :)

Always be a little kinder than necessary.

Papa van Dewi en Robin :-)

quote:
BastiaanN schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 11:48:
[...]

Ik heb zelf een bluetooth headset wat je aan je oor kunt hangen. daarmee heb ik ook dit probleem. Zover ik weet is de enigste oplossing je headset uitschakelen en als de telefoon gaat zo snel mogelijk dat ding aan zien te krijgen :P

p.s. is het nog geluk met dat lock/unlock verhaal? :)
Moet dat lock/unlock verhaal nog proberen. Had gisteravond geen tijd. Ben sinds 4.5 week weer vader geworden, dus dan is het wel weer even gedaan met de vrije tijd ;)
Maar ik vermeld het hier wel als het gelukt is, komt goed.

Asus M2NPV-VM / Athlon 64 X2 4600+ / 3x250Gb Samsung / 2048 Mb / Win XP Pro/ Asus WL500G deluxe

Het is wel gelukt. Alleen met die .bmp files nog niet helemaal...

Welke icons moet ik er nou eigenlijk inzetten?

PS: Nu wil ik 1 stapje verder, ik wil nu de benelux_flitspaal_all.upi erin zetten.
Maar waar moet ik dit bestandje plaatsen?? In de map nld + lux + bel ??

.

quote:
Johantjuuh schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 12:27:
Het is wel gelukt. Alleen met die .bmp files nog niet helemaal...

Welke icons moet ik er nou eigenlijk inzetten?

PS: Nu wil ik 1 stapje verder, ik wil nu de benelux_flitspaal_all.upi erin zetten.
Maar waar moet ik dit bestandje plaatsen?? In de map nld + lux + bel ??
Het is natuurlijk wel heel makkelijk om eerst te vragen en daarna te proberen. Maar ik geef je de suggestie om het eens uit te proberen... ;)

Offtopic: hars73, proficiat ;)

BastiaanN wijzigde dit bericht 01-07-2008 12:49 (4%)

Reg. datum: 30 oktober 2002

Het bluetooth/sygic probleem, komt dat alleen bij Sycic voor, of ook bij Route66 etc?

quote:
pegagus schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 12:58:
Het bluetooth/sygic probleem, komt dat alleen bij Sycic voor, of ook bij Route66 etc?
Je moet het zien als een speakerset met een koptelefoon aansluiting. zodra je een koptelefoon er op aansluit (dus bijv. een bluetooth headset) wordt standaard al het geluid van de telefoon doorgestuurd naar de headset ipv de interne luidsprekers. Tenzij er een optie zit in Route66 om het geluid via de interne luidspreker af te spelen zal dit hoogstwaarschijnlijk ook bij Route66 het geval zijn.

quote:
[b][message=30343879,noline]BastiaanN schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 12:48[/message

Het is natuurlijk wel heel makkelijk om eerst te vragen en daarna te proberen. Maar ik geef je de suggestie om het eens uit te proberen... ;)

Offtopic: hars73, proficiat ;)
Jaa dat snap ik. Ben ik ook steeds mee bezig hoor (A)!

Ik heb nu dus de benelux_flitspaal_all.upi erin gezet!
Eerst in de mapjes nld + lux + bel gezet (dit werkte). Maar nu enkel in het mapje bel gezet en nu werht het dus ook gewoon! Flitspalen staan er dus in.

Nu heb ik alleen nog een probleem met de icoontjes! (en misschien ook nog met Poiedit, voor automatische updaten?)

Dit staat er in de leesmij.txt (van de icons):

Het systeem van TomTom werkt als volgt:

TomTom gebruikt de bestanden eindigt op .OV2 als de POI ( flitspaal ) bestanden. Aan de hand van de naam zoekt TomTom er een icoon bij. Bijvoorbeeld A.ov2 als flitspaal bestand dan hoeft u alleen A.bmp te copieren.

U hoeft dus alleen de BMP bestanden te copieren naar uw TomTom voor de bestanden die u gebruikt.

Bijvoorbeeld :

U heeft alleen het bestand benelux_flitspaal_all.ov2 op uw TomTom staan. Dan hoeft u alleen het bestand benelux_flitspaal_all.bmp te copieren.

Martin
Namens het flitspaal.nl team

Nou heb ik dus het benelux_flitspaal_all.upi op mijn root staan. En zet ik dus ENKEL
benelux_flitspaal_all.bmp (1 file van 1,5 KB !?) in de map res --> icons.

Maar ik zie nog steeds een vraagtekentje bij de flitspalen!?

.

Sjezus, waarom lees je niet eerst eens rustig voordat je weer begint te blaten. Ik heb je deze info vandaag nog doorgegeven :

De standaard icoontjes vanaf de Flitspaal site doen het niet in Sygic. Je moet ze eerst converteren naar het formaat zoals aangegeven in bovenstaande handleiding!

quote:
hars73 schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 08:34:
Nou ik heb er ook weer een aardige uitdaging bij. Bij het gebruik van mijn bluetooth Kenwood carkit gaat het geluid van het gesprek over de speakers. Prima natuurlijk, werkt goed.

Nu had ik gister mijn Sygic navigatie aanstaan en toen hoorde ik geen gesproken aanwijzingen. Dus ik de source van de autoradio even op ExtMedia gezet (waar normaal de telefoongesprekken op doorkomen) en ja hoor daar hoorde ik de navigatiemevrouw over de speakers. Alleen mistte elke keer het eerste gedeelte van de zin, zal wel komen omdat bluetooth even een fractie van een seconde nodig heeft voor doorgeven van een nieuw geluid.

Heb ik vervolgens de muziekplayer op de N82 gestart en ja hoor.. de muziek ook via de speakers, zelfs de navigatie aanwijzingen kwamen er netjes overheen! Op zich is dit natuurlijk allemaal wel leuk, maar gewoon radio luisteren en tegelijk gesproken navigatie lukt dus zo niet. Bluetooth uitschakelen kan natuurlijk wel, maar dan heb ik weer geen actieve carkit.

Fijne uitdaging he? :X Weet niet of iemand nog ideeen heeft, maar vermoed niet dat hiervoor een oplossing is.
Ik heb hetzelfde probleem, alleen dan icm een Parrot CK3100.
Bij Sygic lijkt het idd net of de mevrouw van de navigatie de zinnen voor de helft uitspreekt.
Maar bij TomTom heb ik dit dan weer niet :/

Verder vind ik de N82 na 3 weken gebruik een zeer fijn telefoontje.
Geen last van krakende toetsen oid, zeer snel tov me oude N73 en het ding maakt ook nog eens mooie fotos voor wat er uit een telefoontje uit kan rollen :)

OutSIdeR wijzigde dit bericht 01-07-2008 13:57 (7%)

Last.FM || Specs
"If you're badass, people might get out of your way, but if you got shit, ain't nobody messing with you."

Bij Sygic is het een systeembron kwestie. Sygic eet meer systeembronnen dan TomTom en incl bluetooth headset wordt dat nét teveel.

Gevolg, of je krijgt pauzes/de info te laat/of je mist de helft

Edit; een feature van sygic is de snelle kaart update als je rijdt. Hierdoor vreet het systeem ook meer resources, je kunt via een ini file in de map sygic de fps omlaag halen met als resultaat dat de kaart langzamer update maar wss de voice via bluetooth wel beter gaat :)

BastiaanN wijzigde dit bericht 01-07-2008 14:00 (41%)

quote:
dafmay schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 13:39:
Sjezus, waarom lees je niet eerst eens rustig voordat je weer begint te blaten. Ik heb je deze info vandaag nog doorgegeven :

De standaard icoontjes vanaf de Flitspaal site doen het niet in Sygic. Je moet ze eerst converteren naar het formaat zoals aangegeven in bovenstaande handleiding!
Ja dat heb ik gelezen.

Maar dat snap ik echt niet.
Daar hebben ze het ook over:
How to convert PNG files to 32-bit BMP in Adobe Photoshop

En ik heb helemaal geen photoshop en het is al een .bmp bestand!

:(

.

quote:
Johantjuuh schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 13:59:
[...]

Ja dat heb ik gelezen.

Ja shit dan heb je een probleem :? Anyway...stuur mij een email en dan stuur ik je vanavond de icoontjes wel even toe.

quote:
Johantjuuh schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 13:59:
[...]

Ja dat heb ik gelezen.

Hmm... bij mij zegt hij "Unexpected Error" zodra ik de upi bestanden in mijn nld map geplaatst heb en naar "NP Beheer" ga in sygic, daarna sluit hij af. :'(

Edit3; Ligt aan de bmptjes die er standaard bij zitten... dan maar even fotosoepen :)
Edit4; De batch van sygic werkt niet. hij geeft direct aan "Opdracht Instellen niet beschikbaar" en daarna nog wat andere opties, ik ga ze nu gewoon handmatig op 32bit drukken :)
Edit 5; gefixt met irfanview

BastiaanN wijzigde dit bericht 01-07-2008 14:57 (58%)

quote:
dafmay schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 14:12:
[...]

Ja shit dan heb je een probleem :? Anyway...stuur mij een email en dan stuur ik je vanavond de icoontjes wel even toe.
Ok. Dan stuur ik je gewoon 1 bestandje (of misschien 2), met de naam:
benelux_flitspaal_all(mobile).upi

van 1,5 KB.

btw: ik kan je mail adres hier nergenst vinden...

.

Lees dit even rustig door. Ik heb het getest en het werkt prima. En niet schreeuwen dat je het programma niet hebt het is namelijk freeware.

24Bit BMP naar 8Bit BMP met Ifanview.
  1. Kopieer de BMP bestanden naar een lege map. Bijvoorbeeld c:\bmp_old.
  2. Start irfanview (download van http://www.irfanview.com)
  3. Ga naar File -> Batch Conversion/Rename
  4. Laat alles staan zoals het staat maar vink "Use Advanced options" aan en klik daarna op advanced.
  5. in het nieuwe venster activeer "CHANGE COLOR DEPTH" en kies daarna voor 256 Colors (8BPP)
  6. Klik op OK.
  7. Zoek nu rechts in het bestandsvenster je map op waar je de BMP in hebt gezet en klik daarna op "Add All"
  8. Bij output directory kies je de nieuwe map waar je de geconverteerde bestanden heen wilt zetten. bijv. c:\bmp_new.
  9. klik op start batch
  10. als er onderaan staat xx files - errors 0, warnings 0 klik je op exit.
  11. Voila, je hebt nu geconverteerde BMP Files. kopieer deze bestanden naar je MEMCARD\Res\Icons map en je hebt icoontjes..

quote:
Johantjuuh schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 14:22:
[...]

Ok. Dan stuur ik je gewoon 1 bestandje (of misschien 2), met de naam:
benelux_flitspaal_all(mobile).upi

van 1,5 KB.

btw: ik kan je mail adres hier nergenst vinden...
Volg even de handleiding van Bastiaan (waarvoor dank). Dat is makkelijker voor mij en voor jou ook.

bedankt Bastiaan.

Ik heb de file geconvert naar 8BMP. toen in de map RES/ICONS gezet, maar nog steeds krijg ik een ? te zien, bij een flitspaal. Ook staat er geen icoontje voor mij het zien van nuttige plaatsen.

Ik heb trouwens ook maar 1 file. Enkel de benelux_flitspaal_all(mobile).bmp..

zou dit dan wel goed zijn? Ondanks dat het wel gewoon zo in de leesmij.txt staat! ?

.

Dat zijn ook de mobiele controles (dus: radar auto's ipv flitspalen) moeilijk om daar een snelheid aan te hangen, vandaar dat er wss gewoon een blank icoontje bij zit.

Ok. Dankje!

Volgens mij heb ik het nu dan wel redelijk werkend!
Nu moet ik dan enkel nog dat POIedit goed zien te krijgen. Dat hij dus automatisch updated van de nieuwe flitspalen!

.

quote:
Johantjuuh schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 16:40:
Ok. Dankje!

Volgens mij heb ik het nu dan wel redelijk werkend!
Nu moet ik dan enkel nog dat POIedit goed zien te krijgen. Dat hij dus automatisch updated van de nieuwe flitspalen!
Euhm... :?
Gewoon een update doen, en weer opnieuw die converter overheen?

Acties: [view]

Door: F_J_K Admin Softe Goederen
Front Verplichte Underscores

^

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind'

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws