Gathering of Tweakers

Quicksearch
Ik heb nu bijna 2 weken de 42PG6000 en hij bevalt me prima.
Nu ontdek ik echter iets vreemds: tijdens donkere scenes heeft de ondertiteling invloed op licht/donker.
Als er bijvoorbeeld 2 regels ondertiteling in beeld zijn wordt het beeld aanzienlijk donkerder en andersom.
Het is geen gezichtsbedrog want als ik de ondertiteling afdek zie ik toch het beeld veranderen.
Best irritant.
Ik ben benieuwd of iemand anders dat ook al eens gezien heeft, en wat de oorzaak kan zijn?

Dunder-Mifflin, Inc.

Staat het dynamisch contrast wel uit?

Canon EOS 300D + Canon EOS 1000FN + EF-S 18-55 (3.5-5.6) + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Waar kan ik dat dynamisch contrast uitzetten?
Ik vind alleen 'gewoon' contrast en 'fris' contrast in de menu's.

quote:
Mad-Matt schreef op maandag 16 juni 2008 @ 10:45:
Is die 42PG3000 iets om aan te schaffen als eerste eigen tv?
De 3000 ziet er in het echt veel minder mooi uit dan de 6000 (geen one sheet of glass o.a.), het uiterlijk alleen al zou mij de meerprijs (van zo'n 100 euro) zeker wel waard zijn.

Reg. datum: 05 februari 2005

Heb net te horen gekregen dat ik mijn 42PG6000 waarschijnlijk eind deze week kan ophalen bij de Digitalstreet >:) . Voor ¤848 vond ik het wel een goede deal zeker omdat hij bij de mediamarkt voor 1199 werd aangeboden 8) , en om nu 500e meer uit te geven voor een full HD Panasonic zag ik nu ook niet zitten.

Maar nog even een dingetje over het "inspelen" van deze plasma. Ik heb dat nog nooit gedaan, wat adviseren jullie? Wat voor een settings hebben jullie gebruikt? Ik wil natuurlijk zo lang mogelijk plezier hebben van deze plasma.

Ik twijfel op het moment tussen deze tv (42") en de sony 40D3500 full hd lcd.
Ik game vooral op de ps3 en kijk hd content/divx op mijn tv.
Op het moment game ik in 720p, dus ik weet eerlijk gezegd niet of ik het verschil met 1080p gaat merken, maar is deze tv aan te raden voor die doeleinden of ben ik beter uit met een lcd?
Reg. datum: 30 april 2008

Fris contrast uitzetten. Probleem opgelost.
quote:
Melbury schreef op maandag 16 juni 2008 @ 23:14:
Waar kan ik dat dynamisch contrast uitzetten?
Ik vind alleen 'gewoon' contrast en 'fris' contrast in de menu's.

Reg. datum: 30 april 2008

Voor het snel "inspelen" van je plasma panel: Zorg ervoor dat geen logo's in beeld blijven staan. Zet het scherm op zoom2 en zet dan rustig het contrast en helderheid lekker hoog. Heb je de logo's van sbs6 etc liever in beeld voor, uiteraard, beter beeld, zet dan het contrast eerder op 40 en de helderheid op 60 ofzo. Hoofdregel is dat die logo (of andere stilstaande beelden) niet zo intens aan wezig is als de omringende beelden.
quote:
gyjo schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 11:51:
Heb net te horen gekregen dat ik mijn 42PG6000 waarschijnlijk eind deze week kan ophalen bij de Digitalstreet >:) . Voor ¤848 vond ik het wel een goede deal zeker omdat hij bij de mediamarkt voor 1199 werd aangeboden 8) , en om nu 500e meer uit te geven voor een full HD Panasonic zag ik nu ook niet zitten.

Maar nog even een dingetje over het "inspelen" van deze plasma. Ik heb dat nog nooit gedaan, wat adviseren jullie? Wat voor een settings hebben jullie gebruikt? Ik wil natuurlijk zo lang mogelijk plezier hebben van deze plasma.

[/quote]Fris contrast uitzetten. Probleem opgelost.[quote]

Dank je. d:)b

Reg. datum: 10 december 2003

Volgens mij moet je je niet zon zorgen maken over het inbranden.....
Je ziet de logo's alleen op zwartbeeld bijvoorbeeld als je op AV2 zet.
Maar tijdens het tv kijken kan je deze echt niet zien! en ze verdwijnen ook langzaam weer.
Als je het irritant vind doe je gewoon 5 min whitewash functie en zijn ze allemaal netjes weg.

Tis gewoon retentie ik heb al ruim 3 jaar geen plasma gezien die inbrand!
Ik speel hem gewoon keihard in op de Levendig stand: kontrast 100% en beeld word idd mooier na een x aantal speel uren :D

So dont worry be happy8)

http://www.tweakers.net/gallery/131188/sys 3dmarks2001:25000+ # 3dmark2003:10500+ # 3dmark2005:4500+ # pifast:38+sec http://specs.tweak.to/10270

Ik heb zelf ook een 42PG6000 gehad en vond zelf de image retention vervelend, vooral de witte strepen van ondertitels bij donkere films. Ik dacht eerst dat het iets van plasma's was, maar nu heb ik de Panasonic 42PZ80, en die heeft er geen last van. Geen white wash functie nodig, want logo's verdwijnen na een paar seconden. Aan de andere kant mis ik wel het mooie design van de LG.

Ik heb dus ook de 42PG6000 en in het begin viel de image retention erg op.
Vooral als ik bijv even in het PS3 menu geweest was.
Het lijkt echter af te nemen, na hetzelfde menu moet ik toch echt goed turen om de i.r. nu nog terug te vinden.
(Zit nu op ongeveer op 100 uur)

quote:
Rudey schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 10:03:
Ik heb zelf ook een 42PG6000 gehad en vond zelf de image retention vervelend, vooral de witte strepen van ondertitels bij donkere films. Ik dacht eerst dat het iets van plasma's was, maar nu heb ik de Panasonic 42PZ80, en die heeft er geen last van. Geen white wash functie nodig, want logo's verdwijnen na een paar seconden. Aan de andere kant mis ik wel het mooie design van de LG.
'gehad'? Wat is er mee gebeurd dan? Weer ingeruild?

Ik mis mijn 156!

De eerste LG die ik had zat een logo ingebrand. De tweede had 12 horizontale lijnen. Toen ben ik van LG afgestapt en overgestapt naar Panasonic.

Reg. datum: 05 december 2006

Ik heb ook geen enkel probleem met het inbranden van logo's...
Ze blijven wel even zichtbaar (bij geen bron), maar na enkele minuten vol beeld is er niets meer van terug te zien en maak me er daarom ook echt niet druk over.
Inspelen van plasma's is tegenwoordig niet meer nodig, verschillende winkels hebben dit me verteld en er wordt ook niets over gemeld in de handleiding!

Poepen = ultieme ontspanning
Reg. datum: 30 januari 2000

Ik had nog geen enkele keer een TV-signaal op deze bak gehad, maar net eventjes een antennekabeltje bij de buren geleend om de DVB-T tuner met de antenne op het dak te verbinden. TV4 in Zweden is FTA, en daar draait het voetbal ook op. Ik moet zeggen: SD ziet er super uit. De kwaliteit is hier goed, qua bandbreedte zitten ze voor zover ik begrepen heb heel netjes, en de TV (50PG6000) geeft het goed weer.

Join het Front Anti-Liev!
LTS-zwakstromers met een 3 voor Nederlands zeggen liev!

Borgoth: Vrouwen kunnen gewoon niet lang genoeg hun mond houden om de benodigde druk op te kunnen bouwen voor een scheet. Dat is de enige reden.

Sinds twee weken heb ik een 50PG6000, fantastisch ding! Heb ik wel een vraag waar waarschijnlijk niemand me mee kan helpen...

Ik heb het geluid aangesloten via een SCART blokje, via tulpenaansluiting op mijn versterker. Helaas heeft de TV zelf geen tulpen aansluiting voor geluid uit. Nu loopt het beeld een 2-300 milliseconden achter op het geluid bij analoge TV wat mij best wel stoort. Het is wel logisch te verklaren dat het beeld achterloopt aangezien de beeldverwerking door alle intelligentie in dat ding wat tijd kost, maar wel jammer. Verder kan ik ook geen hoofdtelefoonaansluiting vinden die het geluid wat vertraagd doorgeeft.

Heeft iemand hier wellicht een oplossing voor? (die niet de aanschaf van een digitale versterker inhoudt :P)

Reg. datum: 05 december 2006

Dat heb ik inderdaad ook gemerkt, de enigste oplossing die mij bekend is is het geluid van de TV speakers uitschakelen en alleen via de Scart uitgang over de versterker laten weergeven.

De 42PG6000 is in de aanbieding voor 895,- euro!
http://www.dagactie.nl/website/index.php

Ik werk bij Spill Group! Jij ook?

Dunder-Mifflin, Inc.

Bij plasmadiscounter kost hij standaard ¤895 en bij redcoon is hij zelfs te krijgen voor ¤819 (maar dat vind ik dan weer geen geweldige winkel..). Niet echt een stuntprijs dus ;)

Meer winkels: pricewatch: LG 42PG6000

Canon EOS 300D + Canon EOS 1000FN + EF-S 18-55 (3.5-5.6) + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Woei! Gisteren de 50" variant besteld! Over 1.5 a 2 weken hoop ik um thuis te hebben :)

Met mijn geluk trouwens is er een goede kans nu dat er komende week een PG7000 uitkomt die Full HD is en ook nog goedkoper, dus houd je ogen open ;)

Ik mis mijn 156!

Ja, ik denk inderdaad dat ze de FullHD variant goedkoper gaan maken dan de HD Ready uitvoering :?

Nee ik denk niet dat de PG7000 goedkoper wordt dan de 6000

quote:
Gadgeteer schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 15:33:
Ja, ik denk inderdaad dat ze de FullHD variant goedkoper gaan maken dan de HD Ready uitvoering :?

Nee ik denk niet dat de PG7000 goedkoper wordt dan de 6000
Ik hoop het niet, want dan hoef ik me niet klote te voelen dat ik niet nog even kon wachten ;)

Ik mis mijn 156!

Ik ben nog niet helemaal uit mijn keuze, de 42PG6000 of een panasonic 42PX80. De LG wint het dik als het gaat om design maar de reviews zijn nog niet allemaal even positief.
Bijvoorbeeld deze review op Diskidee.

Ik ga eerdaags eens kijken of ze beide ergens naast elkaar hebben staan/hangen.
Ondanks dat het design me ontzettend aanspreekt, wil ik natuurlijk wel graag het beste beeld wat ik binnen mijn budget kan krijgen.

Gadgeteer wijzigde dit bericht 23-07-2008 09:37 (7%)

quote:
Een reviewer die beweert dat de LG 1080i kan *weergeven* is niet helemaal helder IMHO. Geeft voor mij meteen aan in hoeverre je zijn oordeel nog kan vertrouwen.

En "Plasmacellen die niet 'aan' en dus zwart zijn, verbruiken ook geen stroom." is ook niet waar aangezien plasma-cellen altijd een ready-state hebben, ook als ze een zwart beeld weergeven, waardoor zwart niet echt 100% zwart is maar ook zal glowen in een geheel donkere ruimte.

Brad Pitt wijzigde dit bericht 23-07-2008 11:03 (26%)

Nickname does not reflect reality

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws