Gathering of Tweakers

Quicksearch
Reg. datum: 01 januari 2008

quote:
-Leon- schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 14:48:
[...]

Het niet verschijnen van de radiozenders bleek een foutje te zijn in de skin en door het vervangen van myradio.xml (volgens mij) is dat probleem opgelost.

Daarnaast is mijn probleem met vasthangende video's en geen audio op de Discovery kanalen nu ook opgelost door te kiezen voor de DSCaler Audio Filter :)
beter .. weer iemand geholpen .. ;)

met skins ensow.. kan je het beste die bluewide gebruiken die er standaard bij zit..
als ze weer eens wat nieuws erin proppen kan een custom skin de oorzaak zijn dat het niet werkt omdat die nog niet op de nieuwe dingen is aangepast.. (ik gebruikte eerst xface, maar nu voorlopig bluewide)..

offtopic:
Playboy TV kijk/luister in natuurlijk nooit! >:)
Maar het idee dat een zender het niet doet (stel toch dat ik al die viezigheid eens zou willen zien :P ..) is gewoon ondraaglijk!
Reg. datum: 20 september 2004

quote:
Djaro schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 14:32:
[...]
niet de duitse handleiding volgen..
heb het ff uitgezocht voor je..
je moet niet die sys copyen maar het INF bestand naar c:\windows\inf .. (staat dus niet in de manual) .. sukkels..
als je dan update driver kiest bij de pmcia .. krijg je ook die je gecopyed hebt te zien ..
(mits je kiest voor DO NOT SEARCH en ik doe het zelf wel optie)
dan staat tie erbij in het lijstje.. (bij mij dan de 1 na onderste is die nieuwe inf)..
dan vraagt tie waar die die nieuwe SYS kan vinden en daar browse je even naar toe.. (dan copyed windows die voor je naar system32\drivers.. en dus NIET handmatig doen .. heeft geen nut.. )..

Staat dus totaal fout in de manual :-)
Zodra ik nu de CAM in mijn laptop druk vind hij hem helemaal niet :S Hij geeft ook niet aan dat hij nieuwe hardware heeft gevonden.
Via Device manager beide PCMCIA devices ge-deinstalleerd, CAM erin gedrukt, reboot, maar dan krijg ik nog niks te zien :S

Een idee hoe ik dit kan oplossen? Zonder nieuwe hardware kom ik zeker niet verder :'(

Heb de drivers wel geupdate met de xp_pcmcia_patch.

System Specs: Desktop HTPC

quote:
-Leon- schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 15:31:
[...]

Zodra ik nu de CAM in mijn laptop druk vind hij hem helemaal niet :S Hij geeft ook niet aan dat hij nieuwe hardware heeft gevonden.
Via Device manager beide PCMCIA devices ge-deinstalleerd, CAM erin gedrukt, reboot, maar dan krijg ik nog niks te zien :S

Een idee hoe ik dit kan oplossen? Zonder nieuwe hardware kom ik zeker niet verder :'(

Heb de drivers wel geupdate met de xp_pcmcia_patch.
klopt.. vindt tie niet..
je moet ff in devicemanager op je pc naam gaan staan en rechtermuis klikken .. look for changes..
dan komt tie wel tevoorschijn

quote:
Djaro schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 15:57:
[...]

klopt.. vindt tie niet..
je moet ff in devicemanager op je pc naam gaan staan en rechtermuis klikken .. look for changes..
dan komt tie wel tevoorschijn
Dat helpt dus ook niet :( Had dat ook al bij beide PCMCIA adapters geprobeerd.
rechtermuisknop --> Scan for hardware changes. :(

Waarom detecteerd ie dat ding niet :(

Had ik ook problemen mee...

Bij mij hielp het installeren van de alphacrypt pcmcia drivers...
Niet vergeten ze te verwijderen, want daarna deed ie het bij mij niet zo best meer met andere apparaten...

Daarna laptop opnieuw opgestart, cam erin gedrukt en het werkte...

www.carina-avensisclub.nl

blaat

quote:
ThaClown schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 08:54:
@ -Leon- & MisterGhost:

Ik zie dat jullie hetzelfde probleem hebben als ik:
Geen geluid bij Discovery en geen playboy TV...
Zelf heb ik ook nog problemen met Veronica/Jetix... Deze doet het helmaal niet.

Vreemd dat wij dezelfde problemen hebben.
Als ik iets vind dan laat ik het hier weten.
Hebben jullie een floppy dtv? Ik kon die zenders eerst ook niet zien en dit probleem was verholpen toen ik alle soorten van parental control uit had gezet op de cam. Dit kan met het tooltje wat op de driver cd van de floppy dtv staat. Daat heet CI ofzo. Mocht dit antwoord al eerder gegeven zijn, sorry :p

Systeem | Als het leven geen zin heeft dan maakt het maar zin!

quote:
MikeyMan schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 16:14:
Had ik ook problemen mee...

Bij mij hielp het installeren van de alphacrypt pcmcia drivers...
Niet vergeten ze te verwijderen, want daarna deed ie het bij mij niet zo best meer met andere apparaten...

Daarna laptop opnieuw opgestart, cam erin gedrukt en het werkte...
Heb ik dus al gedaan, maar hij ziet de CAM gewoon niet zodra ik hem erin druk. Hij geeft ook niet het wel bekende geluidje dat ie normaal geeft als er nieuwe hardware in je PC herkend word |:(

Zal nog 1x die driver update doen, rebooten, CAM erin drukken en dan kijken wat ie doet, maar ik denk dat ik het antwoord al weet.

** EDIT **

Zoals verwacht: Na de reboot de CAM in het slot gestoken en er gebeurd gewoon niks 8)7 Geen 'toeng-doeng' geluidje ;) en geen nieuwe hardware herkend |:(
quote:
Brakkie schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 16:16:
[...]
Hebben jullie een floppy dtv? Ik kon die zenders eerst ook niet zien en dit probleem was verholpen toen ik alle soorten van parental control uit had gezet op de cam. Dit kan met het tooltje wat op de driver cd van de floppy dtv staat. Daat heet CI ofzo. Mocht dit antwoord al eerder gegeven zijn, sorry :p
Ja, FloppyDTV-C. We zagen wel beeld, maar dat leek te hangen. Daarnaast hadden we geen geluid en dit is dus opgelost door te kiezen voor DScaler Audio Filter in MP configuratie (onder television)

-Leon- wijzigde dit bericht 27-03-2008 16:34 (36%)

quote:
-Leon- schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 16:20:
[...]

Heb ik dus al gedaan, maar hij ziet de CAM gewoon niet zodra ik hem erin druk. Hij geeft ook niet het wel bekende geluidje dat ie normaal geeft als er nieuwe hardware in je PC herkend word |:(

Zal nog 1x die driver update doen, rebooten, CAM erin drukken en dan kijken wat ie doet, maar ik denk dat ik het antwoord al weet.
Kreeg ik ook niet altijd, alleen in de device manager kon ik hem wel terugvinden als PCMCIA-device.
Overigens moest ik um wel behoorlijk aandrukken.

quote:
MisterGhost schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 16:41:
[...]
Kreeg ik ook niet altijd, alleen in de device manager kon ik hem wel terugvinden als PCMCIA-device.
Overigens moest ik um wel behoorlijk aandrukken.
Ook dat gebeurd niet. Zodra ik hem erin steek veranderd er niks in Device Manager. Onder PCMCIA adapters staan er 2 en beiden staan vermeld als 'Standard-CarBus-Controller'.

Nog ideeen? anders laat ik het er maar weer effe bij voordat ik het weer zat ben 8)7 8)7 8)7

quote:
-Leon- schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 16:45:
[...]

Ook dat gebeurd niet. Zodra ik hem erin steek veranderd er niks in Device Manager. Onder PCMCIA adapters staan er 2 en beiden staan vermeld als 'Standard-CarBus-Controller'.

Nog ideeen? anders laat ik het er maar weer effe bij voordat ik het weer zat ben 8)7 8)7 8)7
Zijn je drivers voor de PCMCIA-adapter wel up to date dan?
Bij mij staat er 2x Texas Instruments. Maw niet een naamloos iets. Misschien een idee om ze te verwijderen en opnieuw op te starten?
Ga er overigens vanuit dat je alle XP-updates wel geinstalleerd hebt.

Ergens anders gelezen dat diegene in de bios de plug and play moest enablen.

quote:
MisterGhost schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 17:09:
[...]

Zijn je drivers voor de PCMCIA-adapter wel up to date dan?
Bij mij staat er 2x Texas Instruments. Maw niet een naamloos iets. Misschien een idee om ze te verwijderen en opnieuw op te starten?
Ga er overigens vanuit dat je alle XP-updates wel geinstalleerd hebt.

Ergens anders gelezen dat diegene in de bios de plug and play moest enablen.
Na het installeren van de pcmcia drivers van de alphacrypt site, staat er inderdaad ook standard cardbus nogwat...

Dus dat zou moeten kloppen...

www.carina-avensisclub.nl

quote:
-Leon- schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 16:45:
[...]

jep .. heb net nog een update gedaan voor iemand anders op zijn laptop .. (ik moet eens ophouden met iedereen maar helpen :+ )
en daar had ik aanzienlijk meer moeite om de boel aan de praat te krijgen .. :)
ik die inf copyen .. (van die pmcia patch)..
beiden pmcia slots geupdate (eerder gedowngrade maar goed)..
cam werd herkend.. maar bleef een uitroepteken bij staan .. :'(

uiteindelijk moest ik daar netwerkkaarten disablen .. comport en ltp disablen in devicemanager..
zodat hex 0320 vrij bleef .. daar wil die op draaien ..
dus.. cold reboot.. na die zooi op disabled te hebben gezet..
cam erin .. point to drivers via de DONT SEARCH ikke doe het zelf wel optie..
en voila.. eindelijk deed die het..
update geslaagd.. 1 liter cola verbruikt en halve zak chips.. 8)

Klop het dat ie als Generic PCMCIA Memory Card er tussen staat?

Of zit ik nu helemaal verkeerd.
Anders gezegd, als ik hem zelf toevoeg, wat voor type device moet ik dan selecteren?

Oeps, slecht gelezen.
Heb nu net de drivers van de PCMCIA adapters geupdate en ook bij mij staan er nu 2 Standard-CarBus-Controllers. Maar net als bij Leon wordt de CAM-module niet herkend.

Hmm, denk dat ik het heb.
Leon, heb je toevallig ook al een smartcardreader geinstalleerd staan?
Als je hier de driver van update en wijst naar de3.14 inf herkent ie um wel.
De update vind hem nu alleen nog niet, maar ben dus wel een stap verder. 8)7

MisterGhost wijzigde dit bericht 27-03-2008 21:33 (40%)

Hoe gaat het zappen met de floppydtv kaart? is dat een beetje vlot, of moet meer dan een seconde per zender wachten?

-- Mijn Systeem - Flickr foto's --
Canon 400D + grip - Canon 18-55 F3.5-5.6 - Canon 50 F1.8 - Tamron 70-300 F4-5.6
Tamron 17-50 F2.8 - 430ex

quote:
RonnieB82 schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 21:42:
Hoe gaat het zappen met de floppydtv kaart? is dat een beetje vlot, of moet meer dan een seconde per zender wachten?
Duurt bij mij zo'n 2 seconden. In MCE was het niet veel sneller.
Navigeer meestal via de tv-guide. Veel sneller en makkelijker eigenlijk.
Tis aanvaardbaar maar niet supersnel.

Kom nu toch niet verder.
Smartcardreader wordt herkend (als SCM DVB_CA_Module)
maar als ik dan de Alphacrypt Update 3.14 probeer dan krijg ik de melding

Common Interface nicht gefunden oder nicht bereit..

Voor de goede orde, heb ongeveer alle overige devices uitgeschakeld, maar mocht niet baten.

MisterGhost wijzigde dit bericht 27-03-2008 22:24 (18%)

quote:
MisterGhost schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 22:19:
Kom nu toch niet verder.
Smartcardreader wordt herkend (als SCM DVB_CA_Module)
maar als ik dan de Alphacrypt Update 3.14 probeer dan krijg ik de melding

Common Interface nicht gefunden oder nicht bereit..

Voor de goede orde, heb ongeveer alle overige devices uitgeschakeld, maar mocht niet baten.
dat is allemaal goed..
het is een smartcard reader... je stopt er tenslotte een smartcard in .. :+
staat er een uitroepteken bij of juist niet in de devicemanager ?

Djaro wijzigde dit bericht 27-03-2008 23:07 (16%)

Geen uitroepteken. Lijkt allemaal goed te zijn.
Maar waarom kan die um dan niet vinden?
De smartcard zelf hoeft er toch niet in?

MisterGhost wijzigde dit bericht 27-03-2008 23:15 (19%)

To boldly do what no one has..

quote:
RonnieB82 schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 21:42:
Ik zou het niet weten: ik krijg de BDA driver voor 64bit niet geïnstalleerd (foutcode 39) :'(

Ik meen ooit ergens een optie tegen te zijn gekomen waar je kon instellen hoe de weergave van bepaalde muziekmappen moet worden getoond: lijst, grote pictogrammen, filmstrip, dat soort dingen. Waar zat dat ook alweer?? 8)7

"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"

Reg. datum: 03 oktober 2007

Misschien een hele domme vraag, maar ik heb geen Thumbs map in mijn Media portal map staan? Ik wilde namelijk wat dingen installeren maar ik kan hem echt niet vinden :? Hebben meer mensen hier last van en hoe zou dit kunnen komen?

quote:
BrcBas schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 00:05:
Misschien een hele domme vraag, maar ik heb geen Thumbs map in mijn Media portal map staan? Ik wilde namelijk wat dingen installeren maar ik kan hem echt niet vinden :? Hebben meer mensen hier last van en hoe zou dit kunnen komen?
Waarschijnlijk heb je vista en dan staat hij onder program data\team mediaportal\mediaportal als ik me niet vergis, zit achter me xp op het moment :)

quote:
GetaGrip schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 09:15:
[...]

Die optie bestaat ook niet zoals stimpyrulez beschreef, althans niet als een aanvink optie.
In een eerder post melde je dat de schermen twee verschillende resoluties hadden - in dat geval draai je dus dual screen mode.

Misschien heb je hier wat aan, een guide van de ATI Catalyst Driver Software - kan je lezen wat er nog meer mogelijk is.

Cheers, GetaGrip
@GetaGrip
Ik had begrepen, dat hij graag "dual screen" wou draaien met verschillende resoluties (dus hij heeft het nog niet), of ik heb dat helemaal verkeerd begrepen.

@Frixel
Nee volgens mij heet het bij ATI ook anders, maar weet zo niet hoe.
Denk wel dat je bij de link wel wat meer kan vinden.

Maar je had het wel voor elkaar om een kloon te krijgen? Neem aan dat je dat ergens ingesteld hebt, en daar kan je waarschijnlijk ook andere opties kiezen.

quote:
MisterGhost schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 23:15:
Geen uitroepteken. Lijkt allemaal goed te zijn.
Maar waarom kan die um dan niet vinden?
De smartcard zelf hoeft er toch niet in?
Als je het update programma start.. moet er bij de bovenste optie een vinkje staan ..
kweet alleen ff niet meer wat er precies stond :o

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws