quote:
Frixel schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 20:54:
[...]
Ik kan dat Dual screen nergens vinden om aan te vinken,
Ik heb een Gigabyte GA-MA78GM-S2H Mobo met daarin een Ati HD3200 en heb dan ook de Ati Catalyst control Panel geinstalleerd,
Nu ben ik daar al veel met de instellingen bezig geweest om primair mijn tft monitor en secundair mijn LCD tv op aan te sluiten.(of andersom, maakt volgens mij niet uit)
Ik draai de opstelling die jij probeert te bereiken... en heb de volgende logica gebruikt:
1 - mijn tft, welke dus ook touchscreen is - daar draait MP op en mijn desktop is dan extended naar mijn lcd scherm, daar heb ik Powerdvd continu openstaan, dus als ik een film wil kijken hoef ik niets meer te doen, alleen mijn tv aanzetten - het start vanzelf.
2 - Op mijn extended desktop heb ik ook een programma draaien -
rocketdock, daar heb ik dan (b.v.) shortcuts naar van IE/Firefox staan en kan ik met een klik deze
startpagina oproepen, waar ik dus al mijn links kan plaatsen als ik online tv wil kijken, mail wil checken etc.
Dat is dus één mogelijkheid, wanneer ik dus een slideshow wil bekijken via MP - dan moet ik dus de instellingen gaan veranderen, want MP is niet op mijn lcd en gelukkig kan je dus profielen maken in de Ati Catylist software.
Dus dan druk ik een toetscombinatie in en dan veranderd de desktop naar clonemode met een resolutie die het beste is om foto's te bekijken.
Ik gebruik nu de volgende modes:
1-Extended desktop [resolutie 720p] met toetscombinatie Alt-1 voor HD materiaal
2-Extended desktop [resolutie 1080i] met toetscombinatie Alt-2 voor online tv/internet materiaal
3-Cloned desktop [resolutie 1200x800] met toetscombinatie Alt-3 voor slideshows
4-Diseabled secondary display met toetscombinatie Alt-0, omdat het soms handig is dit te kunnen doen.
quote:
Als ik het dan voor elkaar heb dat mijn twee schermen afzonderlijk beeld geven en ik de resolutie van beide kan instellen (da`s wat ik wil) dan heeft steeds één scherm een bureaublad zonder pictogrammen en ook geen taakbalk.Daar kan ik dan toch niks mee?
Nee daar kan je dus niets meer, behalve programma parkeren die je dus telkens nodig hebt.
Dus Powerdvd en vensters met internet, op het moment dat je dus de interne player gaat gebruiken dan heb je een probleem, want in MP kan je dus niet schakelen met vensters.
Hier zijn alle verschillende posts over geweest op de
MP forums, maar is tot nu toe afgedaan als een luxe probleem door ontwikkelaars - naar mijn mening een gemiste kans.
Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk uitgelegd heb, het is meer bepalen wat je wel wilt doen met MP en wat niet qua functionaliteit.
Cheers, GetaGrip