Gathering of Tweakers

Quicksearch
To boldly do what no one has..

Die Samsung decoder kun je alleen 'analoog' aansluiten. Dus beter dan direct op de tv via SCART aansluiten wordt het niet... :'(

Priet wijzigde dit bericht 25-03-2008 12:00 (6%)

"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"

@Greyfox:

Helaas zo'n box aansluiten op de PC kan dus niet...
Hiervoor heb je bijv de FireDTV-C nodig + nog een CAM.

Dure aankoop (ongeveer 255 euro voor kabel setup), dus je zult zelf moeten kiezen of TV via MP je dat waard is... (mij wel, maar da's persoonlijk)

ThaClown wijzigde dit bericht 25-03-2008 12:17 (37%)

MSX rulez

quote:
Priet schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 12:00:
Die Samsung decoder kun je alleen 'analoog' aansluiten. Dus beter dan direct op de tv via SCART aansluiten wordt het niet... :'(
ow, das jammer maar wel duidelijk.

Wat is het beste alternatief? (ook qua prijs/kwaliteit, ik ben geen videofiel zoals wel duidelijk is)
Zo'n decoder kaart in de PC of een andere decoder?

net te laat :-)

Ik heb ook nog een Hauppauge HVR-1300 liggen, dat wordt dan dus niet digitaal maar kan ik die wel met MP gebruiken? (for the time being)

Greyfox wijzigde dit bericht 25-03-2008 12:25 (14%)

MSX 2 rulez more

Enkele opties:

HDTV Decoder (bijv. samsung DCB-H360R) +- 200 euro

Digitale TV via de PC opnemen (in MP bijv.):
FireDTV met CAM +- 255 euro.

Analoge TV op PC met jou HVR-1300 kan natuurlijk best.
Is alleen wel een lage kwaliteit.

Ik zou analoog proberen via MP en kijken hoe dat bevalt. (die kaart heb je toch al)
Dan is het persoonlijk, wil je via de PC kijken of niet?

ThaClown wijzigde dit bericht 25-03-2008 12:28 (19%)

MSX rulez

quote:
ThaClown schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 12:25:
Enkele opties:

HDTV Decoder (bijv. samsung DCB-H360R) +- 200 euro

Digitale TV via de PC opnemen (in MP bijv.):
FireDTV met CAM +- 255 euro.

Analoge TV op PC met jou HVR-1300 kan natuurlijk best.
Is alleen wel een lage kwaliteit.

Ik zou analoog proberen via MP en kijken hoe dat bevalt. (die kaart heb je toch al)
Dan is het persoonlijk, wil je via de PC kijken of niet?
Ik denk dat ik die aanpak maar volg, eerst analoog en even wennen aan MP en dan eventueel verder.
Er komt binnenkort voor het eerst een plasma of LCD scherm in huis, dus dan weet je wel hoe vooruitstrevend ik ben. :+
Bedankt!

MSX 2 rulez more

quote:
Greyfox schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 12:17:
Ik heb ook nog een Hauppauge HVR-1300 liggen, dat wordt dan dus niet digitaal maar kan ik die wel met MP gebruiken? (for the time being)
Die HVR-1300 kan je natuurlijk gewoon aansluiten op je (Samsung) decoder via composiet.

Zie hier voor meer info hoe je dit moet aansluiten:
[UPC mediabox] Aansluiten op Pinnacle PCTV USB2?
vraag m.b.t. TV-kaart en digitale TV

Sony TRV120-D8 DV, 3x PVR-150MCE, Humax IR-Fox-C, 2x Siemens M750 PVR, TechnoTrend CT-3650CI/C-1501

quote:
Greyfox schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 12:32:
Ik denk dat ik die aanpak maar volg, eerst analoog en even wennen aan MP en dan eventueel verder.
Er komt binnenkort voor het eerst een plasma of LCD scherm in huis, dus dan weet je wel hoe vooruitstrevend ik ben. :+
Bedankt!
Dan zou ik zeker even wachten, je wilt vast ooit wel naar HDTV toe dus dan kan je beter investeren in iets wat later ook goed is...
Probleem met hoesjes, draai MP met X-Face.
Heb voor mijn DVD's diverse hoofdmappen, Cabaret, Music video's, Film, met daarin speciale folder jpegs.
Alleen krijg ik die te zien in Shares - List en niet in Icon en of Filmstrip.

Iemand een suggestie?

MSX rulez

quote:
The_Doman schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 12:33:
[...]
Die HVR-1300 kan je natuurlijk gewoon aansluiten op je (Samsung) decoder via composiet.

Zie hier voor meer info hoe je dit moet aansluiten:
[UPC mediabox] Aansluiten op Pinnacle PCTV USB2?
vraag m.b.t. TV-kaart en digitale TV
Goed punt, dat ga ik ook zeker nog even proberen.

MSX 2 rulez more

MSX rulez

Ik probeer het TV gedeelte van MP nu eerst met de analoge Hauppauge HVR-1300 aan de praat te krijgen maar het lukt niet erg.
Misschien dat iemand mij even in de goede richting kan duwen.

Ik heb in de Setup een "capture card" toegevoegd en vervolgens 'Auto tune' geselecteerd met als bron Cable (maar ook met Antenna geprobeerd) en een scan uitgevoerd.
Dan vindt hij een flinke hand vol zenders en die vervolgens aan mijn card gemapped.
Mooi, dacht ik.
Maar als ik nu MP opstart, dan krijg ik helemaal geen beeld als ik een zender opzoek.

Wat kan er aan de hand zijn?

MSX 2 rulez more

quote:
-Leon- schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 15:42:
[...]

Ik heb een volledig schone install (Vista + MP) gedaan en ik loop daar nu ook tegenaan. Voorheen had ik dat probleem niet. Workaround: TV-gids openen, op stop drukken (dat tv stopt), dan naar volgende zender zappen en dan werkt het hier weer. Is natuurlijk niet de beste manier, maar aangezien ik het net allemaal installed heb weet ik niet of ik er vaker tegenaan ga lopen.

'k zit nog steeds met het probleem dat ik op Discovery Civilisation, Discovery Science & Animal Planet geen geluid heb :(

Degene die de gouden tip heeft ben ik (en vooral het meiske) eeuwig dankbaar!

Daarnaast vind ik wel alle kanalen & radiozenders tijdens het scannen, maar op de 1 of andere manier krijg ik in MP onder Radio nu helemaal geen zenders te zien terwijl ik netjes groups heb aangemaakt (voor zowel TV als Radio) en dat het bij TV prima werkt allemaal.

Iemand die dit ook heeft (gehad) en de oplossing weet? Re-scan hielp niet :(
Ik had dit probleem ook gepost op het MP-forum en daar kreeg ik vandaag een reactie op:
http://forum.team-mediapo...blocked-32188/index2.html

Klinkt als de oplossing, maar ik ben nu op mijn werk en heb dus nog niet kunnen checken.
Ik ga er echter vanuit dat dit de oplossing is.
Zal het ook wel laten weten als het inderdaad werkt.
Nog nieuws van het codec-front?

Reg. datum: 26 januari 2005

quote:
stimpyrulez schreef op maandag 24 maart 2008 @ 17:40:
[...]

Heb je wel via de driver aangegeven dat je een dualscreen opstelling hebt?
Je moet eerst dual screen aanzetten, en daarna kan je via de config menu het "TV beeldscherm" kiezen.
Is dual screen hetzelfde als je beeldscherm "klonen"?
Maakt het nog uit of je tv de Primaire of de secundaire beeldsherm is met de kwaliteit?
Kan je dan twe resoluties aangeven, één voor je monitor en één voor je TV (1920x1080)

Reg. datum: 01 januari 2008

clowntje.. betreffende je geluidsprobleem ..

dscaler audio codex gebruiken .. en problem solved :+

quote:
ThaClown schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 11:10:
@Djaro:

Ga het vanavond proberen!
jij mag me limpwhizkid noemen O-)

aha weer wat duidelijker... Vroeg me al af door dat clowntje....
quote:
Frixel schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 10:50:
[...]

Is dual screen hetzelfde als je beeldscherm "klonen"?
Nee niet helemaal, dual screen is een uitbreiding van je computer scherm, dus een extra bureau blad op je TV scherm.
Gebruik je een kloon, dan hoef je dat namelijk ook niet aan te passen in MP, aangezien je MP dan op je beeldscherm start en bestuurd, en je het tegelijker tijd op je TV ziet.

Om de optie in config MP te kunnen kiezen, moet je dual screen kiezen.
quote:
Maakt het nog uit of je tv de Primaire of de secundaire beeldsherm is met de kwaliteit?
Nee, je kiest in MP gewoon het scherm waar jij MP op wil zien draaien. Voor kwaliteit boeit het niet
quote:
Kan je dan twe resoluties aangeven, één voor je monitor en één voor je TV (1920x1080)
Jeps, dat kan dus met dual screen! ;)

Voorbeeld:
Mijn beeldscherm (Primair, 1280x1024) en mijn tv (secundair, 1280x720) (dus dual screen).
MP kies ik dan het scherm met de resolutie 1280x720.
Als ik MP start, zie ik op mijn beeldscherm alleen onder in de taakbalk dat MP draait, en op mijn tv zie ik full screen MP draaien.

Nadeel is wel, aangzien ik de opties aan heb gezet dat MP altijd focus moet hebben, dat je op je PC bijna niet meer kan werken.
Opzich vind ik dat niet erg, want zo gauw ik dan iets zou aan klikken op mijn bureau blad, dan kan ik MP niet meer besturen via mijn afstandsbediening

quote:
Djaro schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 11:04:
clowntje.. betreffende je geluidsprobleem ..

dscaler audio codex gebruiken .. en problem solved :+
THX limpwhizkid! het werkt! (heb het even snel getest tijdens de lunchpauze...) _/-\o_

Het enige is nog Veronica en Playboy TV...
Beide geven: "Unable to create graph"
Toch vreemd verder werken alle zenders, zouden die dan op een heel andere manier gecodeerd zijn ofzo?

ThaClown wijzigde dit bericht 26-03-2008 14:59 (23%)

Begrijp er niks van mijn gids geeft netjes RTL4 weer, maar als ik er op klik opent hij SBS6. Als ik dus iets wil opnemen van RTL4 kan dat niet want hij neemt SBS6 op.

Als ik gewoon normaal de kanalen af ga en ik kom bij 4 krijg ik wel netjes RTL4.

Frequentie van RTL4 lijkt mij dus goed, staat op 720,00 (Almere - UPC)

Tvxb.ini bestand:

[rtl4.gids.nl]
name=RTL 4
url=http://www.tvgids.nl/zoeken/?trefwoord=&station=4&genre=&interval=[relseq=0,1,2,3,4,5,6]&timeslot=0
htmlstart=[day=w dd Mmm]
start=1
stop=1,-
title=3
special=fulldescriptions
descriptionhtmlstart=<table id="progDetail"
descriptionhtmlend=<p class="meerLinks">
descriptionhours=1800-0030

In dit bestand gaat het op de url dat is station=4 en dat klopt ook is het op Tvgids ook. SBS6 is nummer 36 en die werkt ook gewoon netjes in mijn gids.

PC1: ASUS P5B Deluxe WiFi -- E6600 -- 4GB PC7200 -- EN8800GTX 768MB -- Samsung 206BW | PC2: P5B Deluxe WiFI -- Q6600-- 4GB PC6400 -- Dell 2407FPW | Server: Asus M2A-VM HDMI -- AMD BE-2400 -- 4GB PC5300 -- 8x500GB RAID5 -- Areca1220

quote:
ThaClown schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 13:34:
[...]

THX limpwhizkid! het werkt! (heb het even snel getest tijdens de lunchpauze...) _/-\o_

Het enige is nog Veronica en Playboy TV...
Beide geven: "Unable to create graph"
Toch vreemd verder werken alle zenders, zouden die dan op een heel andere manier gecodeerd zijn ofzo?
mooi dat het werkt ;)

in navolging van mijn manual om TVServer te installeren op XP SP2 ..
http://forum.team-mediapo...tandalone-tvserver-37147/
ben ik bezig met een zelfde manual .. maar dan voor de client.. waarbij ik ook uitvoerig inga op de codecs.. als je die zou volgen... zou alles moeten werken ..
zoals je meld in je topic.. gebruik je kazaa lite codec crap ;) ... en dat is probably de oorzaak...
manual zal ook gaan over FFDShow.. try out versies.. die zijn open source.. en kunnen alles aan ..
met xsharpen kan je zelf alle divxjes van 350 mb nog zo mooi maken alsof het HD lijkt..
(mits je beetje cpu hebt die het aan kan)
Dat zal allemaal aan bod komen in de manual ..

ow.. schiet me te binnen .. welke cam firmware heb je op je alphacrypt staan ?
(daar moet 3.14 op)..

kazaa lite is eigenlijk illegaal omdat er alleen al Core avc inzit.. gratis.. die moet je normaal kopen..
en zo zit er nog meer rommel in waar ik verder niet op inga..

Djaro wijzigde dit bericht 26-03-2008 15:39 (3%)

quote:
Djaro schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 15:35:
[...]
ow.. schiet me te binnen .. welke cam firmware heb je op je alphacrypt staan ?
(daar moet 3.14 op)..

kazaa lite is eigenlijk illegaal omdat er alleen al Core avc inzit.. gratis.. die moet je normaal kopen..
en zo zit er nog meer rommel in waar ik verder niet op inga..
Klinkt goed, ga het zeker volgen.
Over die Alphacrypt, ik heb 3.12 en wil graag updaten naar 3.14.
Maar... hoe doe ik dat in godsnaam?
Als ik die CI-tool start, en ik probeer te updaten met de nieuwste firmware mislukt dat. Wat voor bestandje moet ik hebben daarvoor?

quote:
ThaClown schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 16:04:
Update is hier (is wel in het duits), ga ik vanavond ook proberen! heb goede hoop...
http://www.alphacrypt.de/Updates.36.0.html
Richtig.
Deutsch... niet mijn goeiste vak.
De software had ik wel gevonden, alleen het updaten lukte niet.
Begrijp ik het nou goed dat de smartcard er wel uit moet? Zou dat een verklaring kunnen zijn?

Straks inderdaad meteen proberen.

Volgens mij lees ik dat je de oude driver eerst moet deinstalleren... maar geeft geen garatie voor mijn duits!

quote:
MisterGhost schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 16:21:
[...]

Richtig.
Deutsch... niet mijn goeiste vak.
De software had ik wel gevonden, alleen het updaten lukte niet.
Begrijp ik het nou goed dat de smartcard er wel uit moet? Zou dat een verklaring kunnen zijn?

Straks inderdaad meteen proberen.
whohoo.. stop stop stop ..

Je hebt een LAPTOP nodig met PMCIA aansluiting (daar moet de CAM in) om de update te kunnen uitvoeren!!!

En je moet de CLASSIC update kiezen .. daar zitten drivers bij voor win98/2000/xp ... om dat uit te kunnen voeren!!
En dan moet je idd wel de smartcard eruit halen :+

deze moet je hebben
http://devel.mascom.de:80...yptUpdate3_14_Classic.zip

ook worden de updates per satteliet verspreid.. PID 0546... maar dan moet je al iemand kennen met een schotel .. waar je even je CAM in kan stoppen ..

3.12 heeft inderdaad wat nieuwe bugs geintroduceerd.. dat zou playboy en veronica kunnen verklaren.. maar voor playboy kan je ook zelf geluid erbij maken .. (veel leuker) :D

en anders kom je maar even bij mij langs.. doe ik het wel :o (het updaten dan he.. niet de geluiden)

Djaro wijzigde dit bericht 26-03-2008 16:54 (30%)

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws