Het duurt hier namelijk heel erg lang om een flinke mp3-map te laden in mediaportal...
En de overzichtelijkheid zou ook beter kunnen...
www.carina-avensisclub.nl
GoT Index » Client Software Algemeen » Media Portal alternatief voor Windows Media Center (Deel 2)
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 25 26 27 28 last
[Post Reply] [Nieuw Topic]www.carina-avensisclub.nl
Binnen MP kun je gewoon een map maken, ( Film-1 ofzo ) en daar je ISO's in zetten, ik heb er tijdelijk 2 inzitten, heb alleen probleem met de hoesjes.quote:iop tha man schreef op maandag 17 maart 2008 @ 16:03:
[...]
1 Waar selecteer je die iso dan (ik ga er van uit dat dat binnen MP moet kunnen)
2 Ook vraag ik me nog af of het mogelijk is ZOWEL de album titel als de art tegelijk te zijn, dit ivm touchscreen en dus gebrek aan hover-mogelijkheden met de 'muis'
Ik heb inmiddels hdtv MKV's ook goed aan de praat gekregen, powerdvd-codec maakt een boel verschil!

blackburst wijzigde dit bericht 17-03-2008 19:41 (6%)
Ik had ook last van langzame netwerkshares. Geen oplossing voor gevonden, dus maar hd-ruimte in mediacenter vergroot. Maar als iemand een oplossing weet voor langzame netwerkshares?quote:MikeyMan schreef op maandag 17 maart 2008 @ 19:28:
Gebruiken jullie ook MediaPortal met een grote share op een andere computer?
Het duurt hier namelijk heel erg lang om een flinke mp3-map te laden in mediaportal...
En de overzichtelijkheid zou ook beter kunnen...
Wau wau!
mag de groeten niet doen dus dat doe ik niet :P
ffdshow gebruiken. Hoe je dat insteld is terug te lezen in de codec guide van Goose op bladzijde 5quote:stevemuller schreef op maandag 17 maart 2008 @ 13:34:
2.Nu wil ik in Media Portal graag de interne speler gebruiken i.p.v. MPC,
"The internal player integrates the best because it’s internal. This has the advantage of being able to use the preview window in the GUI (see a small preview during browsing through the GUI). You can also use the OSD (On-Screen Dispay) to control the player during play."
Alles werkt perfect behalve dat de ondertitelingen vaak niet werken bij MKV bestanden?
Weet iemand wellicht hoe ik dit kan oplossen?
MediaPortal instellen dat hij Daemon Tools gebruikt om al je ISO's te mountenquote:iop tha man schreef op maandag 17 maart 2008 @ 20:08:
ik heb een map met alleen iso's; ik snap alleen niet hoe ik deze moet benaderen in MP (zodat ik meerdere iso's zie en kan kiezen welke te mounten..

Om de functie te veranderen, heb ik hier een uitleg geschreven voor een aantal gebruikers - Let wel op!!! Backup eerst het XML bestand voor je d'r aan gaat werken!quote:iop tha man schreef op maandag 17 maart 2008 @ 20:08:
Ik snap ook niet wat ''films'' onder ''watch'' menu doet, ik heb echt geen idee hoe deze aan de praat of weg te krijgen... (ik zou het liefst daar mn iso's onder brengen maar denk niet dat dat gaat)
Als dat niet kan zou ik graag weten wat er wel mee kan![]()
Ook zou ik graag ''My DVD'' onder basic home brengen (als bovenstaande niet gaat) want dat scroll menu is niks voor mij..
GetaGrip wijzigde dit bericht 17-03-2008 22:00 (7%)
The day Microsoft makes something that doesn't suck is the day they make a vacuum cleaner...
Ok thx voor de info, zal van de week eens kijken of ik er wijs uit kan.quote:GetaGrip schreef op maandag 17 maart 2008 @ 21:56:
[...]
Om de functie te veranderen, heb ik hier een uitleg geschreven voor een aantal gebruikers - Let wel op!!! Backup eerst het XML bestand voor je d'r aan gaat werken!
Verder heb je ook deze informatie nodig - succes!
iop tha man wijzigde dit bericht 18-03-2008 00:02 (3%)
mag de groeten niet doen dus dat doe ik niet :P
post je specs eens van je HTPCquote:MisterGhost schreef op maandag 17 maart 2008 @ 14:26:
Van het weekend ook MediaPortal geinstalleerd op mijn splinternieuwe HTPC:
WOW! Echt super allemaal.
Ik heb de meeste zaken nu voor elkaar, met dank aan dit topic (ThaClown)![]()
De beeldkwaliteit op mijn Philips Full HD (37PFL9732D voor wie het weten wil) icm @Home Digitaal en
de aanbevolen codecs uit dit topic zijn werkelijk super! Op MCE 2005 was het allemaal ietsies minder, ook met balken aan de zijkanten op sommige kanalen (RTL...). Hier niets van dat al. Niks dan lof dus.
Ik heb de hele setup uit de beginpost geinstalleerd en heb nu nog een paar kleine issues/vragen:Verder nog wel wat issues, maar daar moet ik eerst zelf nog maar eens verder naar kijken.
- Nederland 1 is een van de kanalen die niet scrambled is. 2 en 3 enzoverder allemaal wel. Als ik nu wil zappen vanaf Nederland 1 naar Nederland 2, krijg ik een melding dat de kaart niet in gebruik is oid. Dit gebeurt dus alleen bij Nederland 1, of beter gezegd van een unscrambled naar een scrambled kanaal. Wat ik ook doe, ik krijg altijd die melding en het zappen lukt dus niet. Bij andere kanalen geen problemen. Weet iemand wat hier het probleem is? Heb trouwens floppydtv dvb-c icm Alphacrypt Smartcard, software is up to date.
- De plugin van Online Videos werkt nog niet. Ik krijg wel alle bronnen te zien, maar daaronder staat alleen #desc of iets dergelijks. Als ik vervolgens YouTube selecteer dan laad deze wel de verschillende categorieen maar ik zie geen videos. Als ik er een selecteer dan krijg ik wel een voortgangsicoon te zien, maar daar blijft het dan bij. Hetzelfde bij alle andere bronnen (Google etc).
- Ben nog op zoek naar een integratie met iTunes. Hoewel de huidige muziekplugin fraai is, is het qua functionaliteit niet helemaal wat ik zoek. Los van albums, wil ik eigenlijk ook een overzicht van playlists hebben en een mogelijkheid om te zoeken en om te scrollen. Kan dit al en zie ik iets over het hoofd? Of wil ik nog even teveel. Ik zie nu alleen een overzicht van mijn albums namelijk.
- Iemand al verder met de MyEmulators-plugin? Ben ermee aan het stoeien, maar er is nog niks gelukt. Heb alles ingedeeld zoals beschreven maar zelfs de plaatjes worden nog niet correct getoond.
Bedankt Leonquote:-Leon- schreef op maandag 17 maart 2008 @ 20:46:
[...]
ffdshow gebruiken. Hoe je dat insteld is terug te lezen in de codec guide van Goose op bladzijde 5
Specs:Vista Ultimate 64-bit | CM Stacker 830 Black + CM1250 watt | Striker Extreme | Intel QX6850 | 4GB Corsair 6400C4 | 2xRaptor WD740ADFD Raid0 | 6X 500GB | XFX 8800 GTX SLI | Logitech Z-5500, G9 + G15 | Archetype mousepad |
Ik draai mediaportal op vista business dat gaat goed, je moet in vista wel wat services uitzetten anders is het tergend traag met kopieren van/naar netwerkschijven etc.quote:
Ja, ik heb de shared mp3 map onderverdeeld submappen.quote:Gebruiken jullie ook MediaPortal met een grote share op een andere computer?
bouwfraude wijzigde dit bericht 18-03-2008 04:36 (44%)
D50 | F70 | T12-24 18-135 Σ24-70 Σ70-300 | 35 50 180
http://wiki.team-mediaportal.com/Extensions-Plugins/MyFilmsquote:iop tha man schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 00:01:
[...]
Ok thx voor de info, zal van de week eens kijken of ik er wijs uit kan.
één ding weet ik nou nog steeds niet: wat hoort (my)Films te doen in feite?
Sorry heb geen msn en staat in de top tien van programma's die als eerste uit XP gedonderd worden.quote:Btw getagrip voeg me ff toe aan msn anders?
The day Microsoft makes something that doesn't suck is the day they make a vacuum cleaner...
Zoals wat dan? Ik merk namelijk dat ik met mijn wired LAN met kopieren niet boven de 10 MB/s uitkomquote:bouwfraude schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 04:27:
[...]
je moet in vista wel wat services uitzetten anders is het tergend traag met kopieren van/naar netwerkschijven etc.
[...]
Ik denk dat bouwfraude dit bedoelt, wat overigens waarschijnlijk wordt opgelost met sp1 vista.quote:-Leon- schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 09:03:
[...]
Zoals wat dan? Ik merk namelijk dat ik met mijn wired LAN met kopieren niet boven de 10 MB/s uitkomterwijl in beide PC's een gbit LAN onboard zit.
Mjah, dat lijkt me verre van ideaal...quote:bouwfraude schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 04:27:
[...]
Ja, ik heb de shared mp3 map onderverdeeld submappen.
a-b-c-d-e
f-g-h-i-j-k
(iets van die aard, beetje gelijkmatig verdeeld)
en daarin dan mapjes met artiesten en daarin hun albums.
meer dan 100 dirs wordt mij te traag (ongeveer)
Ik mik alles in mappen, en doe niet aan coverart etc..
www.carina-avensisclub.nl
Heb de specs gepost op Tweakers, zie mijn homepage.quote:
Het eerste probleem wat je post had ik ook , even je kabel-levernacier bellen en vragen of ze kaartje willen reseten alsof het een nieuwe kaart isquote:MisterGhost schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 12:34:
[...]
Heb de specs gepost op Tweakers, zie mijn homepage.
Kortweg:
FloppyDTV DVB-C met Alphacrypt Classic icm @Home Digitale TV
Drivers en firmware up to date.
Offtopic: Hoe zet ik de link naar mijn specs in mijn signature? Als link wel te verstaan.
- Wat is het grote voordeel van (My)Films tegenover de standaard Video/film ondersteuning van MP?quote:GetaGrip schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 08:19:
[...]
http://wiki.team-mediaportal.com/Extensions-Plugins/MyFilms
[...]
Sorry heb geen msn en staat in de top tien van programma's die als eerste uit XP gedonderd worden.
AMD Tunderbird 1000 mhz (266 FSB AXIA), Asus A7v133, 256 mb pc133, Hercules Prophet mx2 ddv, Maxtor 20,4 gig 7200 rpm, Sblive 1024
quote:Ult schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 14:37:
Volg het topic ook al een tijdje met plezier. Veel nuttige info uitgehaald, maar zit ook nog met een paar vragen :-)
Goeie vraag, ik zelf gebruik MP alleen voor mijn muziek en wat geripte dvd's voor de kids.quote:- Wat is het grote voordeel van (My)Films tegenover de standaard Video/film ondersteuning van MP?
Deze test neem ik aan? - Ik denk dat ze PWdvd gebruiken omdat dat dus de HW acc. gebruikt van de onboard 3200 gpu met UVD 2.0. Ik denk dat het "lekker" verwerken van de h264 en x264 containers, gewoon aankomt welke cpu en memory je d'r instopt. - maar kan het ook mis hebben, heb de review niet helemaal door gespit, als je het niet erg vindtquote:- Zijn er al mensen die een mobo gebruiken met de AMD 780G chipset en de onboard 3200 gpu?
Ben heel benieuwd naar de resultaten met h264 en x264 bestanden (mkv) en hoe dit werkt in MP.
Je ziet in de tests alleen dat ze bluray en hddvd (.ts bestanden) testen en niet wat de resultaten zijn met mkv bestanden. Bovendien wordt hier Powerdvd 7.3 voor gebruikt ipv van MP.
Ik heb een tijdje zitten vogelen en diverse dingen uitgezet:quote:-Leon- schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 09:03:
[...]
Zoals wat dan? Ik merk namelijk dat ik met mijn wired LAN met kopieren niet boven de 10 MB/s uitkomterwijl in beide PC's een gbit LAN onboard zit.
bouwfraude wijzigde dit bericht 18-03-2008 18:10 (3%)
D50 | F70 | T12-24 18-135 Σ24-70 Σ70-300 | 35 50 180
Cheap, stable & fast Webhosting: http://www.easywebhost.be
Leon een beetje offtopic maar ik kan je helaas geen DM sturen. Hoe bevalt jouw S16T eigenlijk? Geen problemen met de remote?quote:
Core2duo6600 - Asus P5W-DH - 2GB PC6400 OCZ Xtc Dual Kit - MSI Geforce 7900GT passive - LSI Megaraid 320-2E 128MB/BBU - 4xMaxtor Atlas II 15k 36 GB RAID0 - Benq 1655 - Sony CPD-420GS - Antec P180B met NeoHE550W
Eigenlijk nog hetzelfde als de rest.quote:psy schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 20:57:
[...]
Leon een beetje offtopic maar ik kan je helaas geen DM sturen. Hoe bevalt jouw S16T eigenlijk? Geen problemen met de remote?
GoT Index » Client Software Algemeen » Media Portal alternatief voor Windows Media Center (Deel 2)
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 25 26 27 28 last
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona