Van het weekend ook MediaPortal geinstalleerd op mijn splinternieuwe HTPC:
WOW! Echt super allemaal.
Ik heb de meeste zaken nu voor elkaar, met dank aan dit topic (ThaClown)
De beeldkwaliteit op mijn Philips Full HD (37PFL9732D voor wie het weten wil) icm @Home Digitaal en
de aanbevolen codecs uit dit topic zijn werkelijk super! Op MCE 2005 was het allemaal ietsies minder, ook met balken aan de zijkanten op sommige kanalen (RTL...). Hier niets van dat al. Niks dan lof dus.
Ik heb de hele setup uit de beginpost geinstalleerd en heb nu nog een paar kleine issues/vragen:
- Nederland 1 is een van de kanalen die niet scrambled is. 2 en 3 enzoverder allemaal wel.
Als ik nu wil zappen vanaf Nederland 1 naar Nederland 2, krijg ik een melding dat de kaart niet in gebruik is oid. Dit gebeurt dus alleen bij Nederland 1, of beter gezegd van een unscrambled naar een scrambled kanaal. Wat ik ook doe, ik krijg altijd die melding en het zappen lukt dus niet. Bij andere kanalen geen problemen. Weet iemand wat hier het probleem is?
Heb trouwens floppydtv dvb-c icm Alphacrypt Smartcard, software is up to date.
- De plugin van Online Videos werkt nog niet. Ik krijg wel alle bronnen te zien, maar daaronder staat
alleen #desc of iets dergelijks. Als ik vervolgens YouTube selecteer dan laad deze wel de verschillende categorieen maar ik zie geen videos. Als ik er een selecteer dan krijg ik wel een voortgangsicoon te zien, maar daar blijft het dan bij. Hetzelfde bij alle andere bronnen (Google etc).
- Ben nog op zoek naar een integratie met iTunes. Hoewel de huidige muziekplugin fraai is, is het qua functionaliteit niet helemaal wat ik zoek. Los van albums, wil ik eigenlijk ook een overzicht van playlists hebben en een mogelijkheid om te zoeken en om te scrollen. Kan dit al en zie ik iets over het hoofd? Of wil ik nog even teveel.
Ik zie nu alleen een overzicht van mijn albums namelijk.
- Iemand al verder met de MyEmulators-plugin? Ben ermee aan het stoeien, maar er is nog niks gelukt. Heb alles ingedeeld zoals beschreven maar zelfs de plaatjes worden nog niet correct getoond.
Verder nog wel wat issues, maar daar moet ik eerst zelf nog maar eens verder naar kijken.