Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
Caddy schreef op maandag 26 mei 2008 @ 16:16:
Ik gebruik(te) versie 0.2.3 met de indigo skin.
Dat ie langzaam draait omdat hij de harde schijf scanned verbaast me niks.
Daarom heb ik ook een database (IMDB) geprobeerd te maken maar ik de melding dat hij er een hoop niet kan vinden ( voornamelijk series)
Series kan IMDB ook niet vinden... het is InternetMovieDataBase....
Ik zou 2 mappen maken (1 voor films en 1 voor series)

Voor TV series gebruik je de TV-Series plugin

ThaClown wijzigde dit bericht 27-05-2008 08:26 (13%)

Reg. datum: 18 april 2001

quote:
Klapperman schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 08:20:
[...]

De HVR-2200 wordt momenteel nog niet ondersteund door media portal. Een topic hierover met een bevestiging dat een developer er mee bezig is hier te vinden.
Ok, bedankt voor de info. Nog even geduld dus!

Hallo,
ik heb ook iets raars met media portal.
Ik heb films zo opgedeeld:
2 mappen:
HD Movies (bevat x264 movies)
Movies (bevat XViD movies)

Als ik dan de "HD Movies" indexeer (database via imdb) dan gaat alles verschrikkelijk traag.
Dus ik selecteer in het menu "My Videos" en het duurt dan een 40 tal seconden voordat ik beeld krijg, en bladeren tussen de films duurt ook zo lang.

Indexeer ik de map "HD Movies" niet dan werkt alles wel gewoon normaal.
De map "Movies" werkt dus wel goed. Is er iets met de x264 waar die niet goed mee overweg kan ofzo?

Dit effect heeft die trouwens op twee pc's en in de map HD Movies staan zo'n 20 films...

*uw tekst hier voor 5eur/maand*

vreemd, nog nooit meegemaakt en ik heb toch ook 3 mappen met HD films....
Welke codecs heb je?
quote:
ThaClown schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 13:51:
vreemd, nog nooit meegemaakt en ik heb toch ook 3 mappen met HD films....
Welke codecs heb je?
ffdshow, ac3 filter en matroska splitter (zoals zowat iedereen dus)

Reg. datum: 05 augustus 2006

In de guide voor EPG voor analoog staat een link naar @home voor de zenderfrequenties.
Maar @home is niet meer maar ik kan die frequenties niet vinden.
Niet op Ziggo.nl of home.nl

Waar o waar vind ik de frequenties van Venlo (overig)

nvm:
Ziggo doet gewoon lastig en willen dat je eerst een abbonemt selecteert.

QinX wijzigde dit bericht 29-05-2008 07:57 (14%)

1001000+1101111+1101001=Hoi (ja echt waar)

quote:
chris-kras schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 17:19:
Hallo,

Allerrst super topic, heb ze allebei doorgelezen en staan veel handige tips in, maar ik heb toch nog 2 vraagjes:

1. Is het mogelijk om bij mijn films (die ik in een lijst heb afgebeeld), wanneer ik op de titel klik, ik de informatie van de film zie i.p.v. een leeg beeld, met alleen boven nog een keer de titel of dat de film meteen begint als ik de 1e keer erop klik.

2. Ik krijg als ik mijn films wil opstarten/laden een get external data error in mij beeld, heel irritant, omdat hij niet weggaat. Weet iemand wat je hieraan kan doen?

Plaatjes zeggen meer dan 1000 woorden:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Alvast bedankt,

Gr chris
Niemand??? :/

Reg. datum: 22 december 2007

quote:
Hoi Chris,

Punt 1. Volgens mij is dit niet mogelijk. Ik heb het zelf iig nog nooit gezien op die manier. Of je moet zelf gaan zitten sleutelen :)
Punt 2. Ik herken dit probleem niet, nog nooit gezien. Misschien een probleem met codecs die aangeroepen worden? Welke codecs gaat het om? Bij welk bestandsformaat treed het op?

Ik heb een probleem met de weather functie in media portal, deze geeft een bad query melding. Anderen daar ook last van?

Reg. datum: 19 januari 2005

Iedereen heeft daar last van. Weather.com heeft iets aangepast waardoor de query in .23 niet meer werkt. Op het forum van MP kun je er meerdere meldingen, de oorzaak en de oplossingen vinden. Naar verluid werken, ik heb nog geen account op hun forum dus heb het zelf nog niet geprobeerd.

quote:
effect10 schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 21:06:
Ik heb een probleem met de weather functie in media portal, deze geeft een bad query melding. Anderen daar ook last van?
Dat heb ik nog niet gemerkt, maar ik zal er waarschijnlijk ook last van hebben.

Het viel mij gisteren opeens op dat TV-gemist voor de publieke omroepen (nl1/2/3) opeens niet meer werkt. De programma's e.d. staan allemaal wel netjes in het lijstje maar als je iets selecteert krijg je dat blauwe balkjes die laten zien dat het geladen wordt maar dan is het ook direct weer weg.

Dit terwijl uitzending gemist voor rtl-4 nog prima werkt. Heeft iemand ditzelfde probleem en misschien al een oplossing gevonden?

Er is weer een nieuwe skin klaar van Psycho Reptile (maker van Monochrome) en dit is de mooiste ooit!

AEON Wide
Kijk hier maar eens naar:

TV Series
http://i258.photobucket.com/albums/hh247/Tha1Clown/1.jpg?t=1212130161
Films:
http://i258.photobucket.com/albums/hh247/Tha1Clown/2.jpg?t=1212130192
DVD:
http://i258.photobucket.com/albums/hh247/Tha1Clown/3.jpg?t=1212130210
Muziek:
http://i258.photobucket.com/albums/hh247/Tha1Clown/4.jpg?t=1212130224
Films:
http://i258.photobucket.com/albums/hh247/Tha1Clown/5.jpg?t=1212130237

Het is gebaseerd op een XBMC skin, en nu dus een remake met Monochrome controls.
Die mooie achtergronden zitten in \Aeon Wide\Media\Animations\
In elke subvolder zitten images (alleen HiRess) voor elk deel, deze veranderen langzaam op de achtergrond, en blijven binnen een genre (dus aleen plaatjes van films als je in 'Movies' zit).
Echt een geweldig effect. _/-\o_
Ik heb nu alleen plaatjes van films die ik ook goed vind en van artiesten die ik beluister.
Deze skin is echt zooo mooi!

Link naar forum
Download direct (rechtermuisknop 'doel opslaan als' en opslaan als 'alle bestanden', als het binnen is hernoemen naar .RAR en dan uitpakken...)

LET OP: Media Portal RC1.0 + SVN-05-16-2008--23-38-Rev19127 (of later) is nodig!!!

ThaClown wijzigde dit bericht 30-05-2008 09:19 (100%)

quote:
ThaClown schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 08:36:
Er is weer een nieuwe skin klaar van Psycho Reptile (maker van Monochrome) en dit is de mooiste ooit!
Er mist nog iets in je bericht denk ik ;)

quote:
Virus3000765 schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 13:33:
Hallo,
ik heb ook iets raars met media portal.
Ik heb films zo opgedeeld:
2 mappen:
HD Movies (bevat x264 movies)
Movies (bevat XViD movies)

Als ik dan de "HD Movies" indexeer (database via imdb) dan gaat alles verschrikkelijk traag.
Dus ik selecteer in het menu "My Videos" en het duurt dan een 40 tal seconden voordat ik beeld krijg, en bladeren tussen de films duurt ook zo lang.

Indexeer ik de map "HD Movies" niet dan werkt alles wel gewoon normaal.
De map "Movies" werkt dus wel goed. Is er iets met de x264 waar die niet goed mee overweg kan ofzo?

Dit effect heeft die trouwens op twee pc's en in de map HD Movies staan zo'n 20 films...
iemand? :)
dit is echt wel vervelend :(

Het enige wat ik kan bedenken is dat je kunt proberen je videokaart driver te updaten wat voor kaart heb je?

ThaClown wijzigde dit bericht 30-05-2008 10:47 (13%)

Reg. datum: 20 september 2004

quote:
ThaClown schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 08:36:

AEON Wide
LET OP: Media Portal RC1.0 + SVN-05-16-2008--23-38-Rev19127 (of later) is nodig!!!
Ziet er geweldig mooi uit ThaClown!! Die ga ik ook maar eens proberen maar dan moet ik wel weer die SVN installeren, en ik heb net 2 weken terug compleet nieuwe install gedaan vanwege wat problemen :( maar dan doen we het gewoon nog een keer.

Ik zit nog wel met een vervelend probleem bij TV kijken: Het beeld en/of geluid blijven regelmatig hangen. Dit heb ik zowel met de MPV decoder als met PowerDVD. Ik wil echt PowerDVD gebruiken want doe doet de deinterlacing aanzienlijk beter dan MPV (de scrollbar op RTL7 is strak met PowerDVD en wazig met MPV). Heb al op het forum van MP lopen zoeken en er zijn verschillende topics over en er word zo veel over geroepen dat ik niet meer weet wat de juiste oplossing is :(

Ik ben nu benieuwd of meer mensen de PowerDVD 8 codec voor TV gebruiken en ook problemen hebben (om uit te sluiten dat het een codec probleem is).

System Specs: Desktop HTPC

Hebben jullie trouwens ook het probleem dat "My Pictures" abnormaal traag is als je foto's op een NAS/Fileserver staan? Zelfs al staan de foto's gecached dan is het tonen van subfolders heel traag. De inhoud van een subfolder (de foto's) is wel weer snel als de thumbs al bestaan. :?

..::Mijn PC-specs::..
..::SenseiD@Xbox Live::..
..::Panasonic Lumix FX-7 - 512 Mb SD Card::..
..::ASUS MyPal A620 - 512Mb Compact Flash - GPS::..

@Leon,

Ik gebruik die nieuwe SVN versie (zowel voor TV server als Client) samen met PowerDVD 8 en alles loopt als een zonnetje...

Deze SVN (Rev19127) heeft voor mij maar 1 heeel kleine bug (most played muziek video's werkt niet in de My Music Video plugin)
Verder alles echt top!
@Sensei_D:

Is mij nog niet opgevallen (maar ik kijk vrijwel nooit foto's) ga even testen...
quote:
Sensei_D schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 12:49:
Hebben jullie trouwens ook het probleem dat "My Pictures" abnormaal traag is als je foto's op een NAS/Fileserver staan? Zelfs al staan de foto's gecached dan is het tonen van subfolders heel traag. De inhoud van een subfolder (de foto's) is wel weer snel als de thumbs al bestaan. :?
Yep, dat heb ik ook (heb net de laatste RC1 + SVN geinstalleerd), echt rete-traag. Als ik hetzelfde (op dezelfde PC) met MediaCenter doe dan heb ik nergens last van: dit is zeer snel.

Zit blijkbaar iets in MP dat deze vertraging veroorzaakt, maar tot nu toe kan ik daar niets van vinden :(

http://www.team-mediaportal.com/

Reg. datum: 20 september 2004

quote:
ThaClown schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 14:03:
@Leon,

Ik gebruik die nieuwe SVN versie (zowel voor TV server als Client) samen met PowerDVD 8 en alles loopt als een zonnetje...

Deze SVN (Rev19127) heeft voor mij maar 1 heeel kleine bug (most played muziek video's werkt niet in de My Music Video plugin)
Verder alles echt top!
Tnx m8, dan moet ik die SVN er ook maar eens op knallen, alleen effe achterhalen hoe mijn moviedb heet want dat wil ik niet WEER opnieuw doen :(

System Specs: Desktop HTPC

noobvraagje: wat is SVN ?

en als je een update doet van je MP-software, ben je dan al je instellingen kwijt?

Justchill wijzigde dit bericht 30-05-2008 20:22 (63%)

@-Leon- en Justchill:
Voor een backup van alle setting en mappen.. kopieer de:
# Thumbs folder.
# InputDeviceMappings\custom folder.
# Database folder.
# Alle XML-files in de base folder.

Nadat ik een update van 2.3 naar RC1.0 met SVN deed moet ik niets opnieuw instellen, alleen mijn gedeelde mappen opnieuw aangeven in de config.

Voer de update uit (SVN is gewooon een iets nieuwere update die beta is) en kopieer de bestanden weer terug.

Ik volg deze guide voordat ik update.

ThaClown wijzigde dit bericht 31-05-2008 04:20 (29%)

Reg. datum: 23 december 2007

wanneer ik door mij muziekfolders blader zie ik de mooie covers die ik zelf in alle folders geplaatst heb, maar als een liedje wordt afgespeeld verschijnt de cover in veel minder goede kwaliteit.
Dit is als ik 'create genre thumbs' aanvink bij de instellingen. Ik zie dat hij van elke folder dan 2 afbeeldingen maakt, een kleine afbeelding (die wordt gebruikt als je door je lijst van liedjes bladert) en een grotere die slecht is van kwaliteit (deze wordt dan gebruikt als het liedje wordt afgespeeld). De laatste wil ik niet. Waarom gebruikt MP niet gewoon de folder.jpg en wordt er zo'n slechte afbeelding gemaakt? Is er een oplossing hiervoor?

Nog een vraagje. Kan je MP zo instellen dat als je navigeert met de pijltjes en drukt op enter dat er een pop-up scherm komt waar je kan kiezen of je je bestand wilt afspelen, toevoegen aan je afspeellijst,...
Enorm irritant dat je elke keer met de rechtermuisknop moet klikken hiervoor. Hoe werkt dit dan met een afstandsbediening?

Als je trouwens een liedje selecteert en afspeelt schakelt MP niet automatisch over naar het 'speelt nu' menu waar je de cover en voortgang ziet. Oplossing?
ps: Keyboard shortcuts kunnen niet manueel ingesteld worden?? :?

Als ik een aflevering van lost wil zien bij 'My TV Series' wordt de samenvatting niet weergegeven. Er staat: "verstopt om spoilers te voorkomen". Wat nu? (opgelost :) )

Nog een laatste vraagje en dan stop ik ermee 8) Hoe maak ik MP wijs om het icoontje van HD ofwel HD720p weer te geven bij TV series. Nog beter is het ABC HD logo...

Nieuw probleem: de optie 'subtitles' bij de video instellingen werken niet en als je deze van ffdshow aanzet zit je met het volgende probleem: je zet de gewenste grootte voor een HD film maar als je dan naar een divx film kijkt zijn de ondertitels plots verschrikkelijk groot. Kan hier een mauw aangepast worden (dus dat ik niet telkens manueel de grootte in ffdshow moet veranderen...)?

Roopert wijzigde dit bericht 31-05-2008 22:33 (54%)

Q6600@3.4 - Maximus Formula - 8800GTX - X-fi ExtremeGamer - Samsung 206BW - Vista Ultimate

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws