Gathering of Tweakers

Quicksearch
Reg. datum: 20 september 2004

Dank voor de tip, 'k kan in ieder geval Twenthe selecteren :)

System Specs: Desktop HTPC

Ik wil de server toch iets gaan veranderen. Ik wil hem niet meer dag en nacht laten draaien maar daarvoor een zuinigere box gebruiken die idle rond de 30 watt slurpt ipv de 75-80 van nu.

Hoe goed is het mogelijk om MP op stand by te laten staan en via de afstandsbediening weer wakker te laten worden, en ook automatisch uit stand by te halen om iets op te nemen?
Reg. datum: 14 februari 2000

Het wakker worden via de afstandbedieningen gebruik ik niet (als hier tips voor zijn icm MCE remote control zijn deze welkom)

Het automatisch wakker worden voor een opname werkt bij mij uitstekend dmv de power plugin. Zowel in tv-server en bij mp als client instellen. Het schijn wel eens fout te gaan als mp zich niet zelf uitschakeld maar dat de gebruiker dit doet.
Zelf heb ik nu ingesteld dat mp in standby gaat als hij op home screen staat en 20 min idle is. Werkt perfect. 's avonds gewoon op home zetten tv uit en klaar. Voor opname wordt hij vanzelf wakker en gaat ook weer in slaap stand.

Succes

quote:
REDFISH schreef op maandag 12 mei 2008 @ 14:32:
Ik wil de server toch iets gaan veranderen. Ik wil hem niet meer dag en nacht laten draaien maar daarvoor een zuinigere box gebruiken die idle rond de 30 watt slurpt ipv de 75-80 van nu.

Hoe goed is het mogelijk om MP op stand by te laten staan en via de afstandsbediening weer wakker te laten worden, en ook automatisch uit stand by te halen om iets op te nemen?
In standby gaat hier prima, eruit alleen nog met de knop maar dat ligt aan de bedrading in mijn kast. Zit nog te wachten op nieuwe dingen uit Korea :S maar dan zou het prima moeten werken.

Ik laat zowel de server als de client na 30 mins idle in standby vallen door MP PowerSchuduler Pluging.

Reg. datum: 08 april 2002

uh ja hier ben ik ook al tijden naar op zoek. Hier staan alleen grabbers, maar geen webinterface die me de gids laat zien. zoals in gbpvr of webguide4
iemand?
quote:

Kompjoeters?? hu?

Ik laat de TV service via services.msc nu automatisch starten.

Mooi om te horen van het stand by verhaal, ik ga het eens proberen. Gebruikt iemand de optie: blank screen in full screen when MP is idle nog? Scheelt dit nog in stroomverbruik?

Ik heb nu de TV server en gelukkig de tvgids aan de praat met alle kanalen, ik kan echter de volgorde niet veranderen in MP zelf. Ze staan daar een beetje door elkaar. In de TV server configurator staan ze wel in de volgorde die ik wil.

Edit: heb de volgorde gefixt. In de group alle kanalen stond blijkbaar een andere volgorde. Beetje gek.

REDFISH wijzigde dit bericht 12-05-2008 18:59 (9%)

quote:
REDFISH schreef op maandag 12 mei 2008 @ 18:44:
Gebruikt iemand de optie: blank screen in full screen when MP is idle nog? Scheelt dit nog in stroomverbruik?
Ja, die gebruik ik omdat anders het beeld continue aanstaat als ik radio luister, maar of het stroom scheelt weet ik niet, aangezien de tv gewoon aanstaat.

quote:
-Leon- schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 10:38:
Nieuwe TVGemist 2.0 plugin

This plugin for MediaPortal makes it possible to browse and watch the
internet streams provided by:
* uitzendinggemist.nl
* RTL gemist (RTL 4, 5, 7, 8)
* SBS gemist (SBS6, Net5, Veronica)

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Skinfiles voor Monochrome hier te vinden: KLIK

.be
Reg. datum: 02 december 2001

quote:
olson schreef op maandag 12 mei 2008 @ 16:41:
uh ja hier ben ik ook al tijden naar op zoek. Hier staan alleen grabbers, maar geen webinterface die me de gids laat zien. zoals in gbpvr of webguide4
iemand?

[...]
Bedoel je zoiets als dit?

http://users.edpnet.be/darkie/tvguide.JPG

Heb de nieuwe TVgemist plugin geinstalleerd, en hij ziet nu ook netjes SBSgemist staan. Maar kan er met de afstandsbediening niet heen, hij springt dan gewoon terug naar Nederland 1,2,3 gemist doe ik dan naar beneden kom ik bij RTLgemist doe ik dan weer naar beneden kom ik weer bij Nederland 1,2,3 gemist.

Heb de plugin al opnieuw geinstalleerd maar heb niks geholpen.

PC1: ASUS P5B Deluxe WiFi -- E6600 -- 4GB PC7200 -- EN8800GTX 768MB -- Samsung 206BW | PC2: P5B Deluxe WiFI -- Q6600-- 4GB PC6400 -- Dell 2407FPW | Server: Asus M2A-VM HDMI -- AMD BE-2400 -- 4GB PC5300 -- 8x500GB RAID5 -- Areca1220

Ik heb een vraag over het instellen van de Logitech Harmony 885 voor MediaPortal.

Ik gebruik MediaPortal versie RC 1.0 met de laatste svn update.

Alles werkt verder perfect met de afstandsbediening, heb via de Logitech software aangegeven dat ik een Media Center PC heb met als fabrikant Media Portal en type MediaPortal ingevuld.
Verder heb ik aangegeven in de configuratie van MediaPortal dat ik de MCE remote gebruik.

Het enige wat me niet lukt is om de rode, groene, gele en blauwe knoppen van de MCE remote werkend te krijgen op de Logitech Harmony 885, waar ook dezelfde knoppen aanwezig zijn.

Met de rode knop kan je namelijk makkelijk switchen van de full screen mode terug naar het menu van mediaportal.
Met de groene knop kan je volgens mij snel de audio taal wijzigen.
Met de gele knop kan je snel ondertiteling wijzigen naar een andere taal.
En met de blauwe knop kan je snel de aspect ratio (hoogte en breedte verhoudingen) aanpassen, van bijvoorbeeld normal naar zoom etc.

Is dit bij iemand al wel gelukt om dat voor elkaar te krijgen? Wat ik ook aangeef binnen de Logitech software, toewijzen van de knoppen naar red, green etc of subtitle, aspect, audio etc...het werkt gewoon niet. Het wordt niet herkend als knop zoals dat wel gebeurt met de MCE remote.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is.

Alvast bedankt.

Groeten,

Remco.

R. Olthof

Reg. datum: 04 oktober 2002

Is het mogelijk om mediaportal op 2 schermen weer te geven?
Hiermee bedoel ik onder windows xp een extended desktop (met verschillende resoluties), waar op elk van de schermen de interface, film etc, te zien is.
Toepassing is : hd ready tv op 1360x720 en beamer op 1024*560

quote:
Remcoof schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 10:45:
Het enige wat me niet lukt is om de rode, groene, gele en blauwe knoppen van de MCE remote werkend te krijgen op de Logitech Harmony 885, waar ook dezelfde knoppen aanwezig zijn.

Is dit bij iemand al wel gelukt om dat voor elkaar te krijgen?
Ik gebruik de harmony 525 en die knoppen werken hier prima. Rood inderdaad voor aspectratio te wijzigen.

Ik heb even gekeken in mijn instellingen van de Harmony en ik gebruik de volgende instellingen:

Heb een activiteit aangemaakt "HTPC starten". Hiermee gaan mijn TV & Receiver aan. MediaPortal als apparaat geadd, en ingesteld op 'Home'.

Vervolgens onder 'knoppen aanpassen' (van die activiteit) de volgende instellingen voor de rode/groene/gele/blauwe knoppen:

Teletekst rood MediaPortal Red(rood)
Teletekst groen MediaPortal Green(Groen)
etc.

Verder in MP config een vinkje gezet dat ik MCE Remote gebruik en toen werkte alles perfect.
Misschien kan je d'r wat mee.

Reg. datum: 17 februari 2002

quote:
jeps zoiets zit dat in MP?

Reg. datum: 22 december 2007

quote:
Operations schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 09:51:
Heb de nieuwe TVgemist plugin geinstalleerd, en hij ziet nu ook netjes SBSgemist staan. Maar kan er met de afstandsbediening niet heen, hij springt dan gewoon terug naar Nederland 1,2,3 gemist doe ik dan naar beneden kom ik bij RTLgemist doe ik dan weer naar beneden kom ik weer bij Nederland 1,2,3 gemist.

Heb de plugin al opnieuw geinstalleerd maar heb niks geholpen.
Welke versie van MP heb je geinstalleerd?

Ik heb hier 0.2.3 maar ik krijg de TVgemist v2.0 plugin niet eens geinstalleerd --> Invalid package.

.be
Reg. datum: 02 december 2001

quote:
Rubke schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 14:08:
[...]

jeps zoiets zit dat in MP?
Het zit erin icm tuner software en dergelijke, maar niet een standalone tv guide, enfin, ik heb er toch geen gevonden.

Daarom dat ik het zelf geschreven heb (waarvan het screenshotje een voorbeeld is)
Ik download elke dag de gidsen via XMLTV en via een javatooltje parse ik die om ze dan in een mysql database te steken en dan heb ik een PHP sitetje gemaakt die deze info dan uit de database kan halen en tonen. In principe kan de database stap ertussen uit gelaten worden ... maar ik heb liever dat er queries naar men db gebeuren dan dat ik steeds een xml moet parsen :)

Als je zin hebt om te sleutelen, mag je de code hebben ... maar het is wel redelijk custom made, dus als je andere channels wilt tonen, ga je wel wat aanpassingen moeten doen aan de code (geen logica maar een ent ander zitten er harcoded in)

Het is ook voorzien voor mijn scherm resolutie dus als je het groter of kleiner wilt, zal je ook wat aan de html/css moeten sleutelen.

Eens dat allemaal in orde is, moet je er niet meer naar omkijken :)
Hij toont default het huidige uur en ik bedien het ook via men remote, ik kan het 1u laten opschuiven of de 2nd page laden met de andere channels.

owja, probleem is wel dat ik dit op een aparte server heb draaien en MP gebruikt gewoon de webpage die die server uitspuwt ...

DaRKie wijzigde dit bericht 13-05-2008 14:57 (4%)

quote:
Promy schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 13:02:
Is het mogelijk om mediaportal op 2 schermen weer te geven?
Hiermee bedoel ik onder windows xp een extended desktop (met verschillende resoluties), waar op elk van de schermen de interface, film etc, te zien is.
Toepassing is : hd ready tv op 1360x720 en beamer op 1024*560
Volgens mij moet je naar clone mode en dan apart resolutie aanpassen, via Catalist bv.

Volgens mij kom ik al in de buurt van hoe het uiteindelijk moet werken. Als ik in de activiteitsmodus zit dan werkt het namelijk (nog) niet, maar kies ik alleen voor het apparaat HTPC en gebruik dan die knoppen, dan werken ze wel. Ik ben in iedergeval op weg geholpen.........dus bij deze alvast bedankt!

Groeten.
quote:
-Leon- schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 13:29:
[...]

Ik gebruik de harmony 525 en die knoppen werken hier prima. Rood inderdaad voor aspectratio te wijzigen.

Ik heb even gekeken in mijn instellingen van de Harmony en ik gebruik de volgende instellingen:

Heb een activiteit aangemaakt "HTPC starten". Hiermee gaan mijn TV & Receiver aan. MediaPortal als apparaat geadd, en ingesteld op 'Home'.

Vervolgens onder 'knoppen aanpassen' (van die activiteit) de volgende instellingen voor de rode/groene/gele/blauwe knoppen:

Teletekst rood MediaPortal Red(rood)
Teletekst groen MediaPortal Green(Groen)
etc.

Verder in MP config een vinkje gezet dat ik MCE Remote gebruik en toen werkte alles perfect.
Misschien kan je d'r wat mee.

R. Olthof

quote:
Remcoof schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 20:03:
Volgens mij kom ik al in de buurt van hoe het uiteindelijk moet werken. Als ik in de activiteitsmodus zit dan werkt het namelijk (nog) niet, maar kies ik alleen voor het apparaat HTPC en gebruik dan die knoppen, dan werken ze wel. Ik ben in iedergeval op weg geholpen.........dus bij deze alvast bedankt!

Groeten.

[...]
Zoals ik hierboven heb beschreven werkt het nu, maar het lukt mij dus niet om het binnen een activiteit werkend te krijgen.
Hoe werkt het nu wel bij mij:
Ik start de activiteit Video's kijken. Hierbij wordt mijn tv, versterker en HTPC aangezet en op de juiste ingangen ingesteld.
Ik heb de knoppen binnen deze activiteit aangepast zodat de rode, gele, groene en blauwe knoppen overeenkomen met de acties die ik wil uitvoeren.
Red = Red button
Green = Audio
Yellow = Subtitle
Blue = Aspect
Dit werkt dus niet binnen de activiteit.

Als ik deze knoppen aanpas binnen het apparaat HTPC en de knoppen instel zoals hierboven beschreven werkt het wel gewoon.

Ik moet nu steeds als ik in de activiteit Video's kijken zit, terug schakelen naar devices, HTPC selecteren en dan de knoppen gebruiken.

Dit moet toch ook gewoon kunnen werken binnen de activiteit? Misschien doe ik wel iets verkeerd, maar zie zo niet in wat.
Misschien dat iemand het wel weet, dan hoor ik het graag.

Alvast bedankt!

Groeten

R. Olthof

quote:
Remcoof schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 14:05:
[...]

Zoals ik hierboven heb beschreven werkt het nu, maar het lukt mij dus niet om het binnen een activiteit werkend te krijgen.
Hoe werkt het nu wel bij mij:
Ik start de activiteit Video's kijken. Hierbij wordt mijn tv, versterker en HTPC aangezet en op de juiste ingangen ingesteld.
Ik heb de knoppen binnen deze activiteit aangepast zodat de rode, gele, groene en blauwe knoppen overeenkomen met de acties die ik wil uitvoeren.
Red = Red button
Green = Audio
Yellow = Subtitle
Blue = Aspect
Dit werkt dus niet binnen de activiteit.

Als ik deze knoppen aanpas binnen het apparaat HTPC en de knoppen instel zoals hierboven beschreven werkt het wel gewoon.

Ik moet nu steeds als ik in de activiteit Video's kijken zit, terug schakelen naar devices, HTPC selecteren en dan de knoppen gebruiken.

Dit moet toch ook gewoon kunnen werken binnen de activiteit? Misschien doe ik wel iets verkeerd, maar zie zo niet in wat.
Misschien dat iemand het wel weet, dan hoor ik het graag.

Alvast bedankt!

Groeten
Nou mensen,

ik wilde eigenlijk niet meer reageren, omdat ik gewoon zelf een fout heb gemaakt tijdens het instellen van die knoppen. :$

Ik was vergeten om de updates door te voeren naar de afstandsbediening, nu werkt het gewoon zoals het zou moeten werken. Helemaal top.

Bedankt voor het meedenken.

Groeten.

R. Olthof

@Leon
Zo te horen ben je tevreden over de L525, maar je gebruikt MCE vista, ik heb alles draaien op XP PRO en gebruik tweede scherm voor full HD.Scherm 1 = 19" breedbeeld.
Ik moet nogal wat aanzetten voordat ik in MP ben, LCD aan, selecteer HDMI2 input, via Catalist LCD op 1920x1080 ( shortcut ), receiver aan, input DVD.

Is dit ook mogelijk met de L525 binnen een activiteit, kun je in de database zien of ook de UPC digitale mediabox word ondersteund ?
Hoor het graag.

quote:
blackburst schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 19:12:
@Leon
Zo te horen ben je tevreden over de L525, maar je gebruikt MCE vista, ik heb alles draaien op XP PRO en gebruik tweede scherm voor full HD.Scherm 1 = 19" breedbeeld.
Ik moet nogal wat aanzetten voordat ik in MP ben, LCD aan, selecteer HDMI2 input, via Catalist LCD op 1920x1080 ( shortcut ), receiver aan, input DVD.

Is dit ook mogelijk met de L525 binnen een activiteit, kun je in de database zien of ook de UPC digitale mediabox word ondersteund ?
Hoor het graag.
Mijn setup is TV, HTPC, Receiver.

Ik heb 1 activiteit aangemaakt in de afstanbediening en wel "HTPC starten".
Zodra ik die activiteit start gaat mijn tv aan, receiver aan, htpc aan (uit standby werkt nog niet vlekkeloos omdat ik nog op kabels uit korea zit te wachten), MediaPortal op HOME screen, Receiver op HDMI ingang en led verlichting achter de tv aan :)

heb even in de database gekeken voor je en de UPC mediaBox staat er inderdaad netjes in onder Settop-box.

Reg. datum: 14 februari 2000

Ik heb nog twee problemen met geluid:

1. radio geluid komt via tv --> hoe is in te stellen dat dit geluid via andere weg gaat (versterker)?
2. geluid tv opnames loopt sinds de rc1 versie niet meer via de tv maar via de versterker, deze wil ik graag via de tv laten lopen? Heeft iemand hetzelfde probleem en dit al opgelost?
[edit] 2. Al opgelost.... andere codec gekozen en instellingen nog maals nagelopen, nu ook bij movies hdmi output gekozen en ac3 om dolby en dts via spdif te laten lopen.

RobinE wijzigde dit bericht 14-05-2008 21:23 (20%)

quote:
-Leon- schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 19:20:
[...]

Mijn setup is TV, HTPC, Receiver.

Ik heb 1 activiteit aangemaakt in de afstanbediening en wel "HTPC starten".
Zodra ik die activiteit start gaat mijn tv aan, receiver aan, htpc aan (uit standby werkt nog niet vlekkeloos omdat ik nog op kabels uit korea zit te wachten), MediaPortal op HOME screen, Receiver op HDMI ingang en led verlichting achter de tv aan :)

heb even in de database gekeken voor je en de UPC mediaBox staat er inderdaad netjes in onder Settop-box.
Deze setup is duidelijk, maar ik moet binnen XP een aantal handelingen doen, omdat ik het op een gewone PC doe.
Kan de remote binnen XP iets doen ?
Bedankt voor het kijken in de database, dat is al een pre, de UPC remote is niet echt handig.

quote:
blackburst schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 20:44:
[...]

Deze setup is duidelijk, maar ik moet binnen XP een aantal handelingen doen, omdat ik het op een gewone PC doe.
Kan de remote binnen XP iets doen ?
Bedankt voor het kijken in de database, dat is al een pre, de UPC remote is niet echt handig.
Dat zal moeilijk worden denk ik. Die shortcut voor je Catalyst instelling red je volgens mij niet met je afstandbediening.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws