Reg. datum: 17 februari 2002
Heeft Mediaportal 1.0 ook een webguide achtig iets zoals Webguide voor MCE???
http://www.asciiexpress.com/webguide/
GoT Index » Client Software Algemeen » Media Portal alternatief voor Windows Media Center (Deel 2)
Pagina's: 1 2 3 4 ... 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 last
[Post Reply] [Nieuw Topic]Kabel tussen HTPC & TV = 1,5 meter HDMI (v/d Hul) dus daar ligt het niet aan. Voordat ik schone install heb gedaan (afgelopen weekend) was het beeld kraakhelder. Geen idee waar het aan ligt, allee isntellingen zijn hetzelfde, maar goed, kijk er van het weekend nog wel een keer naar en anders gaat die laatste SVN er weer effe af.quote:Ejorne schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 19:14:
[...]
Wat voor kabel (en hoe lang) zit er tussen de tv en mp-computer? Wellicht iets met de connector of stoort er een andere kabel (of dect-telefoon / wireless headphone ofzo) het signaal?
hier als eens gekeken?? (onderaan)quote:Rubke schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 21:14:
Weet iemand dit toevalliig?
Heeft Mediaportal 1.0 ook een webguide achtig iets zoals Webguide voor MCE???
http://www.asciiexpress.com/webguide/
Je moet je HTPC ook niet uitschakelen, maar in standby of hibernate zetten. Let er wel op dat je een bepaalde BIOS-instelling moet hebben enabled. Bij mijn Bios heet dit iets van "WAKE-UP events" of iets dergelijks. Met deze instelling disabled komt de pc niet uit standby/hibernate.quote:pelican schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 07:41:
Nu gebruik ik niet de ingebouwde PowerScheduler, vooral omdat je hiermee niet zelf je pc uit kan zetten, maar je alles aan de PowerScheduler over moet laten. Anders komt m'n pc niet uit standby voor opname (staat ook in de docu).
Vreemd....quote:Usage of the PowerScheduler feature is pretty much straight forward. Just keep MediaPortal idle in the Home window and the TV-service will eventually put the system into standby if the computer is completely idle. For now, don't use MediaPortal's buttons (or your remote's button) to put the system into standby, but let the TV-service control it. This makes sure the wakeup time is set correctly.
Voor een single-seat opstelling (zowel TV-server als MEdiaportal op één PC) lijkt dit inderdaad onlogisch, maar er zijn ook personen die één dedicated PC als TV-server gebruiken icm meerdere clients. Dan kan het wel handig zijn om aparte "rules" te maken voor de "server" als "clients".quote:pelican schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 07:41:
Bovendien vind ik het onduidelijk dat er dezelfde instellingen gegeven kunnen worden bij zowel de tv server plugin, als de client plugin.
Question Mark wijzigde dit bericht 08-05-2008 08:40 (16%)
MCSE NT4/2K/2K3, CCA, CCEA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP + zwemdiploma A & B
Dit had ik ook met de PVR Scheduler plugin, die .xml ontbrak ook bij de skin Monochrome. 2 ontbrekende .xml bestand gekopieerd en 1 .png bestand, en dat gaat goed. Maar ik kan me voorstellen dat dat niet voor alle plugins zal werken. Gewoon ff uitproberen.quote:swtimmer schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 20:49:
Ik heb nu een skin gevonden die redelijk voldoet aan mijn verwachting (lees duidelijk leesbaar op een "oude" tv). Maar nu is het zo dat deze skin standaard geen XML heeft voor enkele van mijn plugins (dit is de foutmelding binnen MP). IS het nu zo dat ik deze missende XML (van een plugin) gewoon uit een werkende skin kan trekken? Of is er een andere manier om dit voor mekaar te krijgen?
PC1: ASUS P5B Deluxe WiFi -- E6600 -- 4GB PC7200 -- EN8800GTX 768MB -- Samsung 206BW | PC2: P5B Deluxe WiFI -- Q6600-- 4GB PC6400 -- Dell 2407FPW | Server: Asus M2A-VM HDMI -- AMD BE-2400 -- 4GB PC5300 -- 8x500GB RAID5 -- Areca1220
Heb je het ook al geprobeerd met de standaard decoders/navigator, dus de MPV & MPA decoders?quote:Operations schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 10:19:
Blijf met 1 vreemd iets zitten, heb 2 media center pc's in huis met MP erop. Bij de ene heb ik toch echt DVD navigatie problemen. Hij toon niet de geselecteerde menu optie. Terwijl hij op de andere pc daar geen enkel probleem mee heeft.
Instellingen staan gelijk, maar heb ook al andere optie geprobeerd. PowerDVD Navigator. dat XDxA uit gezet, maar niks helpt heeft iemand hier een oplossing voor?
-Leon- wijzigde dit bericht 09-05-2008 10:42 (13%)
Standaard navigator wel maar de standaard codec neit. Vind dat beeld een stuk minder plus dat het op die andere MP pc ook werkt met de powerdvd codec dus vind dat het gewoon moet werken zo.quote:-Leon- schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 10:36:
[...]
Heb je het ook al geprobeerd met de standaard decoders/navigator, dus de MPV & MPA decoders?
** EDIT **
Wat je nog kan proberen (wat voor mij wel scheelde) is in de Movie Database de juiste files toekennen aan de film. (MP Configuration --> Movies --> Movie Database onder tab Files)
PC1: ASUS P5B Deluxe WiFi -- E6600 -- 4GB PC7200 -- EN8800GTX 768MB -- Samsung 206BW | PC2: P5B Deluxe WiFI -- Q6600-- 4GB PC6400 -- Dell 2407FPW | Server: Asus M2A-VM HDMI -- AMD BE-2400 -- 4GB PC5300 -- 8x500GB RAID5 -- Areca1220
top, maar ik heb nog steeds slecht beeld: paars en groen en vertikale lijnen.quote:-Leon- schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 10:38:
Nieuwe TVGemist 2.0 plugin
This plugin for MediaPortal makes it possible to browse and watch the
internet streams provided by:
* uitzendinggemist.nl
* RTL gemist (RTL 4, 5, 7,
* SBS gemist (SBS6, Net5, Veronica)
![]()
![]()
Bekijk mijn foto's.
Is een vaker voorkomende 'klacht' op het MediaPortal forum en hier is geen echte oplossing voor. Ik had hier ook last van en gebruikte dus noodgedwongen de built-in decoders.quote:Operations schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 13:08:
[...]
Standaard navigator wel maar de standaard codec neit. Vind dat beeld een stuk minder plus dat het op die andere MP pc ook werkt met de powerdvd codec dus vind dat het gewoon moet werken zo.
MCSE NT4/2K/2K3, CCA, CCEA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP + zwemdiploma A & B
Bij mij kwam dat door ffdshow volgens mij. Ik heb toen Windows Media Player 11 installed voor de codecs eigenlijk. Toen werkte het goed. Misschien een idee.quote:Molybdenum schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 13:22:
[...]
top, maar ik heb nog steeds slecht beeld: paars en groen en vertikale lijnen.
een paar pagina's terug stelde ik al de vraag, maar kreeg geen respons:
wie heeft een oplossing of wie heeft een idee hoe of wat?
/me weet geen leuke quote voor in zijn signature
Ik heb deze ook geinstalleerd. Maar zie die SBS groep niet staan in het menu? Jullie wel?quote:-Leon- schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 10:38:
Nieuwe TVGemist 2.0 plugin
This plugin for MediaPortal makes it possible to browse and watch the
internet streams provided by:
* uitzendinggemist.nl
* RTL gemist (RTL 4, 5, 7,
* SBS gemist (SBS6, Net5, Veronica)
![]()
![]()
wmp11 is geinstalleerd, maar waar moet ik dan welke codec selecteren? is dat de mpv decoder filter bij tv-settings (ik neem echter aan dat dit voor de tv-kaart is, die ik niet heb). of is het de decoder die ik onder 'movies' selecteer?quote:KnoppenSpook schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 14:47:
[...]
Bij mij kwam dat door ffdshow volgens mij. Ik heb toen Windows Media Player 11 installed voor de codecs eigenlijk. Toen werkte het goed. Misschien een idee.
Bekijk mijn foto's.
Hier geen probleem. Ik zou de plugin even opnieuw installeren. Bij de-installatie moet je goed opletten dat de file 'Uitgemist.dll' wel verwijderd word. Het beste kan je de plugin eerst uitschakelen en vervolgens via de Plugin-installer (startmenu --> Team Media Portal --> MediaPortal --> Plugins/Skins Installer) verwijderen en opnieuw installeren.quote:swtimmer schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 09:46:
[...]
Ik heb deze ook geinstalleerd. Maar zie die SBS groep niet staan in het menu? Jullie wel?
REDFISH wijzigde dit bericht 10-05-2008 13:41 (4%)
In die weerinstellingen kan ik alleen Amsterdam vinden, of doe ik iets niet goed?quote:REDFISH schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 13:37:Helaas werkt het weer(Het weerbericht) ook niet meer. Daarvoor is een update beschikbaar voor RC1.
REDFISH wijzigde dit bericht 10-05-2008 19:10 (35%)
De enige nederlandse stad die ik op weather.com kan vinden is dus Amsterdamquote:REDFISH schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 17:35:
Je moet in de configuration gewoon naar een stad zoeken. Hij maakt gebruik van weather.com. Als de stad er daar bij staat kun je hem in MP ook toevoegen.
Lees deze handleiding maar eens effe door, dan moet je d'r wel uitkomen (het stukje "Required running SQL Service").quote:REDFISH schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 17:35:
En nog iets anders, hoe zorg ik ervoor dat de TV-server standaard draait. Volgens mij is het een service. Ander krijg ik de melding in MP dat er geen TV server draait. Beetje stom om deze standaard uit te laten staan.
GoT Index » Client Software Algemeen » Media Portal alternatief voor Windows Media Center (Deel 2)
Pagina's: 1 2 3 4 ... 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 last
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus