En de licentie, ik neem aan dat je dat nog wel kunt laten vragen tijdens of na de installatie?
Dus dat zou geen probleem mogen zijn, maar alsnog denk ik niet dat MS het zou apprecieren als je dergelijke cd zou verspreiden ...
GoT Index » Client Software Algemeen » Media Portal alternatief voor Windows Media Center (Deel 2)
Pagina's: 1 2 3 4 ... 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 last
[Post Reply] [Nieuw Topic]Makkelijker is denk ik, windows schoon installeren - mediaportal erop en configureren (inclusief codecs e.d.) en dan een image maken. Is ook veel minder werk dan z'n unattended cd in elkaar knutselen.quote:DaRKie schreef op maandag 05 mei 2008 @ 14:15:
Een unattented install is een installatie waarbij je zelf niets meer manueel moet ingeven, alles staat dus pregedefinieerd op de install-cd. Dus je zou in principe je cd erin moeten doen, installeren en de rest gebeurt zelf. Dus de hardware specieke instellingen zijn al zeker geen probleem.
En de licentie, ik neem aan dat je dat nog wel kunt laten vragen tijdens of na de installatie?
Dus dat zou geen probleem mogen zijn, maar alsnog denk ik niet dat MS het zou apprecieren als je dergelijke cd zou verspreiden ...
Operations wijzigde dit bericht 05-05-2008 14:37 (22%)
PC1: ASUS P5B Deluxe WiFi -- E6600 -- 4GB PC7200 -- EN8800GTX 768MB -- Samsung 206BW | PC2: P5B Deluxe WiFI -- Q6600-- 4GB PC6400 -- Dell 2407FPW | Server: Asus M2A-VM HDMI -- AMD BE-2400 -- 4GB PC5300 -- 8x500GB RAID5 -- Areca1220
Nou ja als iemand tijd en zin heeft om dit in elkaar te knutselen met de juiste codecs en de juiste config instellingen binnen MP, vind ik dat ook geen probleemquote:DaRKie schreef op maandag 05 mei 2008 @ 14:29:
Ja, makkelijker is zeker, maar dan heb je wel die problemen met verschillende hardware / license keys.
Voor jezelf kan je het zeker zo doen, heb ik ook gedaan, altijd handig als ik bij iets nieuws te testen het systeem omzeep geholpen heb
PC1: ASUS P5B Deluxe WiFi -- E6600 -- 4GB PC7200 -- EN8800GTX 768MB -- Samsung 206BW | PC2: P5B Deluxe WiFI -- Q6600-- 4GB PC6400 -- Dell 2407FPW | Server: Asus M2A-VM HDMI -- AMD BE-2400 -- 4GB PC5300 -- 8x500GB RAID5 -- Areca1220
-Leon- wijzigde dit bericht 05-05-2008 15:53 (25%)
Ik kijk alles fullscreen. Maar die films zijn daar niet voor gemaakt aangezien je via de stretch optie van MP de aspect ratio verandert. Dit resulteert echter wel in een mooi volledig gevuld scherm.quote:Operations schreef op zondag 04 mei 2008 @ 21:58:
Paar posts terug is even gesproken over de zwarte balken bij HD films. Zijn hier nou mensen die alle HD films echte full screen kunnen bekijken? En zo ja hoe dan (welke codec/instellingen). Wat ik blijf toch ook zwarte balken houden bij films, niet altijd even groot maar ze zijn er toch wel. Dacht altijd dat dit bij de films hoorde net als bij DVD maar krijg nu een beetje de indruk dat dit niet zo is.
Iemand die hier iets nuttig over kan zeggen?
Zelf heb ik (nog) geen fire/floppy DTV kaart, dus ik kan het niet voor je nakijken, maar ik kan je wel het volgende zeggen:quote:vadeluma schreef op zondag 04 mei 2008 @ 21:42:
Ik probeer mijn kanalen te scannen in de TVserver setup van RC1. Ik heb heb 2 firedtv kaarten geinstalleerd. Aangezien ik geen cam gebruik(UPC) heb ik bij keuze cam DEFAULT gekozen. Ik zie echter nergens waar ik de symbolrate in kan vullen van UPC Amsterdam (6900). Als ik ga scannen vindt die alleen de rtl zenders en dus niet de rest van de FTA kanalen.Zie ik iets over het hoofd?
Lees deze topic eens door, misschien heb je daar wat aan.quote:vadeluma schreef op zondag 04 mei 2008 @ 21:42:
Ik probeer mijn kanalen te scannen in de TVserver setup van RC1. Ik heb heb 2 firedtv kaarten geinstalleerd. Aangezien ik geen cam gebruik(UPC) heb ik bij keuze cam DEFAULT gekozen. Ik zie echter nergens waar ik de symbolrate in kan vullen van UPC Amsterdam (6900). Als ik ga scannen vindt die alleen de rtl zenders en dus niet de rest van de FTA kanalen.Zie ik iets over het hoofd?
maran
Hier hetzelfde... geen beeld wel geluid.quote:garth_tinuz schreef op zondag 04 mei 2008 @ 01:59:
ik wil graag WWITV gebruiken als plugin.. nu krijg ik wel het geluid te horen maar blijf een zwart beeld zien!iemand een oplossing? uitzeniding gemist en onlinevideos doen het wel.....
Twist each pair of letters and you'll know at least something of me...
Ja nog even een aanvulling hierop. Het schijnt dat je in de vorige Tvserver de optie had om land en regio te kiezen en als aanvulling bij de scantab de symbolrate. Is dus verwijderd in RC1.quote:vadeluma schreef op maandag 05 mei 2008 @ 20:14:
Bedankt voor jullie bijdrage. Ik weet dat het kan in MCE, het lukt mij alleen niet in Mediaportal. ThaClown zegt in de topicstart bij het Televisie onderdeel dat je een symbolrate in kan voeren en daarna kan scannen. Ik zie alleen geen optie, omdat ergens in te voeren. Op dit moment ontvang ik 25 zenders FTA via de digitale tuner in mijn flatscreen, dus ze zijn in ieder geval beschikbaar.
maran
UPC heeft geen FTA kanalen meer, zelf ondervonden heb hier een Floppy DVB-C liggen waar ik dus nu niks meer aan heb.quote:Dirkmans schreef op maandag 05 mei 2008 @ 19:47:
[...]
Zelf heb ik (nog) geen fire/floppy DTV kaart, dus ik kan het niet voor je nakijken, maar ik kan je wel het volgende zeggen:
UPC gebruikt voor hun digitale TV hun eigen decoders met als codering Nagravision, dit in tegenstelling tot de meeste kabelaanbieders. Die gebruiken Irdeto....
(correct me if i'm wrong)
De fire/floppydtv kaarten werken alleen met CA modules die Irdeto kunnen coderen, dus alle NIET FTA zenders is zoiezo een no-go.
Nu is het zo dat UPC een aantal zenders FTA digitaal op de kabel heeft staan. Dit kan echter elk moment veranderen/wijzigen of zelfs helemaal ophouden.
Het kan dus zo zijn dat er op dit moment alleen de RTL zenders te ontvangen zijn.
Cheap, stable & fast Webhosting: http://www.easywebhost.be
Naar MP instellingen gaan en op de rechtermuisknop drukken op de plugin, daar heb je de keuzequote:Virus3000765 schreef op maandag 05 mei 2008 @ 23:06:
Weet iemand hoe je bijvoorbeeld de plugin TV Series in het hoofdmenu kan laten verschijnen ipv onder My Plugins?
Specs:Vista Ultimate 64-bit | CM Stacker 830 Black + CM1250 watt | Striker Extreme | Intel QX6850 | 4GB Corsair 6400C4 | 2xRaptor WD740ADFD Raid0 | 6X 500GB | XFX 8800 GTX SLI | Logitech Z-5500, G9 + G15 | Archetype mousepad |
maran
Hier zit ik ook nog steeds meequote:ThaClown schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 08:05:
@MisterGhost:
Ik probeer nu ook mij CAm te updaten maar heb hetzelfde probleem als jij, pcmia mtd-0002.inf wordt niet herkent in windows XP op de laptop.... En kan dus niet updaten...
Had jij hier al iets op gevonden?
Nee... helaas. Al mijn bevindingen heb ik daar over gepost. Heb het dus even opgegeven.quote:ThaClown schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 08:05:
@MisterGhost:
Ik probeer nu ook mij CAm te updaten maar heb hetzelfde probleem als jij, pcmia mtd-0002.inf wordt niet herkent in windows XP op de laptop.... En kan dus niet updaten...
Had jij hier al iets op gevonden?
Ben benieuwd naar je ervaringen. Heb er zelf ook een, maar door al mijn verbouwingsgeneuzel nog niet echt aan de config toegekomen. Bleef ook het verschijnsel houden dat MCE opkwam ipv MP onder XP.quote:stevemuller schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 04:32:
[...]
MCE Remote heb ik geen ervaring mee, maar heb een Harmony Advanced One besteld. Zal het daarmee uittesten al weet ik niet of deze te vergelijken is met de MCE remote,
Heb je al geprobeerd om de PowerDVD 7 of 8 codec te gebruiken voor MPEG2? Bij TV gaf mijn MP config echt superstrak beeld, zelfs met de scrollbar van RTL7. Ik moet wel zeggen dat hij na herinstallatie afgelopen weekend weer wat 'blurry' is geworden terwijl ik precies dezelfde codecs heb draaien en geconfigureerdquote:MisterGhost schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 11:21:
[...]
Tav de beeldkwaliteit:
Heb zelf de codec-guide van Goose gevolgd. Iemand goede ervaringen met andere codecs icm @home digitaal totaal?
Tav zappen:
levert de nieuwe versie van MP en de TV-tuner hier nog voordeel?
(Of moet ik toch die firmware geupdate zien te krijgen?)
Ja. Alle codecs wel geprobeerd. Ik merkte weinig verschil, maar vroeg me wel af of ik dit goed deed.quote:-Leon- schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 12:50:
[...]
Heb je al geprobeerd om de PowerDVD 7 of 8 codec te gebruiken voor MPEG2? Bij TV gaf mijn MP config echt superstrak beeld, zelfs met de scrollbar van RTL7. Ik moet wel zeggen dat hij na herinstallatie afgelopen weekend weer wat 'blurry' is geworden terwijl ik precies dezelfde codecs heb draaien en geconfigureerd
Dit kan je instellen door in MP configuratie met je linker of rechtermuisknop op het tv-series icoontje te klikken. Als het goed is heb je daar 4 opties, uit - in plugins, in hoofdmenu en tv-series config.quote:Virus3000765 schreef op maandag 05 mei 2008 @ 23:06:
Weet iemand hoe je bijvoorbeeld de plugin TV Series in het hoofdmenu kan laten verschijnen ipv onder My Plugins?
Ik doe het altijd in MP Configuratie, onder TV staan de codecs.quote:MisterGhost schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 14:06:
[...]
Ja. Alle codecs wel geprobeerd. Ik merkte weinig verschil, maar vroeg me wel af of ik dit goed deed.
Heb de te gebruiken codec aangepast onder de TV-settings in MP zelf. MP ook niet herstart (als ik dit wel deed, merkte ik geen verschil). Is dit de goede manier? Of is het iets van de tv-server configuratie?
Wat voor kabel (en hoe lang) zit er tussen de tv en mp-computer? Wellicht iets met de connector of stoort er een andere kabel (of dect-telefoon / wireless headphone ofzo) het signaal?quote:-Leon- schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 17:29:
[...]
Ik doe het altijd in MP Configuratie, onder TV staan de codecs.
Moet wel zeggen dat ik nu ook minder goed beeld heb, terwijl ik precies dezelfde codecs geintstalleerd heb
Twist each pair of letters and you'll know at least something of me...
GoT Index » Client Software Algemeen » Media Portal alternatief voor Windows Media Center (Deel 2)
Pagina's: 1 2 3 4 ... 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 last
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos