Gathering of Tweakers

Quicksearch
Kan iemand mij vertellen welke toets op een MCE remote (in de standaard instellingen) je vanuit full screen TV terug brengt naar het menu??????

quote:
gdl schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 20:50:
Kan iemand mij vertellen welke toets op een MCE remote (in de standaard instellingen) je vanuit full screen TV terug brengt naar het menu??????
back?

PC1: ASUS P5B Deluxe WiFi -- E6600 -- 4GB PC7200 -- EN8800GTX 768MB -- Samsung 206BW | PC2: P5B Deluxe WiFI -- Q6600-- 4GB PC6400 -- Dell 2407FPW | Server: Asus M2A-VM HDMI -- AMD BE-2400 -- 4GB PC5300 -- 8x500GB RAID5 -- Areca1220

quote:
AUijtdehaag schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 20:33:
[...]

Ik ben hier ook erg benieuwd naar....
Het is me redelijk gelukt met anydvd hd, windvd9 +bluray en index.bdmv en MovieObject.bdmv te vervangen door aangepaste en het geheel in te pakken als .iso met imgburn als UDF 2.5
Windvd speelt de film wel af als ik de film mount met deamon tools maar geen beeld bij de verschillende menus....

Mischien iemand anders suggesties? Dit issue hebben meerdere mensen toch?
Met Nero Showtime 4.3.2.0 kun je een Blu-ray directory vanaf je HD afspelen zonder bestanden te moeten aanpassen. Er is maar weinig software die dat kan. Powerdvd Ultra en WinDVD zijn 2 andere programma's die dat zou moeten kunnen maar beide programma's werken slecht naar mijn ervaring (De helft van de titels werken niet).

Qua Blu-ray support is Nero Showtime een aan te raden programma. Ik heb een stuk of 10 Blu-ray's gedownload via nieuwsgroepen (25 en 50GB versies) en alle speelde netjes af met menu en subtitles, net als een dvd zeg maar. Wel zeurde hij een paar keer over regio codes, maar met Anydvd HD kun je dat oplossen.

Nero Showtime zit bij Nero 8. Trial vind je hier

Overigens kun je in mediaportal gewoon de m2ts extensie toevoegen als filmbestand, en dan in de maps 'streams' het grootste bestand starten, dat is de film. Enige wat nog niet werkt zijn de subtitles die in een m2ts stream zitten, Haali media splitter ziet ze wel, alleen heeft hij er geen juiste decoder ervoor. Dat heb ik al gepost op 't forum van MP. Audiostreams kun je wel gewoon selecteren. Ik gebruik Haali Media Splitter i.c.m. ffdshow als codecs.

Magnolia wijzigde dit bericht 05-05-2008 02:24 (22%)

Ontspan.

ello freunden!

effies een stom vraagje maar ik wil graag WWITV gebruiken als plugin.. nu krijg ik wel het geluid te horen maar blijf een zwart beeld zien! :( iemand een oplossing? uitzeniding gemist en onlinevideos doen het wel.....

alvast bedankt!

Garth

Reg. datum: 20 september 2004

quote:
AUijtdehaag schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 20:33:
[...]
Ik ben hier ook erg benieuwd naar....
Het is me redelijk gelukt met anydvd hd, windvd9 +bluray en index.bdmv en MovieObject.bdmv te vervangen door aangepaste en het geheel in te pakken als .iso met imgburn als UDF 2.5
Windvd speelt de film wel af als ik de film mount met deamon tools maar geen beeld bij de verschillende menus....

Mischien iemand anders suggesties? Dit issue hebben meerdere mensen toch?
Volgens mij kan PowerDVD wel files vanaf een HD afspelen, maar heb geen BluRay Disc om te testen of dat ook werkt.

Open PowerDVD, helemaal links onderin je scherm zie je een soort HD staan (links van de stop knop). Klik hierop --> "open movie files on hard disk drive" en daar selecteer je de hoofdmap van de disc.

System Specs: Desktop HTPC

quote:
RonnieB82 schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 10:48:

Ook heb ik waarschijnlijk een verkeerde codec voor rtl uitzending gemist, deze speelt wel, maar ik krijg de verkeerde kleuren. (ik heb dit wel vaker gezien, maar geen idee meer hoe ik het opgelost heb)
Uizendinggemist.nl en tvgemist.nl speelt alles in groen/paars en soms met vertikale strepen erdoor.
In mijn webbrowser via WMplayer gaat het goed, dus ik heb de goede codecs wel ergens staan.

Ik heb over dit probleem niet veel gevonden, maar waar in de conf. moet ik codecs instellen voor streaming tv? En weet iemand welke codecs ik het beste kan gebruiken voor streaming?

Alvast bedankt. :)

Bekijk mijn foto's.

Mediaportal geinstald maar als ik een movie database wil maken klopt er amper iets van. Film namen staan zoals ze gereleased zijn dus amper herkenbaar :) Is het mogelijk om gewoon een cover in je map te plaatsen zodat er een filmstrip weergegeven wordt inplaats via imdb in dergerlijk? Aan info heb ik geen nood want jaartal en film naam staat per folder weergegeven en de rest intresseert me niet.
Reg. datum: 22 december 2007

quote:
n0sTRa schreef op zondag 04 mei 2008 @ 17:40:
Mediaportal geinstald maar als ik een movie database wil maken klopt er amper iets van. Film namen staan zoals ze gereleased zijn dus amper herkenbaar :) Is het mogelijk om gewoon een cover in je map te plaatsen zodat er een filmstrip weergegeven wordt inplaats via imdb in dergerlijk? Aan info heb ik geen nood want jaartal en film naam staat per folder weergegeven en de rest intresseert me niet.
Het help al gigantisch als je de bestandsnamen even renamed naar de titel van de film. Echter dan zal je nog fouten tegenkomen maar die kan je zo in de database even corrigeren.

To boldly do what no one has..

quote:
n0sTRa schreef op zondag 04 mei 2008 @ 17:40:
Plaats een folder.jpg in de map, dan wordt die voortaan weergegeven als thumbnail (werkt ook bij Muziek).

"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"

quote:
Magnolia schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 23:58:
[...]

Met Nero Showtime 0.4.2.3 kun je een Blu-ray directory vanaf je HD afspelen zonder bestanden te moeten aanpassen. Er is maar weinig software die dat kan. Powerdvd Ultra en WinDVD zijn 2 andere programma's die dat zou moeten kunnen maar beide programma's werken slecht naar mijn ervaring (De helft van de titels werken niet).

Qua Blu-ray support is Nero Showtime een aan te raden programma. Ik heb een stuk of 10 Blu-ray's gedownload via nieuwsgroepen (25 en 50GB versies) en alle speelde netjes af met menu en subtitles, net als een dvd zeg maar. Wel zeurde hij een paar keer over regio codes, maar met Anydvd HD kun je dat oplossen.

Nero Showtime zit bij Nero 8. Trial vind je hier

Overigens kun je in mediaportal gewoon de m2ts extensie toevoegen als filmbestand, en dan in de maps 'streams' het grootste bestand starten, dat is de film. Enige wat nog niet werkt zijn de subtitles die in een m2ts stream zitten, Haali media splitter ziet ze wel, alleen heeft hij er geen juiste decoder ervoor. Dat heb ik al gepost op 't forum van MP. Audiostreams kun je wel gewoon selecteren. Ik gebruik Haali Media Splitter i.c.m. ffdshow als codecs.
We gaan het proberen met Nero! Bedankt voor de tips! ;)
Ik heb zo'n beetje vanalles al geprobeerd. powerdvd en windvd.
Is Showtime ook wel volledig te integreren icm mediaportal 1.0?

Edit: Showtime werkt perfect tot nu toe _/-\o_
En is nu nederlands _/-\o_

AUijtdehaag wijzigde dit bericht 04-05-2008 21:23 (5%)

quote:
Je kan in de configuratietool je database entries editen en er dan zelf covertart aan films plakken. Ik heb dat bv. gedaan bij 'For the birds'. Automatisch werd die clip met de verkeerde film gelinkt en werd er verkeerde data gedownload, maar je kan alles handmatig doen als je wilt.

Bekijk mijn foto's.

Ik probeer mijn kanalen te scannen in de TVserver setup van RC1. Ik heb heb 2 firedtv kaarten geinstalleerd. Aangezien ik geen cam gebruik(UPC) heb ik bij keuze cam DEFAULT gekozen. Ik zie echter nergens waar ik de symbolrate in kan vullen van UPC Amsterdam (6900). Als ik ga scannen vindt die alleen de rtl zenders en dus niet de rest van de FTA kanalen.Zie ik iets over het hoofd?

maran

Paar posts terug is even gesproken over de zwarte balken bij HD films. Zijn hier nou mensen die alle HD films echte full screen kunnen bekijken? En zo ja hoe dan (welke codec/instellingen). Wat ik blijf toch ook zwarte balken houden bij films, niet altijd even groot maar ze zijn er toch wel. Dacht altijd dat dit bij de films hoorde net als bij DVD maar krijg nu een beetje de indruk dat dit niet zo is.

Iemand die hier iets nuttig over kan zeggen?

PC1: ASUS P5B Deluxe WiFi -- E6600 -- 4GB PC7200 -- EN8800GTX 768MB -- Samsung 206BW | PC2: P5B Deluxe WiFI -- Q6600-- 4GB PC6400 -- Dell 2407FPW | Server: Asus M2A-VM HDMI -- AMD BE-2400 -- 4GB PC5300 -- 8x500GB RAID5 -- Areca1220

quote:
Molybdenum schreef op zondag 04 mei 2008 @ 21:32:
[...]

Je kan in de configuratietool je database entries editen en er dan zelf covertart aan films plakken. Ik heb dat bv. gedaan bij 'For the birds'. Automatisch werd die clip met de verkeerde film gelinkt en werd er verkeerde data gedownload, maar je kan alles handmatig doen als je wilt.
Bij +- 700 films is dit nogal een werk vrees ik ...
quote:
Operations schreef op zondag 04 mei 2008 @ 21:58:
Paar posts terug is even gesproken over de zwarte balken bij HD films. Zijn hier nou mensen die alle HD films echte full screen kunnen bekijken? En zo ja hoe dan (welke codec/instellingen). Wat ik blijf toch ook zwarte balken houden bij films, niet altijd even groot maar ze zijn er toch wel. Dacht altijd dat dit bij de films hoorde net als bij DVD maar krijg nu een beetje de indruk dat dit niet zo is.

Vrijwel alle HD & Bioscoop formaat films hebben standaard zwarte balken!
Je TV is 16:9 terwijl veel HD films 1.85:1 of zelfs 2.35:1 (Lord of the Rings, Star Wars) zijn!
Zwarte balken heb je dus altijd!

Zie ook widescreen.org

quote:
Operations schreef op zondag 04 mei 2008 @ 21:58:

quote:
ThaClown schreef op maandag 05 mei 2008 @ 11:21:
[...]

Vrijwel alle HD films hebben standaard zwarte balken!
Je TV is 16:9 terwijl veel HD films 1.85:1 of zelfs 2.35:1 (Lord of the Rings, Star Wars) zijn!
Zwarte balken heb je dus altijd!

Zie ook widescreen.org
Dit is natuurlijk niet waar, je kan toch gewoon via aspect ratio 'zoom' instellen, bij mij wordt dan elke breedbeeldfilm gezoomd totdat er geen zwarte balken meer zijn, de consequentie is dat je dan soms vrij grote delen van de zijkant mist, maar het is wel beeldvullend. Een tussenvorm die ik vaak gebruik is de 14:9 zoom waarbij de zwarte balken een stuk kleiner worden. Bij de configuratie van MP heb ik enkel de volgende aspectratio's aangevinkd staan: 'normal', '14:9 zoom' en 'zoom'. Daarmee krijg ik altijd de perfecte film. Dus de zwarte balken bij alle HD films kunnen weg in mediaportal.

BTW, als je een HD ready tv hebt zoals ik (1366x768) heb je ook geen scherpteverlies als je 1080p films bekijkt en daarbinnen inzoomt tot de zwarte balken weg zijn.

BTW2: tijdens de film op twee keer op info drukken dan krijg je een menu, ga naar aspect ratio en selecteer 'zoom'. Ik heb zelf de 'aspect' knop zoals die bekend is mij de MCE remote een plek gegeven op mijn logitech harmony, wanneer ik nu op de knop 'aspect' druk op m'n remote wordt gewisseld tussen 1 van de 3 aspect ratio's die ik bij de configuratie van MP heb ingesteld. Werkt echt simpel & perfect :)

vandermark wijzigde dit bericht 05-05-2008 12:38 (11%)

One day the world will be ready for u and wonder how they didn't see - E

quote:
vandermark schreef op maandag 05 mei 2008 @ 12:32:
[...]

[...]

Dit is natuurlijk niet waar, je kan toch gewoon via aspect ratio 'zoom' instellen, bij mij wordt dan elke breedbeeldfilm gezoomd totdat er geen zwarte balken meer zijn, de consequentie is dat je dan soms vrij grote delen van de zijkant mist. Een tussenvorm die ik vaak gebruik is de 14:9 zoom waarbij de zwarte balken een stuk kleine worden. Bij de configuratie heb ik enkel de volgende aspectratio's aan staan: ' normal', 14:9 zoom en 'zoom' Daarmee krijg ik altijd de perfecte film. Dus de zwarte balken bij alle HD films kunnen weg in mediaportal.

BTW, als je een HD ready tv hebt zoals ik (1366x768) heb je ook geen scherpteverlies als je 1080p films bekijkt en daarbinnen inzoomt tot de zwarte balken weg zijn.

BTW2: tijdens de film op twee keer op info drukken dan krijg je een menu, ga naar aspect ratio en selecteer 'zoom'. Ik heb zelf de 'aspect' knop zoals die bekend is mij de MCE remote een plek gegeven op mijn logitech harmony, wanneer ik nu op de knop 'aspect' druk op m'n remote wordt gewisseld tussen 1 van de 3 aspect ratio's die ik bij de configuratie van MP heb ingesteld.
Ja ik gebruik zelf ook vaak de 14:9 Zoom voor films, maar dan is dat opgehelderd :)

Ja dat weet ik natuurlijk wel, maar ikzelf kijk altijd zonder zoom...
Ik wil geen beeld van de zijkant missen (vind bij 14:9 toch wel veel beeld eraf gaan) en bij veel zoom versies klopt de verhouding niet meer....

Persoonlijk wil ik kijken zoals de film bedoeld was en dus neem ik zarte balken voor lief, ze storen mij totaal niet trouwens.

quote:
Operations schreef op maandag 05 mei 2008 @ 12:37:
[...]

Ja ik gebruik zelf ook vaak de 14:9 Zoom voor films, maar dan is dat opgehelderd :)
Yep, één stapje verder gaan en Zoom gebruiken :)
quote:
ThaClown schreef op maandag 05 mei 2008 @ 12:43:
Ja dat weet ik natuurlijk wel, maar ikzelf kijk altijd zonder zoom...
Ik wil geen beeld van de zijkant missen (vind bij 14:9 toch wel veel beeld eraf gaan) en bij veel zoom versies klopt de verhouding niet meer....

Persoonlijk wil ik kijken zoals de film bedoeld was en dus neem ik zarte balken voor lief, ze storen mij totaal niet trouwens.
Dat is inderdaad het geval bij een aantal strech modes van de verschillende aspect ratios, daarom heb ik die ook uitgevinkd staan in de configuratie en gebruik enkel normal, 14:9 zoom en zoom. Bij die versies wordt de verhouding niet aangepast.

Je hebt wel gelijk dat bij bepaalde films het jammer is als veel weg gaat van de zijkanten, met name bij films met veel natuur, en mooie omgevingen. Bij andere films stoor ik me wel aan de soms grote balken, hangt net als veel dingen af van je eigen voorkeur :)

Edit, wat je noemt dat je films wil kijken zoals ze zijn bedoeld, ik ben van mening dat 1.85:1 of zelfs 2.35:1 films zijn bedoeld om in de bios te bekijken... ;) en dat vaak in die films rekening is gehouden met thuis situaties (en 16:9 breedbeeldschermen) door geen essentiele zaken in de zijkanten te laten zien. Maar het hangt met name af van de grootte van je scherm. Mijn mijn 32" krijg ik tocht echt een te klein beeld, maar jij hebt volgens mij een aanzienlijk groter scherm.

vandermark wijzigde dit bericht 05-05-2008 12:56 (81%)

One day the world will be ready for u and wonder how they didn't see - E

40" idd, dus mijn zwarte balken zijn minder een probleem..

quote:
vandermark schreef op maandag 05 mei 2008 @ 12:49:
[...]

Yep, één stapje verder gaan en Zoom gebruiken :)

[...]

Dat is inderdaad het geval bij een aantal strech modes van de verschillende aspect ratios, daarom heb ik die ook uitgevinkd staan in de configuratie en gebruik enkel normal, 14:9 zoom en zoom. Bij die versies wordt de verhouding niet aangepast.

Je hebt wel gelijk dat bij bepaalde films het jammer is als veel weg gaat van de zijkanten, met name bij films met veel natuur, en mooie omgevingen. Bij andere films stoor ik me wel aan de soms grote balken, hangt net als veel dingen af van je eigen voorkeur :)

Edit, wat je noemt dat je films wil kijken zoals ze zijn bedoeld, ik ben van mening dat 1.85:1 of zelfs 2.35:1 films zijn bedoeld om in de bios te bekijken... ;) en dat vaak in die films rekening is gehouden met thuis situaties (en 16:9 breedbeeldschermen) door geen essentiele zaken in de zijkanten te laten zien. Maar het hangt met name af van de grootte van je scherm. Mijn mijn 32" krijg ik tocht echt een te klein beeld, maar jij hebt volgens mij een aanzienlijk groter scherm.
Zoom mis ik te veel beeld aan de zijkanten vind ik dan, en heb 50" dus hoe nog best een redelijk beeld over op Zoom 14:9. Maar toch zou helemaal full screen toch mooier zijn.

Is er niet iemand die een standaard unattended instal van windows xp kan maken met mediaportal (goed) geinstaleerd met alle goede codec beste plugins?

Ik wou dit overigens zelf doen maar dat is me niet gelukt met almeza multiset, maar dit zou wel een goede oplossing zijn voor veel mensen die toch problemen hebben omdat er net weer iets niet goed gedaan is (zo als bij mij momenteel).

Dus als iemand zin in heeft om een windows Htpc versie te maken dan ben ik en vast vele andere hem eeuwig dankbaar.

Tweakotine-pleisters te koop?
Reg. datum: 27 september 2003

Tsja, het idee is wel begrijpelijk, maar hoe zit het met de XP-licenties? En hardware-specifieke instellingen die per persoon verschillend zijn?

Intel Core2Duo E6600 2.4@3.0Ghz I Artic Freezer 7 Pro | Asus P5W DH Deluxe | 2x 1GB OCZ PC6400 CL4 | Asus 7900GTX 512MB@685/1690Mhz | 2x Seagate Barracuda 320GB 7200.10 SATA II RAID 0 | NEC DVDRW 4571 | Antec Sonata II modded, 450W | Dell 2407WFP

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws