Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
Magnolia schreef op zondag 27 april 2008 @ 21:52:
Ik heb een probleem met mijn MCE remote met MP 0.2.3.0. Sinds kort reageert hij soms 'dubbel' dus ik zit rustig te scrollen door mijn lijst, waarna hij opeens 2 regels verspringt ipv 1. Verder als ik bijv een map open schiet hij meteen weer terug, omdat mijn 'ok' button meteen weer op de '...' bovenaan klikt.

Ik heb een orginele MS MCE remote, met geen aparte drivers geinstalleerd (gewoon usb receiver erin geplugd). Ik draai Windows XP en MP 0.2.3.0 met daarbij een recente nightly build.

Iemand een idee hoe ik dit opgelost krijg? Erg lastig namelijk. Hij heeft het overigens maanden gewoon prima gedaan.
Heel gek maar ik heb dit ook ineens. Heb je al een oplossing gevonden?

PC1: ASUS P5B Deluxe WiFi -- E6600 -- 4GB PC7200 -- EN8800GTX 768MB -- Samsung 206BW | PC2: P5B Deluxe WiFI -- Q6600-- 4GB PC6400 -- Dell 2407FPW | Server: Asus M2A-VM HDMI -- AMD BE-2400 -- 4GB PC5300 -- 8x500GB RAID5 -- Areca1220

Kan iemand mij aub duidelijk uitleggen (misschien stap voor stap?) wat ik moet doen om de originele ms mce remote werkend te krijgen onder mediaportal? Ik heb een antec fusion v2 zilver (vfd) en draai vista home premium. Ik krijg het niet voor elkaar. Ik zou graag willen dat de pc, volume, tv en de groene knop werken en mce uitgeschakeld is en blijft. Ik lees me al dagen helemaal gek maar ik kom er niet uit, de afstandbediening werkt nu ook bijna niet meer onder mce na alles wat ik geprobeerd heb. :'(

Bij voorbaat dank.

Edit: Gelukt!

mijn htpc:
antec fusion v2/gigabyte amd 780g mobo/athlon x2 4850e/kingston 2GB/ninja mini (passief)
samsung spinpoint T166 500GB/ms mce remote/vista home premium

Aikidoka
Reg. datum: 24 november 2001

Mhh, ik heb de codec-guide voor ffdshow gevolgd, maar normale avi's schokt/hapert het beeld.
Als ik aanvink dat ie een externe player moet gebruiken doet ie het niet.
Maar dat wil ik niet aangezien mn remote dan geen nut meer heeft.
Heel vreemd...
(draai btw op vista64, aan mn cpu kan het niet liggen (e8400))
Hallo,

Ik ben hier voor het eerst met een blue-ray disc bezig die op mijn harddisk staat.
Het materiaal staat in een BDMV directory. In deze BDMV directory staan
dan weer subdirectories: BACKUP, CLIPINF, PLAYLIST, STREAM. In de
STREAM directory staan dan weer de m2ts bestanden. Deze bestanden
kan ik met PowerDVD een voor een afspelen.
Echter, ik wil de complete Blue-Ray disc kunnen afspelen. PowerDVD
heeft niet de mogelijkheid om vanuit een directory af te spelen volgens mij.
VLC Media player heeft dit wel, alleen speelt die weer geen HD content af.
Weet iemand hoe ik Blue-Ray discen kan afspelen vanaf de harddisk?
Het liefst gebruik ik trouwens niet PowerDVD maar iets anders. Iedere
suggestie is welkom.

Okee zouden mensen die HD films/DVD streamen vanaf een server, en dan uiteraard bekijken in MP mij even willen DM-en/mailen om te brainstormen in dit topic brainstormen mag ook natuurlijk? Blijf problemen houden, o ja uiteraard alleen als je zin/tijd hebt ;) Uitkomst zal ik zeker even hier posten.

Probleem is dat de Films blijven haperen, dit terwijl ik CAT6 kabel heb en 2 x 1800G HP switch (managed zeg maar het pro spul). Files verplaatsen vanaf de server gaat met 70Mb/s, dus dat is het probleem niet ik denk echt dat het in media portal zelf zit.

Specs mediacenter pc: GA-MA78GM-S2H, 5200+, 2GB. Dus dat lijkt mij voldoende.

Op mijn andere pc's kan ik wel de films/dvd's afspelen zonder haperen, dus moet haast wil in MP liggen.

PC1: ASUS P5B Deluxe WiFi -- E6600 -- 4GB PC7200 -- EN8800GTX 768MB -- Samsung 206BW | PC2: P5B Deluxe WiFI -- Q6600-- 4GB PC6400 -- Dell 2407FPW | Server: Asus M2A-VM HDMI -- AMD BE-2400 -- 4GB PC5300 -- 8x500GB RAID5 -- Areca1220

Shift F7 - Nee - Ja

Probeer eerst een om een dergelijke film af te spelen binnen MP vanaf je harddisk. Als dat wel goed gaat, ligt het in elk geval niet aan MP. Gaat dit ook niet goed, dan weet je in elk geval dat het inderdaad binnen MP ligt.

MCSE NT4/2K/2K3, CCA, CCEA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP + zwemdiploma A & B

Reg. datum: 20 september 2004

Iemand enig idee waarom films binnen MP altijd met zwarte balken onder + boven te zien zijn terwijl als ik ze afspeel in WMP Classic ze full screen zijn? Dit ziet er aanzienlijk mooier uit dan binnen MediaPortal :$

System Specs: Desktop HTPC

Rechtermuisknop als de film bezig is en het aspect aanpassen.

Heb nu Vista op de pc staan ipv XP, maarre 1920x1080@60 levert nu een vreemd beeld op. Lijkt wel alsof het beeld in de breedte in 8 delen is opgedeeld en de delen niet goed passen zeg maar. Beetje duidelijk zo?

Panasonic 50 inch tv is via HDMI aangesloten op GA-MA78SH van gigabyte.

Dit probleem had ik niet onder XP, op 50 hertz past het beeld niet maar dat zou eventueel nog wel op te lossen zijn via underscan maarre 60 hertz is beter is mij in dit topic al uitgelegd. Dus dan wil ik hem ook daarop hebben ;) Iemand een idee?

quote:
Langras schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 16:49:
Rechtermuisknop als de film bezig is en het aspect aanpassen.
Uiteraard al geprobeerd de aspec ratio aan te passen maar zowel Stretch als Zoom geven beeld met balken waar WMP Classic dat niet doet. :(

quote:
-Leon- schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 19:50:
[...]

Uiteraard al geprobeerd de aspec ratio aan te passen maar zowel Stretch als Zoom geven beeld met balken waar WMP Classic dat niet doet. :(
Waarom gebruik je MPC niet ook in Media Portal? MPC blijft de beste speler met veel mogelijkheden.

Tevens gebruik ik voor HD films de Powerdvd Codec met DXVA. Speelt veel beter af dan CoreAVC 8) 1080p films gewoon vloeiend en zonder haperingen.

Specs:Vista Ultimate 64-bit | CM Stacker 830 Black + CM1250 watt | Striker Extreme | Intel QX6850 | 4GB Corsair 6400C4 | 2xRaptor WD740ADFD Raid0 | 6X 500GB | XFX 8800 GTX SLI | Logitech Z-5500, G9 + G15 | Archetype mousepad |

Reg. datum: 22 december 2007

quote:
stevemuller schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 03:26:
[...]

Waarom gebruik je MPC niet ook in Media Portal? MPC blijft de beste speler met veel mogelijkheden.

Tevens gebruik ik voor HD films de Powerdvd Codec met DXVA. Speelt veel beter af dan CoreAVC 8) 1080p films gewoon vloeiend en zonder haperingen.
Heb je geen problemen met je windows mce remote als je MPC als player gebruikt in media portal?

HD films werken hier prima in MP met CoreAVC.

quote:
Tim812 schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 17:05:
[...]

Heb je geen problemen met je windows mce remote als je MPC als player gebruikt in media portal?

MCE Remote heb ik geen ervaring mee, maar heb een Harmony Advanced One besteld. Zal het daarmee uittesten al weet ik niet of deze te vergelijken is met de MCE remote,

Specs:Vista Ultimate 64-bit | CM Stacker 830 Black + CM1250 watt | Striker Extreme | Intel QX6850 | 4GB Corsair 6400C4 | 2xRaptor WD740ADFD Raid0 | 6X 500GB | XFX 8800 GTX SLI | Logitech Z-5500, G9 + G15 | Archetype mousepad |

Niemand die een Remote van een Xbox360 gebruikt ?

-edit-
Ik lees een stuk terug dat er ook een mogelijkheid zou zijn om de VFD van de Antec Fusion 430 te kunnen gebruiken. Echter wanneer ik de stappen volg zoals beschreven op de forum pagina, dan ontbreekt alleen het gedeelte waar hij ingesteld moet worden.

Iemand dit werkend gekregen?

Trippy wijzigde dit bericht 03-05-2008 09:57 (75%)

Mijn media portal installatie loopt eindelijk een beetje op rolletjes, zit nu alleen nog met 1 vreemd iets. WMV (HD films) speelt die prima af, maar MKV films niet. Hij opent de film wel en ik kan ook gewoon vooruit springen bijvoorbeeld 30 seconden, dan zie ik ook wel een frame van de film maar hij wil niet echt beginnen met lopen. Net alsof die op pauze staat zeg maar (en nee hij staat niet op pauze ;) )

Heb CoreAVC geinstalleerd en dus ook de matroska splitter, als ik via de verkenner ga kijken bij de films zie ik ook het matroska logo staan dus hij weet wel wat het is lijkt het.

Verder heb ik geinstalleerd:

PowerDVD
VSFilter
AC3Filter
FDDShow

Ik draai mediaportal onder XP.

.be
Reg. datum: 02 december 2001

quote:
Trippy schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 09:55:
Niemand die een Remote van een Xbox360 gebruikt ?

-edit-
Ik lees een stuk terug dat er ook een mogelijkheid zou zijn om de VFD van de Antec Fusion 430 te kunnen gebruiken. Echter wanneer ik de stappen volg zoals beschreven op de forum pagina, dan ontbreekt alleen het gedeelte waar hij ingesteld moet worden.

Iemand dit werkend gekregen?
In media portal bij plugins vind je er een voor lcd displays, daar kan je dan de iMon dll(keuze uit 2, ff teste welke je nodig hebt) kiezen en MP doet de rest.

quote:
stevemuller schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 04:32:
[...]

MCE Remote heb ik geen ervaring mee, maar heb een Harmony Advanced One besteld. Zal het daarmee uittesten al weet ik niet of deze te vergelijken is met de MCE remote,
Ik zou ook heel erg graag MPC als externe player gebruiken, omdat DXVA i.c.m. ondertitels daar goed werkt, de enige reden dat ik het nog niet doe is de MCE remote (ik heb ook een logitech harmony, die ik als mce remote heb ingesteld) Ik zou heel graag van jou weten hoe je MPC als externe player laat werken met de harmony one, keep me posted :Y

One day the world will be ready for u and wonder how they didn't see - E

Ik heb een probleempje met subtiles. Bij alles behalve mkv's lopen de subs niet synchroon. Ik kan in vsfilter wel een delay instellen, maar dan lopen ze weer niet uin sync met mkv's. Beetje jammer ... iemand een idee? ik gebruik de interne players, omdat ik alles met mn harmony wil kunnen bedienen.

Raziel wijzigde dit bericht 03-05-2008 13:01 (15%)

Gigabyte DS3L | q6600@3,2 | 8800GT | 2x2GB OCZ Reaper | 2x320 GB Seagate | Coolermaster 520 | Scythe Ninja CU | Plextor 755AS | Centurion 532

quote:
stevemuller schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 03:26:
[...]

quote:
Tim812 schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 17:05:
[...]

Zodra je een externe speler gaat gebruiken binnen MediaPortal kreeg ik problemen met de bediening. Mijn eerste setup was met KMPlayer maar zodra je de film stopt blijft de speler open staan en die kan je niet zo makkelijk met een remote afsluiten (ik gebruik de Harmony 525).

Daarnaast is mijn eigen ervaring dat CoreAVC 1.7 beter omgaat met dual-core processors en de belasting van de CPU prima is, maar dat is een kwestie van uitproberen.

Niemand die al zijn films dus full-screen bekijkt binnen MediaPortal?? Moet toch mogelijk zijn lijkt me.

-Leon- wijzigde dit bericht 04-05-2008 12:47 (12%)

To boldly do what no one has..

quote:
-Leon- schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 13:10:
Niemand die al zijn films dus full-screen bekijkt binnen MediaPortal?? Moet toch mogelijk zijn lijkt me.
Ik :) Ik heb CCCP geïnstalleerd en daarmee speel ik nu alles af via MediaPortal 8)

En dat werkt zelfs op Windows Vista 64 bits 8)7

Ik heb een Core2Duo E6750 (2.66Ghz) met 4GB geheugen en dat is snel genoeg om alle HDTV content (voornamelijk MKV/AVC) vloeiend af te spelen zonder hardwareversnellingen.

"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"

quote:
Priet schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 16:00:
[...]

Ik :) Ik heb CCCP geïnstalleerd en daarmee speel ik nu alles af via MediaPortal 8)

En dat werkt zelfs op Windows Vista 64 bits 8)7

Ik heb een Core2Duo E6750 (2.66Ghz) met 4GB geheugen en dat is snel genoeg om alle HDTV content (voornamelijk MKV/AVC) vloeiend af te spelen zonder hardwareversnellingen.
Als je iets verder terug had gelezen had je gezien dat afspelen geen probleem is voor me, maar dat het gaat om FULL SCREEN afspelen binnen MP zonder externe speler. Met WMP Classic of KMPlayer heb ik al mijn X264 movies in fullscreen, maar binnen MP krijg ik er nog steeds zwarte balken boven/onder :(

To boldly do what no one has..

Uhm tsja.... totaal geen last van in MediaPortal....

"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"

.be
Reg. datum: 02 december 2001

En als je de viewmode naar stretch/zoom/14:9/ ... verandert?

quote:
Priet schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 18:17:
Uhm tsja.... totaal geen last van in MediaPortal....
Das vreemd want ik heb ook af en toe balken onder en boven. Welke codec gebruik jij voor de 264 content? CoreAVC/PowerDVD of die interne van Media portal? Je kan natuurlijk strech of Zoom 14:9 aanzetten maar dan verlies je ook een deel van de film aan de zijkanten toch?

Operations wijzigde dit bericht 03-05-2008 19:27 (15%)

quote:
mark9876 schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 00:42:
Hallo,

Ik ben hier voor het eerst met een blue-ray disc bezig die op mijn harddisk staat.
Het materiaal staat in een BDMV directory. In deze BDMV directory staan
dan weer subdirectories: BACKUP, CLIPINF, PLAYLIST, STREAM. In de
STREAM directory staan dan weer de m2ts bestanden. Deze bestanden
kan ik met PowerDVD een voor een afspelen.
Echter, ik wil de complete Blue-Ray disc kunnen afspelen. PowerDVD
heeft niet de mogelijkheid om vanuit een directory af te spelen volgens mij.
VLC Media player heeft dit wel, alleen speelt die weer geen HD content af.
Weet iemand hoe ik Blue-Ray discen kan afspelen vanaf de harddisk?
Het liefst gebruik ik trouwens niet PowerDVD maar iets anders. Iedere
suggestie is welkom.
Ik ben hier ook erg benieuwd naar....
Het is me redelijk gelukt met anydvd hd, windvd9 +bluray en index.bdmv en MovieObject.bdmv te vervangen door aangepaste en het geheel in te pakken als .iso met imgburn als UDF 2.5
Windvd speelt de film wel af als ik de film mount met deamon tools maar geen beeld bij de verschillende menus....

Mischien iemand anders suggesties? Dit issue hebben meerdere mensen toch?

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws