In windows vista kun je deze mappen hier vinden:quote:
"C:\ProgramData\Team MediaPortal\MediaPortal"
GoT Index » Client Software Algemeen » Media Portal alternatief voor Windows Media Center (Deel 2)
Pagina's: 1 2 3 4 ... 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 last
[Post Reply] [Nieuw Topic]In windows vista kun je deze mappen hier vinden:quote:ThaClown schreef op woensdag 23 april 2008 @ 08:58:
Graag wil ik van iedereen die in de startpost een fout/kapotte link ziet een PM...
Tegen iedereen met problemen: Volg de startpost rustig (moet ik nog aanpassen voor RC1), voor zover ik weet moet het dan werken.
Voor mij werkte RC1 trouwens geweldig! heb de Database en Tumbs folder gebackupt en die (na deinstallatie van oude MP en installatie van RC1) gezet in:
"C:\Documents and Settings\All Users\Programdata\Team MediaPortal\MediaPortal"
(deze map was verborgen bij mijn setup dus even 'show hidden fodlers' aanzetten in windows XP)
De TVServer heb ik gewoon gedeinstalleerd en na de installatie van RC1 op nieuw laten scannen.
Bij mij werkte alles in 1x! inclusief behoud van alle folder settings, TV Series, films, muziek en TV!
Zelfs Veronica werkt nu bij mij (deed het voor RC 1 niet)!
Ik zit nog steeds met een vaag probleem, en heb ondertussen al wat meer info gevonden.quote:blackburst schreef op maandag 14 april 2008 @ 11:38:
[...]
Gebruik Graphedit om te kijken welke codecs geladen worden met een bepaald bestand, zie een paar post hierboven van mij.
-- Mijn Systeem - Flickr foto's --
Canon 400D + grip - Canon 18-55 F3.5-5.6 - Canon 50 F1.8 - Tamron 70-300 F4-5.6
Tamron 17-50 F2.8 - 430ex
Volgens mij kan je beter kijken naar het onderhuidse probleem. Ook weet ik niet of Media Portal überhaupt gebruik kan maken van overlay mixer. Wat voor videokaart heb je en heb je al de nieuwste drivers geprobeerd?quote:RonnieB82 schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 00:09:
[...]
Nu is het dus de vraag, hoe krijg ik die overlay mixer aan de gang binnen mediaportal? ik heb hem al toegevoegd aan movie post processing, maar dit werkt blijkbaar helaas niet...
X5O!P%@AP[4\PZX54(P^)7CC)7}$Toppunt van ironie: postnr 28183390$H+H*
"Eén van de doelstellingen van de nieuwe layout is om informatie overzichtelijker te presenteren."
yup, alle drivers geupdate, ik heb een onboard Ati X1250 btw...quote:The Zep Man schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 08:40:
[...]
Volgens mij kan je beter kijken naar het onderhuidse probleem. Ook weet ik niet of Media Portal überhaupt gebruik kan maken van overlay mixer. Wat voor videokaart heb je en heb je al de nieuwste drivers geprobeerd?
-- Mijn Systeem - Flickr foto's --
Canon 400D + grip - Canon 18-55 F3.5-5.6 - Canon 50 F1.8 - Tamron 70-300 F4-5.6
Tamron 17-50 F2.8 - 430ex
-Leon- wijzigde dit bericht 27-04-2008 12:21 (46%)
One day the world will be ready for u and wonder how they didn't see - E
MCSE NT4/2K/2K3, CCA, CCEA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP + zwemdiploma A & B
Ik betwijfel of h.264 hardware acceleratie uberhaubt werkt bij x264 content. Volgens mij is die hardware acceleratie namelijk vooral bedoeld voor blurays e.d. die echte h.264 content bevatten. En niet zozeer voor x264 .mkv bestanden.quote:vandermark schreef op zondag 27 april 2008 @ 14:18:
Ik heb sinds gisteren een ati3450 videokaart in mijn htpc geinstalleerd met als doel de processor te ontzien voor HD films. Ik heb hiervoor cyberlink powerdvd ultra versie 8 geinstalleerd en bij configuratie in powerdvd HW accelaratie aanngezet, in mediaportal RC 1.0 heb ik bij de player bij h264 de Cyberlink h264AVC decoder (pdvd8) geslecteerd.
Zowel bij 720p films als bij 1080p films (L4.1) (.mkv en .wmv) blijft de cpu usage in mediaportal even hoog als hiervoor (circa 40% bij 720 p en 60-70% bij 1080p). Wat moet ik aanpassen om hardwareaccelaratie te krijgen?
verdere info:
CPU: AMD2400 BE
Ati catalyst: 8.4 (na de installatie hiervan herkent ati de videokaart als een 3400 serie ipv een 3450, heeft het hier mee te maken?)
Moet ik mischien nog iets in de drivers instellen?
Ik draai win XP pro, die EVR ipv VMR9, is dat een instelling in powerdvd of in MP? In Powerdvd heb ik het niet gezien, zal wel in MP zijn, ik zal dat checken, bedankt voor de tip alvast!quote:Question Mark schreef op zondag 27 april 2008 @ 15:21:
Welk OS draai je en welke instellingen heb je gedaan bij "Video Renderer Settings"?
Als je nl. XP draait en EVR aangevinkt hebt ipv VMR9, dan wordt er geen hardwarematige decodering gedaan. (in Vista overigens wel).
Ik heb begrepen dat zit zeker WEL werkt, mits de bestanden met 'L4.1' ipv 'L5.1" zijn geencodeerd vandaar dat de releasegroups dit er tegenwoordig bijzetten (x.264 L4.1). Dan zou het zeker moeten werken, Thaclown heeft hier ook goede ervaringen mee.quote:Tim812 schreef op zondag 27 april 2008 @ 15:23:
[...]
Ik betwijfel of h.264 hardware acceleratie uberhaubt werkt bij x264 content. Volgens mij is die hardware acceleratie namelijk vooral bedoeld voor blurays e.d. die echte h.264 content bevatten. En niet zozeer voor x264 .mkv bestanden.
Met Core AVC kan je de CPUload trouwens redelijk laag houden, scheelt echt een slok op een borrel vergeleken met PowerDVD of FFdshow codecs.
Voor die hardware acceleratie kan je trouens gebruik maken van de nvidia purevideo zut en van de nieuwste powerdvd volgens mij...
Hmm, ben benieuwdquote:vandermark schreef op zondag 27 april 2008 @ 15:28:
[...]
Ik heb begrepen dat zit zeker WEL werkt, mits de bestanden met 'L4.1' ipv 'L5.1" zijn geencodeerd vandaar dat de releasegroups dit er tegenwoordig bijzetten (x.264 L4.1). Dan zou het zeker moeten werken, Thaclown heeft hier ook goede ervaringen mee.
Magnolia wijzigde dit bericht 27-04-2008 21:55 (12%)
Ontspan.
Precies hier het zelfde probleem, heb jij er nog een oplossing voor gevonden?quote:Sa1 schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 18:16:
Uiteindelijk kom ik gelukkig steeds verder met m'n mediaportal avontuur tot dat het bijna gewoon werkt
Deamontools werkt nog niet goed, maar daar moet ik een andere versie dus voor installeren (uitzetten van de safe mode werkt dus helemaal niet).
Waar ik wel echt tegenaan loop is de font size in m'n mediaportal. Ik gebruik de skin van monochrome, deze is gemaakt voor een HD(ready) tv. Ik heb een gewone CRT beeldbak met een RGB Scart kabel waar een resolutie van 960x540 op draait.
Met 1.7 van monochrome kan je al aangeven dat je ipv 12 zenders in je gids er slechts 8 wilt, maar de lettertypes zijn niet echt groter geworden. Ook niet bijv in het Radio selectie scherm. Alles is eigenlijk nét te klein, waardoor het dus gaat bibberen.
Je heb in de skins directory een fonts.xml bestand staan, daar heb ik al een keer de heights van alle fonts omhoog gegooid, dit heeft echter niet geholpen, dus misschien is er een andere skin die wel gemaakt is voor PAL / NTSC resoluties ipv voor HD reso's.
Heeft iemand een idee?
ja, het was inderdaad zoals..... geen idee meer wie dat zei, maar je moet dus je cache leeggooien in je mediaportal dir. Heb zelf alle fonts met 4 punten omhoog gegooid en het ziet er best heel aardig uit.quote:swtimmer schreef op maandag 28 april 2008 @ 10:41:
[...]
Precies hier het zelfde probleem, heb jij er nog een oplossing voor gevonden?
Death of Mother Earth Never a rebirth Evolution's end Never will it mend (blackened)
PC1: ASUS P5B Deluxe WiFi -- E6600 -- 4GB PC7200 -- EN8800GTX 768MB -- Samsung 206BW | PC2: P5B Deluxe WiFI -- Q6600-- 4GB PC6400 -- Dell 2407FPW | Server: Asus M2A-VM HDMI -- AMD BE-2400 -- 4GB PC5300 -- 8x500GB RAID5 -- Areca1220
quote:Magnolia schreef op zondag 27 april 2008 @ 21:52:
Ik heb een probleem met mijn MCE remote met MP 0.2.3.0. Sinds kort reageert hij soms 'dubbel' dus ik zit rustig te scrollen door mijn lijst, waarna hij opeens 2 regels verspringt ipv 1. Verder als ik bijv een map open schiet hij meteen weer terug, omdat mijn 'ok' button meteen weer op de '...' bovenaan klikt.
Ik heb een orginele MS MCE remote, met geen aparte drivers geinstalleerd (gewoon usb receiver erin geplugd). Ik draai Windows XP en MP 0.2.3.0 met daarbij een recente nightly build.
Iemand een idee hoe ik dit opgelost krijg? Erg lastig namelijk. Hij heeft het overigens maanden gewoon prima gedaan.
Misschien last van de zon? Of slechte batterijen?quote:Magnolia schreef op zondag 27 april 2008 @ 21:52:
Ik heb een probleem met mijn MCE remote met MP 0.2.3.0. Sinds kort reageert hij soms 'dubbel' dus ik zit rustig te scrollen door mijn lijst, waarna hij opeens 2 regels verspringt ipv 1. Verder als ik bijv een map open schiet hij meteen weer terug, omdat mijn 'ok' button meteen weer op de '...' bovenaan klikt.
Ik heb een orginele MS MCE remote, met geen aparte drivers geinstalleerd (gewoon usb receiver erin geplugd). Ik draai Windows XP en MP 0.2.3.0 met daarbij een recente nightly build.
Iemand een idee hoe ik dit opgelost krijg? Erg lastig namelijk. Hij heeft het overigens maanden gewoon prima gedaan.
Goed het is me gelukt om UVD (hardwarematige accelaratie van HD films) aan te krijgen binnen mediaportal, cpu belasting is van circa 60% bij 1080p naar circa 10% gegaan, maar.....quote:Tim812 schreef op zondag 27 april 2008 @ 18:30:
[...]
Hmm, ben benieuwd, laat even weten als het je nog lukt!
Death of Mother Earth Never a rebirth Evolution's end Never will it mend (blackened)
Ik gebruik coreavc voor h.264 decoding, nieuwste versie 1.7.0 maakt beter gebruik van multicores. De meeste 1080p films halen dan gemiddeld 60%, 720p zit rond de 30-40%.quote:b3n666 schreef op maandag 28 april 2008 @ 22:14:
Hoe haal jij die cpu belasting van 60%? Mijn onboard kaart kan wel udv ed aan maar ik gebruik een pci kaart omdat ik nog een crt tv heb maar alle x264 content loopt niet soepel bij mij terwijl mijn cpu toch niet veel verschilt met die van jouw.
Goed, ik heb zelf de vraag gesteld bij het mediaportal forum: Het is NIET mogelijk om UVD te combineren met subtitles bij h/x.264 bestanden (of andere HD bestanden) binnen Mediaportal, zie deze thread waarin ik het vraag en antwoord krijg van portal developer...quote:vandermark schreef op maandag 28 april 2008 @ 21:18:
[...]
Goed het is me gelukt om UVD (hardwarematige accelaratie van HD films) aan te krijgen binnen mediaportal, cpu belasting is van circa 60% bij 1080p naar circa 10% gegaan, maar.....
Uit divers bronnen kreeg ik al door dat UVD niet samen werkt met externe filters waaronder vobsub / VSfilter. En die heb je nodig om binnen mediaportal ondertitels te laten zien, door VSfilter (autoloading version) aan te zetten bij postprocessing. Als je dat echter doet gaat direct de cpu belasting weer naar circa 60%![]()
Ik baal hier best van, het werkt wel, maar niet goed.
Het is hetzelfde bij mediaplayer classic homecinema v1.1.0.0 daar werkt het ook, mits je ervoor zorgt dat vobsub niet de ondertitels verzorgt. Nu werken subtitels wel in MPC met de eigen suboptie, dus daar kun je x264 films met uvd en subs bekijken, maar ik wil dat het binnen mediaportal werkt.
Thaclown, heb jij uvd en subtitles werkende bij x.264 bestanden in mediaportal?
....
vandermark wijzigde dit bericht 29-04-2008 11:00 (4%)
Nee geen MCE replacement driver geinstalleerd, ook aan de zon licht het niet (kijk altijd 's nachts met gordijnen dicht) batterijen zijn nog prima (net erin gedaan). Het is een software probleem, alleen ik weet niet welke.quote:
Ontspan.
en x264? want dat draait heel slecht bij mij. h264 zou ik niet weten want ik heb geen h264 content, alleen x264 trailers maar daarbij lijkt coreavc nauwlijks te helpen (heb ook de nieuwste).quote:vandermark schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 10:35:
[...]
Ik gebruik coreavc voor h.264 decoding, nieuwste versie 1.7.0 maakt beter gebruik van multicores. De meeste 1080p films halen dan gemiddeld 60%, 720p zit rond de 30-40%.
Een paar aflevering van planet earth zitten sommige stukken op 100%: stutter. Ik heb ergens gelezen dat die planet earth niet optimaal zijn gecodeerd en daarom veel cpu kracht vragen.
GoT Index » Client Software Algemeen » Media Portal alternatief voor Windows Media Center (Deel 2)
Pagina's: 1 2 3 4 ... 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 last
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona