Gathering of Tweakers

Quicksearch
Ik blijf dubben met Deamon Tools, krijg hem niet in automount, in de prefs staat het wel aangevinkt.
Binnen MP krijg ik melding 'Loading Video - Please wait', Deamon word daarna keurig geopend, maar verder niets.
Het is ergens een instelling in Deamon, iemand een suggestie ?

quote:
blackburst schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 13:26:
Ik blijf dubben met Deamon Tools, krijg hem niet in automount, in de prefs staat het wel aangevinkt.
Binnen MP krijg ik melding 'Loading Video - Please wait', Deamon word daarna keurig geopend, maar verder niets.
Dan heb je een nieuwe Deamon Tools gebruikt, ik had die zelfde onzin. Maar met een oudere versie 408/409 heb je dat probleem niet en voor het mounten van de films maakt het niks uit.

PC1: ASUS P5B Deluxe WiFi -- E6600 -- 4GB PC7200 -- EN8800GTX 768MB -- Samsung 206BW | PC2: P5B Deluxe WiFI -- Q6600-- 4GB PC6400 -- Dell 2407FPW | Server: Asus M2A-VM HDMI -- AMD BE-2400 -- 4GB PC5300 -- 8x500GB RAID5 -- Areca1220

quote:
Falcon10 schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 11:22:
Misschien rare vraag, maar kan Media Portal ook series/films afspelen die niet op de server PC draaien, maar bv op een NAS staan opgeslagen ?
Dus dat hij zijn media streamt vanop een netwerkschijf.
Ik gebruik de NetGear SC101 (rechtstreeks op m'n media-PC, niet via een server) om MP3 bestanden en DVD-rips te spelen.
Gaat vlekkeloos.

** Specs? Blinkende Dell L. D630 :+

quote:
Operations schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 13:33:
[...]

Dan heb je een nieuwe Deamon Tools gebruikt, ik had die zelfde onzin. Maar met een oudere versie 408/409 heb je dat probleem niet en voor het mounten van de films maakt het niks uit.
Wil een paar muziek DVD's erop zetten, die ik regelmatig kijk.
Ik gebruik 4.10, dus op zoek naar een oude.
THX

Ok dit is de volgende gadet op mijn verlanglijstje!
Omaura TT, echt te cool concept, een staande/hangende HTPC _/-\o_ :
http://i258.photobucket.com/albums/hh247/Tha1Clown/omaura-tt.jpg?t=1205418401

ThaClown wijzigde dit bericht 13-03-2008 15:28 (43%)

Reg. datum: 04 oktober 2002

Ik ben er eindelijk bijna in geslaag MediaPortal te configgen zoals ik wil >:)
Ik heb enkel nog een probleem met volgende zaken:
  • voor sommige films neemt hij een compleet verkeerde cover tijdens het scannen (en soms de verkeerde film) Is er een manier (ev filename) die beter is dan naamvanfilm-cd1.avi :?
  • de music... mijn muziek staat door elkaar in verschillende mappen. soms volledige albums, soms per muzieksoort. Bijna alle id3 tags zijn goed ingevuld. Toch slaag ik er niet in om de nummers defig voor te stellen. De cover werkt bijna nooit en als gevolg is enkel de lijstweergave werkbaar. Is er een of andere manier om dit zo mooi te krijgen als in de startpost? >:)

quote:
Operations schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 13:33:
[...]

TOPPIE, gebruik nu 4.09 en helemaal perfect, na ISO geselecteerd te hebben, word meteen gemount en KM player start.
THX.

quote:
Promy schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 15:52:
Ik ben er eindelijk bijna in geslaag MediaPortal te configgen zoals ik wil >:)
Ik heb enkel nog een probleem met volgende zaken:
  • voor sommige films neemt hij een compleet verkeerde cover tijdens het scannen (en soms de verkeerde film) Is er een manier (ev filename) die beter is dan naamvanfilm-cd1.avi :?
Heb ik ook vaak maar na even wachten in het IMDB scherm van de film (in MP dus) verschijnen er vanzelf meerdere cover opties.
Hier dus bij Image 13 keuzes:
http://i258.photobucket.com/albums/hh247/Tha1Clown/Films2.jpg?t=1205420718
quote:
  • de music... mijn muziek staat door elkaar in verschillende mappen. soms volledige albums, soms per muzieksoort. Bijna alle id3 tags zijn goed ingevuld. Toch slaag ik er niet in om de nummers defig voor te stellen. De cover werkt bijna nooit en als gevolg is enkel de lijstweergave werkbaar. Is er een of andere manier om dit zo mooi te krijgen als in de startpost? >:)
Hoe heb je de covers? folder.jpg of per MP3 geembed?
Dit kun je in de config instellen welke gebruikt wordt.

Als je muziek niet 'netjes' is ingedeeld dan is het wel lastig...
Ik heb alles per album in mappen en in elke map een folder.jpg.

Voor jou is het denk ik beter om de albumart te embedden in de MP3's met bij MP3tag.
Is wel veel werk als je veel muziek hebt.
Ik ben zover gegaan dat ik bijna al mijn muziek heb weggegooid en netjes opnieuw geript/download per album

ThaClown wijzigde dit bericht 13-03-2008 16:21 (13%)

ellow!
even het volgende.... Is er een mogelijkheid in bijvoorbeeld de ffdshowconfig iets zo in te stellen dat de films via mediacenter op fullscreen worden uitgezonden? bijna elke dvdfilm bevat die irritante zwarte balken! uiteraard kan je met STRETCH al een gedeelte stretchen maar niet genoeg! de zoom functie levert een belabbert resultaat op.....

@garth_tinuz:
nou denk van niet... wat voor TV heb je?
en veel DVD films zijn nou eenmaal 1.85:1 of zelfs 2.35:1!

kijk een hier voor een shock:
http://www.thedigitalbits...tios/widescreenorama.html

Reg. datum: 20 september 2004

quote:
blackburst schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 13:26:
Rechtermuisknop op Daemon Tools in je systray --> Options
Dan het vinkje weghalen bij Secure Mode (Beveiligingsmodus)

Werkt hier prima met versie 4.12

** EDIT **

Ik moet zeggen dat ik er wel een beetje moe van aan het worden ben op dit moment :@
Krijg toch regelmatig problemen met TV.
Als ik van de ene naar de andere zender zap, krijg ik soms (bij willekeurige zenders) te zien: Timeshifting not possible, channel is scrambled. Vervolgens een paar keer heen en weer zappen en het werkt weer wel :S

Zou dat aan mijn FloppyDTV kunnen liggen? Of de smartcard?

-Leon- wijzigde dit bericht 13-03-2008 19:02 (27%)

System Specs: Desktop HTPC

quote:
-Leon- schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 18:57:
[...]

Ik moet zeggen dat ik er wel een beetje moe van aan het worden ben op dit moment :@
Krijg toch regelmatig problemen met TV.
Als ik van de ene naar de andere zender zap, krijg ik soms (bij willekeurige zenders) te zien: Timeshifting not possible, channel is scrambled. Vervolgens een paar keer heen en weer zappen en het werkt weer wel :S

Zou dat aan mijn FloppyDTV kunnen liggen? Of de smartcard?
Probeer eens een andere build, ga ik vanavond denk ik ook weer eens doen, vanmiddag stopt de epg van casema er spontaan mee :?
Tja de tv server builds zijn nog niet vlekkeloos, de een werkt beter als de ander. 'T blijven beta's he, goede nieuws is dat ze er erg hard aan werken een stabiele versie neer te zetten.

Nog even over je scherm, heb je alle frequenties geprobeerd? Ik had ook last van haperende tekstbalken e.d. maar door het aan te passen is het opgelost.

quote:
Sa1 schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 09:39:
[...]
Waarschijnlijk heb je al gezocht enzo, maar RGB-scart met een HTPC <--- hier staat wat je wilt.
thx, ga morgenmiddag die kabel eens testen op een radeon 9250. Zou wel ideaal zijn.

quote:
Justchill schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 00:42:
Is er eigenlijk een groot verschil tussen MP op XP PRO of op VISTA? Qua drivers etc.. Ik zou wel VISTA verkiezen om dat hybrid crossfire enkel ondersteund wordt onder VISTA..
Iemand?

Reg. datum: 20 september 2004

quote:
rene2004 schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 20:13:
[...]

Probeer eens een andere build, ga ik vanavond denk ik ook weer eens doen, vanmiddag stopt de epg van casema er spontaan mee :?
Tja de tv server builds zijn nog niet vlekkeloos, de een werkt beter als de ander. 'T blijven beta's he, goede nieuws is dat ze er erg hard aan werken een stabiele versie neer te zetten.

Nog even over je scherm, heb je alle frequenties geprobeerd? Ik had ook last van haperende tekstbalken e.d. maar door het aan te passen is het opgelost.
'k heb hem al een keer helemaal opnieuw installed. 'k heb ook last van wegvallende info bij TV kijken in de tv gids maar dat was na herinstallatie van TV-Server weer opgelost, probleem is er nu weer :(

Met frequenties bedoel je de refresh rates?

System Specs: Desktop HTPC

Burn that Metal
Reg. datum: 07 september 2001

Even doorgaan op een vraag die ik hier eerder stelde.

Weet iemand hoe je direct naar 'Now Playing' springt als je ergens in My Music op play duwt, en dus een playback start?
Ik ben er ondertussen achter dat het waarschijnlijk moet doormiddel van het wijzingen van de remote mapping (heb een MCE remote), maar om eerlijk te zijn.... ik vind het maar een vreemd stukje software :)

Iemand hier meer ervaring mee?:)

Specs | X360 Gamercard
www.muziekjunkie.nl - Voor je dagelijkse shot muziek

quote:
-Leon- schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 20:42:
[...]

Met frequenties bedoel je de refresh rates?
Ja, ff proberen kan geen kwaad. Als je tenminste de modi die de tv niet ondersteund hebt verborgen ;)

Heb even een vraagje, heb de X-Face skin en moet zeggen dat deze visueel er geweldig uitziet.

Echter het geluid is verschrikkelijk als ik op een button drukm, soortvan krakend geluidje. Weet iemand hoe ik dit kan aanpassen?

Alvast bedankt.

Specs:Vista Ultimate 64-bit | CM Stacker 830 Black + CM1250 watt | Striker Extreme | Intel QX6850 | 4GB Corsair 6400C4 | 2xRaptor WD740ADFD Raid0 | 6X 500GB | XFX 8800 GTX SLI | Logitech Z-5500, G9 + G15 | Archetype mousepad |

Reg. datum: 04 oktober 2002

quote:
als ik me niet vergis staat er in de configuratie, bij algemeen (bovenste ding links) de optie op geluiden te gebruiken bij de interface

quote:
SaURoN schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 12:01:
Ik krijg het niet met die grabber voor elkaar dat hij bij sommige zenders vanaf 20:00 - 0:00 de beschrijvingen download.

Heb de guide gevolgd van die analoge tvgids via tvgids.nl , maar kom er niet uit. Op 1 of andere manier doet hij geen beschrijvingen meenemen.
Iemand hier nog een idee over?

quote:
SaURoN schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 09:54:
[...]

Iemand hier nog een idee over?
Wellicht kan je deze beschrijving eens proberen, werkt erg goed bij mij.

Laat weten of het werkt, misschien is het dan ook de moeite waard om het toe te voegen aan het overzicht door ThaClown.

quote:
tomhuuuuu schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 12:43:
[...]

Wellicht kan je deze beschrijving eens proberen, werkt erg goed bij mij.

Laat weten of het werkt, misschien is het dan ook de moeite waard om het toe te voegen aan het overzicht door ThaClown.
Thanks ga ik vanavond even proberen thuis :)

Reg. datum: 01 januari 2008

quote:
ik heb mediaportal geprobeerd op vista..
maar had problemen met full screen afspelen .. (geen beeld wel geluid in fullscreen)
zodra die op maximized window stond.. geen probleem ..

had ook wazige crashes.. nu met xp bezig.. ..
taakbalk die verdween in een blackhole.. en meer van die wazige dingen ..
alleen blijk ik een afstandsbediening te hebben die het alleen op vista doet.. zat bij een hauppage kaart en heb de kaart los doorverkocht , dus maar eens een andere ab gaan regelen voor ik verder pruts..

Ik ben al een tijdje op zoek naar een alternatief voor MS (media player).
MCE werkt prima, tot je 'te veel' media krijgt.

Wij hebben al onze cd's (tegen de 1000 cd's, door fysieke ruimte gebrek in de kast als 320kbit mp3s omgezet) tegenwoordig op een NAS staan, en zodra je boven een bepaald aantal komt, is MCE (of media player) niet meer vooruit te branden en ziet ie ook niet meer alle subfolders (lees cd's).
Als ik winamp pak, gaat het wel goed, en kan ik normaal zoeken (response in 2 seconde ofzo) waar MCE ineens tot 5 minuten over kan doen en dan nog niet eens alles vindt omdat ie niet alles lijkt te hebben.

Heeft Media Portal hier ook last van? Dit zou voor mij de rede zijn om over te stappen zodat ik weer alles uit 1 GUI kan doen in de woonkamer....

Gebruiken jullie Quality Controle op de hauppage kaarten binnen MP?

Hebben jullie ook als je vooruit spoelt dat je alleen bij 2x dan nog echt het beeld ziet spoelen en bij 4 of meer je alleen af en toe een beeldje ziet verspringen? Vind ik best irritant kan niet zien waar de film/opname zich bevind dan.

Operations wijzigde dit bericht 14-03-2008 15:25 (67%)

PC1: ASUS P5B Deluxe WiFi -- E6600 -- 4GB PC7200 -- EN8800GTX 768MB -- Samsung 206BW | PC2: P5B Deluxe WiFI -- Q6600-- 4GB PC6400 -- Dell 2407FPW | Server: Asus M2A-VM HDMI -- AMD BE-2400 -- 4GB PC5300 -- 8x500GB RAID5 -- Areca1220

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws