Gathering of Tweakers

Quicksearch
Reg. datum: 03 februari 2005

quote:
KnoppenSpook schreef op maandag 21 april 2008 @ 09:25:
[...]

Goeie opmerking. Maar ik gebruikte de default 'blue two' skin. Maar kreeg nog steeds vastlopers in de GUI bij het spelen van muziek.
Heeft blue two ook flipy=true? Dan ga ik dat nog proberen met nieuwere drivers.
Hier staat een hele topic hierover:

http://forum.team-mediapo...90g-x1250-problems-29894/

Kijk bij post 10 daar staat een link van mij met een bewerkte skin kun je even testen

\o/ \\o /o\ o// \o/
Reg. datum: 29 oktober 2000

quote:
rene2004 schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 14:06:
[...]

Heb ik ook al 3 dagen last van op casema, geen idee hoe dat steeds komt
bij mij was het ook weg, gisteren RC1 geinstalleerd en EPG is weer terug.. dacht dat het aan mij lag.. maar gelukkig niet dus :s
Ik wil graag het volgende regelen. HD TV bekijken via MP en het liefst ook nederlandse zenders (woon in Sydney).

Movies, Series, Muziek verzamelingen is allemaal gelukt. Wil het Media spektakel dus compleet maken met HD TV kijken en opnemen etc.....

Kan iemand mij tips geven?

Alvast bedankt.

Cheers,
Steve

Specs:Vista Ultimate 64-bit | CM Stacker 830 Black + CM1250 watt | Striker Extreme | Intel QX6850 | 4GB Corsair 6400C4 | 2xRaptor WD740ADFD Raid0 | 6X 500GB | XFX 8800 GTX SLI | Logitech Z-5500, G9 + G15 | Archetype mousepad |

\o/ \\o /o\ o// \o/

quote:
stevemuller schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 16:15:
Ik wil graag het volgende regelen. HD TV bekijken via MP en het liefst ook nederlandse zenders (woon in Sydney).

Movies, Series, Muziek verzamelingen is allemaal gelukt. Wil het Media spektakel dus compleet maken met HD TV kijken en opnemen etc.....

Alvast bedankt.

Cheers,
Steve
kom op zeg.. zoek zelf ff wat uit, misschien moet je is beginnen met een aanbieder van TV content...
quote:
stevemuller schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 16:15:

Alvast bedankt.

Cheers,
Steve
koop een dreambox en dan cartsharing, maar graag hierover google raadplegen en niet hier over praten want dit is illegaal.

PSN ID: MarcelP102 : www.psponderdelen.nl beheerder: PS3/PSP Owner

Typische reacties weer :?

Ben dus erg benieuwd naar http://www.firedtv.nl/mai...w&id=35&Itemid=62 en had gehoopt dat iemand hier wat ervaringen mee heeft.

Uiteraard heb ik Google geadviseerd maar had verwacht dat er op tweakers wel mensen zijn die HD uitzendingen via MP afspelen.

Maar Nederland loopt op HD gebied idd wat achter.

Bedankt voor de tip "dreambox"", ik zal dit zeker googlen.

stevemuller wijzigde dit bericht 22-04-2008 16:43 (7%)

Specs:Vista Ultimate 64-bit | CM Stacker 830 Black + CM1250 watt | Striker Extreme | Intel QX6850 | 4GB Corsair 6400C4 | 2xRaptor WD740ADFD Raid0 | 6X 500GB | XFX 8800 GTX SLI | Logitech Z-5500, G9 + G15 | Archetype mousepad |

\o/ \\o /o\ o// \o/

quote:
stevemuller schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 16:34:
Typische reacties weer :?

Ben dus erg benieuwd naar http://www.firedtv.nl/mai...w&id=35&Itemid=62 en had gehoopt dat iemand hier wat ervaringen mee heeft.

Uiteraard heb ik Google geadviseerd maar had verwacht dat er op tweakers wel mensen zijn die HD uitzendingen via MP afspelen.

Maar Nederland loopt op HD gebied idd wat achter.

Bedankt voor de tip "dreambox"", ik zal dit zeker googlen.
uit jouw reactie is totaal niets te halen over da tje er uberhaupt naar gezocht hebt. Zelf draai ik MP icm FloppyDTV (DVB-C versie) en er is sinds kort een PromoHD kanaal beschikbaar (Zesko klanten) voor ook de Niet-HD klanten. Deze draait gewoon keurig tussen m'n andere zenders. Heb zelf geen HD toestel dus de kwaliteit is niet hoger / lager dan de standaard digitale TV, maar 't werkt wel.

Wij kunnen ook geen info verstrekken over hoe 't een en 't ander in Sydney geregeld is, dus mocht je meer info willen hebben, dan zal je ook meer info moeten geven.
Aikidoka
Reg. datum: 24 november 2001

Ik begrijp er niks van...
Ik heb aardig wat gezocht maar kan het nergens vinden.
Mijn probleem;
Ik heb een monitor (pri) en een CRT 16/9 tv (sec). Nu wil ik heel simpel MediaPortal op mn tv hebben zonder mn pri monitor om te wisselen.
Als ik hem naar mn tv sleep (zoals elk ander programma) en druk op Fullscreen vult ie mn computer monitor.
Ik kan ook nergens een instelling vinden dat hij het 2e beeldscherm moet gebruiken.
(bij windows mediacenter het zelfde probleem :'()
quote:
abcdefghijklm schreef op zondag 20 april 2008 @ 20:51:
ik heb een vaag probleem,

ik heb een panasonic 42pv70 met mijn media center waar mediaportal op draait hierop aangesloten.

wanneer ik een film via mediaportal kijk heb ik wanneer er vlakken zijn met dezelfde kleur van die kringen. Het is een beetje een vage uitleg maar wanneer ik een zwart vlak heb dan is deze opgebouwd uit kringen die allemaal een beetje een andere kleur hebben. Hierdoor lijkt het niet geheel niet helemaap scherp.

Dit probleem heb ik alleen wanneer de vlakken een groter formaat hebben. de kleine dingen zijn wel scherp.

Het rare is dat het probleem zich alleen voordoet in mediaportal. Wanneer ik dezelfde film via Media player classic afspeel heb ik het niet.

Heeft iemand misschien een idee waar dit aan kan liggen. Ik stel de vraag hier maar omdat ik het zelf niet eens normaal kan uitleggen laat staan zoeken op het probleem.
heeft niemand een idee? :'(

quote:
ixl85 schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 17:22:
Mijn probleem;
Ik heb een monitor (pri) en een CRT 16/9 tv (sec). Nu wil ik heel simpel MediaPortal op mn tv hebben zonder mn pri monitor om te wisselen.
Als ik hem naar mn tv sleep (zoals elk ander programma) en druk op Fullscreen vult ie mn computer monitor.
Ik kan ook nergens een instelling vinden dat hij het 2e beeldscherm moet gebruiken.
Laat maar je wilt je pri monitor niet wijzigen.

Operations wijzigde dit bericht 22-04-2008 18:03 (6%)

PC1: ASUS P5B Deluxe WiFi -- E6600 -- 4GB PC7200 -- EN8800GTX 768MB -- Samsung 206BW | PC2: P5B Deluxe WiFI -- Q6600-- 4GB PC6400 -- Dell 2407FPW | Server: Asus M2A-VM HDMI -- AMD BE-2400 -- 4GB PC5300 -- 8x500GB RAID5 -- Areca1220

quote:
[b][

Daarnaast als ik gebruik maak van de Postprocessing opties van ffdshow bij tv kijken, dan ziet de scrollbar van RTL7 er niet strak meer uit, maar word 'ie weer wazig alsof het deinterlacen niet meer goed gaat.

Iemand anders deze problemen ook?
rtl7 bannner is niet om aan te zien, zeer schokkerig. welke codec is aanbevolen om te gebruiken?

Reg. datum: 20 september 2004

quote:
pizzabakker777 schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 18:12:
[...]
rtl7 bannner is niet om aan te zien, zeer schokkerig. welke codec is aanbevolen om te gebruiken?
Ik heb Postprocessing van TV nu uitgezet en gebruik de PowerDVD (Video/SP (PDVD8)) codec voor MPEG2. Dit geeft hier het beste resultaat, de scrollbar is perfect leesbaar, geen last van deinterlacing (staat in MP config op BEST onder Television). Heel af en toe een hakkeltje.

System Specs: Desktop HTPC

quote:
ixl85 schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 17:22:
Mijn probleem;
eerste scherm van opties onderaan, vinkje voor zelf selecteren monitor aanzetten en je andere monitor selecteren

Reg. datum: 24 september 2003

Weet iemand hoe je de windows MCE remote met media portal aan het werk krijgt? Het lukt mij niet. In de config staat ie aan, en ik heb ook al een aantal drivers van de site van media portal geprbeert en ook die van windows zelf. Ik gebruik alleen wel server2003, maar dat lijkt me niet zo'n probleem omdat dat in princiepe dezelfde structuur en alles als xp gebruikt.

Heeft iemand nog tips?

Death of Mother Earth Never a rebirth Evolution's end Never will it mend (blackened)

Zijn er mensen met een DVB-T pci kaart die mediaportal gebruiken. Ik ben en PC aan het bouwen voor op de boot en wil daar graag free-to-air DVB-T zenders ontvangen. Op de mediaportal site staat een mooi overzichtje maar daar lijkt het wel of elke kaart zijn problemen kent. Momenteel denk ik eraan om een Asus P7131 hybryd te halen, iemand ervaring?

alvast bedankt

P990

quote:
Hoe staat je kleurendiepte ingesteld? Klinkt een beetje als 16-bits kleuren.
Aikidoka
Reg. datum: 24 november 2001

quote:
Matthijs schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 19:15:
[...]

eerste scherm van opties onderaan, vinkje voor zelf selecteren monitor aanzetten en je andere monitor selecteren
Ik mag u hartelijk danken!
Super relax!
quote:
b3n666 schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 20:30:
Weet iemand hoe je de windows MCE remote met media portal aan het werk krijgt? Het lukt mij niet. In de config staat ie aan, en ik heb ook al een aantal drivers van de site van media portal geprbeert en ook die van windows zelf. Ik gebruik alleen wel server2003, maar dat lijkt me niet zo'n probleem omdat dat in princiepe dezelfde structuur en alles als xp gebruikt.

Heeft iemand nog tips?
onder xp heeft het me een halve dag gekost om werkende drivers te vinden. yeah, de pc reageert op mijn afstandsbediening! maar ik juichde te vroeg, de knoppen bleven vaak softwarematig 'hangen', waardoor ie door menu's begon te scrollen zonder dat ik wat indrukte.

Heb toen maar vista geinstalleerd, daar werkt het native ;)

-- Mijn Systeem - Flickr foto's --
Canon 400D + grip - Canon 18-55 F3.5-5.6 - Canon 50 F1.8 - Tamron 70-300 F4-5.6
Tamron 17-50 F2.8 - 430ex

quote:
Sa1 schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 16:49:
[...]

uit jouw reactie is totaal niets te halen over da tje er uberhaupt naar gezocht hebt. Zelf draai ik MP icm FloppyDTV (DVB-C versie) en er is sinds kort een PromoHD kanaal beschikbaar (Zesko klanten) voor ook de Niet-HD klanten. Deze draait gewoon keurig tussen m'n andere zenders. Heb zelf geen HD toestel dus de kwaliteit is niet hoger / lager dan de standaard digitale TV, maar 't werkt wel.

Wij kunnen ook geen info verstrekken over hoe 't een en 't ander in Sydney geregeld is, dus mocht je meer info willen hebben, dan zal je ook meer info moeten geven.
Dank voor je reactie.

quote:
RonnieB82 schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 23:44:
[...]

onder xp heeft het me een halve dag gekost om werkende drivers te vinden. yeah, de pc reageert op mijn afstandsbediening! maar ik juichde te vroeg, de knoppen bleven vaak softwarematig 'hangen', waardoor ie door menu's begon te scrollen zonder dat ik wat indrukte.

Heb toen maar vista geinstalleerd, daar werkt het native ;)
bij mij werkte het gelijk onder xp met de link uit de startpost!

Graag wil ik van iedereen die in de startpost een fout/kapotte link ziet een PM...

Tegen iedereen met problemen: Volg de startpost rustig (moet ik nog aanpassen voor RC1), voor zover ik weet moet het dan werken.

Voor mij werkte RC1 trouwens geweldig! heb de Database en Tumbs folder gebackupt en die (na deinstallatie van oude MP en installatie van RC1) gezet in:
"C:\Documents and Settings\All Users\Programdata\Team MediaPortal\MediaPortal"
(deze map was verborgen bij mijn setup dus even 'show hidden fodlers' aanzetten in windows XP)

De TVServer heb ik gewoon gedeinstalleerd en na de installatie van RC1 op nieuw laten scannen.

Bij mij werkte alles in 1x! inclusief behoud van alle folder settings, TV Series, films, muziek en TV!
Zelfs Veronica werkt nu bij mij (deed het voor RC 1 niet)!
\o/ \\o /o\ o// \o/

Enige nadeel met RC1 heb ik dat als hij nu een tijdje aanstaat dat het menu erg traag begint te reageren, geloof dat ik daar wel meer klachten over geizen heb.. dus moet er nog ff naar zoeken.

En m'n nederland 2 werkt niet meer, staat nog wel tussen de gids en zie ook bij het zappen dat hij er langs gaat, maar daar houdt het op. als ik hem er op zet schakelt hij direct over naar Ned1... vreemde zaak weer.
Bij het scannen met een FloppyDTV en digitenne, moest ik
Nederland All Regions
en
Germany All Regions scannen
voor alle zenders (de NL123 en RTVOost pakt ie bij mij niet met alleen NL scannen)

Bij Mediaportal 0.2.3.0 kon ik Europe All Regions scannen en pakte MP alle zenders, bij RC1 is ie wel heel snel klaar met Europe scannen, vandaar bovenstaande methode.
Misschien heeft iemand er nog wat aan...

/me weet geen leuke quote voor in zijn signature

mmm vreemd, ik zou even op het forum gaan zoeken of zelf een topic starten hierover.
Ik scan trouwens niet zo'n groot gebied (heb een transpanonder lijst met casema instellingen om te sannen.)
Hier zijn er veel te vinden.

MP transponder lijsten:
Casema 2008
Multikabel

Zelf lijst maken (thx otterm):
Op deze site vind je alle informatie die je nodig hebt.

Als je kijkt naar een deel van de transponderlijst van ThaClown
Code:
following lines are examples
300000,64QAM,6875000
340000,64QAM,6875000
348000,64QAM,6875000
356000,64QAM,6875000

Dan zie je bij het eerste rijtje 300000 staan, dat is de frequentie maal 1000.

Voorbeeld:
Op de URL die ik je zojuist gegeven kijk je naar stream 10 (Waar o.a. een HD kanaal in zit).

Onderaan de pagina kijk je bij Multikabel, dan zie je daar dit staan:
Code:
10 466.00

Dus om Mediaportal te laten zoeken in die frequentie moet je de volgende regel toevoegen in je transponderlijst
Code:
466000,64QAM,6875000

Als je nu Mediaportal laat zoeken vindt hij zenders uit stream 10.

Ben gestart met de website over MP en hoe dit in te stellen... binnenkort meer.

ThaClown wijzigde dit bericht 23-04-2008 09:27 (103%)

Reg. datum: 05 januari 2006

En nog geen 5 minuten nadat je alle hoop had opgegeven, maar het toch nog een keer probeert werkt het....

Weird- wijzigde dit bericht 23-04-2008 10:02 (88%)

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws