De Tv-Server vereist een database om z'n instellingen in op te slaan. Het makkelijkst is een MySQL database, deze kun je door de setup zelf laten installeren.
Het wachtwoord is standaard 'MediaPortal' voor de root-gebruiker van de database. Dat wordt door de TvServer gebruikt, zul je zelf nooit gebruiken tenzij je ook toegang moet hebben tot de database.
Ik blijf meldingen
'RemoteControl: Error getting server Instance - De externe host heeft een verbinding verbroken' krijgen... in de TvServer config zie ik dat de timeshifting aanspringt maar MediaPortal geeft vervolgens de melding
'Connecto to TV service lost' en die andere melding verschijnt dan in het logboek.
Het lijkt er dus op dat Windows een verbinding verbreekt. De firewall staat uit, want zou het kunnen zijn

Op m'n laptop (Windows XP) lukt het wel. En via VLC kan ik de stream ook zonder problemen soepel afspelen.
quote:
Sa1 schreef op maandag 21 april 2008 @ 20:53:
tjah, misschien had je de installatie procedure iets aandachtiger moeten volgen, er wordt op een gegeven moment gevraagd naar wat je wilt hebben.. sql express 2005 of mysql, hier wordt ook aangegeven wat het wachtwoord is (MediaPortal), deze moet je dus invullen bij je TV server configuratie....
waarom het er ingebouwd zit zal wel komen omdat het een combo pakket is van mediaportal en tv server....
Ach, ze hadden ook best SQLite kunnen gebruiken. Lijkt me persoonlijk een stuk makkelijk dan zo'n enorm beest als MSSQL of MySQL erop te zetten...
Priet wijzigde dit bericht 21-04-2008 20:57 (26%)