Gathering of Tweakers

Quicksearch
Wellicht een domme vraag maar heb ik nu een TV kaart nodig voor Media Portal 1.0 RC1 of kan ik het gewoon via internet streamen?

"Versie 1.0 bevat onder andere een geheel nieuwe en zelf ontwikkelde module met de naam TV-Server, waarmee televisie bekeken en opgenomen kan worden"

Specs:Vista Ultimate 64-bit | CM Stacker 830 Black + CM1250 watt | Striker Extreme | Intel QX6850 | 4GB Corsair 6400C4 | 2xRaptor WD740ADFD Raid0 | 6X 500GB | XFX 8800 GTX SLI | Logitech Z-5500, G9 + G15 | Archetype mousepad |

Reg. datum: 20 september 2004

quote:
stevemuller schreef op zondag 20 april 2008 @ 02:49:
Bij mij werkt MP TV Series niet meer? Iemand anders ook last van bij RC1 versie?

De configuratie loopt vast.
Alles werkt hier prima, zelfs nog beter dan voorheen :)

System Specs: Desktop HTPC

Ik heb dus ook zelf gemaakte video's. Die wil ik dus in de movie database een rating meegeven, als ik een 10 geef ( zelfdunk ), krijg ik maar 9 sterren gevuld en een 11 kan je niet geven.
Hoe krijg ik alle sterren gevuld ?

Ik heb net de TV-Gemist plugin geinstalleerd maar op 9 v/d 10 afleveringen (als ik er 1 selecteer) krijg ik eerst de 'zandloper' (scrollbarretje) te zien en vervolgens een zwart scherm maar geen beeld.
Dit kwam voor bij zowel De Lama's als 71 Graden Noord (waar ik wel beeld kreeg maar geen geluid) en nog wat andere tests.
Als ik de aflevering via de site wil bekijken werkt het wel gewoon.

Iemand die ditzelfde probleem heeft of gehad heeft en de oplossing weet?

quote:
-Leon- schreef op zondag 20 april 2008 @ 13:08:
Ik heb net de TV-Gemist plugin geinstalleerd maar op 9 v/d 10 afleveringen (als ik er 1 selecteer) krijg ik eerst de 'zandloper' (scrollbarretje) te zien en vervolgens een zwart scherm maar geen beeld.
Dit kwam voor bij zowel De Lama's als 71 Graden Noord (waar ik wel beeld kreeg maar geen geluid) en nog wat andere tests.
Als ik de aflevering via de site wil bekijken werkt het wel gewoon.

Iemand die ditzelfde probleem heeft of gehad heeft en de oplossing weet?
He das gek, heeft bij mij altijd gewerkt maar heb nu ongeveer hetzelfde probleem. Ik hoor wel geluid maar zie geen beeld. Wellicht iets mis met de plugin?

PC1: ASUS P5B Deluxe WiFi -- E6600 -- 4GB PC7200 -- EN8800GTX 768MB -- Samsung 206BW | PC2: P5B Deluxe WiFI -- Q6600-- 4GB PC6400 -- Dell 2407FPW | Server: Asus M2A-VM HDMI -- AMD BE-2400 -- 4GB PC5300 -- 8x500GB RAID5 -- Areca1220

To boldly do what no one has..

RC1 geprobeerd in de hoop dat dat mijn TV-problemen op zou lossen. Nu werkt de hele TV(-server) niet meer 8)7

De kanalen zijn in TV-server gevonden. Ik gebruiker MySQL als database (door MP zelf laten installeren). Op dezelfde computer de TV-client opgestart en krijg de volgende melding:
  • Unable to connect to the tvserver Connected to database
  • Connected to TvServer
  • Connection to TV service lost
Op m'n laptop heb ik 't één keer werkend gekregen, die was geinstalleerd als enkel Client. Daarna werkt het niet meer... :(

De tv-gids werkt dan wel weer goed.

Dit alles onder Vista Ultimate x64. De laptop draait onder Windows XP.

Iemand enig idee wat ik verkeerd doe? }:O

"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"

Beste mensen,

Inmiddels ben ik ook bezig MediaPortal helemaal draaiende te krijgen. Ik heb op het moment zoveel mogelijk de instellingen van ThaClown gebruikt, maar krijg iets heel irritants bij mijn geripte films.
Ik krijg de mooie filmstrip en als ik dan een film kies, dan krijg ik netjes het logo van het productiebedrijf en daarna wordt het beeld zwart en hoor ik op de achtergrond het muziekje van de titelmenu. Als ik daarna op play of ok druk dan begint de film gelijk te spelen of als ik pas op i druk dan krijg ik het titelmenu te zien.
Hoe krijg ik gelijk het titelmenu?

Groetjes een beginneling ;)

Ps: Een geweldige forum dit trouwens. Bedankt ThaClown voor de mooie handleiding!

ik heb een vaag probleem,

ik heb een panasonic 42pv70 met mijn media center waar mediaportal op draait hierop aangesloten.

wanneer ik een film via mediaportal kijk heb ik wanneer er vlakken zijn met dezelfde kleur van die kringen. Het is een beetje een vage uitleg maar wanneer ik een zwart vlak heb dan is deze opgebouwd uit kringen die allemaal een beetje een andere kleur hebben. Hierdoor lijkt het niet geheel niet helemaap scherp.

Dit probleem heb ik alleen wanneer de vlakken een groter formaat hebben. de kleine dingen zijn wel scherp.

Het rare is dat het probleem zich alleen voordoet in mediaportal. Wanneer ik dezelfde film via Media player classic afspeel heb ik het niet.

Heeft iemand misschien een idee waar dit aan kan liggen. Ik stel de vraag hier maar omdat ik het zelf niet eens normaal kan uitleggen laat staan zoeken op het probleem.

quote:
KnoppenSpook schreef op donderdag 10 april 2008 @ 16:12:
Ik heb een redelijk irritant probleem met Mediaportal.
TV kijken (DVB-T, Digitenne), Foto's en DVD gaat allemaal goed.
Echter als ik radiostreams of mp3/ flac/ ogg wil luisteren (via my radio, of music dus) freezed na zo'n 5 seconden de GUI van MediaPortal.
Muziek speelt gewoon door, maar de titels scrollen niet meer en de GUI reageert niet meer op key presses.
Als codec heb gewoon standaard de BASS library staan. Verder DirectSound naar mijn soundcard (onboard realtek, op een GigaByte GA-MA69GM-S2H)
Verder standaard Windows XP, ffdshow voor tv en audio van dvd en tv.

Iemand enig idee?
De oplossing:
ATI Catalyst 7.2 drivers installeren, vanaf 7.3 zit er een bug in. MP wil daar niet omheen proggen, omdat ze dan misschien andere fouten introduceren. Kijk ook op het forum van MP.

/me weet geen leuke quote voor in zijn signature

Reg. datum: 03 februari 2005

quote:
KnoppenSpook schreef op zondag 20 april 2008 @ 21:09:
[...]

De oplossing:
ATI Catalyst 7.2 drivers installeren, vanaf 7.3 zit er een bug in. MP wil daar niet omheen proggen, omdat ze dan misschien andere fouten introduceren. Kijk ook op het forum van MP.
Mwa kan ook anders, je moet in de XML files "flipy=true weghalen dan werkt het ook met de nieuwste drivers.Of skin blue two gebruiken.

rav994 wijzigde dit bericht 20-04-2008 22:41 (3%)

quote:
rav994 schreef op zondag 20 april 2008 @ 22:39:
[...]

Mwa kan ook anders, je moet in de XML files "flipy=true weghalen dan werkt het ook met de nieuwste drivers.Of skin blue two gebruiken.
Goeie opmerking. Maar ik gebruikte de default 'blue two' skin. Maar kreeg nog steeds vastlopers in de GUI bij het spelen van muziek.
Heeft blue two ook flipy=true? Dan ga ik dat nog proberen met nieuwere drivers.

/me weet geen leuke quote voor in zijn signature

Sinds gisteren dus een schone RC1 install en gelijk de nieuwste PowerDVD erop geknald voor de codecs, alleen nu merk ik dat als ik de tv gids bekijk dat het beeld af en toe (niet willekeurig) begint te knipperen.

MPEG2 Codec: Cyberlink Video/SP Decoder (PDVD8)

Daarnaast als ik gebruik maak van de Postprocessing opties van ffdshow bij tv kijken, dan ziet de scrollbar van RTL7 er niet strak meer uit, maar word 'ie weer wazig alsof het deinterlacen niet meer goed gaat.

Iemand anders deze problemen ook?

Reg. datum: 19 december 2003

Hoi, ik ben ook al een tijd nu aan de gang met mediaportal en moet zeggen vind het een leuk programma. Maar sommige dingen krijg ik niet voor elkaar zoals ik het wil.

ik hoop dat jullie me wel kunnen helpen met de volgende vragen:

1 Hoe moet ik mijn parsing expression instellen voor een dvd bij de TVseries plugin als mijn root er zo uit zit

server\videos\series\lost\season 1\dvd 1\.... (hier staat dan de video_Ts map

Ik heb al veel geprobeerd maar krijg het maar niet voor elkaar.....

2 Ik wil mijn Tvserie banners onderelkaar bij de skin monochrome en de tekst links ernaast (waar al div. foto's van hier hebben gestaan maar kan niet vinden waar ik dat kan instellen of moet wijzigen....

Alvast bedankt voor de info!!

Groetjes Wibor

.be
Reg. datum: 02 december 2001

quote:
Wibor schreef op maandag 21 april 2008 @ 13:30:
Hoi, ik ben ook al een tijd nu aan de gang met mediaportal en moet zeggen vind het een leuk programma. Maar sommige dingen krijg ik niet voor elkaar zoals ik het wil.

ik hoop dat jullie me wel kunnen helpen met de volgende vragen:

1 Hoe moet ik mijn parsing expression instellen voor een dvd bij de TVseries plugin als mijn root er zo uit zit

server\videos\series\lost\season 1\dvd 1\.... (hier staat dan de video_Ts map

Ik heb al veel geprobeerd maar krijg het maar niet voor elkaar....
Ben niet 100% zeker, maar volgens mijn ondersteunt die plugin geen DVD's en laad hij enkel losse files.

Heb RC1 geprobeerd, maar is bij mij erg traag en probleem met ISO draaien.
Ben weer terug naar 2.3.0, maar database is leeg in config, kan dus niets editten.
Als ik MP opstart, kan ik gewoon alle films enz bekijken, dus het is ergens opgeslagen, maar waar.
Zou ik dat ook gewoon kunnen terug zetten.
Ik heb nu de serie Thunderbirds, als ik die in de config zou zetten, ben ik de gehele database kwijt ?

Iemand suggestie ?

Ik heb vrijwel geen ervaring met mediaportal.
Bij installeren mediaportal ( de laatste nieuwe versie) vraagt ie continue naar mysql server.
bij installatie heb ik dus ook aangegeven dat pc standalone gebruikt wordt.

dus wil hem niet gebruiken in een netwerk.
sowieso vraagt ie naar een wachtwoord, wat ik helemaal niet weet.
In mediaportal zelf alle kanalen gevonden, maar kan ze niet bekijken.(door sql sever)
Hoe kan ik dit server gedeelte uitschakelen?

Hardware: floppydtv met alphacrypt tvhome digitaal

\o/ \\o /o\ o// \o/
Reg. datum: 29 oktober 2000

tjah, misschien had je de installatie procedure iets aandachtiger moeten volgen, er wordt op een gegeven moment gevraagd naar wat je wilt hebben.. sql express 2005 of mysql, hier wordt ook aangegeven wat het wachtwoord is (MediaPortal), deze moet je dus invullen bij je TV server configuratie....

waarom het er ingebouwd zit zal wel komen omdat het een combo pakket is van mediaportal en tv server....
To boldly do what no one has..

De Tv-Server vereist een database om z'n instellingen in op te slaan. Het makkelijkst is een MySQL database, deze kun je door de setup zelf laten installeren.

Het wachtwoord is standaard 'MediaPortal' voor de root-gebruiker van de database. Dat wordt door de TvServer gebruikt, zul je zelf nooit gebruiken tenzij je ook toegang moet hebben tot de database.

Ik blijf meldingen 'RemoteControl: Error getting server Instance - De externe host heeft een verbinding verbroken' krijgen... in de TvServer config zie ik dat de timeshifting aanspringt maar MediaPortal geeft vervolgens de melding 'Connecto to TV service lost' en die andere melding verschijnt dan in het logboek.

Het lijkt er dus op dat Windows een verbinding verbreekt. De firewall staat uit, want zou het kunnen zijn :? Op m'n laptop (Windows XP) lukt het wel. En via VLC kan ik de stream ook zonder problemen soepel afspelen.
quote:
Sa1 schreef op maandag 21 april 2008 @ 20:53:
tjah, misschien had je de installatie procedure iets aandachtiger moeten volgen, er wordt op een gegeven moment gevraagd naar wat je wilt hebben.. sql express 2005 of mysql, hier wordt ook aangegeven wat het wachtwoord is (MediaPortal), deze moet je dus invullen bij je TV server configuratie....

waarom het er ingebouwd zit zal wel komen omdat het een combo pakket is van mediaportal en tv server....
Ach, ze hadden ook best SQLite kunnen gebruiken. Lijkt me persoonlijk een stuk makkelijk dan zo'n enorm beest als MSSQL of MySQL erop te zetten...

Priet wijzigde dit bericht 21-04-2008 20:57 (26%)

"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"

Waarom moet het allemaal weer zo ingewikkeld? Van MS kan je zeggen wat je wilt, maar daar moet je tenminste niet beginnen klooien met databases en zo. Blijft me verder wel om het even, mijn tv-kaart werkt op geen van beiden. Ik heb het nog eens een kans gegeven, maar als het zelfs na een verse installatie van Vista SP1 nog crasht, dan hoeft het voor mij niet meer...

Ik ben gewoon op zoek naar een simpel programma'tje zoals Media Player Classic waarmee ik wat tv kan kijken, maar blijkbaar is dat anno 2008 te veel gevraagd... :s

PC: ASUS P5W-DH DL | C2D E6600 @ 3 GHz | 2GB DDR2 800 | ASUS 8800GTX | X-FI X-Music | Dell 3007 WFP-HC 30"

opgelet met sql server, password is hoofdlettergevoelig. mediaportal klopt, maar je moet het zo intypen: MediaPortal

Bedankt voor jullie hulp

pizzabakker777 wijzigde dit bericht 21-04-2008 23:00 (66%)

\o/ \\o /o\ o// \o/
Reg. datum: 29 oktober 2000

quote:
Cyberblizzard schreef op maandag 21 april 2008 @ 21:54:
Waarom moet het allemaal weer zo ingewikkeld? Van MS kan je zeggen wat je wilt, maar daar moet je tenminste niet beginnen klooien met databases en zo. Blijft me verder wel om het even, mijn tv-kaart werkt op geen van beiden. Ik heb het nog eens een kans gegeven, maar als het zelfs na een verse installatie van Vista SP1 nog crasht, dan hoeft het voor mij niet meer...

Ik ben gewoon op zoek naar een simpel programma'tje zoals Media Player Classic waarmee ik wat tv kan kijken, maar blijkbaar is dat anno 2008 te veel gevraagd... :s
je hebt opzich wel gelijk, mediacenter van ms werkt gewoon. Niet ingewikkeld en het doet wat het moet doen (de ondersteuning van dvb-c nagelaten). Ik denk dan ook dat er veel gebruikers terug zullen stappen naar mediacenter wanneer deze DVB-C goed ondersteund (native, dus ook EPG en teletekst). Echter is het natuurlijk wel zo dat mediaportal wel veeeeel meer mogelijkheden tot z'n beschikking heeft, daaruit komt ook de db voort.Voor alles is een reden.
quote:
Sa1 schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 09:15:
[...]
je hebt opzich wel gelijk, mediacenter van ms werkt gewoon. Niet ingewikkeld en het doet wat het moet doen (de ondersteuning van dvb-c nagelaten). Ik denk dan ook dat er veel gebruikers terug zullen stappen naar mediacenter wanneer deze DVB-C goed ondersteund (native, dus ook EPG en teletekst). Echter is het natuurlijk wel zo dat mediaportal wel veeeeel meer mogelijkheden tot z'n beschikking heeft, daaruit komt ook de db voort.Voor alles is een reden.
Daarnaast heeft Media Portal veel meer mogelijkheden. Meer mogelijkheden betekent meer instelmogelijkheden -> ingewikkelder. Tevens wordt er meer hardware ondersteunt (bv ook niet MCE-gelicenceerde afstandbedieningen werken). Ik vind het een geweldig programma. Maar ik ben het met je eens dat de eerste installatie lastig en tijdrovend is.

hoe krijg ik epg aan de gang?
op dit moment geen epg op geen enkele zender

quote:
pizzabakker777 schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 10:46:
hoe krijg ik epg aan de gang?
op dit moment geen epg op geen enkele zender
Heb ik ook al 3 dagen last van op casema, geen idee hoe dat steeds komt

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws