pfff geen idee... waarom niet even uitpakken als 1 bestand?quote:The FLow schreef op donderdag 17 april 2008 @ 11:09:
Werkt MP hetzelfde als XBMC, dat als je een iso, ingepakt hebt in 50mb rar bestandjes, gewoon af kan spelen zonder uit te pakken op een alternatieve lokatie? Dus dat je gewoon het eerste rar bestand aan klikt en hij automatisch ziet dat het een iso is om deze vervolgens te mounten via daemontools vauit MP...
Reg. datum: 21 december 2007
-------------------------quote:Neefdave schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 09:43:
[...]
Iemand al een oplossing gevonden voor de Uitzendinggemist plugin dat hij bij de skin monochrome het .xml bestand niet kan vinden? Het xml bestand uit een andere skin kopieren heeft geen zin.
Thaclown wrote:
Yep... zie hier.
------------------------------
Thaclown, ik heb hetzelfde probleem als Neefdave, alleen de link is dood. Heb al gezocht maar kon het niet vinden? Heb jij nog een link naar de goede link
Mystikal wijzigde dit bericht 17-04-2008 18:17 (5%)
Enzo
ik heb mediaportal pc via SPDIF aangesloten op mijn 5.1 receiver
echter als ik H264 media afspeel met DTS of Dolby digital audio dan krijg ik alleen een stereo op mn receiver
Dvd´s Divx over spdif gaat wel gewoon goed
powerdvd speelt dezelfde blue-ray rip wel goed af met 5.1
EDIT: het zijn .ts files
rikm wijzigde dit bericht 17-04-2008 21:08 (4%)
Where ever you go, there you are
Reg. datum: 19 juni 2001
Heb toch nog 1 probleempie, af en toe heb ik toch nog een film waarbij de subs het niet doen. Ik heb geinstalleerd:
- CoreAVC
- FDDshow
- PowerDVD
Iemand een idee wat ik nog meer kan installeren om echt alle subs te kunnen spelen? Hij werkt wel want op mijn gewone pc spelen de subs wel af als ik de film bekijk met powerdvd.
PC1: ASUS P5B Deluxe WiFi -- E6600 -- 4GB PC7200 -- EN8800GTX 768MB -- Samsung 206BW | PC2: P5B Deluxe WiFI -- Q6600-- 4GB PC6400 -- Dell 2407FPW | Server: Asus M2A-VM HDMI -- AMD BE-2400 -- 4GB PC5300 -- 8x500GB RAID5 -- Areca1220
Dit vroeg ik 5 posts hierboven ookquote:blackburst schreef op donderdag 17 april 2008 @ 11:01:
Ik krijg in mijn genres maar geen jpegs te zien, zijn folder.jpeg.
Het maakt niet uit welke view ik kies, filmstrip of icons of wat dan ook.
Iemand suggestie?
http://www.laadjeplaatje.nl/bestanden/blackburst/genres.jpg
Hoop dat iemand een oplossing weet
Specs:Vista Ultimate 64-bit | CM Stacker 830 Black + CM1250 watt | Striker Extreme | Intel QX6850 | 4GB Corsair 6400C4 | 2xRaptor WD740ADFD Raid0 | 6X 500GB | XFX 8800 GTX SLI | Logitech Z-5500, G9 + G15 | Archetype mousepad |
Reg. datum: 07 december 2004
Ik ben zeer benieuwd hoe dat in elkaar steekt en wat je bevindingen zijn! Met wat voor microfoon ga je dat doen? Een condensator microfoon die je in je MP-ruimte (woonkamer) ophangt?quote:ven00039 schreef op donderdag 17 april 2008 @ 16:31:
Ik ga vanavond een experimenteren met de myvoice plugin ...zodat het media portal helemaal voice gestuurd kan worden
athlon64 3500+, xfx 6600GT, 2x512 pc3200 kingston, a8n-sli deluxe, 2x160GB 1x500GB, NEC3500, Hauppage PVR-500
De nieuwste versie van Monochrome ondersteund de nieuwste versie van uitzending gemist... update beide eens...quote:Mystikal schreef op donderdag 17 april 2008 @ 18:17:
[...]
-------------------------
Thaclown wrote:
Yep... zie hier.
------------------------------
Thaclown, ik heb hetzelfde probleem als Neefdave, alleen de link is dood. Heb al gezocht maar kon het niet vinden? Heb jij nog een link naar de goede link
Ben er ook eens benieuwd naar. Kan me voorstellen dat als de muziek/film wat hard staat hij niet in staat gaan zijn je te horen?quote:Ras schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 02:02:
[...]
Ik ben zeer benieuwd hoe dat in elkaar steekt en wat je bevindingen zijn! Met wat voor microfoon ga je dat doen? Een condensator microfoon die je in je MP-ruimte (woonkamer) ophangt?
Tenzij je natuurlijk een mike voor je mond gaat houden, maar dan kan je al evengoed een remote nemen.
Reg. datum: 21 december 2007
mijn eerste poging gisteren leverde niet veel op ...mp herkent of e plugin niet goed of hij herkent mijn stem niet goed
Reg. datum: 03 mei 2007
Dit moet je ook doen als je nuchter bent...:)quote:ven00039 schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 08:49:
in eerste in stantie probeer ik het meet een headset microfoontje, deze gaan ik later vervangen door een bluetooth oortje.....
mijn eerste poging gisteren leverde niet veel op ...mp herkent of e plugin niet goed of hij herkent mijn stem niet goed
http://www.coreavc.com/
Werkt behoorlijk goed onder MediaPortal. Alleen het zappen gaat erg traag als Timeshifting aan staan (zo'n 5 sec).
Het grootste 'probleem': ik moet timeshift aanzetten voor een stabiele en correcte weergave van het TV-signaal.
Zonder timeshift
* Stotterend beeld
* Bij aspect-ratio 'normaal' altijd een 4:3 weergave, ook bij breedbeeld. Alleen met handmatig aspect-ratio op 'stretch' is het beeld correct
* Zappen gaat "snel"
Zonder timeshift
* Vloeiend beeld
* Direct het juiste aspect-ratio
* Zappen gaat erg traag
Ik gebruik de FFDshow codecs. Iemand die bovenstaand kan verklaren?
"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"
Reg. datum: 18 november 2003
Hier kun je mijn lijst met kanalen voor Chris TV downloaden: @deds
Pruts0r wijzigde dit bericht 19-04-2008 01:06 (43%)
Reden: linkje
Reg. datum: 15 februari 2003
PC: ASUS P5W-DH DL | C2D E6600 @ 3 GHz | 2GB DDR2 800 | ASUS 8800GTX | X-FI X-Music | Dell 3007 WFP-HC 30"
Reg. datum: 11 februari 2005
http://wiki.team-mediaportal.com/TV-Engine_0.3/tvcardsquote:Cyberblizzard schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 01:47:
Welke TV-kaarten worden eigenlijk ondersteund? Ik heb een ASUS P7131 met de laatste drivers en in Media Portal wordt een IP-adres gevraagd?Ik gebruik MP1 RC1 op Vista 64 SP1 maar soms crashed het.
(van alles de laatste drivers, specs zie sig)
Reg. datum: 18 november 2003
De nieuwe TV-Server ondersteun in princiepe alle TV kaarten, zoalang je WDM drivers maar werken. Dat ip adres dat hij vraagt heeft te maken met dat de TV Server gebruikt maakt (en dus verbinding moet maken) met een SQL server op je systeem. Dat IP address is dus je localhost (127.0.0.1). Bij de SQL server wordt een sa account gemaakt, ik wist niet wat het wachtwoord daarvan was dus heb ik het gereset naar iets wat ik kon onthouden. Misschien een beetje lastig ... maar dan werkt het ookquote:Cyberblizzard schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 01:47:
Welke TV-kaarten worden eigenlijk ondersteund? Ik heb een ASUS P7131 met de laatste drivers en in Media Portal wordt een IP-adres gevraagd?Ik gebruik MP1 RC1 op Vista 64 SP1 maar soms crashed het.
(van alles de laatste drivers, specs zie sig)
Lees vooral goed de Wiki op de site van Mediaportal door!
Reg. datum: 15 februari 2003

Het is niet het enige programma dat problemen geeft: TV-applicatie voor ASUS P7131 gezocht
Dus nu ook na Vista SP1 nog steeds problemen, ondanks hun beloftes om veel meer hardware en software te ondersteunen...
(is trouwens niet het enige probleem)
PC: ASUS P5W-DH DL | C2D E6600 @ 3 GHz | 2GB DDR2 800 | ASUS 8800GTX | X-FI X-Music | Dell 3007 WFP-HC 30"

Reg. datum: 20 september 2004
Eens kijken of ik ook tegen problemen aan loop.
Hier geen problemen gehad met die installatie.quote:stefimke schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 12:46:
RC1 "one click install" gaat nog niet helemaal soepel:
[afbeelding]
** EDIT **
Tip voor degene die het misschien vergeten:
Zorg dat je zoveel mogelijk settings exporteert voordat je een schone install doet. Dit kan voor ffdshow, TV-Series Logo Configuration, TV-Series Watched Flags (onder plugin configuratie --> Import Settings --> Import/Export Watched Flags), TV-Server (al je kanalen en evt. aangemaakte groepen).
Scheelt een hoop werk bij reinstall
-Leon- wijzigde dit bericht 19-04-2008 15:10 (40%)
Met de TV-Series Plugin had ik voorheen de "Series View Settings (onder tab "MediaPortal Display Control in TV-Series plugin configuratie) op TEXT staan, maar Graphical vind ik mooier. Enige nadeel daarvan is dat de banners die die weergeeft in MP mijn beeld van boven naar beneden bedekken en niet netjes in het vak komen waar de series in staan als hij op TEXT staat.
Weet iemand of hier een fix voor is?
De configuratie loopt vast.
Specs:Vista Ultimate 64-bit | CM Stacker 830 Black + CM1250 watt | Striker Extreme | Intel QX6850 | 4GB Corsair 6400C4 | 2xRaptor WD740ADFD Raid0 | 6X 500GB | XFX 8800 GTX SLI | Logitech Z-5500, G9 + G15 | Archetype mousepad |