Gathering of Tweakers

Quicksearch
nul nest parfait saif moi

quote:
-Leon- schreef op maandag 14 april 2008 @ 22:03:
[...]

Dit probleem heb ik ook. Het er heeeeeeeeeel lang naar gekeken hoe ik dit kon oplossen omdat anders mijn Plasma behoorlijk lang op hetzeflde beeld staat.
Ik heb gekozen voor de optie in MP config (General) "Blank screen in fullscreen mode when MP is idle"
'k weet de precieze naam niet maar die zorgt ervoor dat je een zwart scherm krijgt na 1 minuut inactiviteit in MP en dan is de TV dus zo goed als uit :)
Met 1 druk op de afstandbediening activeer je het geheel weer. Misschien heb je d'r wat aan.
Thx! Ben dus niet de enige met dit probleem.

@iedereen die via mappen door films gaat:
Waarom maken jullie niet genres aan als: Xvid, FullHD, Disney, Actie, etc....
Hiermee kun je wel de 'Title view' gebruiken en toch via genre gemakkelijk navigeren.

Ik gebruik altijd de 'Title view' en navigeer via genre en de 1e letter van de film (zeg maar sms invoer om zo snel te scrollen)
Reg. datum: 01 januari 2008

quote:
ThaClown schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 10:46:
Hiermee kun je wel de 'Title view' gebruiken en toch via genre gemakkelijk navigeren.

Ik gebruik altijd de 'Title view' en navigeer via genre en de 1e letter van de film (zeg maar sms invoer om zo snel te scrollen)
daar kan ik niets aan toevoegen.. zo werkt het idd zoals Leon het zou willen ..

Hebben jullie deze skin al gebrobeerd? Komt van de XBMC versie.... ziet er mooi uit!

ThaClown wijzigde dit bericht 15-04-2008 15:47 (38%)

Terwijl mijn spullen langzaam aan aankomen om mijn HTPC mee te bouwen ben ik aan het oefenen met MP.
Ik ben dus compleet nieuw met MP en vuur ik hier dus een complete noob vraag af.

Ik geraak er niet uit hoe je covers in MP kan te voorschijn halen bij het selecteren van een album.
Het vreemde is dat het met sommige albums dus wel lukt .. met andere helemaal niet ondanks dat er ook een front.jpg in dezelfde map van de songs staat .... wat doe ik mis :?
Ik heb al vergeleken tussen de mappen die werken en niet werken ... ik geraak er niet uit 8)7
Heeft het met de grootte van de .jpg file te maken .. met de benaming ... help :S

:: GigaByte P35C-DS3R :: Q6600 ::.Corsair 2x 2Gb CM2X2048-6400C5 :: Sapphire HD3870 :: X-Fi Xtreme Gamer :: Watercooled --> homepage :: Corsair 520HX psu ::

Reg. datum: 20 september 2004

quote:

Klinkt inderdaad goed ThaClown. Kan je iets meer vertellen over hoe je dat gedaan hebt en hoe je het genre gelinkt hebt aan 1 specifieke map met films op je HDD ?

System Specs: Desktop HTPC

quote:
Xplod schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 18:16:
Het vreemde is dat het met sommige albums dus wel lukt .. met andere helemaal niet ondanks dat er ook een front.jpg in dezelfde map van de songs staat
front.jpg moet folder.jpg zijn volgens mij.

Daarnaast worden er in je Cache directory ook hoesjes van muziek opgeslagen.

-Leon- wijzigde dit bericht 15-04-2008 18:27 (11%)

quote:
-Leon- schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 18:27:
[...]

front.jpg moet folder.jpg zijn volgens mij.

Daarnaast worden er in je Cache directory ook hoesjes van muziek opgeslagen.
Neenee ... ik zei gewoon front.jpg als vb.
De .jpg's hebben wel degelijk een naam ... alleen werkt het dus bij de éne wel en bij de andere niet .. het is nu net dat wat ik net zo vreemd vind 8)7

:: GigaByte P35C-DS3R :: Q6600 ::.Corsair 2x 2Gb CM2X2048-6400C5 :: Sapphire HD3870 :: X-Fi Xtreme Gamer :: Watercooled --> homepage :: Corsair 520HX psu ::

He ff een vraagje tussendoor, als jullie binnen media portal een iso-tje laden (wat dus via daemontools gebeurd) hoe lang duurt dit dan? Heb mijn systeem opnieuw geinstalleerd en heb het gevoel dat dit nu veel langer duurt. Zeg maar ongeveer 20 seconden. Terwijl dit voor de herinstallatie niet het geval was, toen starten de film gewoon direct. Hoe lang duurt dit bij jullie?

PC1: ASUS P5B Deluxe WiFi -- E6600 -- 4GB PC7200 -- EN8800GTX 768MB -- Samsung 206BW | PC2: P5B Deluxe WiFI -- Q6600-- 4GB PC6400 -- Dell 2407FPW | Server: Asus M2A-VM HDMI -- AMD BE-2400 -- 4GB PC5300 -- 8x500GB RAID5 -- Areca1220

Bij mij duurt het alvast geen 20sec. ... eerder onmiddelijk ;)

quote:
Operations schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 21:04:
He ff een vraagje tussendoor, als jullie binnen media portal een iso-tje laden (wat dus via daemontools gebeurd) hoe lang duurt dit dan? Heb mijn systeem opnieuw geinstalleerd en heb het gevoel dat dit nu veel langer duurt. Zeg maar ongeveer 20 seconden. Terwijl dit voor de herinstallatie niet het geval was, toen starten de film gewoon direct. Hoe lang duurt dit bij jullie?
zo lang duurt het ongeveer ook bij mij.
Gaat iig niet super snel.
Maar ja, die 20 sec maakt me ook niet uit ;)

quote:
-Leon- schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 18:24:
[...]

Klinkt inderdaad goed ThaClown. Kan je iets meer vertellen over hoe je dat gedaan hebt en hoe je het genre gelinkt hebt aan 1 specifieke map met films op je HDD ?
Nou genre gelinkt aan 1 map heb ik niet... ik heb 3 mappen (op 3 HDD's) met films door elkaar.

Ik houdt de standaard genres van IMDB/MovieMeter aan (deze zijn meestal prima), maar zelf heb ik nog Kids (zodat ik alleen kinderfilms kan weergeven) en Flairbartending (mijn hobby baarvan ik meer dan 24 DVD's heb)
Zodra ik een kinderfilm of flairbartending film rip/download, geef ik de genre 1x aan (in de MP Config onder Movies - Movie Database)... dus dat is per film even werk.

Onderscheid tussen Xvid, DVD en HD maak ik niet, een film is een film voor mij..
Ik zou wel graag (net zoals bij TV Series) een logo bij films willen zoals: 1080p, 720p en DVD rip....
Maar dat is nog geen optie voor zover ik weet.

Zie ook MP Setup Movies

Ook nuttige info MP Centrale Database

ISO laden is voor mij vrijwel direct trouwens....
quote:
Xplod schreef op woensdag 16 april 2008 @ 00:11:
Bij mij duurt het alvast geen 20sec. ... eerder onmiddelijk ;)
Mmmm, ik haal de films dan wel van een server af dus iets langer kan ik mij voorstellen. Welke Daemon Tools versie gebruik je?

PC1: ASUS P5B Deluxe WiFi -- E6600 -- 4GB PC7200 -- EN8800GTX 768MB -- Samsung 206BW | PC2: P5B Deluxe WiFI -- Q6600-- 4GB PC6400 -- Dell 2407FPW | Server: Asus M2A-VM HDMI -- AMD BE-2400 -- 4GB PC5300 -- 8x500GB RAID5 -- Areca1220

quote:
ThaClown schreef op woensdag 16 april 2008 @ 08:49:
[...]
Nou genre gelinkt aan 1 map heb ik niet... ik heb 3 mappen (op 3 HDD's) met films door elkaar.
Maar heb jij in MP dan ook alle films van die 3 HDD's door elkaar staan in 1 lijst/filmstrip? Dat is namelijk wat ik dus niet wil. Ik wil dus onderscheid tussen HDDVD & Disney DVD's. Ik wil dus niet dat ik tussen de 50 X264 films ook nog eens een lijst van 30 Disney films komt te staan.

Ik zal eens gaan stoeien met het toekennen van genre's. Het liefst wil ik dus zelf een genre kunnen aanmaken en onder die hoofdselectie dus alle films zien die ik daar wil hebben.

@-Leon-:
Dat kan toch?
Zelf een genre aanmaken en deze koppelen aan films...
Je zou ook films kunnen koppelen aan je naam of genre 'normaal' waarin je alleen de films stopt die je wilt zien...
Ik gebruik alleen de filmstrip eigenlijk.... en daar staan (afhankelijk van welk genre ik kies) idd alle films in

ThaClown wijzigde dit bericht 16-04-2008 16:55 (13%)

quote:
ThaClown schreef op woensdag 16 april 2008 @ 16:43:
@-Leon-:
Dat kan toch?
Zelf een genre aanmaken en deze koppelen aan films...
Je zou ook films kunnen koppelen aan je naam of genre 'normaal' waarin je alleen de films stopt die je wilt zien...
Ik gebruik alleen de filmstrip eigenlijk.... en daar staan (afhankelijk van welk genre ik kies) idd alle films in
'k heb er net mee zitten spelen ThaClown en maar 1 woord: GEWELDIG!!!

Ik wist dus niet dat je zelf genres kon toevoegen, 'k moet nu alleen nog overwegen of ik alle genres eruit knal (zoals Actie, Thriller, etc.) om de lijst te verkleinen (nadeel is dan dat ie ze ook weg haalt uit de IMDB info), maar in de onderliggende mappen krijg ik nu netjes de films te zien die ik bijv. aan het genre 'Disney DVD' heb toegevoegd en ik zie ook gelijk of ik ze al wel of niet bekeken heb!!!
Het zal even wat werk zijn om alle films toe te wijzen, maar hiermee kan ik wel doen wat ik wil!

TNX!!! _/-\o_

'k denk dat ik trouwens dit maar ga doen als RC1 uit is, want anders kan ik binnenkort weer overnieuw beginnen :)

Tnx for the help! De laatste finetuning kan ik hier mee voor elkaar krijgen.

-Leon- wijzigde dit bericht 16-04-2008 21:03 (11%)

quote:
Operations schreef op woensdag 16 april 2008 @ 15:18:
[...]

Mmmm, ik haal de films dan wel van een server af dus iets langer kan ik mij voorstellen. Welke Daemon Tools versie gebruik je?
Daemon Tools Lite 4.12.2 ;)

quote:
swift87 schreef op maandag 14 april 2008 @ 16:32:
[...]

Onder plugins staat iets over MyTrailers, heb er zelf niet naar gekeken, maar misschien dat dat je kan helpen?
Bedankt voor de tip maar dit betreft het streamen van trailers via het internet.

Iemand anders nog tips?

Specs:Vista Ultimate 64-bit | CM Stacker 830 Black + CM1250 watt | Striker Extreme | Intel QX6850 | 4GB Corsair 6400C4 | 2xRaptor WD740ADFD Raid0 | 6X 500GB | XFX 8800 GTX SLI | Logitech Z-5500, G9 + G15 | Archetype mousepad |

quote:

Weet jij toevallig of je de aan de genres ook een plaatje kan toevoegen?

Specs:Vista Ultimate 64-bit | CM Stacker 830 Black + CM1250 watt | Striker Extreme | Intel QX6850 | 4GB Corsair 6400C4 | 2xRaptor WD740ADFD Raid0 | 6X 500GB | XFX 8800 GTX SLI | Logitech Z-5500, G9 + G15 | Archetype mousepad |

quote:
-Leon- schreef op woensdag 16 april 2008 @ 18:45:
[...]

'k heb er net mee zitten spelen ThaClown en maar 1 woord: GEWELDIG!!!

Ik wist dus niet dat je zelf genres kon toevoegen, 'k moet nu alleen nog overwegen of ik alle genres eruit knal (zoals Actie, Thriller, etc.) om de lijst te verkleinen (nadeel is dan dat ie ze ook weg haalt uit de IMDB info)

TNX!!! _/-\o_

'k denk dat ik trouwens dit maar ga doen als RC1 uit is, want anders kan ik binnenkort weer overnieuw beginnen :)

Tnx for the help! De laatste finetuning kan ik hier mee voor elkaar krijgen.
Mooi dat het werkt, ik wilde eerst ook alle genres weghalen maar nu wil ik toch ook de standaard IMDB info... Wat ik nu rot vind is dat de genres van IMDB en Moviemeter twee verschillende talen zijn... (Action = Actie) maar dat vind ik details.

Ik ga idd ook alles omgooien als RC1 uit is, heb ook gelijk maar een nieuwe PSU besteld voor mijn HTPC die extra stil is (als ik toch bezig ben he :P )
quote:
stevemuller schreef op donderdag 17 april 2008 @ 03:07:
Weet jij toevallig of je de aan de genres ook een plaatje kan toevoegen?
Geloof het niet... zou wel tof zijn idd, goed idee!
quote:
Xplod schreef op woensdag 16 april 2008 @ 21:37:
[...]

Daemon Tools Lite 4.12.2 ;)
Ja heb je dan geen last van dat gekke menu wat die steeds wil laden? Ik gebruikte juiste oudere versies omdat ik anders steeds dat menu naar voren kreeg.

quote:
ThaClown schreef op donderdag 17 april 2008 @ 08:34:
[...]

Mooi dat het werkt, ik wilde eerst ook alle genres weghalen maar nu wil ik toch ook de standaard IMDB info... Wat ik nu rot vind is dat de genres van IMDB en Moviemeter twee verschillende talen zijn... (Action = Actie) maar dat vind ik details.

Ik ga idd ook alles omgooien als RC1 uit is, heb ook gelijk maar een nieuwe PSU besteld voor mijn HTPC die extra stil is (als ik toch bezig ben he :P )
Dat herken ik inderdaad ook en daarom heb ik er maar voor gekozen om alleen voor MovieMeter te gaan en IMDB achterwege te laten. Het vervelende is dat de haken <> die gebruikt worden voor vette tekst op moviemeter niet gefilterd worden door MP en je dus bij het aantal sterren iets te zien hebt als:

<b>1358</b>

Wat die genres betreft. Ik denk dat het probleem opgelost kan worden door er een nummer voor te zetten, dus bijv:

1. X264
2. Disney DVD
3. Muziek DVD

en als de lijst lang genoeg is voor 1 pagina dan vallen de rest van de genres weer op de 2e pagina :P
We zijn iig weer lekker aan te tweaken _/-\o_

Ik krijg in mijn genres maar geen jpegs te zien, zijn folder.jpeg.
Het maakt niet uit welke view ik kies, filmstrip of icons of wat dan ook.
Iemand suggestie?

http://www.laadjeplaatje.nl/bestanden/blackburst/genres.jpg

blackburst wijzigde dit bericht 17-04-2008 11:05 (29%)

Werkt MP hetzelfde als XBMC, dat als je een iso, ingepakt hebt in 50mb rar bestandjes, gewoon af kan spelen zonder uit te pakken op een alternatieve lokatie? Dus dat je gewoon het eerste rar bestand aan klikt en hij automatisch ziet dat het een iso is om deze vervolgens te mounten via daemontools vauit MP...

God is in de war, hij denkt dat hij The Flow is...

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws