Reg. datum: 14 juni 2007
Media Portal alternatief voor Windows Media Center (Deel 2)
Pagina: 1 2 3 4 ... 11 12 13 14 15 16 17 18 19 ... 71 72 73 74 last
Reageer Nieuw TopicBerichten: 15
Heb je wel eerst de hele configuratie opgeslagen en afgesloten?quote:chris-kras schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 19:33:
Bedankt voor je reactie, maar zelfs met die verandering van de r blijft hij zeggen dat hij de series niet kent
Heeft iemand dit probleem ook gehad?
Nee, het lukt nog steeds niet. Hij veranderd de link steeds weer zoals hij eerst was. Zelfs nadat ik hem heb opgeslagen en daarna afgesloten. Iemand een idee?
EDIT: Toen ik /interfaces eraf haalde werkte hij opeens wel, dus alleen: http://www.thetvdb.com
EDIT: Toen ik /interfaces eraf haalde werkte hij opeens wel, dus alleen: http://www.thetvdb.com
chris-kras wijzigde dit bericht 08-04-2008 21:00 (184%)
Sorry dat ik weer wat moet vragen, maar ik help anderen ook als zij wat vragen.
1. Hoe kan ik de banners netjes onder elkaar krijgen (en niet dat de bovenste wegvalt)( ik weet dat het bovenste menutje na een tijdje verdwijnt, maar het irriteerd me toch, kan de bovenste banner niet wat naar beneden?)
http://i292.photobucket.com/albums/mm18/chris-kras/all.jpg
2. Hoe krijg ik ''hidden to prevent spoilers weg''? en is het mogelijk om hem wat mooier te maken? (Mooiere kleur tekst afleveringen, ander plaatje rechtsboven, tekst onder weg: All->CSI: C enz.)
http://i292.photobucket.com/albums/mm18/chris-kras/csi2.jpg
3. Hoe voorkom ik dat de teksten door elkaar heen lopen?
http://i292.photobucket.com/albums/mm18/chris-kras/lost2.jpg
alvast bedankt
1. Hoe kan ik de banners netjes onder elkaar krijgen (en niet dat de bovenste wegvalt)( ik weet dat het bovenste menutje na een tijdje verdwijnt, maar het irriteerd me toch, kan de bovenste banner niet wat naar beneden?)
2. Hoe krijg ik ''hidden to prevent spoilers weg''? en is het mogelijk om hem wat mooier te maken? (Mooiere kleur tekst afleveringen, ander plaatje rechtsboven, tekst onder weg: All->CSI: C enz.)
alvast bedankt
chris-kras wijzigde dit bericht 08-04-2008 21:48 (9%)
Dan zal je de skin moeten aanpassen of een ander skin gebruiken. Wat betreft "hidden to prevent spoilers", deze krijg je weg door het percentage van "watched" op 0 te zetten volgens mij. (niet getest)
Reg. datum: 09 oktober 2003
Reg. datum: 09 oktober 2003
Ik heb een nieuwe HTPC in elkaar gestoken (zie mijn ervaringen op mijn blog), en draai uiteraard Media Portal. Nu heb ik het volgende probleem: Als ik Crossfire inschakel om beide video kaarten (de moederbord kaart, en de PCI-E kaart) te gebruiken, crashed Media Portal zodra ik de TV aanzet. Als ik echter Crossfire uitschakel werkt een en ander goed, zowel met de PCI-E kaart als grafische kaart, als met de moederbord grafische kaart (afhankelijk welke ingeschakeld is in de BIOS).
Heeft er iemand hier betere ervaringen met Crossfire ingeschakeld?
Heeft er iemand hier betere ervaringen met Crossfire ingeschakeld?
Reg. datum: 16 augustus 2002
Ik heb hier nu ook een HTPC'tje draaien maar loop er tegen aan dat mijn remote na een tijdje heel langzaam reageerd. (Druk ik 4x naar rechts ofzo dan duurt dat wel 5 seconden) Dit is strontvervelend als ik een Youtube filmpje wil opzoeken of google maps wil gebruiken. Het zappen naar letters gaat zo tergend langzaam dan! Sluit ik Mediaportal af en start ik hem op, dan is het weer even goed. Maar zodra ik een filmpje een minuut of 5 heb gekeken en ik sluit hem af, dan begint het weer. In de algemene menu's is hij wel nog steeds snel. Ik heb het probleem bij het virtuele toetsenbord en browse menuutjes van youtube en google earth. Ook als ik een film met 2 cd's heb, en ik wil een CD kiezen, dan is hij ook langzaam. Ik heb al heel wat geprobeerd, van schone mediaportal installaties tot driver updates van mijn videokaart. Heb ook alle plugins eruit gelaten, maar geen effect. Ook drivers weggegooid en de stock drivers van Vista gebruikt. Ik draai Vista op dat ding met een Ati 1600 HDMI videokaartje 2gb ram en een 3500 amd. Ding is ook niet druk aan het werk ofzo. Bijna Idle in taakbeheer. De remote is van Philips. (Zo'n MCE ding) Logs zeggen ook helemaal niks. Ik kan dat trage zappen reproduceren maar de oplossing ervoor heb ik niet. 
Heb het geprobeerd, maar dat werkte niet, iemand anders met tips?quote:[ash] schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 22:12:
Dan zal je de skin moeten aanpassen of een ander skin gebruiken. Wat betreft "hidden to prevent spoilers", deze krijg je weg door het percentage van "watched" op 0 te zetten volgens mij. (niet getest)
Reg. datum: 22 december 2007
Hoi Showman, ik herken je probleem. Als ik mijn Media Portal net heb opgestart draait alles prima. Maar na verloop van tijd wordt het zo traag als dikke stront. Niet zozeer media portal, alswel de reactietijd van het indrukken van een knop en de reactie binnen mediaportal. Bijvoorbeeld bij het scrollen binnen menu's en lijsten e.d.quote:Snowman schreef op woensdag 09 april 2008 @ 20:06:
Ik heb hier nu ook een HTPC'tje draaien maar loop er tegen aan dat mijn remote na een tijdje heel langzaam reageerd. (Druk ik 4x naar rechts ofzo dan duurt dat wel 5 seconden) Dit is strontvervelend als ik een Youtube filmpje wil opzoeken of google maps wil gebruiken. Het zappen naar letters gaat zo tergend langzaam dan! Sluit ik Mediaportal af en start ik hem op, dan is het weer even goed. Maar zodra ik een filmpje een minuut of 5 heb gekeken en ik sluit hem af, dan begint het weer. In de algemene menu's is hij wel nog steeds snel. Ik heb het probleem bij het virtuele toetsenbord en browse menuutjes van youtube en google earth. Ook als ik een film met 2 cd's heb, en ik wil een CD kiezen, dan is hij ook langzaam. Ik heb al heel wat geprobeerd, van schone mediaportal installaties tot driver updates van mijn videokaart. Heb ook alle plugins eruit gelaten, maar geen effect. Ook drivers weggegooid en de stock drivers van Vista gebruikt. Ik draai Vista op dat ding met een Ati 1600 HDMI videokaartje 2gb ram en een 3500 amd. Ding is ook niet druk aan het werk ofzo. Bijna Idle in taakbeheer. De remote is van Philips. (Zo'n MCE ding) Logs zeggen ook helemaal niks. Ik kan dat trage zappen reproduceren maar de oplossing ervoor heb ik niet.
Ik heb hier nog geen oplossing voor weten te vinden.
Je hebt in je tvseries plugin de mogelijkheid om die hidden feature aan en uit te schakelen. Ik weet uit mijn hoofd niet in welke tab (een van de laatste iig) dus je zult daar even moeten zoekenquote:chris-kras schreef op woensdag 09 april 2008 @ 21:33:
[...]
Heb het geprobeerd, maar dat werkte niet, iemand anders met tips?
Hoi Chris,quote:chris-kras schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 21:26:
Sorry dat ik weer wat moet vragen, maar ik help anderen ook als zij wat vragen.
alvast bedankt
Volgens mij is dit afhankelijk van je resolutie en de skin die je gebruikt. Ik heb hier bij sommige skins ook precies dezelfde problemen. Aangezien ik geen zin heb om in de skins te gaan zitten klooien accepteer ik het maar (behalve punt 2, dat kan je zo oplossen in je tvseries plugin).
Grt,
Vragen is altijd goed... en juist het doel van dit topic..quote:chris-kras schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 21:26:
1) De bovenste balk is de 'topbar' en deze kun je in de MP config uitzetten onder 'general'.
2) Kun je uitzetten in de TV Series plugin configuration, rechtermuisknop op TV Series (in MP config -> plugins)
3) Dit is skin/resolutie gerelateerd, de skin die je gebruikt is vrij nieuw en nog niet voor alle setups geschikt geloof ik.
Probeer Monochrome eens of dat wel mooi werkt, of probeer een andere resolutie.
Wat voor systeemeisen zijn er nodig voor 1080P video?
Ik heb nu:
Intel Pentium 4 3Ghz
Asus P5k
2GB DDR2
Auzentec 7.1 geluidskaart X-plosion
Nvidia 8600GT HDMI
Blueray rips van 30 GB Stotteren. Echter loopt de CPU niet op 100%
Verschillende h264 codecs geprobeerd, inclusief Nvidia Purevideo en PowerDVD 7.
Het beeld in Powerdvd loopt wel goed. alleen vind ik de qualiteit enigsinds tegenvallen.
Iemand tips? Misschien een Dualcore?
Ik heb nu:
Intel Pentium 4 3Ghz
Asus P5k
2GB DDR2
Auzentec 7.1 geluidskaart X-plosion
Nvidia 8600GT HDMI
Blueray rips van 30 GB Stotteren. Echter loopt de CPU niet op 100%
Verschillende h264 codecs geprobeerd, inclusief Nvidia Purevideo en PowerDVD 7.
Het beeld in Powerdvd loopt wel goed. alleen vind ik de qualiteit enigsinds tegenvallen.
Iemand tips? Misschien een Dualcore?
Where ever you go, there you are
Core avc pro 1.6.5.0 kun je proberen.
Ja echt balen dit! Wat voor remote (en setup) gebruik jij overigens? (Geen idee of het daar aan ligt hoor.) Ik heb heel wat topics afgestruind op dat forum van mediaportal, maar ik kom nergens mijn probleem tegen. Moet daar ook maar eens een post doen.quote:Tim812 schreef op woensdag 09 april 2008 @ 22:02:
[...]
Hoi Showman, ik herken je probleem. Als ik mijn Media Portal net heb opgestart draait alles prima. Maar na verloop van tijd wordt het zo traag als dikke stront. Niet zozeer media portal, alswel de reactietijd van het indrukken van een knop en de reactie binnen mediaportal. Bijvoorbeeld bij het scrollen binnen menu's en lijsten e.d.
Ik heb hier nog geen oplossing voor weten te vinden.
Ik heb een redelijk irritant probleem met Mediaportal.
TV kijken (DVB-T, Digitenne), Foto's en DVD gaat allemaal goed.
Echter als ik radiostreams of mp3/ flac/ ogg wil luisteren (via my radio, of music dus) freezed na zo'n 5 seconden de GUI van MediaPortal.
Muziek speelt gewoon door, maar de titels scrollen niet meer en de GUI reageert niet meer op key presses.
Als codec heb gewoon standaard de BASS library staan. Verder DirectSound naar mijn soundcard (onboard realtek, op een GigaByte GA-MA69GM-S2H)
Verder standaard Windows XP, ffdshow voor tv en audio van dvd en tv.
Iemand enig idee?
TV kijken (DVB-T, Digitenne), Foto's en DVD gaat allemaal goed.
Echter als ik radiostreams of mp3/ flac/ ogg wil luisteren (via my radio, of music dus) freezed na zo'n 5 seconden de GUI van MediaPortal.
Muziek speelt gewoon door, maar de titels scrollen niet meer en de GUI reageert niet meer op key presses.
Als codec heb gewoon standaard de BASS library staan. Verder DirectSound naar mijn soundcard (onboard realtek, op een GigaByte GA-MA69GM-S2H)
Verder standaard Windows XP, ffdshow voor tv en audio van dvd en tv.
Iemand enig idee?
/me weet geen leuke quote voor in zijn signature
Ik gebruik de standaard MCE afstandsbediening, van microsoft zelf volgens mij.quote:Snowman schreef op donderdag 10 april 2008 @ 15:24:
[...]
Ja echt balen dit! Wat voor remote (en setup) gebruik jij overigens? (Geen idee of het daar aan ligt hoor.) Ik heb heel wat topics afgestruind op dat forum van mediaportal, maar ik kom nergens mijn probleem tegen. Moet daar ook maar eens een post doen.
Heel (erg) vaag probleem... Als ik mediaportal gebruik, krijg ik ongeveer eens in de 10 minuten een erg irritant geluidje.. Een soort waarschuwingsriedeltje die van links naar rechts gaat.. De eerste paar keren een halve hartverlamming geschrokken... Ik heb de hele boel al eens compleet opnieuw geinstalleerd maar het riedeltje blijft 
Als ik iets afspeel via kmplayer (ingesteld als externe player) blijft het geluidje uit..
Als ik iets afspeel via kmplayer (ingesteld als externe player) blijft het geluidje uit..
Reg. datum: 01 december 2004
Reg. datum: 01 december 2004
heet iemand de volgende combinatie werkend:
* HTPC -> HDMI -> RECEIVER -> HDTV ?
Ik wil graag audio over hdmi laten gaan. Ik heb een Onkyo SR705 en deze zou dat moeten ondersteunen...
Bij de audio settings van Vista zie ik Realtek HDMI output staan, echter als ik een test doe zie ik het groene indicatortje wel op en neer gaan, maar hoor ik niks. Verder kan ik er maximaal 2 speakers configureren terwijl ik 5.1 heb..
Ik wil graag audio over hdmi laten gaan. Ik heb een Onkyo SR705 en deze zou dat moeten ondersteunen...
Bij de audio settings van Vista zie ik Realtek HDMI output staan, echter als ik een test doe zie ik het groene indicatortje wel op en neer gaan, maar hoor ik niks. Verder kan ik er maximaal 2 speakers configureren terwijl ik 5.1 heb..
TechnoTux wijzigde dit bericht 11-04-2008 20:04 (39%)
Heb een probleem met WMV files, die voorzien zijn van 5.1 of DTS, krijg namelijk maar 2 kanalen door, L+R, alleen muziek, dus geen spraak.
Getest met graphedit en AC filter, dat werkt prima, merit staat op 0080000.
Speel via KM player en in movie Post Prossing staat AC3 filter, maar geen respons.
Heeft iemand dit zelfde probleem en opgelost ?

Speel via KM player en in movie Post Prossing staat AC3 filter, maar geen respons.

Heeft iemand ervaring met de WinTV-PVR USB2 en mediaportal. Via het meegleverde WinTV is de kwaliteit werkelijk super en lage proc belasting. Echter via mediaportal is de kwaliteit bagger en vliegt de belasting van de proc ook omhoog.
Ik heb alle decoders al geprobeerd (inclusief ffdshow) maar niks mag baten.
Iemand een idee, want verder is mediaportal ideaal!
Ik heb alle decoders al geprobeerd (inclusief ffdshow) maar niks mag baten.
Iemand een idee, want verder is mediaportal ideaal!
Hier staat wat
Reg. datum: 20 september 2004
Reg. datum: 20 september 2004
Ik heb deze opstelling inderdaad met mijn Denon AVR-2308.quote:TechnoTux schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 18:36:
heet iemand de volgende combinatie werkend:
Je moet je niks aantrekken van het Realtek HQ (HDMI Output tab bovenin) waar die Stereo weergeeft.
Doe het volgende:
Ga in configuratiescherm naar 'Manage audio devices'
Klik op Realtek HDMI Output en 'Set default'.
Vervolgens klik je op 'Properties'
In het volgende venster klik je bovenin op tab 'Supported Formats.
Daar staat in het lijstje (bij mij tenminste, Vista Ultimate x86):
DTS Audio
Dolby Digital
Microsoft WMA Pro Audio
Klik eerst op 'DTS Audio' en vervolgens op de test knop.
Je systeem vraagt dan of er geluid uit je speakers komt, if yes --> klik
Dat doe je ook voor Dolby Digital + de evt. andere opties.
Ik heb de sample rate (onderin) ook op 48KHz gezet.
Paar keer OK klikken et voila
Hier werkt het top! S6.
Die spoilers is een instelling in de TVseries plugin. Je moet eens zoeken op het tabblad met instellingen zoals "My TVSeries" string die je kan instellen. Daar moet ergens staan dat je voor unwatched episodes wel de informatie wil zien van die aflevering. Dit is om te voorkomen dat je al weet wat er gaat gebeuren voor je de aflevering bekeken hebt.quote:chris-kras schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 21:26:
Ik heb het ook aanstaan, als je het niet wil weten op voorhand, lees je het niet hé.
(ik heb momenteel geen toegang tot m'n MP, als je het niet vind kan ik je het binnekort wel laten zien in een printscr)
Hey jverdeyen
bedankt voor je reactie, heb net gekeken naar de tv series plugn, maar heb echt goed gekeken, maar ik kan het echt niet vinden, wacht met smart op jouw print screens;)
groetjes en bedankt allemaal
bedankt voor je reactie, heb net gekeken naar de tv series plugn, maar heb echt goed gekeken, maar ik kan het echt niet vinden, wacht met smart op jouw print screens;)
groetjes en bedankt allemaal
Oplossing gevonden,quote:blackburst schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 12:54:
Heb een probleem met WMV files, die voorzien zijn van 5.1 of DTS, krijg namelijk maar 2 kanalen door, L+R, alleen muziek, dus geen spraak.
[afbeelding]
Overgeschakeld naar interne player, in de screen Movie Player, WMV 5.1 aangevinkt, zowel 5.1 als DTS speelt prima.
Toen probleem met subs in MKV files, Direct Vob Sub geinstalleerd en hopa, alles OK.
Pagina: 1 2 3 4 ... 11 12 13 14 15 16 17 18 19 ... 71 72 73 74 last