Hoofdcategorieën
Topicacties

Media Portal alternatief voor Windows Media Center (Deel 2)

Pagina: 1 2 3 4 ... 10 11 12 13 14 15 16 17 18 ... 71 72 73 74 last

Reageer Nieuw Topic
To boldly do what no one has..
Reg. datum: 09 januari 2001

quote:
-Leon- schreef op donderdag 03 april 2008 @ 13:25:
[...]

Die heb ik inderdaad ook aan staan, maar dan nog zie ik wel hele kleine schokjes (eigenlijk alleen op de scrollbar RTL 7)
Ook in combinatie met ffdshow? Ik heb daarvoor CCCP geïnstalleerd.

Dus EVR icm ffdshow en dat werkte bij mij :)

"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"

Reg. datum: 01 mei 2006

Ik krijg Vista mediacenter er niet uitgeramd 8)7
Ook niet met alles wat in de startpost staat.
Ook niet met Vista manager, ik kan daar echt nergens iets over mediacenter vinden :?

Denk dat ik maar eens aan de slag ga met VLite om Mediacenter er uit te slopen.

Iemand nog advies?

Reg. datum: 11 februari 2005

quote:
-Leon- schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 17:21:
Oei oei oei !! Net weer eens zitten spelen met codecs en instellingen in MP en ik heb EINDELIJK een superstrakke scrollbar bij RTL7, door bij de MPEG-2 Video Decoder de Cyberlink Video/SP Decoder (PDVD7) te gebruiken. Heerlijk, dat ziet er goed uit, alleen.... er zitten nog steeds haperingen in :(

Iemand enig idee hoe dat op te lossen is?

Deze Cyberlink decoder geeft aanzienlijk beter beeld dan de MPV Decoder Filter
(al geprobeerd rene??)
Ja die had ik al die tijd aan staan, maar dat gaf bij mij nou net die hapering en met de EVR aan helemaal. Heb nu de Dscaler met de EVR en dat geeft hier weer een beter beeld. De hapering in de scrollbar blijft iets helaas, op de samsung heb ik hier geen last van en alleen daarom vind ik het al onacceptabel (buiten dat ik me er kapot aan erger :( )

Reg. datum: 20 september 2004

quote:
Priet schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 20:37:
[...]

Ook in combinatie met ffdshow? Ik heb daarvoor CCCP geïnstalleerd.

Dus EVR icm ffdshow en dat werkte bij mij :)
Ja, heb ffdshow, PowerDVD & CoreAVC geinstalleerd en dat icm EVR. De schokjes zijn echt minimaal en alleen te zien op de scrollbar van RTL7 dus voorlopig ben ik super tevreden.
quote:
rene2004 schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 00:21:
[...]

Ja die had ik al die tijd aan staan, maar dat gaf bij mij nou net die hapering en met de EVR aan helemaal. Heb nu de Dscaler met de EVR en dat geeft hier weer een beter beeld. De hapering in de scrollbar blijft iets helaas, op de samsung heb ik hier geen last van en alleen daarom vind ik het al onacceptabel (buiten dat ik me er kapot aan erger :( )
Wat me wel opvalt met PowerDVD Codec voor MPEG-2 (TV) dat in de tv-gids hij af en toe een hapering weergeeft (flikkering op het beeld, alsof het heel even wegvalt). En zo blijven we zoeken naar de mooiste combinaties :)

Trouwens: Iedereen die zijn beeldkwaliteit nog een stuk beter wil hebben (ik vind het er hier nu echt bijna HD uit zien, als je het niet zou weten, dan zie je het bijna niet) zou deze gids eens moeten volgens voor postprocessing en ffdshow filterinstellingen.

-Leon- wijzigde dit bericht 05-04-2008 09:39 (57%)

System Specs: Desktop HTPC

Reg. datum: 11 februari 2005

quote:
-Leon- schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 09:35:
[...]

Trouwens: Iedereen die zijn beeldkwaliteit nog een stuk beter wil hebben (ik vind het er hier nu echt bijna HD uit zien, als je het niet zou weten, dan zie je het bijna niet) zou deze gids eens moeten volgens voor postprocessing en ffdshow filterinstellingen.
Ga er het weekend eens mee puzzelen ;)

To boldly do what no one has..
Reg. datum: 09 januari 2001

Heb dat eens geprobeerd en het werd er niet beter op :( Alle ruis die al in het beeld zat werd 3x opgeblazen, alle artefacts zie je dubbel zo scherp.

Uiteindelijk heb ik de postprocessing maar weer uit gezet.

Edit: Ik ga het gewoon nog een keer proberen :P In deze tutorial zijn de instellingen net iets anders.

Priet wijzigde dit bericht 05-04-2008 12:16 (20%)

"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"

Reg. datum: 20 september 2004

quote:
Priet schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 12:08:
Edit: Ik ga het gewoon nog een keer proberen :P In deze tutorial zijn de instellingen net iets anders.
Belangrijk is dat je bij resize (waar nu 1920x1536 staat in de screenshot) je 2x je schermresolutie invult. Mijn plasma is helaas HD-ready en gelimiteerd tot 1024x768 dus ik heb daar 2048x1536 ingevuld. Als je processor 2x je schermresolutie niet aankan kan je 1.5x je schermresolutie invullen.

Het scheelt hier behoorlijk in de beeldkwaliteit :)

System Specs: Desktop HTPC

\o/ \\o /o\ o// \o/
Reg. datum: 29 oktober 2000

Uiteindelijk kom ik gelukkig steeds verder met m'n mediaportal avontuur tot dat het bijna gewoon werkt :D

Deamontools werkt nog niet goed, maar daar moet ik een andere versie dus voor installeren (uitzetten van de safe mode werkt dus helemaal niet).

Waar ik wel echt tegenaan loop is de font size in m'n mediaportal. Ik gebruik de skin van monochrome, deze is gemaakt voor een HD(ready) tv. Ik heb een gewone CRT beeldbak met een RGB Scart kabel waar een resolutie van 960x540 op draait.

Met 1.7 van monochrome kan je al aangeven dat je ipv 12 zenders in je gids er slechts 8 wilt, maar de lettertypes zijn niet echt groter geworden. Ook niet bijv in het Radio selectie scherm. Alles is eigenlijk nét te klein, waardoor het dus gaat bibberen.

Je heb in de skins directory een fonts.xml bestand staan, daar heb ik al een keer de heights van alle fonts omhoog gegooid, dit heeft echter niet geholpen, dus misschien is er een andere skin die wel gemaakt is voor PAL / NTSC resoluties ipv voor HD reso's.

Heeft iemand een idee?
Shift F7 - Nee - Ja
Reg. datum: 16 mei 2003

quote:
Sa1 schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 18:16:
Je heb in de skins directory een fonts.xml bestand staan, daar heb ik al een keer de heights van alle fonts omhoog gegooid, dit heeft echter niet geholpen.
Ook je cache directory naderhand leeggemaakt? (in je mediaportal install dir). Na het doen van aanpassingen binnen skins moet deze veelal opnieuw opgebouwd worden.

Ik heb zelf de "mce variant" van de monochrome skin en zag wel degelijk een verschil in font-size na het aanpassen van de tv-guide van 12 naar 8 rijen. (overigens gebruik ik een 27" lcd-tv, ingesteld op 720P)

MCSE NT4/2K/2K3, CCA, CCEA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP + zwemdiploma A & B

Nou met de guide van Goose en thaClown lukte het echt niet :?
Ik kon echt geen DVD of WMV / MKV afspelen met de interne player.

Alles toen maar verwijderd en onderstaande geinstalleerd:

KLite full pack
CoreAVC
PowerDVD 7 (voor de hardware matige versnelling die dus goed werkt!)
Mediaportal (nog ff zonder de SVN update`s)

Daarna alles wel zoals Goose & ThaClown ingesteld.

En nu draait alles dus perfect!

Vreemd, maar toch waar.

Reg. datum: 21 november 2005

Ik heb de MP-TV-Series Plugin draaien in mediaportal alleen 1 probleem. Er zitten nederlandse series tussen die geen banner online hebben. Deze zou ik graag zelf toevoegen, alleen de vraag is waar doe ik dat 8)7

*EDIT* Op www.thetvdb.com dus ;) Voor de geinteresseerde de serie Roes staat er nu bij met banner

RemcoINC wijzigde dit bericht 05-04-2008 22:45 (19%)

Reg. datum: 22 september 2005

Hai,

Ik ga de componenten van mijn oude windows XP computer in een HTPC behuizing stoppen zodat deze in de woonkamer past. Nu zie ik verschillende HTPC behuizing van Zalman, Antec, Thermaltake etc.

Bij sommige zijn er 2 versies van behuizingen, eentje met medialab + afstandbediening en 1 zonder.

bijvoorbeeld
http://www.thermaltake.com/product/C.../vf7000bns.asp

en

http://www.thermaltake.com/product/C.../vf7001bns.asp

Ik zie dat er wat meer knopjes opzitten en je krijgt een afstandbediening en medialab...
maar het scheelt als snel 70 tot 80 euro. Mijn vraag is of de LCD venster en alles ook zou werken met de goedkopere versie, en dat ik gewoon voor minder geld een ander merk afstandbediening erbij koop... en aansluitend of dat ook zo werkt op mediaportal?

Bedankt!

Reg. datum: 05 maart 2002

Ik heb nu nadat de zomertijd is in gegaan een nieuw probleem; de TV-Guide laat alles van een uur eerder zien. Ik neem aan dat die makkelijk te omzeilen is, maar tis me nog niet gelukt. Iemand die weet hoe dat moet?

Ik heb de time-compensation al van -1 naar 0 gezet, maar dat hielp niet. Ook niet na het indrukken van de sync knop die daarnaast staat. Help ;(

edit:
Nog iets, hebben jullie ook dat je in de "Uitzending gemist" plugin niet alle video's ziet; ik zie bijvoorbeeld bij de lama's dat de meest recente en beschikbare aflevering van 25-01 is :/ (v1.2)

Sensei_D wijzigde dit bericht 06-04-2008 22:39 (22%)

..::Mijn PC-specs::..
..::SenseiD@Xbox Live::..
..::Panasonic Lumix FX-7 - 512 Mb SD Card::..
..::ASUS MyPal A620 - 512Mb Compact Flash - GPS::..

Reg. datum: 07 april 2008

Ik heb ook de hele bubs geinstalleerd.
Er staan alleen zo'n 150 ceedees en nog eens 8000 losse mp3 bestanden op mijn netwerk drive.
Zodra ik via Media Portal door me muziek (ceedees) wil bladeren duurt het ongeveer een minuut voor ie ze allemaal gevonden heeft en in beeld zet.
Is dit op te lossen ?
Ben erg benieuwd...BVD voor de reactie.
William

quote:
kanariepiet schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 21:00:
Nou met de guide van Goose en thaClown lukte het echt niet :?
Ik kon echt geen DVD of WMV / MKV afspelen met de interne player.

Alles toen maar verwijderd en onderstaande geinstalleerd:

KLite full pack
CoreAVC
PowerDVD 7 (voor de hardware matige versnelling die dus goed werkt!)
Mediaportal (nog ff zonder de SVN update`s)

Daarna alles wel zoals Goose & ThaClown ingesteld.

En nu draait alles dus perfect!

Vreemd, maar toch waar.
ik vind jou opmerking vreemd, aangezien ik ook aangeef om codec's of een codecpack te installeren... ik gebruik de interne codecs ook niet
Reg. datum: 01 januari 2008

quote:
kanariepiet schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 21:09:
Ik krijg Vista mediacenter er niet uitgeramd 8)7
Ook niet met alles wat in de startpost staat.
Ook niet met Vista manager, ik kan daar echt nergens iets over mediacenter vinden :?

Denk dat ik maar eens aan de slag ga met VLite om Mediacenter er uit te slopen.

Iemand nog advies?
kijk maar naar deze manual .. staat ook in hoe je mediacenter op non aktief kan zetten ..
http://forum.team-mediapo...ing-tvserverplugin-37547/

Reg. datum: 17 april 2007

Ik gebruik nu geen tv server meer, maar heb mijn tv kaart rechtstreeks in mijn pc gestoken.
Nu, aangezien ik vroeger met een tv server werkte, stond mijn "record" folder in een gedeelde map op een externe driver. Ik heb deze drive nu aangesloten op mijn htpc, maar ik kan in de gewone mediaportal (zonder tv server) de "record" noch de "timeshift" folder aanpassen.

Iemand enig idee hoe en of dit wél kan? Alvast Bedankt!

Reg. datum: 07 december 2004

quote:
Sensei_D schreef op zondag 06 april 2008 @ 21:41:
Ik heb nu nadat de zomertijd is in gegaan een nieuw probleem; de TV-Guide laat alles van een uur eerder zien. Ik neem aan dat die makkelijk te omzeilen is, maar tis me nog niet gelukt. Iemand die weet hoe dat moet?

Ik heb de time-compensation al van -1 naar 0 gezet, maar dat hielp niet. Ook niet na het indrukken van de sync knop die daarnaast staat. Help ;(
Ik had de gids ook niet goed staan qua tijd. Heb nu bij time-compensation -2 staan. (en het vinkje erboven staat aan). Nu werkt het goed bij mij.

Antec Fusion Black, Intel e8400, EAH3450 512MB, 2x2GB pc6400 kingston, p5e-vm hdmi, 1x1TB 1x500GB

quote:
Ras schreef op maandag 07 april 2008 @ 15:02:
[...]

Ik had de gids ook niet goed staan qua tijd. Heb nu bij time-compensation -2 staan. (en het vinkje erboven staat aan). Nu werkt het goed bij mij.
Dit lijkt de gouden tip!

quote:
ThaClown schreef op maandag 07 april 2008 @ 12:01:
[...]

ik vind jou opmerking vreemd, aangezien ik ook aangeef om codec's of een codecpack te installeren... ik gebruik de interne codecs ook niet
Ik heb precies alles zo geinstallerd zoals jij hebt aangegeven en ook volgens de manual van Goose.

dus FFDshow, enz, enz.

Maar heb het nu voor elkaar, maar dan met Klite.

Reg. datum: 02 maart 2006

quote:
Sensei_D schreef op zondag 06 april 2008 @ 21:41:
edit:
Nog iets, hebben jullie ook dat je in de "Uitzending gemist" plugin niet alle video's ziet; ik zie bijvoorbeeld bij de lama's dat de meest recente en beschikbare aflevering van 25-01 is :/ (v1.2)
Dit klopt. Er zijn meerdere 'kopjes' van de lama's beschikbaar. Ik heb drie hoofdstukjes Lamas en inmiddels alle 3 favoriet gezet. 2 hiervan zijn oude afleveringen, en 1 dus waar dit nieuwe seizoen in zit. Misschien helpt dit je..

Reg. datum: 29 september 2001

Vraag. Ik gebruik de filmstrip view van Indigo skin en dat bevalt me prima, maar het kan natuulijk altijd mooier. Als ik een film selecteer kan ik met de info knop en dan vervolgens keuze 3 de IMDB view van de film krijgen, maar als ik gewoon op OK druk, dan start de film direct. Ik wil eigenlijk graag dat als ik op OK druk, dat dan altijd eerst de het IMDB scherm wordt getoond. Weet iemand hoe dit in te stellen?

Dan nog een 2de vraag. Ik zie dat er steeds acteur info wordt geladen bij het zoeken naar films op bijv. Moviemeter.nl, maar ik kan de acteurinfo nergens in MediaPortal terug vinden, waar kan ik dit vinden?

thanx, Richard

quote:
edterbak schreef op maandag 07 april 2008 @ 21:19:
[...]

Dit klopt. Er zijn meerdere 'kopjes' van de lama's beschikbaar. Ik heb drie hoofdstukjes Lamas en inmiddels alle 3 favoriet gezet. 2 hiervan zijn oude afleveringen, en 1 dus waar dit nieuwe seizoen in zit. Misschien helpt dit je..
God ja zeg, ik zocht altijd via de naam, maar bij via Omroep staan er idd inneens 2!

Hallo allemaal,

Lees nu al een week mee. Heb het heel deel 1 al uitgelezen en MP runt redelijk, maar ik had een paar vraagjes:

1. Bij de Tv-series Plugin heb ik een probleem met mijn series. Ik heb nu lost,csi,heroes. Maar de plugin zegt dat hij de titels niet kent en niet kan vinden, dus zie ik ook niet de informatie en de foto's. Ik heb nu alleen maar de aflveringen, meer niet !

Mijn bestanden zijn zo ingedeelt: SERVER/Videos/TV Series/Lost/Seizoen 4/Lost SO4E01 - The beginning of the end.avi

De parsin klopt via de plug-in, maar hij vind de bestanden gewoon niet :O

Hieronder wat plaatjes met foutmeldingen:
http://i292.photobucket.com/albums/mm18/chris-kras/csi.jpg
http://i292.photobucket.com/albums/mm18/chris-kras/lost.jpg
http://i292.photobucket.c...m18/chris-kras/heroes.jpg
http://i292.photobucket.com/albums/mm18/chris-kras/total.jpg

2. Als ik een film heb die bestaat uit 2 cd's ziet MP dit als 2 verschillende films, is hier iets tegen te doen?
3. Ik download veel, maar ziet MP de nieuwe films automatisch of moet ik ze steeds opnieuw toevoegen?
4. Is het mogelijk dat wanneer ik op een film klik (in filmstrip) eerst de verhaallijn en acteurs enz via IMDB zie en dan pas kan klikken om de film te starten ipv dat MP direct de film start?
5. Is het mogelijk om met Last.fm muziek te beluisteren langer dan 20 sec. bij mij kapt die steeds en zegt dat ik moet suscriben :? het is zeker ook niet mogelijk om met uitzending/RTL gemist en met Last.fm door te spoelen?

Kan iemand mij helpen met deze problemen?

groetjes en alvast bedankt

Cookies :9
Reg. datum: 11 februari 2002

Antwoord op 1: Er staat bij de url van thetvdb.com intefaces ipv interfaces.

De letter 'r' mist, weet niet hoe het komt, maar ik heb dit ook gehad.

Pagina: 1 2 3 4 ... 10 11 12 13 14 15 16 17 18 ... 71 72 73 74 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: