Gathering of Tweakers

Quicksearch
Reg. datum: 29 januari 2008

Er drijft in ene nog een vraag bij me naar boven:
Is het mogelijk een retail dvd van een serie in deze plugin te laden? Dat lijkt me namelijk helemaal super! :D.
Ik zou niet weten of hij daar goed mee om weet te gaan omdat het toch een dvd is met +- 5 afleveringen en een eigen menu.

Vraagje voor Leon
Heb jij de hapering nog weg gekregen?
Heb een schone vista install gedaan en het beeld hapert licht wanneer ik tv kijk, vooral goed te zien op rtl7 in de balk onderaan. Weet bij god niet meer wat ik gedaan heb vorige keer om het vloeined te krijgen, alle codecs ondertussen al geprobeerd :/

@eddjuh:
Is al een bekende vraag en helaas het antwoord is nee:
Dit systeem is gebaseerd op losse afleveringen...
In theorie zou het kunnen door voor elke aflevering een link naar de DVD te plaatsen maar dit lijkt mij verre van ideaal.

ThaClown wijzigde dit bericht 03-04-2008 10:02 (34%)

quote:
rene2004 schreef op woensdag 02 april 2008 @ 21:20:
Vraagje voor Leon
Heb een schone vista install gedaan en het beeld hapert licht wanneer ik tv kijk, vooral goed te zien op rtl7 in de balk onderaan. Weet bij god niet meer wat ik gedaan heb vorige keer om het vloeined te krijgen, alle codecs ondertussen al geprobeerd :/
Ik had ook last van haperingen, tenminste als blokkerig beeld er ook onder valt.
bij mij was het een kwestie van de antenne beter aansluiten. En soms kan opnieuw opstarten (je hele comp, niet alleen mp) ook nog wel eens helpen. Het lag eigenlijk nooit aan de codecs.

Reg. datum: 20 september 2004

quote:
rene2004 schreef op woensdag 02 april 2008 @ 21:20:
Vraagje voor Leon
Ik zit er NU naar te kijken en heb inderdaad nog wel wat haperingen. Het valt me inderdaad alleen op bij de scrollbar van RTL7, en dan met name in de onderste witte (de blauwe erboven valt mee, en is goed leesbaar). De onderste lijkt iets te vervagen door de snelheid van de scrollbar.

Instellingen in MP Configuratie --> Television:

MPEG-2 Video Decoder: MPV Decoder Filter
H.264 Video Decoder: CoreAVC Video Decoder
Audio decoder: DScaler Audio Filter
LATM AAC audio decoder MONOGRAM AAC Decoder
Deinterlace mode: Best

de vaagheid van de onderste balk heeft volgens mij met deinterlacing te maken, maar ik heb het nog niet voor elkaar gekregen dat ie echt strak en goed leesbaar is :(

Het zou erg mooi zijn als er voor al deze instellingen ook iets van een gids zou zijn, maar volgens mij begreep ik volgens deze post dat Djaro daar mee bezig is :)

-Leon- wijzigde dit bericht 03-04-2008 10:40 (10%)

System Specs: Desktop HTPC

To boldly do what no one has..

Ik heb EVR aangezet in MediaPortal, en daarmee waren alle stotters direct verholpen :)

"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"

quote:
Priet schreef op donderdag 03 april 2008 @ 10:58:
Ik heb EVR aangezet in MediaPortal, en daarmee waren alle stotters direct verholpen :)
Die heb ik inderdaad ook aan staan, maar dan nog zie ik wel hele kleine schokjes (eigenlijk alleen op de scrollbar RTL 7)

-Leon- wijzigde dit bericht 03-04-2008 13:30 (25%)

Ook ik heb media portal geinstalleerd op mijn HTPC. Dit alles volgens de guide van de startpost.
De skins werken en zelfs het display van mijn Fusion V2 werkt :)

Alleen lukt de coverart me niet. Ik wil het graag als volgt hebben: Een mapje met daarin de mp3's van het album met daarbij een losse .jpg als cover. Alleen word dit niet weergegeven in mediaportal...

quote:
RemcoINC schreef op donderdag 03 april 2008 @ 16:45:
Ook ik heb media portal geinstalleerd op mijn HTPC. Dit alles volgens de guide van de startpost.
De skins werken en zelfs het display van mijn Fusion V2 werkt :)

Alleen lukt de coverart me niet. Ik wil het graag als volgt hebben: Een mapje met daarin de mp3's van het album met daarbij een losse .jpg als cover. Alleen word dit niet weergegeven in mediaportal...
Als je de jpg folder.jpg noemt moet MP dit automatisch pakken. Verder kan je in configuration -> music -> database aangeven dat ie elk plaatje in de map mag zien als albumart. Dien je wel de database te updaten.

quote:
Boel-Shit schreef op donderdag 03 april 2008 @ 16:49:
[...]

Als je de jpg folder.jpg noemt moet MP dit automatisch pakken. Verder kan je in configuration -> music -> database aangeven dat ie elk plaatje in de map mag zien als albumart. Dien je wel de database te updaten.
Thnx, dit werkt. Nu verder met de tv series in te stellen ;)

ik ben ook met dit allemaal bezig. Het is een zeer goed programma als je het mij vraagt.
Enkele vraagjes (misschien heeft iemand hier ervaring mee).
Ik zou graag USBUIRT kopen (meer info op www.usbuirt.com) en deze laten werken icm met een harmony 855 afstandsbediening.
dat moet toch gaan eh? icm die afstandsbediening.

Ik wil het volgende kunnen doen: pc bedienen via de afstandsbediening en ook alle apparaten (beamer, versterker,...). Wat ik dan ook wil kunnen doen is dat de pc deze apparaten (beamer, versterker,...) kan bedienen. Dus ik wil als ik een film opstart:
- versterker springt op movie mode
- versterker springt op volume 30
- beamer springt aan, op dvi ingang, cinema kleuren
- lichten dimmen naar 10-20%

Ik heb aardig wat gelezen en volgens mij moet dit allemaal mogelijk zijn via die usbuirt. Iemand ervaring? :)

*uw tekst hier voor 5eur/maand*

quote:
Priet schreef op donderdag 03 april 2008 @ 10:58:
Als ik die aanzet ziet het er helemaal niet meer uit, stuitert alle kanten op :(

Reg. datum: 26 januari 2005

Ik krijg het nog steeds niet voor elkaar met de ISO`s in MP....

Een aparte map gemaakt waar de iso`s in staan en ook gescand in config MP.
In MP staan ook netjes de hoesjes afgebeeld maar film word niet gestart, er komt wel een melding dat de film gestart word maar er gebeurd niets.

Dit heb ik ook al gedaan:
1) Sluit deamon tools af
2) Zet in Mediaportal configuration bij General het vinkje voor het gebruik
van Deamon Tools uit.
3) Scan je DvD map met iso bestanden.. (hij vind nu alles)

en start deamon tools weer op en zet het vinkje weer aan..

Ik vraag me af ik met Daemon ook nog soms meerder stations (virtuele) moet aanmaken en daar de iso`s in moet mounten.
Of zie MP zelf de iso`s ergens op de schijf staan?
Ergens doe ik iets fout maar kom er niet achter wat 8)7 8)7

Misschien dat 1 plaatje meer zegt dan 1000 woorden :Y)

http://members.home.nl/jjvdveen/got/csa/dt-in-mp.png

Dan alleen nog in Daemon Tools onder 'Options' --> 'Secure Mode' uitvinken. :)

| Last.fm | Geef voor de Cystic Fibrosis Stichting! | "Nobody ever listens to me, I might as well be a Leonard Cohen record."

kheb sinds gisteren een floppyDTV voor de schotelontvangst.

laatste drivers en de laatste builds van mediaportal en tv-server geinstalleerd.

De boel draait werkt, maar nog niet echt stabiel, ook HD kanalen krijg ik eventjes beeld, en daarna staat het beeld stil en heb ik alleen nog maar geluid.
Wat me opvalt, is dat de eerste zender die ik selecteer, dat deze direct na het kiezen gelijk aangeeft dat ie aan het timeshiften is. (timeshift achter het kanaal in de kanalenkiezer)

Is dit normaal?

-- Mijn Systeem - Flickr foto's --
Canon 400D + grip - Canon 18-55 F3.5-5.6 - Canon 50 F1.8 - Tamron 70-300 F4-5.6
Tamron 17-50 F2.8 - 430ex

quote:
Jaap-Jan schreef op donderdag 03 april 2008 @ 19:24:
Misschien dat 1 plaatje meer zegt dan 1000 woorden :Y)

Dan alleen nog in Daemon Tools onder 'Options' --> 'Secure Mode' uitvinken. :)
Zo simpel ja, zou je zeggen en zo heb ik ook alles staan.
Maar MP blijft het verdomme om de iso af te spelen. :(

1) Kun je de ISO wel afspelen (nadat je hem gemount hebt in Daemon Tools) via de DVD speler van MediaPortal?
2) Krijg je nog wat te zien in de logs?

| Last.fm | Geef voor de Cystic Fibrosis Stichting! | "Nobody ever listens to me, I might as well be a Leonard Cohen record."

quote:
Jaap-Jan schreef op donderdag 03 april 2008 @ 20:23:
1) Kun je de ISO wel afspelen (nadat je hem gemount hebt in Daemon Tools) via de DVD speler van MediaPortal?
2) Krijg je nog wat te zien in de logs?
Als ik gemount heb in daemon doet het ook niet in MP, wel als ik `m start vanuit windows.

Dit is een deel uit de log waar het volgens mij om gaat maar dit zegt mij niks, ik hoop een ander wel.
Het gaat dus om de iso wars.iso

2008-04-03 20:49:09.906250 [Info.][MPMain]: Start process daemon.exe -unmount 0
2008-04-03 20:49:10.031250 [Info.][MPMain]: Start process daemon.exe -mount 0,"F:\!Downloads\3.10.to.Yuma.2007.BluRay.1080p.DTS.x264.dxva-EuReKAt\wars.iso"
2008-04-03 20:49:19.031250 [Info.][13]: *****Start listening to drives
2008-04-03 20:49:29.296875 [Info.][MPMain]: Main: Exit requested
2008-04-03 20:49:29.328125 [Info.][MPMain]: Main: Stopping FrameMove
2008-04-03 20:49:29.328125 [Debug][MPMain]: GUIFont:texture disposing:0 debug
2008-04-03 20:49:29.328125 [Debug][MPMain]: GUIFont:texture disposing:1 font10
2008-04-03 20:49:29.328125 [Debug][MPMain]: GUIFont:texture disposing:2 font11
2008-04-03 20:49:29.328125 [Debug][MPMain]: GUIFont:texture disposing:3 font12

Reg. datum: 01 december 2003

De link naar MP-TVSeries (MPI) klopt niet meer in de start-post, dit moet zijn :

http://www.team-mediaport...Movies/MP-TVSeriesplugin/

edit : ik krijg een 'illegal download attempt' bij de originele link

wjv wijzigde dit bericht 04-04-2008 00:29 (17%)

Reg. datum: 01 december 2003

Ook bij het downloaden van de skin monochrome krijg ik een 'Illegal download attempt', zowel met firefox (2.0.0.13) als IE7. Ik kan hier echter niet een goede url vinden ?

edit : andere skins zijn wel te downloaden, hopelijk is dit een tijdelijke fout aan de kant van de media portal site ...

wjv wijzigde dit bericht 04-04-2008 00:40 (26%)

quote:
wjv schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 00:37:
Ook bij het downloaden van de skin monochrome krijg ik een 'Illegal download attempt', zowel met firefox (2.0.0.13) als IE7. Ik kan hier echter niet een goede url vinden ?

edit : andere skins zijn wel te downloaden, hopelijk is dit een tijdelijke fout aan de kant van de media portal site ...
Heb ik ook last van gehad, je moet je even registreren/inloggen.

quote:
Frixel schreef op donderdag 03 april 2008 @ 20:54:
[...]

Als ik gemount heb in daemon doet het ook niet in MP, wel als ik `m start vanuit windows.

Dit is een deel uit de log waar het volgens mij om gaat maar dit zegt mij niks, ik hoop een ander wel.
Het gaat dus om de iso wars.iso

2008-04-03 20:49:09.906250 [Info.][MPMain]: Start process daemon.exe -unmount 0
2008-04-03 20:49:10.031250 [Info.][MPMain]: Start process daemon.exe -mount 0,"F:\!Downloads\3.10.to.Yuma.2007.BluRay.1080p.DTS.x264.dxva-EuReKAt\wars.iso"
2008-04-03 20:49:19.031250 [Info.][13]: *****Start listening to drives
2008-04-03 20:49:29.296875 [Info.][MPMain]: Main: Exit requested
2008-04-03 20:49:29.328125 [Info.][MPMain]: Main: Stopping FrameMove
2008-04-03 20:49:29.328125 [Debug][MPMain]: GUIFont:texture disposing:0 debug
2008-04-03 20:49:29.328125 [Debug][MPMain]: GUIFont:texture disposing:1 font10
2008-04-03 20:49:29.328125 [Debug][MPMain]: GUIFont:texture disposing:2 font11
2008-04-03 20:49:29.328125 [Debug][MPMain]: GUIFont:texture disposing:3 font12
Ik moet eerlijk zeggen dat dit me niet in de oren klinkt als een probleem met Daemon Tools en MediaPortal. Het lijkt meer op een codecprobleem. Als de ISO gemount is, dan kan MediaPortal geen onderscheid meer maken tussen een fysieke DVD of een virtuele, dus als hij dan niet af wil spelen, lijkt het me dat het probleem elders zit. :)

Oei oei oei !! Net weer eens zitten spelen met codecs en instellingen in MP en ik heb EINDELIJK een superstrakke scrollbar bij RTL7, door bij de MPEG-2 Video Decoder de Cyberlink Video/SP Decoder (PDVD7) te gebruiken. Heerlijk, dat ziet er goed uit, alleen.... er zitten nog steeds haperingen in :(

Iemand enig idee hoe dat op te lossen is?

Deze Cyberlink decoder geeft aanzienlijk beter beeld dan de MPV Decoder Filter
(al geprobeerd rene??)

Reg. datum: 01 januari 2008

quote:
-Leon- schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 17:21:
Oei oei oei !! Net weer eens zitten spelen met codecs en instellingen in MP en ik heb EINDELIJK een superstrakke scrollbar bij RTL7, door bij de MPEG-2 Video Decoder de Cyberlink Video/SP Decoder (PDVD7) te gebruiken. Heerlijk, dat ziet er goed uit, alleen.... er zitten nog steeds haperingen in :(

Iemand enig idee hoe dat op te lossen is?

Deze Cyberlink decoder geeft aanzienlijk beter beeld dan de MPV Decoder Filter
(al geprobeerd rene??)
gebruik je Vista of XP ?

quote:
Djaro schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 19:27:
[...]
gebruik je Vista of XP ?
Vista Ultimate 32bit

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws