Gathering of Tweakers

Quicksearch
Shift F7 - Nee - Ja

Ik heb een probleem met de MPV codec in mijn Mediaportal setup.

Als ik kies voor "normal" aspect ratio bij tv-weergave, dan wordt [u[alles [/] in 4:3 weergegeven. Ook de breedbeeld uitzendingen worden in 4:3 geperst. Kies ik vervolgens voor "stretched", dan wordt alles "gestretched". Breedbeelduitzending zijn dan goed, maar 4:3 uitzendingen worden dan uitgerekt.

Met andere codecs heb ik dit probleem niet (powerdvd 7, FFDshow) alleen heb ik dan het probleem dat incidenteel beeld en audio niet in sync zijn. De enige combinatie die goed werkt is MPV/MPA.

Overigens gebruik ik een floppy-dtv (DVB-C) via @home.

MCSE NT4/2K/2K3, CCA, CCEA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP + zwemdiploma A & B

quote:
Crackh34d schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 19:47:
...
Mijn PC is snel genoeg voor postprocessing van simpele DivX, en het resultaat is zeker merkbaar. Echter voor 720p is hij niet snel genoeg en is het niet echt nodig. Kan ik op de een of andere manier ervoor zorgen dat alleen deze instellingen van ffdshow worden gebruikt bij SD videomateriaal en DVDs?
Hier ben ik ook erg benieuwd naar.
quote:
...
Het tweede probleem is dat ffdshow niet gebruikt wordt bij de ´geextracte´ DVDs in de video_ts mappen. Zodra ik de map waarin de video_ts staat in ga start hij mooi het DVD-menu. Ik heb bij MPconfig ingesteld dat hij ffdshow moet kiezen bij video en bij DVD-playback. Ik weet echter zeker dat ffdshow niet wordt gebruikt omdat ik bij ffdshow OSD heb aangevinkt, en laat hij dus CPU-load etc door de film zien. Dit zie ik bij SD-materiaal, maar niet bij deze DVDs.
Voor MPEG2 pakt Media Portal de decoder die je hebt staan bij je TV instellingen, heb je daar ook ffdshow ingesteld?

..::Mijn PC-specs::..
..::SenseiD@Xbox Live::..
..::Panasonic Lumix FX-7 - 512 Mb SD Card::..
..::ASUS MyPal A620 - 512Mb Compact Flash - GPS::..

quote:
Frixel schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 12:24:
[...]

Ja, haali mediasplitter heb ik geinstalleerd staan.
Maar als ik kijk bij: Movie Post Processing heb ik in het bovenste venster niks staan O-) Dat is wel de bedoeling?
Als ik Haali opzoek in het onderste venster zie ik daar 6 items staan die betrekking hebben op Haali, welke moet ik hebben?

(btw ik heb ook niet in de postings van deel 1 en deel 2 iets gelezen dat ik daar iets moest aanpassen, maar goed wat moet dat moet!)
Ik had een vermoeden dat als Powerdvd geinstald was dat die dat werkje overnam?
In het bovenste vakje heb ik simple haali gezet en aangevinkt, dat werkte voor mij.

@The clown: Klopt het dat bij jou CoreAVC niet is geinstalleerd?
Laat je alles door FFDshow doen kwa .MKW & WMV bestanden?

@Leon: Hoe heb je alles nu geinstalleerd?
Precies zoals ProjectHTPC, maar dan zonder KMPlayer???

@iedereen: Is Powerdvd momenteel het enige programma dat gebruikt maakt van de hardwarematige videoversnelling?

Shift F7 - Nee - Ja

quote:
kanariepiet schreef op zondag 30 maart 2008 @ 13:58:
@iedereen: Is Powerdvd momenteel het enige programma dat gebruikt maakt van de hardwarematige videoversnelling?
De codec van Neroshowtime kan het ook. Ook heeft Nvidia een decoder die ondersteuning heeft voor hardwarematige videoversnelling (purevideo of iets dergelijks).

MCSE NT4/2K/2K3, CCA, CCEA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP + zwemdiploma A & B

Ik heb een uitdaging met iso files.

Als ik ze toe wil voegen aan de database van MP dan gaat hij ze één voor één mounten in daemon tools. Als hij daar mee klaar is blijft de laatste iso file gemound zitten en gaat hij op zoek naar de covers+info van imdb. Hierdoor zie ik dus uiteindelijk maar 1 film in MP (die als laats gemound is). Hoe kan ik dit verhelpen? Zowel de mappen als de iso files heb ik al vernoemd naar de film, maar desondanks ziet hij alleen de laatst gemounte film...

de extensies .iso .bin en .img heb ik al toegevoegd aan de lijst. Het probleem doet zich alleen voor als ik in "my videos" de lijst sorteer op iets anders dan shares (deze doet het wel). dus zodra je een cover plaatje wil zien doet hij het niet meer (bij sorteren op title/genre)...

develdonk wijzigde dit bericht 30-03-2008 15:55 (21%)

quote:
@The clown: Klopt het dat bij jou CoreAVC niet is geinstalleerd?
Laat je alles door FFDshow doen kwa .MKW & WMV bestanden?
Yep klopt, hernoem alle HD bestanden naar .MKV en PowerDVD met de HD2400 doet de rest
Reg. datum: 26 januari 2005

quote:
Dooper schreef op zondag 30 maart 2008 @ 13:23:
[...]
In het bovenste vakje heb ik simple haali gezet en aangevinkt, dat werkte voor mij.
Hmm, jammer bij mij werkt dit niet.
  • Met 1920x796 .MP4 geen probleem
  • Met 1920x800 VWM geen probleem
  • Met 1920x1080 Matroska ziet MP wel en speelt niet af, wel buiten MP om.
  • Met 1920x1080 M2TS ziet MP niet in de lijst en speelt dus niet af, wel in Windows.
MatroskaSplitter, ffdshow en PowerDVD zijn geinstalleerd op deze HTPC!
Wat staat er nog verkeerd of moet ik nog installeren?

quote:
Sensei_D schreef op zondag 30 maart 2008 @ 11:34:
[...]
Voor MPEG2 pakt Media Portal de decoder die je hebt staan bij je TV instellingen, heb je daar ook ffdshow ingesteld?
Ja, daar heb ik ook overal waar mogelijk ffdshow gekozen, geen resultaat

EDIT: In media player classic pakt hij ook geen ffdshow bij die DVDs, maar wel bij gewone DivXjes, misschien dat er toch iets bij ffdshow fout zit?

Crackh34d wijzigde dit bericht 30-03-2008 20:34 (19%)

Reg. datum: 26 januari 2005

quote:
ThaClown schreef op zondag 30 maart 2008 @ 19:03:
[...]

Yep klopt, hernoem alle HD bestanden naar .MKV en PowerDVD met de HD2400 doet de rest
@ThaClown, stel je dan ook in MP nog iets in bij Movie Post Processing of is bij jou ook alles leeg in het bovenste veld.
Ik gebruik ook de HD2400 op mijn Gigabyte GA-MA78GM-S2H O-)

quote:

Ik werk met ffdshow, en wil graag het beeld verbeteren met de settings die al vaker gepost zijn. Nu zit ik met twee problemen:

Mijn PC is snel genoeg voor postprocessing van simpele DivX, en het resultaat is zeker merkbaar. Echter voor 720p is hij niet snel genoeg en is het niet echt nodig. Kan ik op de een of andere manier ervoor zorgen dat alleen deze instellingen van ffdshow worden gebruikt bij SD videomateriaal en DVDs?

Tips?
Je kan in ffdshow meerdere profiles aanmaken. Dit kan je adhv bepaalde criteria laten switchen. Bijv: resolutie.

Onder ffdshow -> profiles / preset settings kan je aangeven dat als de pixelbreedte >= 1280 is, dat er een bepaald profiel geladen moet worden waarin geen post-processing wordt uitgevoerd. Is de breedte lager dan pakt ie het profiel waarin wel post-processing is aangezet.
quote:
ThaClown schreef op zondag 30 maart 2008 @ 19:03:
[...]

Probleem is alleen dat PowerDVD errug kieskeurig is wat betreft 1080P MKV bestanden. Dit heeft te maken met de encoding. Veel 1080P mkv's zijn geencode met L5.1, dit wordt niet afgespeeld door PowerDVD. L4.1 moet geen probleem zijn.
Vandaar dat (bijna) alle 720P wel afgespeeld kunnen worden door PowerDVD, deze zijn zo goed als allemaal L4.1.

Verder heb ik opgemerkt dat de hardwarematige versnelling van 1080P mkv tegenvalt met gebruik van PowerDVD, vaak schokkend beeld i.t.t. CoreAVC.

Hoe zou ik dan gebruik kunnen maken van PowerDVD icm CoreAVC?
Ik wil natuurlijk zoveelmogelijk PowerDVD gebruiken...
Dus dan alleen voor L5.1 CoreAVC? Hoe regel ik dat?
Voor zover ik weet, niet.. helaas.. Tis het 1 of het ander. Heb zelf voor het gemak gekozen voor CoreAVC, die speelt tenminste alle x264 af zonder problemen.

Tegenwoordig zie je veel meer 1080P L4.1. Mogelijkheid is de L5.1 te reencoden naar L4.1. Je gaat alleen kwaliteit verliezen.

Lees de laatste pagina eens, maakt een hoop duidelijker dan dat ik het kan uitleggen :)
HD2600XT UVD onder XP doet het niet

Boel-Shit wijzigde dit bericht 31-03-2008 13:45 (21%)

quote:
Frixel schreef op zondag 30 maart 2008 @ 19:28:
[...]

Hmm, jammer bij mij werkt dit niet.
  • Met 1920x796 .MP4 geen probleem
  • Met 1920x800 VWM geen probleem
  • Met 1920x1080 Matroska ziet MP wel en speelt niet af, wel buiten MP om.
  • Met 1920x1080 M2TS ziet MP niet in de lijst en speelt dus niet af, wel in Windows.
MatroskaSplitter, ffdshow en PowerDVD zijn geinstalleerd op deze HTPC!
Wat staat er nog verkeerd of moet ik nog installeren?
Matroska werkt ook bij mij. Voor M2TS moet je bij mediaportal setup ff de extensie toevoegen, dan zou het moeten werken.

The taste of real Beer!
Reg. datum: 10 januari 2001

quote:
develdonk schreef op zondag 30 maart 2008 @ 15:15:
Ik heb een uitdaging met iso files.

Als ik ze toe wil voegen aan de database van MP dan gaat hij ze één voor één mounten in daemon tools. Als hij daar mee klaar is blijft de laatste iso file gemound zitten en gaat hij op zoek naar de covers+info van imdb. Hierdoor zie ik dus uiteindelijk maar 1 film in MP (die als laats gemound is). Hoe kan ik dit verhelpen? Zowel de mappen als de iso files heb ik al vernoemd naar de film, maar desondanks ziet hij alleen de laatst gemounte film...

de extensies .iso .bin en .img heb ik al toegevoegd aan de lijst. Het probleem doet zich alleen voor als ik in "my videos" de lijst sorteer op iets anders dan shares (deze doet het wel). dus zodra je een cover plaatje wil zien doet hij het niet meer (bij sorteren op title/genre)...
Oplossing hiervoor is:

1) Sluit deamon tools af
2) Zet in Mediaportal configuration bij General het vinkje voor het gebruik van Deamon Tools uit.
3) Scan je DvD map met iso bestanden.. (hij vind nu alles)

en start deamon tools weer op en zet het vinkje weer aan..

AMD Tunderbird 1000 mhz (266 FSB AXIA), Asus A7v133, 256 mb pc133, Hercules Prophet mx2 ddv, Maxtor 20,4 gig 7200 rpm, Sblive 1024

Reg. datum: 20 september 2004

quote:
@Leon: Hoe heb je alles nu geinstalleerd?
Precies zoals ProjectHTPC, maar dan zonder KMPlayer???
Niet echt, ik heb meer de handleiding gebruikt van Team MediaPortal zelf (dus die engelstalige waarvan ThaClown al heel veel heeft vertaald en in dit topic heeft verwerkt (startpost)).

Ik zat in het begin heel even met KMPlayer te klungelen, maar de speler binnen MP doet perfect zijn werk en dan heb je ook geen probleem met een openstaande speler, want ik kwam dus na het stoppen van het kijken van een film niet meer terug in MP.

System Specs: Desktop HTPC

Reg. datum: 20 september 2004

quote:
Ult schreef op maandag 31 maart 2008 @ 15:34:
[...]

Oplossing hiervoor is:

1) Sluit deamon tools af
2) Zet in Mediaportal configuration bij General het vinkje voor het gebruik van Deamon Tools uit.
3) Scan je DvD map met iso bestanden.. (hij vind nu alles)

en start deamon tools weer op en zet het vinkje weer aan..
Of je laat het vinkje gewoon staan en scanned de .ISO files (films) binnen MP zelf door IMDB info op te vragen en dan gelijk de juiste cover te selecteren. kan je gelijk zien of je cover mooi word weergegeven.

System Specs: Desktop HTPC

Ik heb een vaag probleem met m2ts bestanden (en misschien wel meer, maar bij deze valt het meeste op).

Als ik een m2ts film open in media player classic, heb ik super zuiver beeld, deze word dan ge-encode door ffwdshow en haali media splitter. (deze zie ik in mijn taakbalk naast de klok)

Alleen als ik nu dezelfde film via mediaportal ga kijken, dan valt het beeld tegen. net alsof het encoden niet lekker gaat, en lijkt het alsof ik meer 'ruis' heb.
Het vreemde is dat ik als test even windowed heb geprobeerd, en dan zie ik ook gewoon weer het haali icoon in de taakbalk komen als ik de film start, dus hij lijkt wel dezelfde codec te gebruiken.

Waar zou ik dit verschil moeten zoeken?

-- Mijn Systeem - Flickr foto's --
Canon 400D + grip - Canon 18-55 F3.5-5.6 - Canon 50 F1.8 - Tamron 70-300 F4-5.6
Tamron 17-50 F2.8 - 430ex

quote:
RonnieB82 schreef op maandag 31 maart 2008 @ 17:15:
Ik heb een vaag probleem met m2ts bestanden (en misschien wel meer, maar bij deze valt het meeste op).

Als ik een m2ts film open in media player classic, heb ik super zuiver beeld, deze word dan ge-encode door ffwdshow en haali media splitter. (deze zie ik in mijn taakbalk naast de klok)

Alleen als ik nu dezelfde film via mediaportal ga kijken, dan valt het beeld tegen. net alsof het encoden niet lekker gaat, en lijkt het alsof ik meer 'ruis' heb.
Het vreemde is dat ik als test even windowed heb geprobeerd, en dan zie ik ook gewoon weer het haali icoon in de taakbalk komen als ik de film start, dus hij lijkt wel dezelfde codec te gebruiken.

Waar zou ik dit verschil moeten zoeken?
De-coden bedoel je denk ik :)
Maar ik heb hetzelfde met KMPLAYER. Heb het idee dat het beeld er via deze player mooier uit ziet.
In deze player kan je ook aangeven welke vorm van rendering gebruikt moet worden.

In deel 1 van dit topic is deze ook al een paar keer voorbij gekomen. Ik krijg hem alleen niet helemaal lekker aan de praat binnen MP icm MCE remote.

quote:
Dooper schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 11:40:
[...]

De-coden bedoel je denk ik :)
Maar ik heb hetzelfde met KMPLAYER. Heb het idee dat het beeld er via deze player mooier uit ziet.
In deze player kan je ook aangeven welke vorm van rendering gebruikt moet worden.

In deel 1 van dit topic is deze ook al een paar keer voorbij gekomen. Ik krijg hem alleen niet helemaal lekker aan de praat binnen MP icm MCE remote.
ik ben erachter waar het probleem zat, blijkbaar zat alsnog ffwdshow ertussen, ookal had ik een andere codec aangegeven voor h264 bestanden in mediaportal.
Ik heb in de videocodec settings van ffwdshow h264 op disabled gezet, en nu ziet het er allemaal stukken beter uit!
Ook merk ik geen problemen meer met een 1080p rip van gone in 60 seconds, hier had ik last van hoge CPU belasting, waardoor geluid niet helemaal synchroon loopte en het beeld soms wat haperde. nu loopt alles weer soepel :)

-- Mijn Systeem - Flickr foto's --
Canon 400D + grip - Canon 18-55 F3.5-5.6 - Canon 50 F1.8 - Tamron 70-300 F4-5.6
Tamron 17-50 F2.8 - 430ex

Reg. datum: 29 januari 2008

Hallo,

Ik ben ook een beetje aan het rommelen met mediaportal, ik heb de tv series plugin (v1.2.9.34660) geinstalleerd en volgens de tutorial uit deze thread geconfigureerd.
Met de volgende parsing expression weet de plugin de gegevens uit de titel te halen:
Parsing Expression: <series> - <season>x<episode> - <title>.<ext>
Filename: The sopranos - 01x01 - pilot.avi

Maar ik wil het graag in mappen onderverdelen, nu zag ik de onderstaande parsing expression er ook tussen staan en heb naar mijn idee ook goed opgevolgd. Maar het onderstaande pakt hij niet:
Parsing Expression: \<series>\Season <season>\Episode <episode> - <title>.<ext>
Directory & Filename: \The Sopranos\Season 01\Episode 01 - Pilot.avi

Kunnen jullie mij vertellen wat ik verkeerd heb gedaan aan de directory en/ of filename?

Alvast bedankt!

@addjuh:
mmm vreemd, de parsing ziet er correct uit...
Je kunt proberen de parsing die 'goed' is als enige aan te zetten (dus aan te vinken)

Hoezo wil je dit zo indelen? is niet echt handig vind ik, zoveel mappen.
Ook gebruik ik zelf nooit de titel in de parsing, deze kun je gemakkelijk fout typen en deze wordt toch van internet gehaald.

ThaClown wijzigde dit bericht 02-04-2008 11:05 (3%)

\o/ \\o /o\ o// \o/
Reg. datum: 29 oktober 2000

quote:
OrigenAE heeft sowieso dé mooiste HTPC kasten, vind ik dan. Heb nog geen kasten gezien die het halen bij hoe strak deze dingen der uit zien...

heb dan ook al erg lang zo'n kast op m'n verlang lijstje staan, 't komt er alleen iedere keer niet van... wil een x10 ivm dat alles wat ik nu in een gewone kast heb staan ook hier in kan.
Reg. datum: 29 januari 2008

quote:
ThaClown schreef op woensdag 02 april 2008 @ 11:05:
@addjuh:
mmm vreemd, de parsing ziet er correct uit...
Je kunt proberen de parsing die 'goed' is als enige aan te zetten (dus aan te vinken)

Hoezo wil je dit zo indelen? is niet echt handig vind ik, zoveel mappen.
Ook gebruik ik zelf nooit de titel in de parsing, deze kun je gemakkelijk fout typen en deze wordt toch van internet gehaald.
Heb het gevonden :*) , ik hoefde uiteindelijk alleen die eerste backslash te verwijderen |:(

De reden dat ik het in zoveel mappen zet is dat ik het wel handig vind om het netjes te ordenen. Dan is het ook naast mediaportal makkelijk op te zoeken/beheren. De titel heb ik wel verwijderd op jouw advies, dat scheelt mij weer veel werk. Tnx!

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws