quote:
Crackh34d schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 19:47:
Ik werk met ffdshow, en wil graag het beeld verbeteren met de settings die al vaker gepost zijn. Nu zit ik met twee problemen:
Mijn PC is snel genoeg voor postprocessing van simpele DivX, en het resultaat is zeker merkbaar. Echter voor 720p is hij niet snel genoeg en is het niet echt nodig. Kan ik op de een of andere manier ervoor zorgen dat alleen deze instellingen van ffdshow worden gebruikt bij SD videomateriaal en DVDs?
Tips?
Je kan in ffdshow meerdere profiles aanmaken. Dit kan je adhv bepaalde criteria laten switchen. Bijv: resolutie.
Onder ffdshow -> profiles / preset settings kan je aangeven dat als de pixelbreedte >= 1280 is, dat er een bepaald profiel geladen moet worden waarin geen post-processing wordt uitgevoerd. Is de breedte lager dan pakt ie het profiel waarin wel post-processing is aangezet.
quote:
Probleem is alleen dat PowerDVD errug kieskeurig is wat betreft 1080P MKV bestanden. Dit heeft te maken met de encoding. Veel 1080P mkv's zijn geencode met L5.1, dit wordt niet afgespeeld door PowerDVD. L4.1 moet geen probleem zijn.
Vandaar dat (bijna) alle 720P wel afgespeeld kunnen worden door PowerDVD, deze zijn zo goed als allemaal L4.1.
Verder heb ik opgemerkt dat de hardwarematige versnelling van 1080P mkv tegenvalt met gebruik van PowerDVD, vaak schokkend beeld i.t.t. CoreAVC.