Gathering of Tweakers

Quicksearch
Missionary to the word of ska

quote:
Sprite_tm schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 12:40:
De manier om daaruit te komen is door de watchdog in de bootloader uit te zetten, maar jah, dan moet je die bootloader wel in je chip zien te krijgen...
Bootloader kan je ook self programmen, vanuit de bootloader (read while write).
Heeft iemand ervaring met deze lader:

http://www.lidl.nl/nl/hom...0080317.p.Motor-acculader ?

Ik vraag me namelijk af, of die geschikt is om gelaccu's op te laden.

.ε(●̮̮̃•̃)з IBM ThinkPad T40! .ε(●̮̮̃•̃)з

quote:
SA007 schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 20:50:
@Basje2001 gisteren:
Ik heb hetzelfde gehad bij een Siemens M35i, de oplossing was een paar grote caps (1000+ µF) aan de voeding erbij te hangen, hij trekt blijkbaar de pieken niet.
Woei! Thanks voor deze gouden tip! :D Ik had nog een setje 4700uF/6,3V elco's over van een mobo reparatie, eentje ervan over de voeding gezet. En warempel, de T18s leeft weer! Vanavond even netjes inbouwen in het batterijvak.
Als ik mij niet vergis heb ik mijn oude M35i nog ergens liggen. Die had ik vervangen door de T18s om dezelfde reden... Misschien kan ik die zo ook weer nieuw leven inblazen voor een volgend projectje... :Y)

Vraag me af of hier genoeg animo is om met zijn alle een onkraakbare usb stick te maken.

Met dus als voornaamste eisen:
- Geen meuk op je OS nodig (en dus volledig cross-platform)
- Hardwarematige encryptie welke onkraakbaar geacht wordt
- Geen budget oplossingen, alleen het veiligste.

Denk dat we met de mensen hier zat connecties hebben om iets dergelijks ook daadwerkelijk te produceren en op de markt te brengen.

Acties: [view][quote]

Door: Atlas Frontpage Admin/Mod SF
Woei connectoren gevonden voor mijn GPS :D

Samtec had z ein hun magazijn, mailtje gestuurd of ze voor deze ene keer er 3 wilden op sturen voor leerdoeleindes voor een student. En ze sturen er dus nu 3 op O+

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

quote:
Atlas schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 22:16:
Woei connectoren gevonden voor mijn GPS :D

Samtec had z ein hun magazijn, mailtje gestuurd of ze voor deze ene keer er 3 wilden op sturen voor leerdoeleindes voor een student. En ze sturen er dus nu 3 op O+
Fijne club, die Samtec! Ze zijn erg scheutig met samples, en ze kunnen werkelijk alles op connectorgebied voor je maken. Wij zijn hier op het werk ook wel fan van samtec. :)

Hmmz, hier komt dus m'n sig
*** We want YOU for GoT Whatpulse team ! ***

wat is dat in mijn icon ????

Mijn sterrenhemel progje vordert steeds verder en ik ben bijzonder trots om mijn ASM code so far :p Ik zit nog met een dingetje waar ik niet helemaal lekker uitkom.
De huidige PWM waarde zit op SRAM lokatie X. Op SRAM lokatie Y zit de modificatie die in laad naar temp.
code:
1
2
3
4
ld pwm_val1, X
ld temp,Y+
add pwm_val1,temp
st X+, pwm_val1

Ik kan dus op basis van een hogere of lagere waarde de fading aanpassen. Het probleem is dus dat ik de waarde enkel kan laten toenemen. Dit heeft als gevolg dat de led steeds zwakker wordt en dan weer vol aan springt als de waarde van pwm_val boven de 255 uitkomt.
Nou zat ik er aan te denken om bit 7 van de modificatie te gebruiken als indicator dat er up of down geteld moet worden. Iemand anders nog goede ideeen?

CCSP/CCIP certified 19th of June CCIE lab exam
Vroeger was alles beter en kon je uit de sloot drinken...
vroeger ging je dood op je 40e

quote:
SA007 schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 22:13:
Vraag me af of hier genoeg animo is om met zijn alle een onkraakbare usb stick te maken.

Met dus als voornaamste eisen:
- Geen meuk op je OS nodig (en dus volledig cross-platform)
- Hardwarematige encryptie welke onkraakbaar geacht wordt
- Geen budget oplossingen, alleen het veiligste.

Denk dat we met de mensen hier zat connecties hebben om iets dergelijks ook daadwerkelijk te produceren en op de markt te brengen.
Dat is ook ongeveer mijn streven:

-Geen software nodig om USB stick te gebruiken (USB stick start zijn USB verbinding pas op als het wachtwoord klopt)
-AES encryptie (onkraakbaar)

Blijft alleen de vraag over hoe we toegangscontrole doen? Pincode? (mijn voorkeur)

Foto's | TCD-producties.nl |Fotospul; 2x Canon Eos 10D + Grip, Tamron 28-75 f2,8 XR Di LD, Canon 70-200/2.8L USM

Scope cleaned and mounted

quote:
TrailBlazer schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 10:18:
Mijn sterrenhemel progje vordert steeds verder en ik ben bijzonder trots om mijn ASM code so far :p Ik zit nog met een dingetje waar ik niet helemaal lekker uitkom.
De huidige PWM waarde zit op SRAM lokatie X. Op SRAM lokatie Y zit de modificatie die in laad naar temp.
code:
1
2
3
4
ld pwm_val1, X
ld temp,Y+
add pwm_val1,temp
st X+, pwm_val1

Ik kan dus op basis van een hogere of lagere waarde de fading aanpassen. Het probleem is dus dat ik de waarde enkel kan laten toenemen. Dit heeft als gevolg dat de led steeds zwakker wordt en dan weer vol aan springt als de waarde van pwm_val boven de 255 uitkomt.
Nou zat ik er aan te denken om bit 7 van de modificatie te gebruiken als indicator dat er up of down geteld moet worden. Iemand anders nog goede ideeen?
Je vorige waarde onthouden.

Maar waarschijnlijk heb je aan 128 standen ook wel genoeg, en dan is jouw manier beter.
quote:
timcooijmans schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 10:37:
[...]

-Geen software nodig om USB stick te gebruiken (USB stick start zijn USB verbinding pas op als het wachtwoord klopt)

Blijft alleen de vraag over hoe we toegangscontrole doen? Pincode? (mijn voorkeur)
Je bedoel 10 knopjes op de stick zelf net als dat ding dat ferry heeft gekraakt?
bla bla bla

quote:
TrailBlazer schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 10:18:
code:
1
2
3
4
ld pwm_val1, X
ld temp,Y+
add pwm_val1,temp
st X+, pwm_val1

Een vergelijking tussen door doen om te kijken of het getal groter of kleiner is ;)
code:
1
2
3
4
5
6
Oude waarde - nieuwe waarde testen
branch if negative naar regel 5
oude waarde ophogen
jmp naar regel 6
oude waarde verlagen
verder gaan met je code

M'n ASM skills zijn een beetje stoffig maar het idee zal duidelijk zijn.
Zodra je nieuwe waarde dus groter is als je oude waarde en je test ze, zal het negative bitje op 1 gezet worden in je status register (of positive op 0, 1 van de 2 :P ) op dat moment weet je dus dat je op moet tellen , de nieuwe waarde is groter als de oude waarde.

Specs::: Mijn pc :::: Server ::::

quote:
timcooijmans schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 10:37:
[...]

Ik zou de toegangscontrole doen met een mini chip kaartje + een pincode

Door: Sprite_tm Moderator EL/CM/TCA
Trailblazer: je code werkt zo ook al hoor :) Zet maar es -1 (=255) in temp (nja, eigenlijk in het SRAM op locatie Y), en je zult zien dat je waarde 1 lager word :)

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Online Whiteboard

Toegangscontrole met een minichip kaartje... Lijkt me niet practisch voor een usb stick.

Ik denk dat qua dat punt je goed zit met het systeem van de padlock, en dat als intern de beveiliging daarvan goed zou zijn is het een goed ding basicly.

Ik ga hierover 's een los topic starten in EL.

wat is dat in mijn icon ????

Ik hebnog even zitten nadenken over mijn sterrenhemel probleem. Ik ga denk ik de waardes door een andere chip laten genereren en dan via een seriele communicatie versturen. Deze zal dan de 2 bytes er kanaal gaan versturen. De nieuwe eindwaarde en de snelheid om daar naar toe te gaan. Ik kan het dan denk ik wel meteen zo configureren dat ik meerdere chips op dezelfde bus ga aansluiten. Het zal wel een beetje op DMX gebasseerd zijn.

Is het mogelijk om in avr studio seriele communicatie te simuleren.

CCSP/CCIP certified 19th of June CCIE lab exam
Vroeger was alles beter en kon je uit de sloot drinken...
vroeger ging je dood op je 40e

Nog iemand intresse in ARM9 Development boards?

Ik ben van plan om zo'n boardje te bestellen vanuit HongKong en kan er een aantal mee bestellen.
Ze hebben 3 uitvoeringen:
Development board alleen:
Samsung S3C2440 ARM920T
64MB Ram
64MB NAND Flash
2MB NOR Bios
10M Ethernet RJ-45(CS8900)
3 Serial Port
1 USB Host
1 USB Slave Type B
1 SD Card Interface
1 Stereo Audio out,1 Micro In;
20 pinJTAG
4 USER LEDs
4 USER buttons
PWM Beeper
1 POT can be used for A/D converter adjust
1 AT24C08 forI2C test
1 20pin Camera Interface
1 Battery for RTC
34 pin IO

Komt met alles wat je nodig hebt: Parralelle JTAG connector om te flashen + software voor Linux en Windows, WindowsCE image en Linux Image, voeding.

109,00 USD (ex shipping)
Voor 70,00 USD extra een 3.5" 240x320px touchscreen LCD
Voor 180,00 USD extra een 7.0" 800x480px touchscreen LCD

Foto's | TCD-producties.nl |Fotospul; 2x Canon Eos 10D + Grip, Tamron 28-75 f2,8 XR Di LD, Canon 70-200/2.8L USM

Samtec is lief O+
Mijn 2x10 0.8mm Pitch headers zijn binnen, per UPS express _o-. Moest zelfs voor getekend worden :D

* Atlas gaat solderen :P

You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Door: Sprite_tm Moderator EL/CM/TCA
timcooijmans: Oeh, lief :) Tis alleen dat ik hier een stel (werkende) printplaten van stukke smartphones heb liggen waar dezelfde proc op zit en waar ook Linux op gaat komen, anders was ik zwaar geinteresseerd geweest.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Online Whiteboard

quote:
Sprite_tm schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 17:34:
timcooijmans: Oeh, lief :) Tis alleen dat ik hier een stel (werkende) printplaten van stukke smartphones heb liggen waar dezelfde proc op zit en waar ook Linux op gaat komen, anders was ik zwaar geinteresseerd geweest.
Zeker, zijn zeer leuke dingen, schema wordt ook bijgeleverd dus alsk er een heb en je hebt intresse in het schema moet je maar even roepen...

quote:
Atlas schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 16:07:
Samtec is lief O+
Mijn 2x10 0.8mm Pitch headers zijn binnen, per UPS express _o-. Moest zelfs voor getekend worden :D

* Atlas gaat solderen :P
En daarna? kun je dan precies uitvinden op welke lenkte en breedte je zit te solderen? :)

quote:
surge_me schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 18:24:
[...]

En daarna? kun je dan precies uitvinden op welke lenkte en breedte je zit te solderen? :)
Tuurlijk, ding zal wel RS232 (gewoon serieel dus) NMEA GPS info uit sturen...

quote:
surge_me schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 18:24:
[...]

Ja komt gewoon rs232 uit. Ga vanavond ff klooien :)

quote:
timcooijmans schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 17:45:
[...]

Zeker, zijn zeer leuke dingen, schema wordt ook bijgeleverd dus alsk er een heb en je hebt intresse in het schema moet je maar even roepen...
* darkmage roept.

wat zijn de afmetingen en de power requirements van 't bordje?

even niks

quote:
darkmage schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 10:43:
[...]

* darkmage roept.

wat zijn de afmetingen en de power requirements van 't bordje?
Boardje zelf is 120x100mm (alhoewel ik niet weet of dat inclusief connectors is die uitsteken)

Het ding moet 12V in hebben (230V voeding wordt bijgeleverd)

quote:
timcooijmans schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 11:11:
[...]

Boardje zelf is 120x100mm (alhoewel ik niet weet of dat inclusief connectors is die uitsteken)

Het ding moet 12V in hebben (230V voeding wordt bijgeleverd)
Cool. Heb je nog meer info? foto's oid? Link naar de site van fabrikant?

* darkmage wil alles weten

ziet er enorm goed uit, dus ben wel geinteresseerd...

neem anders contact op via mail of pm, verstoren we het topic hier verder niet :)

even niks

Heb zojuist mijn wiki geupdate, ik denk dat een hoop tweakers dit ook wel leuk vinden.
http://ymoona.com/wiki/images/a/a1/NSLU2_I2C_test_setup.jpg
http://ymoona.com/wiki/index.php/I2C_on_a_NSLU2

hobby elektronica op www.ymoona.com

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws