Hoofdcategorieën
Topicacties

De EL-kroeg deel 2

Pagina: 1 2 3 4 ... 15 16 17 18 19 20 21 22 23 ... 38 39 40 41 last

Reageer Nieuw Topic
OVER 9000
Reg. datum: 28 juli 2001

Aan het schema te zien kun je daar zo'n beetje elke P-channel mosfet in stoppen, zolang hij de spanning en stroom aan kan en genoeg stroom doorlaat bij 5,5 volt Ugs.

Het mooiste is natuurlijk een fet met een lagere rdson, dan wordt hij minder warm en gaat hij niet zo snel stuk.

bobo1on1 wijzigde dit bericht 02-06-2008 19:01 (60%)

I can't believe it doesn't work, I found it on the internet man!
blog

Hail the scriptsausage!

Je stroom maakt meer uit dan rdson, een warmteprobleem zul je sneller oplossen door meer fetjes te gebruiken.

Wat? Taboe?

Hail the scriptsausage!

quote:
real_FireFly schreef op maandag 02 juni 2008 @ 15:31:
doe eens een suggestie bij samenkopen.net, zou niet al te moeilijk moeten zijn om in te bouwen. Een regiokoopactie :P
Nu kan 't in principe ook al, gewoon een eigen verzendmethode toevoegen. Er zou dan eigenlijk alleen een aparte categorie voor moeten zijn, beetje jammer als je net allemaal dingen besteld en het blijkt dat je het af moet komen halen ergens in een gat :P
Behalve als iemand anders mij voor gaat zijn maak ik me wel sterk voor zon site. Het probleem zal hem niet zitten in het programmeren (dat kan ik makkelijk, en hoopjes andere mensen met mij), maar het vinden van hosting voor zon site die mij niks gaat kosten/sponsoring.

edit: kortetermijngeheugen... dubbelpost...

Wat? Taboe?

Vroeger PcFrEaKy1991
Reg. datum: 25 december 2006

hosting voor de site is nou ook weer niet zo een groot probleem lijkt me, voor een php scriptje en een mysql database. ik zal ze bij mijn site op de host plaatsen anders.

http://athlonsoft.co.cc -- Vroeger PcFrEaKy1991

Hail the scriptsausage!

Ik heb in gedachten (jezus, nu kan iemand wel heel makkelijk copycatten...) om zoals zo populair is een postcode-lookup met kaartje te genereren zodat je kunt zien wie in de buurt waar wil bestellen/gaat bestellen. Verder zal het wel efficient en compact geprogrammeerd worden (ik ben nogal minimalistisch daarin) maar een plaatjesscript en postcode-lookup die 100 keer per minuut wordt geraadpleegd kan best wel gaan inhakken op je cputijd, misschien ook wel bandbreedte.

Voorlopig heb ik bij mijn webdesign-werkgever (naja, ik werk freelance...) nog wel wat capaciteit, te weten ~400 GB/mnd en oneindig opslag, maar dat is niet permanent. Als het echt iets wordt in de zomervakantie kom ik misschien nog wel terug op aanbiedingen zoals van pcfreaky1991 :)

Wat? Taboe?

Reg. datum: 18 maart 2006

Zo mooi, en dan werkt het niet :'(
http://xs128.xs.to/xs128/08231/imgp1391539.jpg

Links boven zie je de ACG Multi ISO RFID Reader, middenbovenin de Maxim MAX232 en voor de rest wat elco's en twee LEDjes. Dit geheel is niet zichtbaar aangesloten op een seriële poort connector die het aan de computer knoopt.

Een klein prototype dat we hadden gemaakt voor bij ons onderzoek voor mijn studie. Ik vrees dat het niet veel wordt dit, hij geeft niet eens antwoord op een privegesprekje met de hyperterminal.

Ik hoop eigenlijk dat het de MAX232 is, want daar heb ik er nog drie van. En die ander kan ik gewoon niet gesloopt hebben, want daar is niets aan gesoldeerd :+

Moonkins is look all funny liek maybe form MOON! LOL!

Reg. datum: 29 januari 2006

Een veel gemaakte fout: Tx en Rx lijnen omgewisseld? Ik zit ook altijd weer ff op mijn hoofd te krabben als ik ze aan moet sluiten...

BTW: Weet iemand een leuke toepassing voor een 72x24xRGB LED matrix? Heb er hier een liggen...

TommyboyNL wijzigde dit bericht 02-06-2008 23:45 (26%)

Reg. datum: 18 maart 2006

Daar zou ik inderdaad eens naar kunnen kijken. Ik ben meer van het wat grote spul, en niet zo van de micro controllers, dus met testen daarvan heb ik nog niet zo veel ervaring.

Overigens als ik het aan de praat krijg zou het erg mooi zijn, maar het belangrijkste, de antenne, is er ook niet. Combinatie van gebrekkige documentatie en een leverancier die er nagenoeg niets over kwijt wilt.

Maar ach, het gaat een leuk projectje worden voor de zomervakantie :)

Moonkins is look all funny liek maybe form MOON! LOL!

Onzin >>>

Een thinclient aansluiten op de netspanning als je niet doorhebt dat je hand op de voedingsprint hangt is NIET HANDIG :X :( |:(
* Demoniac heeft nu een mooie bobbelige streep op zijn hand :/ En m'n pa maar lachen 8)7 (aantal keren dat die aan de netspanning heeft gehangen is al niet meer op 2 handen te tellen, volgens mij)
Die thinclient die lag dus open, aangezien de CF-kaart met het besturingssysteem er steeds uit moet..

Demoniac wijzigde dit bericht 03-06-2008 00:35 (14%)

[Profiel][Specs]
Terw_Dan = Moderator HA

OVER 9000
Reg. datum: 28 juli 2001

Tja, op die manier heb ik eens op afstand de aardlekschakelaar omgezet, dat was niet zo fijn.

I can't believe it doesn't work, I found it on the internet man!
blog

quote:
bobo1on1 schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 01:07:
Tja, op die manier heb ik eens op afstand de aardlekschakelaar omgezet, dat was niet zo fijn.
Ik zou zeggen dat het juist erg fijn was dat-ie schakelde, vergeleken met de optie dat-ie niet schakelde :+

* Fuzzillogic heeft 230V nooit gevoeld. 220V daarentegen... :'(

Je wilt "Photoshop" voor PHP? Nexime, de foto-extensie!

jah, nu is het helemaal kapot
Reg. datum: 24 november 2006

Bij oude computervoedingen, kon je een snelle 'er-is-geen-volt-meter-in-de-buurt-spannings-check' doen door je vingers hard op de +12V en -12V lijnen te drukken. Je voelt de 24v dan lichtjes tintelen. Had ik nu per ongeluk toch wel de 230V uitgang vast zeker O-) 8)7

Ik voelde het ook tintelen, maar net iets harder dan verwacht :)

flux_w42 wijzigde dit bericht 03-06-2008 09:59 (11%)

Who the fuck is General Failure? And why is he reading my harddisk?

More Power, Igor!
Reg. datum: 10 januari 2006

Zoiets had ik eens gehad toen ik 8 jaar was. Toen had ik een beltrafo die ik moest aansluiten maar had dus geen 230V kabel met stekker. Dus snel maar ff een stekkerdoos uit elkaar slopen. Je raad het al die stekkerdoos was nog ingestoken |:( Heb nog een hele dag met een lamme arm rondgelopen. Uiteindelijk heb ik er gelukkig niks aan over gehouden. Ben tevens ook een heel stuk voorzichtiger geworden sindsdien ;)

"-Currents of less than 20 amps can be considered as leakage current"

Hail the scriptsausage!

quote:
TommyboyNL schreef op maandag 02 juni 2008 @ 23:45:
Een veel gemaakte fout: Tx en Rx lijnen omgewisseld? Ik zit ook altijd weer ff op mijn hoofd te krabben als ik ze aan moet sluiten...

BTW: Weet iemand een leuke toepassing voor een 72x24xRGB LED matrix? Heb er hier een liggen...
Aan mij geven, wil nog eens een rgb bannertje maken van dat type.

Wat? Taboe?

Acties: [view][quote]

Door: Atlas
Frontpage Admin/Mod SF
Ik flits terug!

quote:
Demoniac schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 00:35:
Een thinclient aansluiten op de netspanning als je niet doorhebt dat je hand op de voedingsprint hangt is NIET HANDIG :X :( |:(
* Demoniac heeft nu een mooie bobbelige streep op zijn hand :/ En m'n pa maar lachen 8)7 (aantal keren dat die aan de netspanning heeft gehangen is al niet meer op 2 handen te tellen, volgens mij)
Die thinclient die lag dus open, aangezien de CF-kaart met het besturingssysteem er steeds uit moet..
Zijn dat die Neoware ThinClients? :P

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Onzin >>>

quote:
Atlas schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 13:12:
[...]

Zijn dat die Neoware ThinClients? :P
Nee, dit was een Thintune, uit een IA.

[Profiel][Specs]
Terw_Dan = Moderator HA

Reg. datum: 29 januari 2006

quote:
ssj3gohan schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 11:04:
[...]

Aan mij geven, wil nog eens een rgb bannertje maken van dat type.
Gewoon lekker ebay afspeuren zou ik zeggen, ze staan nog af en toe te koop. Ik heb er iets van 175 dollar voor betaald in totaal. Best een nette prijs voor iets van 1700 RGB LEDs :)

Zo, m'n picooz cloon heeft een 60mA fullriver lipo cel :) en:
http://vuurvliegje.ath.cx/filedumpshit/ballb.jpg
mini kogellagers :) buitendiameter 3mm :D asje is een 1mm carbon staafje.

PauperTronics.nl Goedkoper kunnen we het niet maken, wel brakker

Reg. datum: 29 november 2004

Hee, dat is toevallig, ik heb net ook een picooz gekregen. Ik ben wel benieuwd wat het oplevert om die lagers te vervangen door betere types, en natuurlijk een betere lipo ben ik ook wel beniuewd naar. Laat de bevindingen maar eens weten! (waar heb je de materialen gekocht trouwens?)

www.hanzesolarteam.nl

Ik heb het spul hier gekocht: indoorflyer.co.uk
Wel snel zijn, want ze gaan helaas stoppen.

Ik verwacht niet dat het veel uitmaakt. De 60mA cel houdt iets beter zijn spanning vast tijdens belasting wat iets meer lift zou moeten geven, maar de lagertjes en de grotere cel maken hem natuurlijk wel iets zwaarder.
Pas overigens echt goed op waar je 'm open maakt, als je per ongeluk in de lipo cel prikt kan hij in de fik vliegen :P

Veel grotere cellen zou ik er overigens niet in zetten, behalve liftproblemen moet je ook heel erg oppassen met crashes. Voor grotere cellen moet je het schuim uitsnijden om plaats te maken, maar dat maakt het ook veel zwakker. Die lipo wil je echt niet beschadigen.

real_FireFly wijzigde dit bericht 04-06-2008 11:16 (21%)

PauperTronics.nl Goedkoper kunnen we het niet maken, wel brakker

Just plain weird.
Reg. datum: 03 januari 2001

http://tweakers.net/ext/f/ac8jltmhK7keuKxseU0SDle3/full.jpg

Best leuke dingen, die 8*8 LED arrays, maar het geeft wel een hoop kabelzooi. Hoewel ik nu weet dat het werkt zoals ik wil, dus ik kan ze op een stukje print solderen :).

Ik stuur er 4 aan met 4 shiftregistertjes, nu maar eens met interrupts gaan klooien. Is weer eens wat anders als een LED-kubus (die er vast ook aan gaat komen).

Tarin wijzigde dit bericht 04-06-2008 21:30 (25%)

Ik loop op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

veerboot met underscores

Kolommen via de schuifregisters, en dan de rijen met 8 outputs activeren? Daarvoor kun je ook een 4017 gebruiken mocht je extra pinnen (van de arduino?) over willen houden.

pc specs: groter, beter, mooier en sneller dan de jouwe :+

Just plain weird.
Reg. datum: 03 januari 2001

Nee, rijen en kolommen met schuifregisters: 2 voor X en 2 voor Y, dus totaal 3 pinnen, leek me vrij redelijk ;). Heb nu een vrij eenvoudige shiftPixel die leuk werkt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
void shiftPixel(int x, int y) {
  int i;
  digitalWrite(lP, 0);
  digitalWrite(dP, 0);
  digitalWrite(cP, 0);
  for(i=16;i>=1;i--) { //xjes
    digitalWrite(cP, 0);
    if (x==i) {
      digitalWrite(dP, 0);
      digitalWrite(cP, 1);
      digitalWrite(dP, 0);
    }
    else {
      digitalWrite(dP, 1);
      digitalWrite(cP, 1);
      digitalWrite(dP, 0);
    }
  }
  for(i=16;i>=1;i--) { //ytjes
    digitalWrite(cP, 0);
    if (y==i) {
      digitalWrite(dP, 1);
      digitalWrite(cP, 1);
      digitalWrite(dP, 0);
    }
    else {
      digitalWrite(dP, 0);
      digitalWrite(cP, 1);
      digitalWrite(dP, 0);
    }
  }
  //latch!
  digitalWrite(cP, 0);
  digitalWrite(lP, 1);
}

Weet niet wat een 4017 doet, heb net een datasheet gevonden, ik gebruik wat ik aan beperkte kennis op heb gedaan vanuit tutorials en voorbeeldprojectjes :). M'n code kan ongetwijfeld ook veel mooier.

Ik loop op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

*/ no comment /*
Reg. datum: 15 juni 2003

4017 is gewoon een tellertje, dus dan kan je gaan multiplexen.

hmm, spekkies Laptop Soms een beetje een taalpurist.
Wil een herverdeling van Nederland op de Patat-/Frietgrens

Reg. datum: 29 november 2004

quote:
real_FireFly schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 11:11:
Ik heb het spul hier gekocht: indoorflyer.co.uk
Wel snel zijn, want ze gaan helaas stoppen.

Ik verwacht niet dat het veel uitmaakt. De 60mA cel houdt iets beter zijn spanning vast tijdens belasting wat iets meer lift zou moeten geven, maar de lagertjes en de grotere cel maken hem natuurlijk wel iets zwaarder.
Pas overigens echt goed op waar je 'm open maakt, als je per ongeluk in de lipo cel prikt kan hij in de fik vliegen :P

Veel grotere cellen zou ik er overigens niet in zetten, behalve liftproblemen moet je ook heel erg oppassen met crashes. Voor grotere cellen moet je het schuim uitsnijden om plaats te maken, maar dat maakt het ook veel zwakker. Die lipo wil je echt niet beschadigen.
Lipo's heb ik inmiddels wel het enige aan ervaring mee opgedaan, 8A lipo's wel te verstaan, ongelofelijk hoeveel energie er uit zo'n licht pakketje kan komen! Ik ben wel benieuwd naar een filmpje van je gemodde picooz.

www.hanzesolarteam.nl

Pagina: 1 2 3 4 ... 15 16 17 18 19 20 21 22 23 ... 38 39 40 41 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: