Gathering of Tweakers

Quicksearch
Gsus is my homeboy

Misschien zoek je in het verkeerde land ;)

Zepto Znote 6224W: 14,1" @ 1440 x 900 | nVidia GO 8600M GT 512MB | Intel Core 2 Duo T7500 2,20GHz 800MHz 4MB 3072MB PC6400 - 800MHz | 200GB 7200 rpm HD | DVD+-RW | Integrated BT & Wi-Fi | Windows Vista Home Premium x86 :-)

Ook in België ben ik alleen nog maar qwerty tegengekomen, en op eBay is het meestal een Chinees tobo :P.

Volgens mij denkt Asus hiermee kosten te besparen.

Got Leenucks? | Arch Linux: power in simplicity | OpenWRT: Empower your router | Blog thingy

Gsus is my homeboy

Denk dat ze hem nog niet 'nodig hebben' aangezien hij nu alleen in US landen is gereleased.. :)

Is die guide eigenlijk ook te gebruiken icm een SD-kaartje?
Dat je de .iso niet op 'n cd'tje brand, maar op 'n SD-kaartje zet.. :)

En de CeBit is nog niet voorbij: nieuws: Clevo komt met umpc met draaibaar 7"-touchscreen

De Taiwanese notebookfabrikant Clevo komt deze zomer met een subnotebook met een draaibaar aanraakgevoelig 7"-scherm, verwisselbare opslag en een 4-cell-accu die voor een levensduur van 7 uur zou moeten zorgen.

Clevo demonstreerde zijn subnotebook op de Cebit-beurs in het Duitse Hannover. De Tn70m van Clevo combineert Intels Atom 'Silverthorne'-cpu met de US15-chipset. In eerste instantie komen er modellen met een 1,33GHz- en 1,6GHz-cpu op de markt, eind dit jaar moet daar een model met 1,86GHz-processor bijkomen. Clevo voorziet zijn kleine notebook verder van een 7"-touchscreen met een resolutie van 800 x 480 of 1024 x 600 pixels. Het scherm kan over het toetsenbord gedraaid worden zodat in combinatie met een stylus een kleine tablet ontstaat. De Tn70m ondersteunt geheugen tot een maximum van 1GB, terwijl een verwisselbare 1,8" harde schijf of ssd voor de nodige opslagcapaciteit moet zorgen.

Het apparaat ondersteunt verder Intel High Definition Audio, oftewel Azalia, en het geluid kan onder andere uit de twee in het scherm geïntegreerde speakers komen. In het scherm zitten verder een 2-megapixelcamera en een vingerafdruklezer verwerkt. Het is Clevo daarnaast gelukt twee usb 2.0-poorten, een 5-in-1-kaartlezer, een vga-uitgang en een expresscard-sleuf toe te voegen, terwijl de communicatie via ethernet, bluetooth of 802.11b of -g kan verlopen. De 4-cell 4800mAh-accu zou de notebook meer dan 7 uur aan de gang moeten kunnen houden zonder oplaadbeurt, maar er komt ook een 5200mAh-variant. Volgens Richard Chen van Clevo komt het kleinood in juni op de Aziatische markt; wanneer de Europese markt volgt en wat de prijs zal zijn kon hij nog niet vertellen.

http://tweakers.net/ext/i/1205157492.jpg

CLB wijzigde dit bericht 10-03-2008 15:28 (125%)

Zepto Znote 6224W: 14,1" @ 1440 x 900 | nVidia GO 8600M GT 512MB | Intel Core 2 Duo T7500 2,20GHz 800MHz 4MB 3072MB PC6400 - 800MHz | 200GB 7200 rpm HD | DVD+-RW | Integrated BT & Wi-Fi | Windows Vista Home Premium x86 :-)

Reg. datum: 16 januari 2008

voor de azerty versie in het zwart best de site van materiel.net in het oog houden, of pixmania.
Je kan ook altijd over de grens in Frankrijk ff gaan shoppen.

Daar verkopen ze de franse azerty versies, dus met esc=échapper etc.

Normaal gezien had ik ginds ook wel eentje besteld, mr nu met de 9" wacht ik nog wel even :)

quote:
CLB schreef op maandag 10 maart 2008 @ 13:46:
Denk dat ze hem nog niet 'nodig hebben' aangezien hij nu alleen in US landen is gereleased.. :)

En de CeBit is nog niet voorbij: nieuws: Clevo komt met umpc met draaibaar 7"-touchscreen

De Taiwanese notebookfabrikant Clevo komt deze zomer met een subnotebook met een draaibaar aanraakgevoelig 7"-scherm, verwisselbare opslag en een 4-cell-accu die voor een levensduur van 7 uur zou moeten zorgen.

Clevo demonstreerde zijn subnotebook op de Cebit-beurs in het Duitse Hannover. De Tn70m van Clevo combineert Intels Atom 'Silverthorne'-cpu met de US15-chipset. In eerste instantie komen er modellen met een 1,33GHz- en 1,6GHz-cpu op de markt, eind dit jaar moet daar een model met 1,86GHz-processor bijkomen. Clevo voorziet zijn kleine notebook verder van een 7"-touchscreen met een resolutie van 800 x 480 of 1024 x 600 pixels. Het scherm kan over het toetsenbord gedraaid worden zodat in combinatie met een stylus een kleine tablet ontstaat. De Tn70m ondersteunt geheugen tot een maximum van 1GB, terwijl een verwisselbare 1,8" harde schijf of ssd voor de nodige opslagcapaciteit moet zorgen.

Het apparaat ondersteunt verder Intel High Definition Audio, oftewel Azalia, en het geluid kan onder andere uit de twee in het scherm geïntegreerde speakers komen. In het scherm zitten verder een 2-megapixelcamera en een vingerafdruklezer verwerkt. Het is Clevo daarnaast gelukt twee usb 2.0-poorten, een 5-in-1-kaartlezer, een vga-uitgang en een expresscard-sleuf toe te voegen, terwijl de communicatie via ethernet, bluetooth of 802.11b of -g kan verlopen. De 4-cell 4800mAh-accu zou de notebook meer dan 7 uur aan de gang moeten kunnen houden zonder oplaadbeurt, maar er komt ook een 5200mAh-variant. Volgens Richard Chen van Clevo komt het kleinood in juni op de Aziatische markt; wanneer de Europese markt volgt en wat de prijs zal zijn kon hij nog niet vertellen.

Wow de eerste die durft te strooien met Intel Atom specs.
Goed om te zien dat het zon positief effect heeft op accuduur!
Maar wanneer wij em gaan zien en wat de prijs gaat worden....?

Mnemosyne XT Viator Abacus Minimus
Non scholae sed vitae discimus Seneca

quote:
VdBo schreef op maandag 10 maart 2008 @ 15:31:
Daar verkopen ze de franse azerty versies, dus met esc=échapper etc.
Er zijn wel meer verschillen tussen be azerty en fr azerty. Meeste symbolen staan anders, b.v. Dan kan je beter gewoon qwerty nemen.

quote:
CLB schreef op maandag 10 maart 2008 @ 13:46:

Eerste ingeving: ziet er prachtig uit.
Tweede ingeving: krak 8)7

@CLB:

In deeltje IV heb je het over: http://cgi.ebay.nl/Zipper...1QQtcZphotoQQcmdZViewItem

Is dat wat?

www.gamezorg.nl -|- Athlon 64 X2 5000+ : Asus M2N SLI Deluxe : 2*1 GB DDR2 800Mhz : XFX 8800GTS -|- HTPC

Gsus is my homeboy

Geen idee! Maar vond het er wel leuk uitzien!
Bijgeleverde hoesje vind ik 'n beetje fladderig dit is echt 'n sleeve'je... Bestel 'm wel 'n keertje :)

Reg. datum: 14 september 2007

quote:
XanderDrake schreef op maandag 10 maart 2008 @ 15:52:
[...]

Wow de eerste die durft te strooien met Intel Atom specs.
Goed om te zien dat het zon positief effect heeft op accuduur!
Maar wanneer wij em gaan zien en wat de prijs gaat worden....?
De MSI Wind is ook al aangekondigt met een Atom proc, ze zitten er dus zeker aan te komen :)

Ik heb m'n mini mouse binnen van dealextreme, Koste me $8,20 en werkte perfect. 800 dpi en je hoeft alleen de stick erin te drukken en hij werkt :)

http://ferry.lghosting.nl/bestanden/mouse2.JPG

O-)

C2D E44400 ES @ 3.0Ghz || Gigabyte P35-DS3P|| 2 x Crucial Ballistixx PC8500 EPP || Sapphire HD3850 256MB

Gsus is my homeboy

Leuk muisje :)

(heb jij Windows geinstalleerd via die guide met gebrande CD en externe CD-speler of via SD-kaartje)

@ Hieronder: Ahaa okee, dan moet ik er maar even eentje lenen :)
Of kan ik die stappen ook gewoon aanpassen en de .iso niet op cd zetten maar op SD om te installen?

CLB wijzigde dit bericht 10-03-2008 17:35 (40%)

quote:
CLB schreef op maandag 10 maart 2008 @ 17:13:
Leuk muisje :)

(heb jij Windows geinstalleerd via die guide met gebrande CD en externe CD-speler of via SD-kaartje)
Ik heb windows gewoon via een externe dvd-speler geinstalleerd. :) Wel eerst met die quide windows verkleint offcourse. De totale grote van XP was na het installeren 573Mb. Maar is naar de updates helaas wat groter geworden :P

Voor de rest heb ik m'n SD kaart fixed gemaakt,(wordt dus herkent als een gewone HDD ) en daar al mijn aps op geinstalleerd.

OcGuru wijzigde dit bericht 10-03-2008 17:35 (11%)

C2D E44400 ES @ 3.0Ghz || Gigabyte P35-DS3P|| 2 x Crucial Ballistixx PC8500 EPP || Sapphire HD3850 256MB

Reg. datum: 14 september 2007

quote:
OcGuru schreef op maandag 10 maart 2008 @ 17:11:
Ik heb m'n mini mouse binnen van dealextreme, Koste me $8,20 en werkte perfect. 800 dpi en je hoeft alleen de stick erin te drukken en hij werkt :)

[afbeelding]

O-)
grappig, mijn vader heeft die muis ook (die bluetooth dongle gaat in de achterkant in de muis toch?) maar ik herkende hem eerste niet omdat hij zo gigantisch groot leek tov de eee pc :) ;)

Gsus is my homeboy

quote:
OcGuru schreef op maandag 10 maart 2008 @ 17:33:
Voor de rest heb ik m'n SD kaart fixed gemaakt,(wordt dus herkent als een gewone HDD )
en daar al mijn aps op geinstalleerd.
Dat is wel hippe shit!

Ik heb net 'n 2GB module in de Eee gepropt, maar hij ziet maar 1GB...
Van 512MB naar 1024MB werd netjes gezien, maar ik zie geen 2048MB...
Bios is inmiddels ook gelijk geupdatet naar 0703 maar ik zie nog steeds 1024MB.. Any suggestions?

quote:
CLB schreef op maandag 10 maart 2008 @ 18:52:
[...]
Ik heb net 'n 2GB module in de Eee gepropt, maar hij ziet maar 1GB...
Van 512MB naar 1024MB werd netjes gezien, maar ik zie geen 2048MB...
Bios is inmiddels ook gelijk geupdatet naar 0703 maar ik zie nog steeds 1024MB.. Any suggestions?
De ingebouwde Xandros herkent maar 1GB (limiet is vast gecompileerd in de Kernel). Onder Windows en in de BIOS (bij het opstarten) zou je wel 2GB moeten kunnen zien!

Op forum.eeeuser.com (en misschien ook wel op hun wiki) kan je trouwens vinden hoe je een kernel kan compileren waar het wel mee lukt.

GekkePrutser wijzigde dit bericht 10-03-2008 18:59 (46%)

Gsus is my homeboy

Ahaaaa helemaal niet aan gedacht!
Ik zal er is naar kijken, dan wordt 't toch echt Windows XP... Bedankt voor de snelle reply!

quote:
OcGuru schreef op maandag 10 maart 2008 @ 17:33:
[...]

Ik heb windows gewoon via een externe dvd-speler geinstalleerd. :) Wel eerst met die quide windows verkleint offcourse. De totale grote van XP was na het installeren 573Mb. Maar is naar de updates helaas wat groter geworden :P

Voor de rest heb ik m'n SD kaart fixed gemaakt,(wordt dus herkent als een gewone HDD ) en daar al mijn aps op geinstalleerd.
En is jouw webcam operationeel na het verkleinen van XP met de bekende guide?

Nikon D70s | AF-S Nikkor 18-70mm 1:3,5-4,5G ED | AF-S VR Nikkor 70-300mm 1:4,5-5,6 IF-ED | Nikkor 50mm 1:2 MF | TE KOOP: Sigma 55-200mm F4-5.6 DC | Lowepro NOVO 3 AW

Bij mij wel iig, maar je kunt ook gewoon zelf nadenken bij het gebruiken van nLite, dat werkt een stuk lekkerder dan alles 'perfect' volgens een 'guide'.
quote:
En dat is de derde kandidaat. Wat een mooie maar deze wordt eerder richting VAIO prijzen dan EEE als ik zo naar het design en specs kijk.

Overigens is mijn 2G Surf alweer verkocht. Wat me tegenviel was de batterijtijd van de 2G. Nog geen twee uur maximaal en ik had zelfs het vermoeden van 1 tot 1,5 uur. Gewoon erg matig. Ben benieuwd of ze dat nog kunnen verbeteren. Ook merkte ik dat de filmpjes op dumpert.nl (geenstijl) erg haperden bij het bufferen, veroorzaakt door de L1 cache processor? Hoe is dat op de 4G variant?

davidgilmour wijzigde dit bericht 10-03-2008 22:27 (79%)

Nou,. toch een andere Xp erop geknald sp2.
Alleen volle versie :'(
Ff kijken voor een Nlite versie..
Camera werkt goed in MSN... En DVD's kijken via externe DVD-burner
uitermate geweldig ! _/-\o_

Verder een crack geprobeerd zodat je 1024 x 768 resolution kan doen.
Maar helaas 1 woord voor.... BAGGER !
Kijken naar het scherm wordt ronduit vervelend en je moet nogmeer moeite doen om te lezen.
Om pijn in je HARSES van te krijgen... 8)7 |:(
Mochten mensen zijn die het willen proberen,...[http://downloads.themodsh...epc_vga_scale_drivers.zip[1024x768]
Dan veel plezier...uiteraard kan je ook ietsie kleiner nemen 800 x 600 ofzo.

Gsus is my homeboy

quote:
Ik zelf heb zelf alleen 'ervaring' met YouTube / Uitzendinggemist.nl en dat werkt voortreffelijk :Y

quote:
Any information on the pricing on the new 8.9-inch model?
In the beginning and in April, around the release date, it will initially be higher and be around $499 in the United States. I think this is the initial price. I believe in June the market will decide the price and it can drop down.

Do you plan to stick with the color options you have now on future Eee PCs?
in May and June we will release very stylish colors

Will future Eee PCs continue to be brickless?
Yes, our new adapter is even smaller and the charge time will be very short. We are trying to provide this new adapter in the beginning of April. It will be available with the 7- and 8.9-inch models. The charging time will be much shorter. In the near future, we also are trying to support one-day computing which would provide more than 8 hours. I think in May we might be closer to providing that.
Kijk, dit zijn interessante dingen. De 9 inch komt dus niet in de zomer maar binnen 1 maand (begin april) op de markt. De prijs zal $499 zijn in de USA en 399 euro in Europa. Die prijzen zullen nog in de zomer dalen. Er komen ook andere kleuren, hopelijk zilver. En er komen betere batterijen.
De $199 PC wordt uiteindelijk een $500 lifestyle gadget die als volwaardige tweede PC kan dienen.
Als ze die batterijduur aanzienlijk weten te verbeteren dan is het de ultieme laptop.
Met deze ontwikkelingen op korte termijn zou ik iedereen aanraden om te wachten met het kopen van de EEE PC. Als je voor 225 euro een 2G Surf uit de USA kan meenemen prima maar als je 300-350 euro nu uitgeeft voor een gewone 4G terwijl je binnenkort een veel betere krijgt voor een paar tientjes meer dan is het de moeite waard om even te wachten.

davidgilmour wijzigde dit bericht 10-03-2008 23:40 (13%)

Gsus is my homeboy

Uhm ja...
quote:
CLB schreef op maandag 10 maart 2008 @ 00:33:
Voor de rest zeker een must-read artikel!!!
- Ze weten nog niet of er een 12GB Xandros versie komt of toch een 20GB versie
- In Juni en April zullen ze alleen Eee's uitleveren met SSD, later met 'echte' harddisks
- De richtprijs wordt zo'n $499,-
- Ze zullen zowel Linux als XP blijven verkopen, ze kiezen niet voor 1 OS
- Ze willen HSDAP en WiMax mogelijkheden toevoegen in de Eee's in Q3
- Over die kleuren... Gekheid zeg :9 Ze komen in verschillende kleurenschema's:
New York, Londen, Oriental en Western en in Juni wordt er 'n nieuwe kleur gereleased
- Als 'accessoire' proberen ze er vanaf mei 10GB 'webspace' bij te doen om je shizzle op te slaan
- Er komen nieuwe opladers, zowel voor de 7" als 8,9" modellen die nog kleiner zijn en sneller opladen

* CLB word helemaal fucking gek zeg :9~ :9~

zo ik neem ook maar weer eens een kijkje in het Eee topic. Ben blij dat ik niet gelijk een 7" in taiwan heb besteld als ik zie wat er nu in razend temp uit komt aan betaalbare umpc's ik denk dat ik voorlopig lekker me oude 15" blijf gebruiken met alle nadelen van dien en dan ergens rond juli/augustus een umpc aanschraf zal een Eee 900 of msi worden denk

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws