Hoofdcategorieën
Hax
Reg. datum: 03 december 2003

Ik zie vandaag in het MM krantje een Panasonic 37PV7S staan, voor 599 euro.
Ben eigenlijk wel op zoek naar een mooie HD tv (vooral in combi met mijn al aangeschafte PS3). En dit lijkt een mooie aanbieding!

Staat die 'S' voor zilver ofzo? Het specifieke typenummer kom ik namelijk nergens tegen, wel 37pv7 zonder S natuurlijk. Op het plaatje in het krantje staat ook een zilveren exemplaar. Als hij verder helemaal hetzelfde is als elke andere 37pv7 (wat ik aanneem) gaat dit hem wel worden denk ik... :)

[edit]Ik heb trouwens geen digitale tv en ook geen mogelijkheid daartoe (studentenwoningen, exclusief contract met internet/tv leverancier enzo), is het beeld bij normaal analoog tv kijken wel te doen? Ik zit vrij dicht op de tv, 2,5 meter maximaal.

Chi3F wijzigde dit bericht 17-03-2008 17:38 (19%)

PSN: Arienix

Reg. datum: 15 februari 2008

quote:
seninha schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 20:51:
[...]
Lees ik het nou goed of niet. Is een 80 serie nou slechter dan een 70 :?
Nah, niets van aantrekken. Ik heb de px 80 staan en die geeft echt wel superstrak dvd's weer. Veel hangt natuurlijk af van de kwaliteit van de dvd zelf. Goodfellas heb ik 2x op dvd (oude en se versie) en op hd-dvd. De oude dvd versie ziet er inderdaad crappy uit, maar de se dvd is kwalitatief amper te onderscheiden van de hd versie.

Ik heb de pv 70 een aantal keer zien spelen bij vrienden, en de 80 geeft echt wel gelijkwaardig beeld. Contrasten zijn in theorie ook wat beter (al staat hij momenteel nog op 50%, dus echt vergelijken kan ik dat nog niet).

wat analoog tv signaal betreft: dat ziet er gewoon altijd slecht uit op eender welke plasma/lcd. rommel uitvergroten levert rommel op, dat is op de 70 serie niet anders.

samenvattend: ik kan niet zeggen dat het beeld op de 80 merkbaar beter is dan dat van de (schitterende) 70, maar het is zeker niet slechter. Geen zorgen maken, Panasonic levert altijd topkwaliteit!

Reg. datum: 13 oktober 2002

Dan maar even een gebruikerspost over de 70 serie.

Ik heb op mijn 42PY70 nu een groene balk rechtsboven ca 8cm van de kant af loodrecht naar beneden tot ongeveer het midden van het scherm. Balk is zo'n 3 a 4 cm dik. Dit had ik al eens eerder 1 of 2 weken na aanschaf maar de balk was toen na 5 minuten verdwenen en sindsdien niet meer teruggekomen. Tot nu toe dan. Is dit een bekend fenomeen, ik kan er ieg niets over vinden op internet. Iemand nog ideeen hoe dit te verhelpen of gewoon de winkel bellen?

PS; heb de tv een half uur uitgezet, maar bleef het houden. MIsschien is het morgen wel weer weg maar dit baart mij toch zorgen en zou niet mogen gebeuren.

Daftpunk Ownz Ya!
Reg. datum: 23 oktober 2001

De vraag is: kan de 70 reeks een 'firmware' update krijgen voor 24hz of kan de hardware het gewoon niet?

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Reg. datum: 05 maart 2003

de HD films die ik vanaf de PC (videokaart MSI 3850) afspeel (meestal 720P of 1080P) worden op de 42PV70 prima weergegeven, maar ik vraag me af hoe de Pana dit regelt, ik kan in de menu's nergens iets terug vinden om dit in te stellen, zelf zou ik het logisch vinden om dit in te stellen op 720P of 1080i, aangezien het geen full HD toestel is wordt 1080P natuurlijk niet weergegeven.

Hax

quote:
Chi3F schreef op maandag 17 maart 2008 @ 17:24:
Ik zie vandaag in het MM krantje een Panasonic 37PV7S staan, voor 599 euro.
Ben eigenlijk wel op zoek naar een mooie HD tv (vooral in combi met mijn al aangeschafte PS3). En dit lijkt een mooie aanbieding!

[...]
Om even mezelf te quoten... O-)

Ben vandaag naar de MM geweest om de aanbieding in levende lijve te aanschouwen.
Hij viel me zeker niet tegen, ze konden hem daar niet op een HDsource aansluiten helaas, hij stond op digitale tv. Dat zag er al niet verkeerd uit. Dit, in combinatie met de positieve reviews en de aantrekkelijke prijs, hebben mij er toe doen besluiten om hem te bestellen.

Volgende week wordt ie geleverd, zal hier nog wel een gebruikerservaring posten dan.

Moet alleen wel zeggen dat ik hem qua design minder mooi vond dan die zwart glanzende modellen die je zo vaak ziet, maargoed ik zet hem niet in een designer woonkamer maar in m'n ikea/gamma/leenbakker studentenkamertje, dus veel maakt dat niet uit. Het gaat tenslotte om het beeld ;) En het scheelt wel een hoop afstoffen.

Reg. datum: 16 april 2007

@Chi3f

Mocht je in de buurt van Tilburg wonen, daar hebben ze nu de 37PV7 in het zwart voor ¤549. Is een aanbieding ivm nieuwe winkel, check t aanbiedingen draadje hier. Mocht je dus toch liever een zwarte hebben dan zou je ff kunnen informeren.

Hax

quote:
bramberk15 schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 15:24:
@Chi3f

Mocht je in de buurt van Tilburg wonen, daar hebben ze nu de 37PV7 in het zwart voor ¤549. Is een aanbieding ivm nieuwe winkel, check t aanbiedingen draadje hier. Mocht je dus toch liever een zwarte hebben dan zou je ff kunnen informeren.
Mja ik woon in Amsterdam, en heb hem al hier bij de MM besteld, dus helaas...

Bedankt voor de tip though, is strakke prijs voor de zwarte variant, bij de MM kostte de zwarte nu 200 euro meer dan de zilveren... 8)7

Reg. datum: 25 januari 2008

Ik heb sinds een 4-tal maanden een TH50PZ70.
Ik heb een iets raar voor namelijk als ik mij tv opstart of na een tijdje is mijn beeld enkele minuten rood en alles met uitlopers en na een paar minuten komt alles terug goed.
Iemand enig idee wat dit kan zijn?

Reg. datum: 27 januari 2000

quote:
bramberk15 schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 15:24:
@Chi3f

Ben eergister er naartoe gereden en heb er twee meegenomen :+ (eentje voor mezelf en één voor Durden). Heb nog maar heel kort er naar kunnen kijken (want nauwlijks thuis geweest), maar ben er erg tevreden mee. Heb alleen in de gauwigheid nog niet het pc signaal via hdmi goed weten te krijgen. Overscan uit moet via het service menu las ik al (je kan echt bar weinig in het normale menu :S ). Hij had automatisch een resolutie van 1280x720 ingesteld, zal wel via de EDID info gegaan zijn. Maar het beeld was corrupt (soort van streperig). Ik heb ergens gelezen dat de refresh op 60Hz moet, klopt dat?

Reg. datum: 27 januari 2000

Hij stond op de een of andere manier op 1080i, het is al opgelost. Krijg alleen de overscan niet helemaal uit. Heb in het service menu Hamp en Vamp al op -3 gezet, maar daarbij heb je nog steeds een beetje overscan. Is er geen enkele manier om overscan uit te zetten? Nu blijf ik scaling artefacten houden, toch best jammer.

known as inXs
Reg. datum: 23 december 2001

Wat is nou precies het verschil tussen de PZ en de PY versies van deze plasmas televisies? Ze zijn beide full hd? Alleen qua prijs zit er nog wel wat verschil tussen. Heeft dat met het land te maken? Verder ga ik rond de zomer een nieuwe full hd tv kopen, onder andere tezamen met een PS3, zo onderhand heb ik wel het idee dat een plasma het slimst is om te kopen. Echt een budget is er niet, ik zoek gewoon een goede kwaliteit full hd tv, van 42 inch. Het kan tot 1800 euro gaan. Iemand nog betere ideeen voor dat bedrag? Toch de 80 serie?

superB

Reg. datum: 14 september 2007

quote:
inXs schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 22:49:
Wat is nou precies het verschil tussen de PZ en de PY versies van deze plasmas televisies? Ze zijn beide full hd? Alleen qua prijs zit er nog wel wat verschil tussen. Heeft dat met het land te maken? Verder ga ik rond de zomer een nieuwe full hd tv kopen, onder andere tezamen met een PS3, zo onderhand heb ik wel het idee dat een plasma het slimst is om te kopen. Echt een budget is er niet, ik zoek gewoon een goede kwaliteit full hd tv, van 42 inch. Het kan tot 1800 euro gaan. Iemand nog betere ideeen voor dat bedrag? Toch de 80 serie?
De PZ heeft als extra 'n ingebouwde DVB-T tuner ;)

Reg. datum: 06 maart 2005

heb net mijn 42PY70 binnen gekregen en ben er erg blij mee, nu zag ik alleen in de handleiding staan dat de tv niet aan direct zonlicht blootgesteld mag worden.
moet ik dit zo letterlijk opvatten of is dit niet echt een issue, al het wel zo is wat zou er dan evt kunnen gebeuren?

Reg. datum: 03 januari 2007

Ik heb nu een maand de 42PX80E,
Sorry, zie dat ik hier verkeerd heb gepost, Heb de rest weggehaald, want ze zijn hier streng hé ;-)

roy11 wijzigde dit bericht 30-03-2008 14:52 (72%)

Reg. datum: 23 december 2000

quote:
detonated schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 18:08:
heb net mijn 42PY70 binnen gekregen en ben er erg blij mee, nu zag ik alleen in de handleiding staan dat de tv niet aan direct zonlicht blootgesteld mag worden.
moet ik dit zo letterlijk opvatten of is dit niet echt een issue, al het wel zo is wat zou er dan evt kunnen gebeuren?
Ik heb hier de PV7 staan, als het hetzelfde materiaal voor het frame is (waar ik wel van uit ga) neem ik aan dat het in ieder geval om de kleur van het frame zal gaan dat zal kunnen verschieten in direct zonlicht. Of er technische redenen voor zijn weet ik niet.

Ik spoor veilig of ik spoor niet.

Reg. datum: 18 augustus 2006

Ik heb bijna een maand de TH50PY70. Het beeld van upc digitaal is geweldig. Daarnaast met de samsung dvd speler ook heel mooi! Ik heb alleen een probleem met mn xbox360. Ik sluit hem aan via component, maar ik krijg alleen audio. Ik heb ook al een andere xbox360 en beide component kabels geprobeerd. Iemand een idee? Misschien dat de aansluiting wel kapot is of misschien een instelling?

Reg. datum: 19 januari 2002

Ik heb een 42PY70 en een xbox360 aangesloten middels component. Dit moet zonder aanpassingen zo uit de doos werken. Ik vermoed een defecte aansluiting op je plasma.

Still rocking @ 0,7 Ghz

Reg. datum: 27 februari 2007

Is er helemaal geen vertraging of iets dergelijks te zien met MotoGP? Ikzelf kijk wel alleen formule 1. Ik had al gevraagd in een LCD topic of F1 wel goed te kijken is maar blijkbaar niet. Nu ben ik in de MM geweest en zag de Pana Plasma 50PY70, mooi glans zwart! Iemand een ander advies voor formule 1 kijken? Heeft de pana echt 100 HZ? Bij de meeste online winkels staat het er niet specifiek

emoties zijn voor mietjes
Reg. datum: 24 februari 2001

Ik heb de TH-PV70, maar hoe doe je de overscan uit? Ik heb ondertussen dat menu gevonden dat ik HOTEL MODE op ON kan zetten. Maar then what?

nu met een signature waar ik géén officiele waarschuwing voor krijg! :-)

Reg. datum: 13 september 1999

weet iemand of de 42py70 hdmi v1.3a heeft?
En is de 24p ondersteuning een "goede" of een "slechte" pull verhouding?

Reg. datum: 19 januari 2002

Volgens deze review (PZ-model heeft dezelfde specs als de PY) zou het gaan om 2x HDMI 1.2.
http://www.hdtvtest.co.uk/Panasonic-TH42PZ70B/Conclusion.php

Still rocking @ 0,7 Ghz

Reg. datum: 28 januari 2003

Hallo

Ik kan een 2e hands HT42PV70 krijgen voor 800¤
Leeftijd 1 jaar.

Wat denken jullie? Goede prijs of toch beter zeker spelen en voor een nieuw toestel gaan?

emoties zijn voor mietjes
Reg. datum: 24 februari 2001

quote:
w0lfj3 schreef op woensdag 02 april 2008 @ 12:03:
Hallo

Leeftijd 1 jaar.

Wat denken jullie? Goede prijs of toch beter zeker spelen en voor een nieuw toestel gaan?
Tja. Lastig. Ik heb die tv. En ik vind 'm erg gaaf. Maar als ik nog 'n keer moest kiezen had ik toch FullHD gedaan (vooral omdat ik m'n pc er op aan sluit).

De prijs vind ik wat hoog voor een tv van 1 jaar oud. Waarom doet hij/zij 'm weg?

nu met een signature waar ik géén officiele waarschuwing voor krijg! :-)

Reg. datum: 18 januari 2006

quote:
w0lfj3 schreef op woensdag 02 april 2008 @ 12:03:
Hallo

Leeftijd 1 jaar.

ik zou het niet doen, voor ¤ 88 meer heb je een nieuwe 42PX80 ( bij redcoon ).

edit: voor meer winkels zie: kieskeurig

evolnick wijzigde dit bericht 02-04-2008 12:30 (11%)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: