quote:
the_mechanic schreef op zondag 09 maart 2008 @ 20:15:
Ik heb hem staan, de 42PX80 !
HET BEELD :
Ik heb meerdere configuraties kunnen testen :
Analoog op de kabel : slecht beeld, onscherp en veel ruis eigenlijk niet om aan te zien.
Digitaal SD kabel (Humax kastje) : redelijk beeld, niet overtuigend en zeker niet wat je van een
dergelijke TV verwacht.
[
DVD via scart : Dit is slechter dan je zou verwachten, op een CRT geeft DVD wel een zeer mooi
beeld maar uitgerekt tot 42 inch is het minder, wel acceptabel.
Een speelfilm op de kabel geeft via de Samsung op SD een beter beeld dan een DVD via scart
(King Kong).
Ik heb de DVD speler nu via component aangesloten. Dat is iets beter. Let wel DVD is zeker
niet slecht, gewoon een heel goed beeld.
DESIGN : Ik vind het mooi, de pianolak is wel erg gevoelig voor Stof, vooral de voet.
GELUID :Dit is verrassend goed voor een platte TV, eigenlijk gelijk aan onze oude CRT.
mmmm, zo is het bij mij ook ongeveer
idd de voet trekt ENORM veel stof aan.
maar da's het minst van mijn probleem
- analoog op kabel: echt belabberd! heel veel ruis, de ondertitels en andere letters zijn echt heel erg geblokt. Ik dacht (en hoop dat het zo inderdaad is!) echt dat ik iets verkeerd heb ingesteld, of een slechte kabel gebruik. Maar mijn oude Philips CRT (van 15 jaar oud, kostte weliswaar het dubbele van deze plasma) heeft véél beter beeld
- digitaal op kabel (Telenet digicorder): is idd iets beter, maar eigenlijk echt bedroevend - weeral vergeleken met mijn oude TV, zelfs mijn vrouw heeft er al verschillende opmerkingen over gemaakt. Ik ben echt teleurgesteld!
- digiaal HD: heb ik -nog- niet
- DVD: heb ik nog niet kunnen bekijken, wegens ergens een verkeerde aansluiting gedaan. Maar mijn DVD speler heeft geen HDMI
- VCR: idem als hier boven
- geluid: wel heel erg goed!
Heb eigenlijk wel al spijt dat ik me heb laten verleiden door de verkoper om de 80 te kopen ipv de 70.
zappen gaat erg langzaam, en heb ook van die storende keuzes tussen ingangsignaal kiezen
Zal nog eens de handleiding deftig moeten doorlezen, en eens het review op
http://www.hdtvtest.co.uk/Panasonic-TH42PX80/ nalezen
tot later
Michel